Mul ei ole vaja midagi leida - uued EV-d põruvad...
Mul on info käes
Sina tahtsid midagi tõestada mitte mina
Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 504
- Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
- On tänanud: 3 korda
- On tänatud: 15 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
Korralik remondimees võtab klotside/ketaste/pidurivedeliku vahetamisel kolvid ning sadula liugurid lahti ning puhastab ära, vajadusel paneb uued osad. Kuna pidurivedelikku soovitatakse vahetada 2 aasta tagant, siis isegi kui autot vähe kasutatakse, on see periood piisav kolbide kinni jäämise vältimiseks.Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 15:24 Tegelikult ka ICE autodel tahaksid pidurid rohkem hoolt kui vaid klotside-ketaste kulumisel tähelepanu pööramine.
Endal paar kogemust, kunagise Golfiga, kus üks tagumine pidur kippus peale jääma ja hakkas velge kuumutama. Remondimees seletas ilusti kuidas see olla VAG grupi masinate viga, kus piduritolm, rooste jm hakkab mõju avaldama ja see klotse lükkav pidurisilinder ei taha enam mansetis hästi tagasi liikuda.
Selle vastu muud rohtu ei olevat kui masinatel mis vähese läbisõiduga, tulebki aegajalt pidureid "hooldada" ehk lahti koukida, puhastada ja aidata liikuma osad mis peaks liikuma.

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1368
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 110 korda
- On tänatud: 43 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
Äkki läheks vaataks ikka oma silmaga enne neid EA pidureid, siis ei peaks sellist jamaPrill kirjutas: 20 Okt 2025, 15:24
EV-de puhul spekuleeriks, kus pidurite probleem võib osalt tulla ka disainist, kus EV-de puhul on erilise tähelepanu all just kõik tuuletakistusega seonduv, mis liigses energiakulus väljendub, ehk lühemas läbisõiduulatuses jm.
Kui ICE-de puhul lausa tehakse eraldi võresid ja kanaleid, kus sõites õhk pääseks ka pidureid jahutama, ehk ka neile tolmu jm kogunemist raskendama, siis EV puhul kuumenemise probleem väiksem või isegi olematum, kus pidurduse kineetiline energia ei lähe kuumuseks, vaid suuresti regenereeritakse aku laadimiseks.
Seega EV pidurid võivad lisaks vähemale liikuvusele kasutuses olla ka "umbsemad".

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1445
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Prill »
Kus ma neid vaatankaimagk kirjutas: 20 Okt 2025, 19:30 Äkki läheks vaataks ikka oma silmaga enne neid pidurureid, siis ei peaks sellist jamasiia kirjutama.

Spekulatsioon on, kus ICE pidurid saavad enam koormust, EV omad vähem, kuidagi midagi see mõjutab. Lisaks veel juurde jutud kuidas osade EV-de puhul on kasutusel ICE puhul ajalukku jäämas ebatõhusamad trummelpidurid - jällegi miks ebatõhusaid pidureid moodsate EV-de puhul kasutatakse. Kas ei või põhjusolla, kus EV-de pidurdamine on teistmoodi, kordan ennast - pidurdusega kaasnevat kineetilist energiat kogutakse akusse ja ei lähe soojuseks ketastesse&õhku, seega ei ole ka vaja niitõhusaid pidureid.
Mingi seletus ju peab olema, miks EV-de puhul pirduririkked sagedasemad kui ICE puhul.
Vbl Hr kes kõik asjad millest midagi arvab on oma silmaga üle kaenud, alates galaktikatest kuni Antarktika olemasoluni, ehk valgustab minusuguseid rumalamaid - mis seal pidurite juures silmaga eristub või ei eristu EV ja ICE vaatest..

Norra uudiseid ka: https://novaator.err.ee/1609834386/norr ... triautosid
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3369
- Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
- On tänanud: 30 korda
- On tänatud: 85 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas madis64 »
Kuna need rakenduvad oluliselt vähem kui ICE-de puhul, siis nad lihtsalt "jäävad kinni" - loogiline?Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 20:09 Mingi seletus ju peab olema, miks EV-de puhul pirduririkked sagedasemad kui ICE puhul.
Ma ise olen ka viimasel ajal oma ICE-dega "pehme jalaga" ning teeninduse tehnikud (kellelt aastasele hooldusele lisaks on pidurite puhastus olnud tellitud) on soovitanud "rohkem pidurdada".
EV-ga sellist luksust vist ei pakuta - aju otsustab, kuidas ja millega hoogu vähendada, juht on rohkem reisija rollis.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 403
- Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
- On tänanud: 25 korda
- On tänatud: 12 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas optimist88 »
Ajud võiksid jääda elusolenditele. Autodel on juhtplokid e. riistvara ja tarkvara.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6031
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 112 korda
- On tänatud: 292 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas ping »
Kuna uued autod ei läbi ülevaatust sama tihti, kui vanemad autod, siis väga palju e-autosid ei ole veel jõudnud isegi oma esimesele ülevaatusele.tabarabarap kirjutas: 20 Okt 2025, 15:37Sa oled ikka eriline kloun, väga suur hulk on siis mitu % ülevaatusel põrunud koguhulgast? Kui koguhulk ise oli marginaalne (ka marginaalsest ev koguarvust).ping kirjutas: 20 Okt 2025, 12:19 Sujuval sõidul laetakse pidurdusenergia akusse tagasi, mitte ei kasutata pidureid.
Aga avariilised pidurdused toimuvad ikkagi mehaanilise pidurdusega ja kui mõne ratta pidurite tööpinnad ei toimi nii nagu vaja, siis sellel autol ei toimi hädapidurdusel ka sõiduabid nii nagu tootja programm on ette näinud.
Ehk kaasajal liikleb teedel suur hulk väga raskeid moodsaid autosid (ka need mis veel ei ole ülevaatusel käinud), millede pidurid võivad hädapidurdusel toimida sammuti nagu 50 aasta vanusel Sapakal millel kunagi ei tea, et kuhu poole auto hädapidurdusel liigub või kas üldse pidama saab.
See on sama ohtlik kui sõita läbilõigatud turvavööga ja loota et äkki seekord veel ei rebene.
![]()
Kui vanemad autod läbivad tehnoülevaatuse igal aastal ja noored autod kolmandal aastal ning (autojuhid peaks teadma) et pidurite tööpinnad kattuvad nädalaga roostekihiga, siis enamus probleemsete piduritega autodest ei olegi veel jõudnud ülevaatust läbida ja tegelikku protsenti me veel ei teagi.

Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring