Õpetage mootorit ühendama

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Külaline
külaline

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas Külaline »

Seda kas kolmnurka võib ühendada, peab mootori sildi pealt vaatama.
A.S.
külaline

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas A.S. »

pikk88 kirjutas:Kuuekümnendal katsel. Nüüd peaks asi olema ühendatud kolmnurka ja tööle hakkas nagu kah. :blush:
Pilt
Huvitav küll, enda jutu järgi sa ju juba paar nädalat tagasi üritasid seda kolmnurgas tööle panna. Mille poolest see eelmine versioon siis sellest erines?

Hääl on seekord korralik? Ei unda imelikult?

Aga edasi soovitaks pingeid mõõta (nagu juba eelnevalt soovitasin/kirjutasin/joonistasin), tühijooksul kui koormuse all, olulisemad on pinged siiski koormuse all. Ehk siis selle endatehtud silla pinget mõõdad vabrikusildade suhtes. Paar-kolm volti erinevust pole veel hull midagi, oluliselt suurema erinevuse korral soovitaks siiski mahtuvuse muutmise/korrigeerimise peale mõtlema hakata.
 
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2078
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Krt seda teab mis eelmine kord valesti oli. Võimalik, et ei saanud kusagilt korralikult ühendust. Sellest nüüd vaevalt asi olenes, et seekord sai faas pandud C2 klemmi alla. Eelmine kord sai sinna neutraal ühendatud. Ka teise mootori sain sama kondeka pealt tööle, kuigi seal oli jebimist natuke rohkem, sest mähiste otsad olid markeerimata ja alguses olid ühendatud tähte. Too oli natuke lahjem mootor, 0,4 kw. Hääl oli mõlemil mootoril normaalne. Nii pikalt veel käia ei ole viitsinud lasta, et soojaks võiksid minna. Eks seda katsetab järgmine kord, kui pinge mõõtmiseks läheb. Kuid paistab, et nüüd võib rahuliku südamega lusika nurka visata. Üks asi ikkagi ära õpitud ja ei võtnudki üle mõistuse kaua aega. Kõigest natuke üle kahe nädala :) Tänud veelkord kaasamõtlejatele.
Torutööd Tartus 56 932 898
Külaline
külaline

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas Külaline »

Külaline kirjutas:Seda kas kolmnurka võib ühendada, peab mootori sildi pealt vaatama.
Tegelikult antud juhul kui 1 faasi pealt kasutad, sellest probleemi ei saa tulla. Kui aga kasutada 3 faasi pealt, siis on küll see teema, et igat suvalist 3-F mootorit ei tohi kolmnurka ühendada.
ahjuke
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 593
Liitunud: 18 Mär 2013, 18:44
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 31 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas ahjuke »

https://ru.all.biz/en/aol-21-4-electric-motor-g2327621
Selline mootor ajab käia ringi ja soov see 220V pealt tööle saada,kui suur konekas ja kas phenduskeem sama nagu siin viimasel pildil? 0,27 kW on mootori võimsus.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10642
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Välimus ei ütle midagi - loevad sildi andmed (ja sellel pildil on silt olemas) Kas müüja üritab petta või mis aga just silt peak seal väljas olema. Siis on teada nimipinged, võimsused, mootori lülitusvariandid jne.
3F mootori saab kenasti konde abil 1F tõõle. Mootori nimivõimsust sa ei saa aga muidu töötab ilusasti.
Olaf
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 365
Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas Olaf »

Ühendusskeemi leiad allolevalt pildilt, samuti kondensaatori arvutamise valemi. Käivituskondensaatori
võid ära jätta, sest käia puhul on tegemist kergkäivitusega. Näed, kui palju võimsust kätte saad, kondensaatorile
valikul vajalik min pinge.
Mootori pilt ei ütle jah midagi, vaja on sildi andmeid või veel parem pilt.
Image0001.jpg
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2078
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Kas on mõtet sellise ventilaatori ühendamisel ühefaasilise liini taha või läheb tänu sellele koonerdamisele liiga palju võimsust kaotsi ning siis ei täida see enam seatud eesmärki?
https://shop.systemair.com/en/ex--140a- ... tex/p94137
Torutööd Tartus 56 932 898
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4450
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas ping »

pikk88 kirjutas: 02 Apr 2022, 09:22 Kas on mõtet sellise ventilaatori ühendamisel ühefaasilise liini taha või läheb tänu sellele koonerdamisele liiga palju võimsust kaotsi ning siis ei täida see enam seatud eesmärki?
https://shop.systemair.com/en/ex--140a- ... tex/p94137
Kui 800W mootori võimsusest läheb kaotsi isegi 25%, siis järelejäänud 600W peaks küll piisama töötoa tööpinkide kohtäratõmbe tegemiseks.
Pideva üldventilatsiooni tegemiseks on seda vast palju, sest lärm ja kohin hakkab pikapeale närvidele käima.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2078
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Nüüd olen ikkagi omadega alguses tagasi, sest esimesel katsel ühendasin mootori küll ära. Hakkas normaalselt tööle, kuid ligi veerandtunnise töötamise järel läks rootori kohalt kergelt soojaks.
Pilt
Mõtlesin siis iseenese lolluses, et ju läks valesti. Proovisin korra teisipidi (tähtühendusse) ja siis läks mootor veerand tunniga ikka päris kuumaks. Järelikult õnnestus ikkagi esimesel katsel nii nagu olema peab? Selle peale sai siiber ning võtsin kogu kaadervärgi kaenlasse ning läksin sõbra juurde kes tegeleb tööriistaremondiga. Tema siis ajas näpuga skeemis järge ning ühendas mootori kolmandat moodi, sisend sinna kus ta on, kuid kondeka pani sinise ja pruuni juhtme vahele. Selle peale hakkas mootor vaikselt tööle. Ilmselt jäi siis üks mähis tagant ära. Samas skeemi järgi ju nagu vahet poleks, kas panna kondekas sinise-musta juhtme sillaks või sinise-pruuni sillaks? Minu mõistust mööda oleks pidanud selle peale mootor lihtsalt teistpidi tööle hakkama? Kuna ise sain ta kohe esimesel katsel õigetpidi tööle siis selle üle rohkem ei mõtelnud, kuid kogu katsetuste käigus ei õnnestunud kordagi mootorit tagurpidi käima saada. Mis värvid siis oleks pidanud ühendama?
Ilmselgelt pole see teema ikka minu ajude jaoks. :banghead:
Torutööd Tartus 56 932 898
Olaf
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 365
Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas Olaf »

Klemmkarbi kaanel on skeem ju olemas ühefaasilise lülituse jaoks. Sillad on ühendatud nii, et faasimähised
on ühendatud kolmnurka. Ja kui sul on on ühendatud praegu kondekas U2 ja V2 vahele, siis mootori
teistpidi käimapanekuks pead ühendama W2 ja U2 vahele (vt. kriipsjoonega märgitud ).
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2078
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Olaf kirjutas: 06 Apr 2022, 15:34 Klemmkarbi kaanel on skeem ju olemas ühefaasilise lülituse jaoks. Sillad on ühendatud nii, et faasimähised
on ühendatud kolmnurka. Ja kui sul on on ühendatud praegu kondekas U2 ja V2 vahele, siis mootori
teistpidi käimapanekuks pead ühendama W2 ja U2 vahele (vt. kriipsjoonega märgitud ).
Niiviisi mul sõber ühendaski, kuid siis hakkas millegipärast mootor tööle vaid pooltel pööretel. Me mõlemad oma peaga oletasime, et peaks nagu hakkama tööle tagurpidi. Sõber küll esimese hooga mõtles, et kõik on korras, sest polnud varem ilmselgelt nii võimsa asjaga kokku puutunud. Tõmme oli umbes sama nagu nendel odavatel plastikust vannitoaventikatel. Kas siis on võmalik, et skeem valesti joonistatud?
Torutööd Tartus 56 932 898
Olaf
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 365
Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas Olaf »

pikk88 kirjutas: 07 Apr 2022, 08:27
Olaf kirjutas: 06 Apr 2022, 15:34 Kas siis on võmalik, et skeem valesti joonistatud?
Ei skeem on raudkindlalt õigesti joonistatud. Kui selle skeemi järgi käima ei hakka, tuleks mähiste takistused kontrolliks üle mõõta. Faasimähiste otstel, mis on kolmnurka ühendatud, peavad olema takistused ligikaudu
võrdsed. See eeldab testri olemasolu, mis mõõdab kümnendikoome, edasi kui on korras, megeriga isolatsiooni-
takistused ära mõõta s.t. teha täielik mootori reviis.
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2078
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Seda ei tahaks nagu ise ka mitte kuidagi uskuda, et skeem vale. Kuid mis põhjusel sa soovitad seda põhjalikku revisjoni teostada? Õigetpidi ju mootor töötab? Hetkel ainus anomaalia see, et mootor läheb kergelt leigeks rootori kohalt katsudes. Umbes 40 kraadi. Kätt saab ikka vabalt peal hoida. Kolme faasi all ei proovinud mootorit pikemalt, kas siis ka soojaks läheb.
Või kahtlustad, et kuna valetpidi õigel kiirusel tööle ei hakka siis ikkagi midagi nusseti ja ehk see ka põhjuseks miks mootor nurka visati ning mulkide poolt mulle ropu raha eest edasi müüdi?
Torutööd Tartus 56 932 898
Olaf
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 365
Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas Olaf »

pikk88 kirjutas: 09 Apr 2022, 07:56
Või kahtlustad, et kuna valetpidi õigel kiirusel tööle ei hakka siis ikkagi midagi nusseti
Ma arvan küll, et miskit on mäda. Mootor peab pöörlema hakkama mõlemas suunas, skeem ilusti toodud.
Levinumad vead on elektrilise poole pealt isolatsioonitakistuse halvenemine, katkestused , lühiskeerud.
Siin on vaja asjatundjat koos mõõteriistadega (meger, tester, ampertangid), vea põhjus on kiiresti leitav.
Paistab uue mootori moodi, ega ta ometi ümber mähitud ole.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4450
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas ping »

Kui mingit muud mõõteriista peale voltmeetri pole, siis mootori mähiseid saab hädapärast kontrollida ka kasutades trafoefekti:
Tegu on elule ohtliku ja väga pingelähedase toiminguga ning mitteelektriala isikutel seda mitte ise teha.
1) Klemmlaua sillad maha, et iga mähis oleks eraldi mõõdetav.
2) Pingestada võrgust, läbi koormustakisti iga mähis eraldi, lühiajaliselt ja samal ajal mõõta pingestatud mähise ning ülejäänud kahe mähise otste vahelist pinget.
3) Koormustakistiks võib olla suurem hõõgpirn (üle 100W) või föön või soojapuhur või õliradiaator jne.
4) Kirjutada kõik numbrid tabelisse ja võrrelda neid.. Korras mootori kontrollimisel on mõõtetulemuste numbrid igal kolmel mõõtmisel samasugused või on kõik mähised täpselt samamoodi riknenud (tõenäosus väike). (Kokku 9 arvu.)

(Sama meetodit edasi arendades on võimalik määrata ka, et kas kõikide mähiste otsad on õieti märgistatud.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2078
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

No see juba kõrgem matemaatika minu ajudele. Ilmselt võtan selle kaenlasse ning lähen kellegi targema juurde, kellel vajalik tehnika olemas ning on suuteline selle valutult järele testima. Teab keegi soovitada säärast kohta/isikut Tartu linnas?
Mootor iseenesest paistab küll täiesti veatu. Võtsin reduktori kaane maha. Kõik oli niisugune nagu olema peaks. Ilmselt ikka viga kas minu oskamatuses või on põhjus kusagil sügavamas sisemuses ja seda pole silmaga võimlalik tuvastada.
Torutööd Tartus 56 932 898
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10642
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Õpetage mootorit ühendama

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Tester on sedavõrd odav asi, müügil oomipoes või mistahes Aliexpressis. Sobi ka muudeks headeks elektriga seotud mõõtmisteks kodustes tingimustes.
Vasta