Pöörlemissuuna muutmine

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Kas keegi õpetaks mind, et kuidas tõsta ümber nii, et mootor muudaks pöörlemissuunda. Hetkel pöörleb päripäeva.
Sellest, et toitejuhtme pruunil on isolatsioon katki, ärge laske ennast häirida, nagunii on toitejuhe ajutine.

Tänud õpetuste eest ette.
Juhtmete muutmine.jpg
Juhtmete muutmine.jpg (54.6 KiB) Vaadatud 4143 korda
Mootori silt.jpg
Mootori silt.jpg (135.8 KiB) Vaadatud 4143 korda
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 484
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 9 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas new1 »

Võibolla ei saagi niisama lihtsalt, mootori mähiste suunalt paistab kolm otsa tulema ja ju üks on kahe mähise ühine, mistõttu ei saagi vist niisama lihtsalt ühe mähise otsi 180 kraadi ümber tõsta.
jyrikg
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 221
Liitunud: 04 Veebr 2019, 10:01
On tänatud: 11 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas jyrikg »

Tõsta kondeka pruun ots pruuni toitejuhtmega klemmile ümber. Kui toimib siis on võimalik.
võhik
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 404
Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 10 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas võhik »

aga miks on vaja suunda muuta ?

Pump on ikkagi enamasti konstrueeritud ainult ühes suunas töötama ?
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

võhik kirjutas: 20 Sept 2021, 17:08 aga miks on vaja suunda muuta ?

Pump on ikkagi enamasti konstrueeritud ainult ühes suunas töötama ?
See ei ole enam pump, nüüd on see lihtsalt elektrimootor, mis hakkab oma uut elu elama. ;)
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
toomas
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1304
Liitunud: 02 Veebr 2005, 17:31
On tänatud: 35 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas toomas »

Tere.

Pööra mootorit 180* ja käibki teispidi. :wave:

Toomas.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

jyrikg kirjutas: 20 Sept 2021, 09:47 Tõsta kondeka pruun ots pruuni toitejuhtmega klemmile ümber. Kui toimib siis on võimalik.
Tõstsin, toimis ja on võimalik. Nüüd pöörleb vastupäeva. ;) Tänan veelkord juhmi juhendamise eest!
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

võhik kirjutas: 20 Sept 2021, 17:08 Pump on ikkagi enamasti konstrueeritud ainult ühes suunas töötama ?
Üks näide, mida saab teha katkisest hüdrofoorist, mille mootor oli töökorras. Poest pidin ostma ainult kolmnurgad ja mõned kruvid-poldid. No ei raatsinud raisata üle 150€(220mm kettaga kõige odavam variant). Mulle läks see isend kokku maksma ca 15€. ;) Isegi liigagi võimas, sest mootor on vist 2kW.
Lihvija.jpg
Lihvija.jpg (39.94 KiB) Vaadatud 3917 korda
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
toomas
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1304
Liitunud: 02 Veebr 2005, 17:31
On tänatud: 35 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas toomas »

Tere.

Pane sagedusmuundur või reostaat vahele, saad pöördeid reguleerida.

Toomas.
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 40 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Millest sa lihvijale ketta tegid?
Torutööd Tartus 56 932 898
Alexy
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 26 Mär 2008, 12:46
On tänanud: 36 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Alexy »

Mind pigem huvitab liivapaberi kinnitus, takjaribad? Need on liimitud kettale?
jyrikg
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 221
Liitunud: 04 Veebr 2019, 10:01
On tänatud: 11 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas jyrikg »

Kondensaatorkäivitusega mootoritel pole sagedusmuunduritega midagi teha. Sagedusmuundur ei tunne sellist elukat ära ega hakka ka korralikult tööle.
Sagedusrežiimis peaks saama 10-15% pöördeid muuta kui on mingi vanema põlvkonna muundur, mis mootori parameetreid ja korras olekut ei kontrolli ning lubaks ühe faasijuhtme ühendamata jätta.
Kondensaatorkäivitusega mootor on ju kahe mähisega. tahab saada mähiste vahelist faasinurka 90 kraadi. Kondensaator on ühe mähisega jadamisi. Sagedusmuundur arvab sellise kohta ,et rikkes.
Lambivend
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 217
Liitunud: 03 Aug 2016, 20:00
On tänanud: 9 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Lambivend »

Pumba mootor on ideaalne lintihvijale, ketaslihvijale on pöördeid liiga palju.
jyrikg
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 221
Liitunud: 04 Veebr 2019, 10:01
On tänatud: 11 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas jyrikg »

Praegu sai muudetud teine mähis kondensaatori külge ja toimis -aga
Tavaliselt on kondensaatori mähis peenemast traadist (vene pesumasinatel) aga rohkemate keerdudega(vist), ja seepärast võib olemasolev kondekas mitte enam päris hästi sobida käivituseks.
Teiseks suur ketas omab suurt inertsi ja tekib raske käivitus- pead käega käima lükkama nagu veneaegseid pööblile tehtud lauakäiasid.
Mis tähtsust seal on mis pidi liivapaber ringi käib. Laud ju nii lai tehtud ,et nühkatab igat pidi.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Hakkame otsast.
pikk88 kirjutas: 21 Sept 2021, 07:59 Millest sa lihvijale ketta tegid?
10mm tekstoliit. See vertikaalne osa ja detaili alus on samuti tekstoliidist ja kogu kupatus on 38mm vineerile kinnitatud.
Alexy kirjutas: 21 Sept 2021, 11:59 Mind pigem huvitab liivapaberi kinnitus, takjaribad? Need on liimitud kettale?
Liivapaber on tehaseliimiga ja kettale lasin aerosoolist liimikihi peale.
Lambivend kirjutas: 21 Sept 2021, 12:43 Pumba mootor on ideaalne lintihvijale, ketaslihvijale on pöördeid liiga palju.
Miks ta on liiga võimas? Mida see paha teeb? :scratch:
kunn24 kirjutas: 21 Sept 2021, 15:03 Põhiline, et ketas laiali ei lenda, muud teemat ei tohiks olla.
Noh, eks ma riskialdis ole, aga see ketas peaks idee järgi mootori küljes ikka püsima.
jyrikg kirjutas: 21 Sept 2021, 15:43 Teiseks suur ketas omab suurt inertsi ja tekib raske käivitus- pead käega käima lükkama nagu veneaegseid pööblile tehtud lauakäiasid.
Ei mingeid raskusi käivitusel. Kas originaalis mootori küljes olnud tiiviku pöörlemiseks vee takistus ei olnud suurem kui minu vabalt pöörlev lihvija ketas?
jyrikg kirjutas: 21 Sept 2021, 15:43 Mis tähtsust seal on mis pidi liivapaber ringi käib. Laud ju nii lai tehtud ,et nühkatab igat pidi.
See lihvija on mul juba jupp aega tagasi tehtud ja selle mootor ei ole seotud teemaks olnud probleemiga.

Kui mulle on veel küsimusi, siis luban küsida. ;)
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Lambivend
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 217
Liitunud: 03 Aug 2016, 20:00
On tänanud: 9 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Lambivend »

Võimsuses ei ole küsimus vaid pööretes. Liige kiired pöörded nö põletavad puidu ära ja ka lihvpaber kulub kiiremini, rääkimatta ohust ja lärmist mis kiirema mootoriga kaasneb.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1101
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Prill »

Vbl pöörlemise kiirust kompenseerib antud lahenduses joonkiirus, kus on erinevus, kas lihvitavat objekti hoida ketta tsentri lähistel või serva lähedal. Ega ilmaasjata lihvimislahendustes ei ole lintlihvijad levinud-eelistatumad.
Samas ma ei tea lihvimisest suurt midagi, aga tundub, et ühtlase pinna lihvimistulemuse saamiseks on eelistatav lint-taldlihvijad, nurkade servade jm lokaalse koha ja väiksemal lihvimisel sobib ka ketaslihvija.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Oi kui hea on ketaslihvijaga näiteks mingi jupi otsi ümmarguseks lihvida, tõmba ainult jutt ette. Pildilgi on üks proovitükk. Nomaeitea, mul küll ei ole hakanud kärssama. ;)
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kunn24 kirjutas: 23 Sept 2021, 21:23 Kui ise rahul oled, siis on hästi.
Olen ja mind rahuldab. Asi selles, et vist kaasa läinud hiinlaste mõtteviisiga. Milleks osta kui saab ise tehes kopeerida juba valmis mõeldus asja? Lisaks veel see, et need abitööriistad ei ole mul tootmisvahendid, vaid lihtsalt asendustegevuse lihtsustamiseks. Mugav olen. Kuigi, omamoodi paradoks on see, et asendustegevuse lihtsustamisega jääb rohkem aega pahega tegelemiseks. ;)
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Alexy
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 286
Liitunud: 26 Mär 2008, 12:46
On tänanud: 36 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Alexy »

Vot,vot! Üks põhjustest, miks mina senini 125 ja 150 ketaste peal olen, koi olen!Seega olen samuti üks suur kõrv ja seni arendan mõtet lintlihvijast kulumaterjali tõttu.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Alexy kirjutas: 08 Apr 2022, 23:02 Vot,vot! Üks põhjustest, miks mina senini 125 ja 150 ketaste peal olen, koi olen!Seega olen samuti üks suur kõrv ja seni arendan mõtet lintlihvijast kulumaterjali tõttu.
Tõstsin arutelu ümber tööriistade teemasse, sest hakkas elektrist kaugele minema. ;)
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Lambivend kirjutas: 21 Sept 2021, 12:43 Pumba mootor on ideaalne lintihvijale, ketaslihvijale on pöördeid liiga palju.
Kuna mul üks nurklihvija vist andis otsad(pöörded jäid vähemaks ja nõrgaks), siis sorisin vaikselt uut, et kui katkise parandus läheb liiga kulukaks. Sorides jäi silma ka üks ketaslihvija ja tuli meelde, et sinu arvates on 2850rpm/min ketaslihvija jaoks liiga palju. Klikkasin siis ühe suvalise peale ja huvi pärast vaatasin tehnilisi andmeid ja need osutusid samaks, mis minu isetehtud isendil. Ei taha vaielda pöörete arvu üle, kuid peale seda kui tegin endale lintlihvija ja ketaslihvija jäi ainult puidu jaoks, siis puidu küpsetamise probleemi ei ole enam esinenud, ei risti ega pikkikiudu lihvimisel, isegi 38mm paksuse vineeri lihvimisel. Kui hakkab kõrvetama, siis tuleb vist paberit vahetada. Neid 2850rpm/min ketaslihvijaid oli veelgi. Üks näide https://www.inserv.ee/products/84020/li ... -scheppach
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Et olen elektri alal suhteliselt tume junn ;) , siis sellest peaksid pidevad foorumi lugejad olema aru saanud ja seega järgmised küsimused targematele. Sattus pihku üks veneaegse 3F elektriline muruniiduk, millelt demonteerisin mootori, sest visuaalsel vaatlusel ja sõrmekesega tera keerutades tundus väga kerge jooksuga ja peaks idee järgi olema korras, aga tahaks kodus kohe katsetada mootori töökorras olekut. Sildil on kirjas, et saab ühendada nii 220V kui ka 380V pingega, aga kodus ei ole 380V. Kuhu ühendada L ja kuhu L ja mida sillata(vist)? Pildid andmetest ja praegusest ühendusest allpool. Ei ole matnud maha mõtet teha ise kuusekoorte purustaja. Mootori korpusel on hea suur flants kolu kinnitamiseks. Nüüd mõned küsimused. Kuna nagunii hakkan kuusekoort peenestama maal, siis seal on kaks varianti, et kas teha 220V või 380V pealt, vahet ei ole. Kas 220V pealt võtab mootori võimsust vähemaks? Kui jah, siis võin teha ühendused 380V jaoks. Teine küsimus- kuhu ma peaks ühendama N ja maanduse? Vähemalt esialgu ma ei suutnud tuvastada ega välja mõelda. Kolmas küsimus- kas see andmete sildil olev 0,75kW nõrgaks ei jää?

Tänud ette arvamuste eest!
Mootori andmed.jpg
Manused
Mootori juhtmed.jpg
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6096
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 65 korda
On tänatud: 133 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

Alustan lõpust - kuusekoort vast jõuab see purustada, kuna on kiirete pööretega. Tuleb tasapisi ette anda, et kinni ei kiiluks.
Kui 3-faasilisse süsteemi ühendad, on väga lihtne - otstele C6 C4 C5 pinge peale ja maandus (kollaroheline) moorori kere külge, N-juhe jääb kasutamata.
Pöörlemissuuna muutmine on samuti lihtne, tuleb lihtsalt kolmest faasijuhtmest kaks suvalist ringi tõsta ja pöörlebki teist pidi.
Ühefaasilisse süsteemi ühendamine on keerulisem, läheb vaja ühte suhteliselt suurt kondensaatorit ning teada milliste otste vahele see ühendada, võimalusi on mitu ja mootori niigi väike võimsus langeb veel kolmandiku võrra.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Pöörlemissuuna muutmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Küülaline kirjutas: 05 Juul 2023, 20:32 Ühefaasilisse süsteemi ühendamine on keerulisem, läheb vaja ühte suhteliselt suurt kondensaatorit ning teada milliste otste vahele see ühendada, võimalusi on mitu ja mootori niigi väike võimsus langeb veel kolmandiku võrra.
Olgu, ei hakka kodus katsetama ja ootan paar päeva kuni lähen maale, ega nii kiire kah ei ole. ;)
Küülaline kirjutas: 05 Juul 2023, 20:32 Kui 3-faasilisse süsteemi ühendad, on väga lihtne - otstele C6 C4 C5 pinge peale ja maandus (kollaroheline) moorori kere külge, N-juhe jääb kasutamata.
Sel juhul võin ju osta selle jaoks nelja juhtmega kaabli. Pean ainult maal vaatama, et millise otsa küljes on N.
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Vasta