Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
EH.INS.
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3323
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 81 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

Mul ei ole vaja midagi leida - uued EV-d põruvad...
Mul on info käes
Sina tahtsid midagi tõestada mitte mina
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 504
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 15:24 Tegelikult ka ICE autodel tahaksid pidurid rohkem hoolt kui vaid klotside-ketaste kulumisel tähelepanu pööramine.
Endal paar kogemust, kunagise Golfiga, kus üks tagumine pidur kippus peale jääma ja hakkas velge kuumutama. Remondimees seletas ilusti kuidas see olla VAG grupi masinate viga, kus piduritolm, rooste jm hakkab mõju avaldama ja see klotse lükkav pidurisilinder ei taha enam mansetis hästi tagasi liikuda.
Selle vastu muud rohtu ei olevat kui masinatel mis vähese läbisõiduga, tulebki aegajalt pidureid "hooldada" ehk lahti koukida, puhastada ja aidata liikuma osad mis peaks liikuma.
Korralik remondimees võtab klotside/ketaste/pidurivedeliku vahetamisel kolvid ning sadula liugurid lahti ning puhastab ära, vajadusel paneb uued osad. Kuna pidurivedelikku soovitatakse vahetada 2 aasta tagant, siis isegi kui autot vähe kasutatakse, on see periood piisav kolbide kinni jäämise vältimiseks. :thumbsup:
kaimagk
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1368
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 110 korda
On tänatud: 43 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 15:24


EV-de puhul spekuleeriks, kus pidurite probleem võib osalt tulla ka disainist, kus EV-de puhul on erilise tähelepanu all just kõik tuuletakistusega seonduv, mis liigses energiakulus väljendub, ehk lühemas läbisõiduulatuses jm.
Kui ICE-de puhul lausa tehakse eraldi võresid ja kanaleid, kus sõites õhk pääseks ka pidureid jahutama, ehk ka neile tolmu jm kogunemist raskendama, siis EV puhul kuumenemise probleem väiksem või isegi olematum, kus pidurduse kineetiline energia ei lähe kuumuseks, vaid suuresti regenereeritakse aku laadimiseks.
Seega EV pidurid võivad lisaks vähemale liikuvusele kasutuses olla ka "umbsemad".
Äkki läheks vaataks ikka oma silmaga enne neid EA pidureid, siis ei peaks sellist jama :doh: siia kirjutama.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1445
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

kaimagk kirjutas: 20 Okt 2025, 19:30 Äkki läheks vaataks ikka oma silmaga enne neid pidurureid, siis ei peaks sellist jama :doh: siia kirjutama.
Kus ma neid vaatan :roll: , kirjutasin ju, et "spekuleerin", kus eespool küsiti, kui piduritel ei ole EV ja ICE vahel tehnoloogilisi erinevusi, kuidas sel juhul saavad olla EV-de pidurid kehvemad, rohkemate riketega olla kui ICE omad. Kas ainult seepärast, et sisepõlemismootori asemel liigutab aku&elektrimootor.. või lihtsal "me lihtsalt teame" EV on p.ask ja ülevaatuse rikkestatistika ainult kinnitab meie selgeltnägemist ja on üks argument lisaks EV-d põlata, vihata jne.
Spekulatsioon on, kus ICE pidurid saavad enam koormust, EV omad vähem, kuidagi midagi see mõjutab. Lisaks veel juurde jutud kuidas osade EV-de puhul on kasutusel ICE puhul ajalukku jäämas ebatõhusamad trummelpidurid - jällegi miks ebatõhusaid pidureid moodsate EV-de puhul kasutatakse. Kas ei või põhjusolla, kus EV-de pidurdamine on teistmoodi, kordan ennast - pidurdusega kaasnevat kineetilist energiat kogutakse akusse ja ei lähe soojuseks ketastesse&õhku, seega ei ole ka vaja niitõhusaid pidureid.

Mingi seletus ju peab olema, miks EV-de puhul pirduririkked sagedasemad kui ICE puhul.
Vbl Hr kes kõik asjad millest midagi arvab on oma silmaga üle kaenud, alates galaktikatest kuni Antarktika olemasoluni, ehk valgustab minusuguseid rumalamaid - mis seal pidurite juures silmaga eristub või ei eristu EV ja ICE vaatest.. ;)

Norra uudiseid ka: https://novaator.err.ee/1609834386/norr ... triautosid
madis64
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3369
Liitunud: 22 Juun 2009, 22:16
On tänanud: 30 korda
On tänatud: 85 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas madis64 »

Prill kirjutas: 20 Okt 2025, 20:09 Mingi seletus ju peab olema, miks EV-de puhul pirduririkked sagedasemad kui ICE puhul.
Kuna need rakenduvad oluliselt vähem kui ICE-de puhul, siis nad lihtsalt "jäävad kinni" - loogiline?

Ma ise olen ka viimasel ajal oma ICE-dega "pehme jalaga" ning teeninduse tehnikud (kellelt aastasele hooldusele lisaks on pidurite puhastus olnud tellitud) on soovitanud "rohkem pidurdada".
EV-ga sellist luksust vist ei pakuta - aju otsustab, kuidas ja millega hoogu vähendada, juht on rohkem reisija rollis.
optimist88
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 403
Liitunud: 22 Mai 2022, 13:41
On tänanud: 25 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas optimist88 »

Ajud võiksid jääda elusolenditele. Autodel on juhtplokid e. riistvara ja tarkvara.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6031
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 112 korda
On tänatud: 292 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

tabarabarap kirjutas: 20 Okt 2025, 15:37
ping kirjutas: 20 Okt 2025, 12:19 Sujuval sõidul laetakse pidurdusenergia akusse tagasi, mitte ei kasutata pidureid.

Aga avariilised pidurdused toimuvad ikkagi mehaanilise pidurdusega ja kui mõne ratta pidurite tööpinnad ei toimi nii nagu vaja, siis sellel autol ei toimi hädapidurdusel ka sõiduabid nii nagu tootja programm on ette näinud.

Ehk kaasajal liikleb teedel suur hulk väga raskeid moodsaid autosid (ka need mis veel ei ole ülevaatusel käinud), millede pidurid võivad hädapidurdusel toimida sammuti nagu 50 aasta vanusel Sapakal millel kunagi ei tea, et kuhu poole auto hädapidurdusel liigub või kas üldse pidama saab.
See on sama ohtlik kui sõita läbilõigatud turvavööga ja loota et äkki seekord veel ei rebene.
:hello:
Sa oled ikka eriline kloun, väga suur hulk on siis mitu % ülevaatusel põrunud koguhulgast? Kui koguhulk ise oli marginaalne (ka marginaalsest ev koguarvust).
Kuna uued autod ei läbi ülevaatust sama tihti, kui vanemad autod, siis väga palju e-autosid ei ole veel jõudnud isegi oma esimesele ülevaatusele.
Kui vanemad autod läbivad tehnoülevaatuse igal aastal ja noored autod kolmandal aastal ning (autojuhid peaks teadma) et pidurite tööpinnad kattuvad nädalaga roostekihiga, siis enamus probleemsete piduritega autodest ei olegi veel jõudnud ülevaatust läbida ja tegelikku protsenti me veel ei teagi.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Vasta