1. leht 1-st

elektrikäi

Postitatud: 04 Mär 2012, 11:29
Postitas 205d
Tervist


Sai ostetud üks veneaegne 3-faasilise elektrikäi, millel lülitussüsteemi juhtmed laiali lõhutud(pole kindel, kas see üldse toimibki). Lüliti tähis on PKE712-2. Kas sellist lülitit veel kuskilt saada on ja kust ma leiaks sellele elektriskeemi. Juhul, kui seda vene lülitit tööle ei saa, siis missugune kaasaegne lüliti sobiks asenduseks.

Re: elektrikäi

Postitatud: 04 Mär 2012, 12:17
Postitas Külaline
ПКЕ 712-2 tavaline kontaktori lüliti, peaks olema igas el. kaupluses.
Tee pilt asjast.

Max

Re: elektrikäi

Postitatud: 04 Mär 2012, 20:45
Postitas 205d
Selge , poest saan vajaduse korral siis selle lüliti ja võibolla ka kontaktori( sellel tähist ei leidnud). Aga kas mingit lihtrahva jaoks arusaadavat põhimõtteskeemi ka keegi teab, kuidas juhtmed ühendada.

Re: elektrikäi

Postitatud: 04 Mär 2012, 21:02
Postitas Külaline

Re: elektrikäi

Postitatud: 05 Mär 2012, 22:24
Postitas 205d
Max, kui sa ei pahanda, siis veel mõni küsimus. Kontaktoril on 4 poolust- ilmselt siis L1, L2, L3 ja N ning kaks klemmi elektromagnetilise mähise jaoks. Kontaktori lülitil on : 2 klemmi punase nupu all, mis on normaalses olekus kinni ja 2 klemmi musta nupu all, mis on normaalselt avatud ja miskipärast on veel mingi sild , mis ühendab 1 punase ja 1 musta nupu klemmi. Tegin omale paintis väikse joonise ja vähemalt minu arvates tuleks see sild eemaldada, et asi tööle saada.
Kas selline ühendamine oleks õige:
http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?i ... 567&size=o

Re: elektrikäi

Postitatud: 05 Mär 2012, 22:49
Postitas Küülaline
Ühenda täpselt joonise 4.1 järgi: L3 punasele nupule, sild jääb alles, edasi mustalt nupult mähisele ja mähise teine ots N-ile. Kontaktori neljanda pooluse kasutad omatoiteks, st. sildad sellega musta nupu.

Re: elektrikäi

Postitatud: 06 Mär 2012, 16:49
Postitas 205d
Selge, probleem tekkis mul ilmselt sellest, et see lüliti on katkine : surunupu alla vajutamisel ja uuesti vabastades kontakt ei jää kinnisesse asendisse.

Tegin uue joonise , loodetavasti on see nüüd õige( lisasin ka juhtme, mis läheb motori kere küljest otse neutraali külge, kas nii on lubatud? ):

http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?i ... 375&size=o

Re: elektrikäi

Postitatud: 06 Mär 2012, 18:21
Postitas TumeTumba
See juhe, mis tuleb musta nupu juurest (joonisel parempoolne) kontaktori mähisele kinnita kontaktorile A1 tähisega kruvi alla. Sealt samast A1-st vii sild kontaktori kontakti number 13 alla. Neutraal kinnita A2 kontaktile. Mootori kere külge peab minema kollaroheline mitte neutraal (sinine). Sinu joonise punase nupu vasakpoolse kontakti juurest vii juhe kontaktorile kontakt 14 alla. Nii peaks kontaktor ka "tööle" jääma.

Re: elektrikäi

Postitatud: 06 Mär 2012, 20:17
Postitas Küülaline
205d kirjutas:surunupu alla vajutamisel ja uuesti vabastades kontakt ei jää kinnisesse asendisse.
See ongi surunupp, mis ei pea jääma "kinnisesse" asendisse. Selle nn. kinnise asendi kindlustab kontaktori neljas sulguv klemm. Vaata ometi tähelepanelikult sulle viidatud joonist 4.1. Kontaktori neljas klemm peab olema paralleelselt musta nupuga ja lahti ühendatud toite neutraalist.
205d kirjutas:lisasin ka juhtme, mis läheb motori kere küljest otse neutraali külge, kas nii on lubatud
Nii ei ole lubatud. Neutraaljuhti on vaja ainult kontaktori mähisele 230V pinge andmiseks. Mootori kaitsejuhina (maandusena) tuleb kasutada toitekaabli viiendat (kollarohelist) soont.

Re: elektrikäi

Postitatud: 06 Mär 2012, 21:08
Postitas 205d
Väga suured tänud, ma sain nüüd asjale pihta. Kuna mul on vana veneaegne süsteem, kus puudub PE juhe ning tööstusvoolu juhtmel on ainult L1, L2, L3 ja N , siis kas on õigustatud kere ühendamine N juhtmega.

Re: elektrikäi

Postitatud: 06 Mär 2012, 21:25
Postitas Küülaline
Kilbis vast ikka on maandus? Sealt tuleb uus "tööstusvoolu" juhe vedada.

Re: elektrikäi

Postitatud: 06 Mär 2012, 22:24
Postitas 205d
Ilmselt ma jälle eksisin. Kilbis on maandus olemas ja sellel tööstusvoolu juhtme pesa aukudel on numbrid 1, 2, 3 ja maanduse märk. Et kas see maandus on siis nö PEN juhe ja kas selle külge võib kere ühendada. Kunagi on plaanis nagunii kogu elamise elektrisüsteem välja vahetada, aga senikauga loodaks vana süsteemiga võimalikult ohutult hakkama saada.

Re: elektrikäi

Postitatud: 07 Mär 2012, 14:34
Postitas Külaline
Vaata viitest 111 viimane lõik ja loe rahulikult post veelkord läbi. Käiast juba midagi teame, kilbist aga mitte midagi.

Max

Re: elektrikäi

Postitatud: 07 Mär 2012, 22:58
Postitas Küülaline
205d kirjutas:Kilbis on maandus olemas ..... on plaanis nagunii kogu elamise elektrisüsteem välja vahetada
Siis alustagi seda väljavahetamist jõupistikupesast. Vea sellele kilbist uus 5-sooneline kaabel ja asenda must pistikupesa värvilisega.

Re: elektrikäi

Postitatud: 05 Apr 2012, 19:46
Postitas 205d
Ma saan aru asjast niimoodi, et kui mul on vaja siiski seda veneaegset süsteemi mingi aeg veel kasutada, siis igal juhul korpuse ja nulljuhtme omavahel ühendamine on lubamatu ( on vaja ühele inimesele puust ja punaselt selgeks teha, sestap küsin üle). Ja teine küsimus on selline, et kas vene ajal siis tõesti oligi selline süsteem, et korpust ei maandatud või targemad ikkagi vedasid eraldi maanduse kilbist peale.

Re: elektrikäi

Postitatud: 06 Apr 2012, 10:03
Postitas Kalvis
Pistiku vahetamine on käkitegu, poes on ju saada. Elektrimootoril ühendatakse PE korpuse külge, mitte N. 3 f elektrimootor ei vaja N tavaolukorras, sest ta on sümmeetrilise koormusega. N on vaja vaid 1 faasilistele tarbijatele.

Re: elektrikäi

Postitatud: 06 Apr 2012, 11:34
Postitas Küülaline
Kalvis kirjutas:Elektrimootoril ühendatakse PE korpuse külge, mitte N
See on ammu selge, aga kui seda PE- d ei ole võtta, on ainult PEN, mis tegelikult nagu ei olegi PEN?

Re: elektrikäi

Postitatud: 06 Apr 2012, 12:21
Postitas Kalvis
Õigem oleks muidugi just see juhe ümber vahetada ja teha 5 juhtmeliseks.
Kui nüüd on vaid 3 faasiline sümmeetriline tarbija siis ühendad PEN korpussesse (on sinu jaoks kui PE), Neutraalpunkti jätad tähtühendusel õhku (kolmnurgal nagunii ei kasuta).
Õigem oleks ikkagi juhtmed korda teha.
Alati võid ka lokaalse PE maanduri teha (varras maasisse ja PE juhe mootori korpuse külge)