1. leht 1-st

Võll vaja panna ringi käima 90 kraadi alla

Postitatud: 10 Juun 2017, 22:02
Postitas Ahf
Tervist.
Oleks tarvis panna üks umbes 5hp bensiinimootori võll ringi käima 90 kraadise nurga alla.
Ideeliselt oleks tarvis mingeid selliseid hammasrattaid.
Pilt

1) Kus kohast ma selliseid asju leida võiksin ?
Või mis kuradi nimega ma googeldada saaksin neid eesti keeles ?

2) On äkki kellelgi pakkuda mulle ? :)
Või on paremaid ideid, kuidas seda teostada ?

Tänud kaasamõtlemise eest :)

Re: Võll vaja panna ringi käima 90 kraadi alla

Postitatud: 10 Juun 2017, 22:59
Postitas Prill
"nurkeduktor"-i nime all võib selliseid asju otsida.

Re: Võll vaja panna ringi käima 90 kraadi alla

Postitatud: 11 Juun 2017, 00:25
Postitas Külaline
Otsi lammutusest tagaveolise auto tagasild või BMW differentsiaal.
Lõikad ühe poole ära, sateliidid keevita kokku ja saadki hüpoidülekande.
(Pildil on sul sirgete hammastega ülekanne, see pole nii hea kui kaldhammastega ülekanne.)
ping
:hello:

Re: Võll vaja panna ringi käima 90 kraadi alla

Postitatud: 13 Juun 2017, 13:39
Postitas T87
Kui saladus ei ole, siis mis masina koosseisu see reduktor kuuluma hakkab? Mis on vedava võlli kiirus, kas ülekanne peab jääma 1:1 või kiirendama/aeglustama?
Kui tahad näiteks neljataktilist muruniiduki mootoril panna võlli horisontaalselt pöörlema, siis paljudel B&S (võimalik, et ka teistel) mootoritel saab teha karburaatori ja silindri vahele vahetüki selliselt, et mootori saad keerata pikali ja karburaator jääb endiselt püsti. Nii on tehtud kartautosid ja motikaid. Kõige keerulisem ehk on saada karteris õlitus ilusti toimima. Otsi googlest üles Automotofoorum, seal on palju rohkem selliseid masinate ehitajaid, kes oskavad jupi või nõuga aidata.

Re: Võll vaja panna ringi käima 90 kraadi alla

Postitatud: 13 Juun 2017, 14:26
Postitas Prill
Lisaks iga lisanduv hammasrattapaar sööb ära osa mootorivõimsusest, mis hõõrdumiseks ja soojuseks raisku läheb, ja ise kombineerides on oht, et ei leita ideaalse suurusega reduktorit, liiga väiksega võib vastupidavusprobleeme tekkida ja liiga suur reduktor sööb liiga palju mootorivõimsusest ära.