Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3983
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 95 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

rs7 kirjutas: 21 Dets 2025, 13:14 Duh.. sellele ma viitangi ju.
Vabandan, sel juhul olin tähelepanematu...
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 218
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Finantsvaates EV juttu inglise keeles.
https://youtu.be/GzvTt2xq8os?si=8EJncMXqy6kGB6C_

Ja selle kõrvale siis eelmisele lehele jäänud dokument meite endi Kliimaministeeriumi lehelt.
https://kliimaministeerium.ee/sites/def ... 202025.pdf

Ei klapi need väljavaated kohe mitte..
Riio12
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 91
Liitunud: 23 Okt 2008, 14:31
On tänanud: 8 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Riio12 »

Kliimaministeeriumi lehelt.Tabel 4.1. CEF toetusega TEN-T võrgustiku lähedusse rajamisel olevad laadimispargid
Transpordivaldkonna rahastamise mõju laadimistaristu arendamisele TEN-T
võrgustiku läheduses ilmestavad näiteks Elektrum Drive’i, Enefit Volti ja Eleporti
projektid. Elektrum Drive rajab enda projekti raames 2025. aasta lõpuks Eestis 30 asukohta ja Lätis 25 asukohta kokku 216 laadimispunkti, milles kasutatavate
laadijate väljundvõimsusteks on 150–300 kW. Euroopa ühendamise rahastu
kogutoetus projektile on 5,5 miljonit eurot64. Enefit Volt rajab 2025. aasta lõpuks
Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas 35 asukohta kokku 70 laadimispunkti vähemalt
150 kW väljundvõimsusega. Euroopa ühendamise rahastu toetab kaht
eraldiseisvat projekti kokku 3,5 miljoni euroga65. Eleport rajab peamiselt Poolas,
Leedus, Lätis ja Eestis kokku 138 laadimisjaama, millest igaühel on neli 150 kW
väljundvõimsusega laadimispunkti. Euroopa ühendamise rahastu toetab projekti
13,8 miljoni euroga66
Et siis toetus 0,1mil laadimisasukohale, kus siis 4 või rohkem kiirlaadimis kohta.
2025 seisuga on eestis 1000 kiirlaadimis punkti ja 10200 EV-d. (1. jaanuar 2025 seisuga Registris olevad sõidukid, tk 1 013 164)
Norra näitel laetakse 90% juhtudel
elektrimootoriga sõidukeid kodudes.
CEF toetus on vabatahtlik, liitumise CS1 (2x50kW ja 2x150kW) hind on 0,46 mil (liitumisvõimsuse suurenamine ELV ja paigaldus tööd sellest 0.3 mil)

Oma EV-d laen talvel kord nädals öösiti, täna näiteks 4,85 s/kWh börss koos maksudega. Saab 500km sõita.
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3983
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 95 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Mingil hetkel jaurasime siin fossiili toetusest - vist oli trebla...
Palusin selle tal lahti kirjutada - et siis vastan
Hiljuti jäi silma sellekohane tabav kommentaar:
...reaalsuses ei eksisteeri mingit fossiilkütuste subsideerimist.
Imetabaste IMF-i konstruktsioonide arvutuskäik on perverssus - "sotsiaalselt optimaalne hind", tülgastav kabinetis sündinud eufemism, mis ei evi päris majanduse toimeprintsiipidega vähimatki puutumust.
Aga sobib imeliselt lontkõrvadele, kes soovivad laiendada kuritegelikku kvoodikaubandust...
Üldiselt võib täie kindlusega väita, et niipea kui majandusarvutusse ilmub sõna "sotsiaalne" pole sel majandusega midagi pistmist...
Viimati muutis EH.INS., 21 Dets 2025, 15:07, muudetud 1 kord kokku.
Riio12
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 91
Liitunud: 23 Okt 2008, 14:31
On tänanud: 8 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Riio12 »

Riio12 kirjutas: 21 Dets 2025, 14:49 Kliimaministeeriumi lehelt.Tabel 4.1. CEF toetusega TEN-T võrgustiku lähedusse rajamisel olevad laadimispargid
Transpordivaldkonna rahastamise mõju laadimistaristu arendamisele TEN-T
võrgustiku läheduses ilmestavad näiteks Elektrum Drive’i, Enefit Volti ja Eleporti
projektid. Elektrum Drive rajab enda projekti raames 2025. aasta lõpuks Eestis 30 asukohta ja Lätis 25 asukohta kokku 216 laadimispunkti, milles kasutatavate
laadijate väljundvõimsusteks on 150–300 kW. Euroopa ühendamise rahastu
kogutoetus projektile on 5,5 miljonit eurot64. Enefit Volt rajab 2025. aasta lõpuks
Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas 35 asukohta kokku 70 laadimispunkti vähemalt
150 kW väljundvõimsusega. Euroopa ühendamise rahastu toetab kaht
eraldiseisvat projekti kokku 3,5 miljoni euroga65. Eleport rajab peamiselt Poolas,
Leedus, Lätis ja Eestis kokku 138 laadimisjaama, millest igaühel on neli 150 kW
väljundvõimsusega laadimispunkti. Euroopa ühendamise rahastu toetab projekti
13,8 miljoni euroga66
Et siis toetus 0,1mil laadimisasukohale, kus siis 4 või rohkem kiirlaadimis kohta.
2025 seisuga on eestis 1000 kiirlaadimis punkti ja 10200 EV-d. (1. jaanuar 2025 seisuga Registris olevad sõidukid, tk 1 013 164)
Norra näitel laetakse 90% juhtudel
elektrimootoriga sõidukeid kodudes.
CEF toetus on vabatahtlik, liitumise CS1 (2x50kW ja 2x150kW) hind on 0,46 mil (liitumisvõimsuse suurenamine ELV ja paigaldus tööd sellest 0.3 mil)

Oma EV-d laen talvel kord nädalas öösiti, täna näiteks 4,85 s/kWh börss koos maksudega. Saab 500km sõita.
Avalikku kiirlaadiat olen 6 kuu jooksul kaks korda kasutanud, viipekaardi töötamise kontrollimiseks ja 30min Lõunakeskuses laetud 25kWh.
Vasta