Hea teema aruteluks! Eks teen otsa lahti ja nüüd tuld!
gamla kirjutas:...Aga mind häirib see,et kas see on eestlase viga või ehitajate ja pottseppade viga,või milles asi aga miks tehakse alati teise töö maha...
Aga mind häirib see kui on sitta tehtud ja selle eest veel raha küsitud, vahest isegi päris normaalne summa. Sitta võiks teha ilma rahata, sest sellisel juhul võib teliija hiljem käega lüüa ja öelda, et ahh, ilma rahata sain.
gamla kirjutas:...Miks tuleb üks teeb teeb oma oskuste ja käekirjaga töötava toimiva asja,tuleb teine teeb selle täitsa maha,peab uue ehitama,too mees ei oskand midagi. Igaühel on oma käekiri ja kogemused....
Aga miks on mõnedel nagu "doktori käekiri", selmet võiks kohe "loetavalt kirjutada".
Näiteks, paljud töövõtted, mis minu jaoks elementaarsed, jätavad paljud tegemata. Kui paljud "liinitööd" tegevad maalrid pühivad peale lihvimist ja enne kruntimist harjaga seintelt-lagedelt lihvistolmu maha? Või enne põhivärviga värvimist või tapeetimist käivad varre otsa käiva lihvtallaga kergelt krunditud seina/lae üle, et peale kruntimist ikka sinna jäänud mõned törakad maha lihvida? Kokku võtab see harjaga vehkimine kogu maja viimistluse ajast max pool tundi, aga see eest on seinad-laed tolmutörakateta. On raske?
Küll käinud värskendusremonte tegemas, kus on kohe aru saada, et põhivärvi alla on jäetud krunt tegemata ja vana värvi võid koorida nagu nahka peale esimest ägedat päevitust.
Täpselt nii nagu õpitakse "kirjutama", saab õppida ka "loetavalt kirjutama"!
gamla kirjutas:...Tähtis on et asi toimiks ja klient oleks rahul,mitte et teise mehe töö ei kõlba kuhugi...
Ei, Gamla, päris nii ka ei saa, sest tihtipeale on klient heas mõttes "loll" ja seda lihtsalt kasutatakse ära. Juhtub ka nii, et on mõlemad lollid- tegija kuritahtlik loll (aga mängib tarka), sest ei julge kliendile öelda, et ei oska mingit asja teha, aga raha tahaks ikkagi selle eest saada ja klient heatahtlik loll, keda kuritahtlik loll ära kasutab.
Miks peaks klient kannatama kellegi kuritahtliku lolli pärast?
Jah, tõesti paljud apsakad kliendi elukvaliteeti ei halvenda, aga ikkagi jääb minu jaoks arusaamatuks, miks nii teha.
Kas sa ostaksid uue auto, millel on värvikahjustused või oleksid rahul kui värv hakkab aasta pärast kooruma? Auto sõiduomadusi need "pisiasjad" ju ei halvenda?
gamla kirjutas:...Ise ma pole kunagi öelnud kliendi juuresolekul,ega ka pärast et töö on kehv isegi kui ongi tõsiselt kehv,sest leidub ka selliseid tegijaid...
Tead, kui ma hakkan siseviimistlusele pakkumist tegema, siis ma kõigepealt tutvun objektiga ja kui seal ikka on seinad viltu või fibo vuukidest paisatavad 1cm "vorstid" või lakke on kips pandud 60cm sammuga või kipsplaat paigaldamise aja keskelt katki läinud, aga ikka kruvitakse seina, sest pealt paber on ju veel terve või jne jne, siis kuidas ma jätan kliendile põhjendamata kõige sellisse käekirjaga ehitaja tehtu kordategemise eest lisaraha küsimise? Edasine on juba kliendi valik, kas kutsub üldehitaja tagasi oma töid lõpetama või maksab mulle. Ise küll ei näe absoluutselt mingit põhjust vait olla ja vaikdes teiste lohakust ilma rahata korda teha.
Kuna üldiselt on ehitamine käsitöö, siis apsakaid juhtub kindlasti, aga tuleb teha nii, et need praktiliselt ei paistaks välja!