Noh, võite vaikselt hakata oma fossiilkütusel või taastuvenergia najal sõitvaid autosid Osta.ee-s maha müüma, sest tulemas on uued suunised.
Kui praegu tehakse Eestis hinnanguliselt 5% kõikidest käikudest rattaga, siis uue strateegia järgi PEAB see osakaal 2040. aastaks suurenema vähemalt 13%-ni.
Mind väga huvitakse see sunnimeetod kui ei hakata rattaga sõitma.
Eesti uus rattastrateegia seab sihiks, et 2040. aastaks liigub rattaga tööle neli korda rohkem inimesi kui praegu.
Ja see pole veel kõik.
Üks silmapaistvamaid rattastrateegia eesmärke on rattakiirteede võrgustiku loomine.
Kurat, juba kümneid aastaid meie riigi kõige suurema liiklustihedusega maanteed(Tallinn-Pärnu) ei suudeta muuta 2+2 rajaliseks ja nüüd järsku tahetakse teha rattakiirteid. Kes seal kimama hakkavad? Kas idee autorid on proovinud jalgrattaga sõita kui väljas on -5* ja tuulekülm -15*? Millega mõtlesid idee autorid? Kas rattaga kõik töölkäijad on rohelise mõtteviisiga paadunud vanapoisid ja-tüdrukud? Pereinimeste lapsed mingu lasteaeda ja kooli jala, sest emmed-issid peavad hommikul varem hakkama kodust lahkuma, sest rattasõit võtab kauem aega?
„Talihoolduse reformiga kehtestatakse rattateedele eraldiseisvad seisunditasemed ning neid käsitletakse aastaringsete liikumiskoridoridena. Hooldusvastutus oleneb tee omandivormist: linnades ja asulates vastutavad üldjuhul kohalikud omavalitsused (KOV), maanteedel transpordiamet. KOV-id ja transpordiamet teevad koostööd, et hooldus oleks võimalikult terviklik ja kataks kogu teekonna läbi ühe teenusepakkuja,“ selgitas Killar.
Meie maakodu tee suurema teeni kuulub Teeseaduse järgi V klasiis teede hulka ja selle talihoolduse järjekord peale lumesaju lõppu on milline? Mööda seda ja ka teist teed mööda sõidab koolibuss ja inimesed, kes peavad ka tööle saama. Kas meie kandi külades elavad inimesed oleks nagu mingid teisejärgulised? Meie külavaheteed ei ole suudetud isegi tolmuvabaks pritsida ja nüüd 97 miljonit mingitele friikidele?
Ja veel selle viimase tsitaadi kohta- kes kurat on keegi Killar, keda artiklis tsiteeritakse päris mitu korda, aga kes ta on, seda ei suutnud tuvastada?
Strateegias tuuakse näiteks, et Kopenhaageni regioonis suurenes rattateede võrgustiku laiendamise ja rattakiirteede kontseptsiooni rakendamise tulemusel kuue aasta jooksul rattaga tehtavate sõitude arv 60% ja läbitud kilomeetrite arv 90%.
No on ikka täissoodad kui tuuakse näitena võrdluseks Kopenhaagenit ja meid.

Mitu sentimeetrit lund sajab aastas Kopenhaagenis ja mitu sentimeetrit kasvõi Tallinnas?
Tsitaatide allikas
https://roheportaal.delfi.ee/artikkel/1 ... soodustuse
Võtsin AI appi ja küsisin temalt kaks küsimust. Esimene- milline on talvine keskmine õhutemperatuur Kopenhaagenis ja milline Tallinnas?
Vastus oli selline.

Talvised keskmised õhutemperatuurid Kopenhaagenis ja Tallinnas erinevad üsna märgatavalt, kuigi mõlemad linnad asuvad Põhja-Euroopas.

Kopenhaagen (Taani)
- Detsember: keskmiselt +2 °C
- Jaanuar: umbes +1 °C
- Veebruar: ligikaudu +1 °C
Kopenhaageni talved on suhteliselt pehmed tänu Atlandi ookeani mõjule. Lumesadu esineb, kuid püsiv lumikate on haruldane.

Tallinn (Eesti)
- Detsember: keskmiselt –0,9 °C
- Jaanuar: umbes –2,9 °C
- Veebruar: ligikaudu –3,6 °C
Tallinnas on talved märksa külmemad ja lumikate on tavaline. 2024/2025. aasta talv oli erandlikult soe, kuid pikaajaline keskmine jääb siiski miinuskraadidesse.
Teiseks küsimuseks oli, et mitu sentimeetrit on keskmine lumikatte paksus talvel Kopenhaagenis ja mitu sentimeetrit Tallinnas?
Vastuseks oli selline.

Siin on võrdlus Kopenhaageni ja Tallinna keskmise talvise lumikatte paksuse kohta:
| Linn | Keskmine lumikatte paksus talvel |
| Kopenhaagen | Umbes 2–5 cm |
| Tallinn | Umbes 15–30 cm |

Kopenhaagen:
- Lumikate on ebapüsiv ja sageli sulab kiiresti.
- Lumesadu esineb, kuid püsiv lumikate on haruldane.
- Lumikatte paksus võib mõnel päeval ulatuda 5–10 cm-ni, kuid keskmiselt jääb see alla 5 cm.

Tallinn:
- Lumikate on märksa püsivam ja kestab sageli detsembrist märtsini.
- Keskmine paksus talve jooksul on 15–30 cm, kuid lumerohketel talvedel võib see ulatuda ka üle 50 cm.
- Näiteks 2010. aasta märtsis mõõdeti Tallinnas lumikatteks 51 cm
Ma nüüd ei teagi, kas AI ajas pläma või mitte?
Ja siis tahetakse siinmail teha
RATTAKIIRTEID? Miks mulle tundub, et selle idee autoritel puudub mõtlemisorgan? Ja sellele lollusele kavatsetakse
raisata 97!!! miljonit eurot.