Freesasfaldist sissesõidu tee ehitamine

siia käivad üldised teemad, mis teistesse foorumitesse ei sobi
Alkocen
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 30 Apr 2015, 12:31

Freesasfaldist sissesõidu tee ehitamine

Lugemata postitus Postitas Alkocen »

Tere,

Mõte sissesõidu tee väheke kindlama pinnasega teha on juba mõnda aega olnud, nüüd siis lõpuks ka natukene asja uurima hakanud. Hetkel tundub freesitud asfaldist selle tee tegemine kõige mõistlikum kuid on mõningaid küsimusi millele ma vastust ei ole leidnud. Nimelt kuidas täpselt selle freesasfaldi "paigaldamine" käib. Kas võib selle kohe mulla peale panna või peaks aluspinnaks olema näiteks kild? Tihendada võib 200-300kg pinnasetihendajaga ja seda freesasfaldit diisliga kasta? Kui paksult seda panema peaks, kuskil 10cm?

Kuna interneedusest infot selle kohta väga ei leidnud, siis igasugune abi teretulnud.
aero
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1933
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 78 korda
On tänatud: 77 korda

Re: Freesasfaldist sissesõidu tee ehitamine

Lugemata postitus Postitas aero »

Alkocen kirjutas:...Kas võib selle kohe mulla peale panna või peaks aluspinnaks olema näiteks kild?
Sõltub, kas sõidad sisse sõiduautoga või tellid koorma õõnespaneele. Otse mulla peale tehes peaks lehtedega koormatud aiakäru ära kandma küll :). Asfalt on ainult teekate. Tee alus tasuks killuga teha, jämedam alla, peenem peale. Ja huumus alt ära koorida.

Otsi hoolsamalt. Kasvõi viewtopic.php?t=7199
Alkocen
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 2
Liitunud: 30 Apr 2015, 12:31

Re: Freesasfaldist sissesõidu tee ehitamine

Lugemata postitus Postitas Alkocen »

Noh, eks ikka autodele see tee mõeldud :) Aga kurb, loogika ütles, et tuleks kild alla panna aga südames lootsin, et saab ka ilma hakkama. Aga tänan vastuse eest :)
Kasutaja avatar
Hiid
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4221
Liitunud: 30 Jaan 2005, 12:46
Asukoht: Tartu
On tänanud: 81 korda
On tänatud: 76 korda

Re: Freesasfaldist sissesõidu tee ehitamine

Lugemata postitus Postitas Hiid »

mis tehnikat selle töötlemisel vaja läheb?
Päris nii, nagu kildu või kruusa, ühtlase kihina, kalluri servast vist ei saputa? Mis see minimaalne kiht on, kus ta veel homogeense kihina toimib? Liiga õhukselt paned, siis ei seo ära ja läheb lumelükkamisega ehk kraavi...
Liiga paksult, hakkab aga rahakotile. :this:
netmaster
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 137
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Freesasfaldist sissesõidu tee ehitamine

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Asfaldipuru on laias laastus kahte sorti. Freesasfalt on tekkinud tee pealt asfaldi freesimisel. See on üldiselt ilus ühtlane puru, kuid teda on vähe saada, sest tekkivad kogused on väikesed. Teine on niiöelda purustatud asfalt, mis on põhimõtteliselt ekskavaatoriga maantee pealt lahti kangutatud asfaldi või killustiku kihi taaskasutamine. Suured lahmakad lastakse läbi purustaja ja eriti ei sõeluta. Tulemus on hinnalt soodsam, kuid võib sisaldada ka isegi kuni käelabast suuremaid tükke.

Eks see ehitus sõltub veidi tee pikkusest. Kui tegemist on paarimeetrise väravasse keeramisega, pole erilist vahet, kuidas teha, kuna hiljem on teda suht lihtne parandada. Kindlasti tuleks muld eemaldada ja täita kas killustiku, kruusa, või mistahes dreeniva materjaliga. Kruusa puhul oleks soovitav seejärel panna geotekstiil ja siis asfaldipuru peale vähemalt 10cm paksuselt. Muidu hakkab keskelt loodus läbi kasvama. Lased koormad tee peale kallata ja laiali võib lükata laaduriga või bobcatiga või kasvõi käsitsi. Peites suuremad tükid allapoole. Pikemat teed ei jõua tihendajaga väristada ja teerull on kallis. Kinni võib sõita ka näiteks suurema autoga. Oma kogemusest võin öelda, et ca. 10 aasta pärast tuleb ka selline tee uuesti katta ja seejärel peab ta juba kauem vastu. Ideaalne oleks asfaldipuru katta pigi ja graniitkillustikuga, kuid see on muidugi kallis.
Vasta