26. leht 100-st
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 14:03
Postitas ping
EH.INS. kirjutas: 25 Sept 2024, 12:15
Tundub, et hr ping-i arvestus kulude üle siin on umbes sama nagu arvestus maja energiakulude üle...
Jätaks selle kulu (või tulu, või "positiivse rahavoo") pigem siis üldse välja / viidatud moel on tegemist täieliku lollusega
Kas mõne maailmapilti ei mahu mõte, et kuni 3 keskmise kuupalga eest saab osta täitsa sõitva (alla 100k sõitnud) auto, millega ei ole kahju linnavahel poodi sõita ja millel ei ole vajadust ei liisingut ega kaskot maksta?
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... &otsi=otsi
Kui omal on oskused ja käed olemas, siis võib selliseid kordades odavamalt leida.
Lamellid alla ja õlivahetus tuleb teha ning uued küünlad ja järgmine 30 000km on praktiliselt kuluvaba.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 14:17
Postitas elektron
A23 kirjutas: 25 Sept 2024, 12:14
rst kirjutas: 25 Sept 2024, 08:52
A23 kirjutas: 25 Sept 2024, 08:00
Elektrikas oli/on ka kaalumisel, mingid second-hand "junnid" pidid suht tasuta saadaval olema. Selle 10 + 10 km tööpäeva ringi kataksid ära, aga talvel ei suutvat salongi soojaks kütta.
Siis peaks küll kahte autot pidama, üks töölkäimiseks ja teine erasõitudeks ja pakasega kasutamiseks.
Milline konkreetne elektriauto ei suuda salongi soojaks ajada talvel?
Täpseid marke ei tea, aga laps uuris odavate
kasutatud autode järelturgu ja foorumitest nende kohta infot.
Jah 5 tuhandega saab juba kasutatud Leaf-i kätte. Sõiduraadius jääb tugevalt alla 100km, aga linnasutsakad teeb sellega ära. Salongi kütteks on neil soojuspump, mitte ei küta otse tennidega. Ainult esimesed Leafid olid ilma soojuspumbata ja Miev-i ma jätaks üldse arutelust välja

Sai ka ise kunagi selle peale mõeldud, aga hetkel siiski rohkem mobiilsust vaja, et lihtsalt ühte mänguasja lisaks ostma ei hakka.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 14:36
Postitas EH.INS.
Mõne maailmapilti mahuvad erinevad asjad, nt ka see, et 3 kuu palk ja oma aeg on kulu...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 14:41
Postitas kunn24
Ping, su pahatahtlikkusel pole piire, neil kõigil tuleb vaadata, et tagasild alt ära ei kukuks (tõenäoline korrosioon).
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 14:42
Postitas ping
elektron kirjutas: 25 Sept 2024, 14:17
....
Jah 5 tuhandega saab juba kasutatud Leaf-i kätte.
Sõiduraadius jääb tugevalt alla 100km, aga linnasutsakad teeb sellega ära. ...
Kui kogu sõiduvälp jääb alla 100km, siis
raadius oleks max pool sellest ja arvestada tuleks
ainult kodus laadimisega, sest avalikest laadijatest korjatakse järjest ära sobivaid laadimispistikuid. (Vaheadapter maksab ca 1000eur.)
Ehk kui on eluline vajadus talvehommikuti, väikestel
sahkamata teedel sõita, siis sõiduraadiuseks üle 20km küll ei julgeks loota.
Kui akul puudub soojendusrežiim, siis et e-autot kiiremas laadijas laadida tuleb talvehommikul enne laadimist "sõita aku soojaks" vähemalt 20min.
Külmunud aku puhul ei tööta regenereeriv pidurdus ja laadimine toimub kuni 2kW võimsusega.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 14:47
Postitas ping
EH.INS. kirjutas: 25 Sept 2024, 14:36
Mõne maailmapilti mahuvad erinevad asjad, nt ka see, et 3 kuu palk ja oma aeg on kulu...
3 kuu number on kindlasti väiksem, kui 5 aasta liising+kasko+sissemakse.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 14:51
Postitas EH.INS.
Küsimus pole numbri suuruses vaid numbris iseenesest...
Mis kasu on "tulemusest" mida mõjutavad tegurid "valitakse lambist" või jäetakse üleüldse välja???
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 14:53
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 25 Sept 2024, 14:41
Ping, su pahatahtlikkusel pole piire, neil kõigil tuleb vaadata, et tagasild alt ära ei kukuks (tõenäoline korrosioon).
Seda kontrollib
autoteadlik kodanik nagunii.
Ootamatuste eest ei ole mitte keegi mitte kunagi kaitstud ja seda peab autot ostes alati arvestama.
Eriti "tuunitud" bemmi- või audironti ostes.
Olen näinud, kus pakendist välja võtmisel kukkus esisilla alumiindetail garaaži betoonpõrandale ja läks pooleks.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 14:55
Postitas ping
EH.INS. kirjutas: 25 Sept 2024, 14:51
Küsimus pole numbri suuruses vaid numbris iseenesest...
Mis kasu on "tulemusest" mida mõjutavad tegurid "valitakse lambist" või jäetakse üleüldse välja???
Teema selguse huvides võiks siia vast mõned illustreerivad numbrid lisada?
Minu poolt välja toodud asjad on vist kergesti numbritesse pandavad?

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 16:49
Postitas EH.INS.
ping kirjutas: 25 Sept 2024, 14:55
EH.INS. kirjutas: 25 Sept 2024, 14:51
Küsimus pole numbri suuruses vaid numbris iseenesest...
Mis kasu on "tulemusest" mida mõjutavad tegurid "valitakse lambist" või jäetakse üleüldse välja???
Teema selguse huvides võiks siia vast mõned illustreerivad numbrid lisada?
Minu poolt välja toodud asjad on vist kergesti numbritesse pandavad?
No aga pane siis...
Ühtlasi "kirjuta välja" mida need numbrid tähendavad ja mida nendest järeldada võiks
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 17:16
Postitas A23
ping kirjutas: 25 Sept 2024, 10:07
eerik2 kirjutas: 25 Sept 2024, 07:47
Tänapäeva ja ka juba veidi möödaniku diislitel on kõigil soojenemise probleem. Common rail'i tulekust alates. Mootorid on nii ökonoomseteks aetud, et tõlla jaoks sooja ei jätku enam. Nn 'webasto' parandab selle mure ja ka talvel mootorile tervislikum. Tihtipeale on 'webasto' juba peale installeeritud. Hoolimata talvistest probleemidest on minu jaoks siiski diiselmootor töökindlam. Hooldama peab korralikult, siis ei vea alt. Linnasõiduks ja vahel harva pikema otsa jaoks pole diislit mõtet osta.
P.S. Kaasa Renault 1.5dci (Nissani mootor) keskmine 3,8 l/100km (ise paigaldasin Webasto).
elektron kirjutas: 25 Sept 2024, 09:18
... Toon siis võrdluseks universaalkerega Toyota, bensiin/hübriid/automaat. Keskmine 4,5 sajale.
Sisepõlemismootori soojenemise kiirus allub elementaarsele füüsikale, et
150kg metalli soojendamiseks on alati vaja mingi kogus kütust põletada, olenemata kas põletatakse silindris või lisa kütteseadmes (ca 1L/h) ja ka see lisakütus tuleb tegeliku kütusekulu arvestuses arvesse võtta sest see auto enda kompuutri näidus ei avaldu.
Mu linnaauto keskmine on 6,5L/100km ja maantee(universaal)auto keskmine on 5,5L/100km, mõlemad tavalise lihtsa bensiinimootoriga ja kui 1 auto aastaläbisõit on alla 5000 aastas, siis ei ole majanduslikult mõtekas diislit omada.
Tööauto aastaläbisõiduga ca 100 000km on diisel ja seda ei ole mõtet talvekülmas kuni 1/2 tunnisel peatusel seisma jätta, sest muidu ei suuda aknaid jäävabana hoida.
Vko kirjutas: 25 Sept 2024, 09:42
Kui autole kuluv rahasumma huvitab, siis pole mingi l/100 km numbriga midagi teha. Kütusekulu on tihti auto juures kokkuvõttes väiksem osa kuludest. Muidugi juhul kui osatakse kõiki kulusid arvesse võtta, sealhulgas ka auto
soetamise maksumust (liisingu sissemakset, kuumakset), kindlustust, ülevaatust, rehve, hoolduseid/remonte...
Elektriautol ju võib kütusekulu ka 0 eur olla, aga reaalne km hind on midagi muud.
Kui auto on välja ostetud, mitte rendis, siis jooksev kulu on ainult kohustusliku kindlustuse (aastamaks ca 80eur), isegi kui see auto enamuse ajast seisab.
Kas käid Tartust Tallinnas tööl või kust see 100 000 km aastas tuleb? Selleks peaks iga tööpäev 400+ km ja 4+ tundi aega kuluma. See ikka kõva uhamine!
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 17:45
Postitas EH.INS.
Kas käid Tartust Tallinnas tööl või kust see 100 000 km aastas tuleb? Selleks peaks iga tööpäev 400+ km ja 4+ tundi aega kuluma. See ikka kõva uhamine!
See näitab ilmekalt kuivõrd totter on võrdlus "see hea / see halb" ilma võrdluse kriteeriumiteta
PS
Ehk siiski "innovatsioon ülalt alla" raugeb ja saab tulevikus osta sellise mootoriga auto nagu soov on
Uudised pea igapäevased
https://www.err.ee/1609470640/itaalia-h ... hereegleid
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 18:17
Postitas trebla
ärge piirake ennast diisli, bensu ja elektriga... kuulake see üle ...
https://kuku.pleier.ee/podcast/kukkuv-oun/184803
ja taristut kah plaanitakse:
https://elering.ee/gaasi-susteemihaldur ... vuse-kohta
https://www.toyota.ee/new-cars/mirai
Kuna tegemist on pool-elektriautodega, siia sobivad siia diskuteerimiseks rohkem kui diislid...

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 18:30
Postitas Vko
A23 kirjutas: 25 Sept 2024, 17:16
Kas käid Tartust Tallinnas tööl või kust see 100 000 km aastas tuleb? Selleks peaks iga tööpäev 400+ km ja 4+ tundi aega kuluma. See ikka kõva uhamine!
Tööautode puhul pole see midagi erilist. Veokijuhid sõidavad üle 100 000 ja vahel väiksemate kaubikutega tehakse sarnaseid sõite. Ühe autoga võivad sõita ka mitu inimest mitmes vahetuses.

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 19:19
Postitas EH.INS.
@ trebla
Nagu alati
Ole kena pane numbrid ka ritta
Mina tean selliseid numbreid:
- Vesinikuenergeetikaga on võimalik tekitada ca 45 tuhat töökohta
- Selleks on vaja ca 46 miljardit
Mingit põhjust pole PowerUP juhil lollidele seletada kui hea asjaga on tegemist
Kõige lihtsam on lollidele seda tõestada - pane "raha taha" ja tee ära
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 19:31
Postitas trebla
Ma arvan, et kui otsida, siis leiab siit kuskilt minu umbes 15 aasta taguse kommentaari, kus keegi küsib, et ka ma vesiniku välistaksin ja seal ma arvasin, et vesinik on sama kaugel, kui termotuumajaam.... juba 70+ aastat muudkui räägitakse aga edasiliikumist ei paista.
Vahepeal on aga olnud põhjust seda vastust muuta - termotuumat ei paista ikka kuskilt, vesiniku kohta ma aga olen kirjutanud, et selle taskukohaseks muutumiseks peab tema saamiseks kulutatav elekter puhtamuidu käes olema...
No elekter ongi nüüd vahel puhtamuidu või lausa miinushinnaga - seega on põhjust vesiniku poole kah vaatama hakata...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 19:45
Postitas Urmas
trebla kirjutas: 25 Sept 2024, 19:31
No elekter ongi nüüd vahel puhtamuidu või lausa miinushinnaga - seega on põhjust vesiniku poole kah vaatama hakata...
Loota vesiniku tootmisel ainult puhtamuidu ja miinushindadega elektrile? Ja kui tihti on puhtamuidu või lausa miinushinnaga? On, aga mitte piisavalt ja paartunnise miinushinnaga toodad kui palju vesinikku? Talveks kõik vesiniku tootmisega seotud töötajad kollektiivsele talvepuhkusele?
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 19:46
Postitas EH.INS.
Väga hea - PowerUP juht las võtab selle "puhtamuidu" elektri ja paneb oma vesinikuäri püsti...
PS
Vaadates kapitali ja võlgnevust MTA ees ei ärata just kõige suuremat optimismi...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 19:59
Postitas trebla
Ja kui tihti on puhtamuidu või lausa miinushinnaga? On, aga mitte piisavalt ja paartunnise miinushinnaga toodad kui palju vesinikku?
jälle häda! Sa siis eeldad et elektri hind ei kuku ?
Seega tasuks ise elektri tootmisele mõtlema hakata ?
Talveks kõik vesiniku tootmisega seotud töötajad kollektiivsele talvepuhkusele?
Hea mõte, miks mitte...
On üks sort inimesi, kes ilma kolme soojamaapuhkuseta elada ei suuda... seega nende hulgast saaks palgata...

Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 20:02
Postitas EH.INS.
Mis kasu on elektri 0 või - hinnast kui KOMPLEKSHIND sellest ei sõltu või sõltub vähe või järjest vähem???
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 20:19
Postitas kunn24
Samas sell väidab, et elektrikatkestusi on tulevikus järjest rohkem
https://www.err.ee/1609199866/ivar-kruu ... ina-rohkem
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 20:28
Postitas EH.INS.
Sell "tekitab" probleemi ja tõttab seda ise (loomulikult on üheks komponendiks vesinik ja teiseks toetus) ka lahendama...
Pole midagi uut...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 20:46
Postitas trebla
Jah... hind kallis ja igasugu tehnilisi probleeme kuhjaga, aga erinevalt termotuumast asi realselt eksisteerib ja toimib. Ja Toyota olla tänavu tootnud 23 000 Mirai'd ?
Samas termotuuma alla tambitakse jätkuvalt miljoneid....ilma ühegi reaalselt toimiva tooteta...
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 21:15
Postitas kunn24
Energiatihendus on väike, mootorites põletamiseks kasutada ei saa (murendab metalle), tuleb kasutada kindlasti vesinikuelementi ja akusi, element on sita töökindlusega jne. Ehk jõuab ikkagi hübriidlahenduseni, mis on igast asendist mitu korda keerukam ja tuleks tarbijal näidata jalgu.
Mis puutub Miraisse, vaata hinda (alates 74 200).
https://www.toyota.ee/new-cars/mirai
Kuna see väidetavalt juba saadaval, siis mida passid, sa vesi-niku järgi pidevalt kiimas, osta ära, saad vaevast lahti.
Re: Elektriautodest
Postitatud: 25 Sept 2024, 21:20
Postitas EH.INS.