Re: Elektriautodest
Postitatud: 20 Okt 2025, 18:07
Mul ei ole vaja midagi leida - uued EV-d põruvad...
Mul on info käes
Sina tahtsid midagi tõestada mitte mina
Mul on info käes
Sina tahtsid midagi tõestada mitte mina
Korralik remondimees võtab klotside/ketaste/pidurivedeliku vahetamisel kolvid ning sadula liugurid lahti ning puhastab ära, vajadusel paneb uued osad. Kuna pidurivedelikku soovitatakse vahetada 2 aasta tagant, siis isegi kui autot vähe kasutatakse, on see periood piisav kolbide kinni jäämise vältimiseks.Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 15:24 Tegelikult ka ICE autodel tahaksid pidurid rohkem hoolt kui vaid klotside-ketaste kulumisel tähelepanu pööramine.
Endal paar kogemust, kunagise Golfiga, kus üks tagumine pidur kippus peale jääma ja hakkas velge kuumutama. Remondimees seletas ilusti kuidas see olla VAG grupi masinate viga, kus piduritolm, rooste jm hakkab mõju avaldama ja see klotse lükkav pidurisilinder ei taha enam mansetis hästi tagasi liikuda.
Selle vastu muud rohtu ei olevat kui masinatel mis vähese läbisõiduga, tulebki aegajalt pidureid "hooldada" ehk lahti koukida, puhastada ja aidata liikuma osad mis peaks liikuma.
Äkki läheks vaataks ikka oma silmaga enne neid EA pidureid, siis ei peaks sellist jamaPrill kirjutas: 20 Okt 2025, 15:24
EV-de puhul spekuleeriks, kus pidurite probleem võib osalt tulla ka disainist, kus EV-de puhul on erilise tähelepanu all just kõik tuuletakistusega seonduv, mis liigses energiakulus väljendub, ehk lühemas läbisõiduulatuses jm.
Kui ICE-de puhul lausa tehakse eraldi võresid ja kanaleid, kus sõites õhk pääseks ka pidureid jahutama, ehk ka neile tolmu jm kogunemist raskendama, siis EV puhul kuumenemise probleem väiksem või isegi olematum, kus pidurduse kineetiline energia ei lähe kuumuseks, vaid suuresti regenereeritakse aku laadimiseks.
Seega EV pidurid võivad lisaks vähemale liikuvusele kasutuses olla ka "umbsemad".
Kus ma neid vaatankaimagk kirjutas: 20 Okt 2025, 19:30 Äkki läheks vaataks ikka oma silmaga enne neid pidurureid, siis ei peaks sellist jamasiia kirjutama.
Kuna need rakenduvad oluliselt vähem kui ICE-de puhul, siis nad lihtsalt "jäävad kinni" - loogiline?Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 20:09 Mingi seletus ju peab olema, miks EV-de puhul pirduririkked sagedasemad kui ICE puhul.
Kuna uued autod ei läbi ülevaatust sama tihti, kui vanemad autod, siis väga palju e-autosid ei ole veel jõudnud isegi oma esimesele ülevaatusele.tabarabarap kirjutas: 20 Okt 2025, 15:37Sa oled ikka eriline kloun, väga suur hulk on siis mitu % ülevaatusel põrunud koguhulgast? Kui koguhulk ise oli marginaalne (ka marginaalsest ev koguarvust).ping kirjutas: 20 Okt 2025, 12:19 Sujuval sõidul laetakse pidurdusenergia akusse tagasi, mitte ei kasutata pidureid.
Aga avariilised pidurdused toimuvad ikkagi mehaanilise pidurdusega ja kui mõne ratta pidurite tööpinnad ei toimi nii nagu vaja, siis sellel autol ei toimi hädapidurdusel ka sõiduabid nii nagu tootja programm on ette näinud.
Ehk kaasajal liikleb teedel suur hulk väga raskeid moodsaid autosid (ka need mis veel ei ole ülevaatusel käinud), millede pidurid võivad hädapidurdusel toimida sammuti nagu 50 aasta vanusel Sapakal millel kunagi ei tea, et kuhu poole auto hädapidurdusel liigub või kas üldse pidama saab.
See on sama ohtlik kui sõita läbilõigatud turvavööga ja loota et äkki seekord veel ei rebene.
![]()
Vau, milline hea konstangeering mõningates mõistetes vahe tegemiseks.optimist88 kirjutas: 20 Okt 2025, 22:06 Ajud võiksid jääda elusolenditele. Autodel on juhtplokid e. riistvara ja tarkvara.