Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3571
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 127 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Lasin olulise teksti tehnokraatlkus stiilis chat gpt-l tõlkida:

Selge, siin on ametlik-tehniline tõlge:

Kate ütleb: „Minu tehnik informeeris mind, et sõidukil esineb konstruktsioonilisi kahjustusi ning tuvastatud on kõrgepingeaku rikked, mis eeldavad aku väljavahetamist. Vastavalt Tesla praktikatele loetakse sõiduk seetõttu mahakandmisele kuuluvaks (salvage title). Samuti deaktiveeritakse automaatselt Supercharging-funktsioon.”

Mingeid oletusi neis lausetes ei ole, on kindlas kõneviisis konstruktiivsed kahjustused ja rikked, mis masinal tuvastati+ lisaks vastus tehase päringule kogutud info osas ja tehase toiming.

Nii, et ma ei saa aru, mida sa siin väidad. Pigem lõpeta esoteerika ja jama treimine. Vähemalt selle näite pinnalt, kus mina väidan 99%, et müüdi teadlikult kliendile äralõhutud sitta ja loodeti, et ei tule välja. Ja kui välja tuli, siis esimene reaktsioon nagu ikka: eitamine.
Ja telemeetria toimib tänapäevastel kõigil, kuid see pole antud loo point. Ja kui tahad avastada uutel masinatel telemeetria aspekti, tee päring mõne auto kohta esindusse, saad kõige adekvaatsema info. BMW-l näiteks on süsteemi nimi Connected drive ja toimib juba ligi 15 a-d. Seda sai ka deaktiveerida või tellida spetsiaalselt ilma. Lisaks salvestatakse masina AB moodulisse viimased 5 a-d kohustulikus korras nn crach data't ja varem vabatahtlikult. Hübriidikal- elektrikal AB info järgi samuti põletatakse erinevate akude kaitsmeid maha ja blokeeritakse süsteeme- ei midagi uut. Uut avastavad vaid mõned algajad põmmpead, kes sellise auto ligi võtavad ja loodavad, et saavad mõne jupi vahetuse ja haamrilöögiga korda.
Viimati muutis kunn24, 27 Aug 2025, 20:47, muudetud 1 kord kokku.
Juhe teab kõike.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1407
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Seda küll, ent seal ikkagi kõik sumbub "Tesla sisestesse standarditesse" mida nad ei taha lähemalt kommenteerida.
Kuna akupakid, eriti Tesla akukeemia on ohtlik, arvatavalt kõiki viiteid võimalikule akupaki kahjustusele võetakse tõsiselt ja sellised kineetilist energiat akud kuulutatakse väljavahetamisele kuuluvaks, olenemata, kas neil reaalne oht eksisteerib või mitte.
Tesla akud ei ole ole ehitatud avatavad, et keegi tehnik või ekspert saaks sisse piiluda ja konkreetseid vigastusi või nende puudumist hinnata, hinnangus toetutakse sensorinfole ja kehtestatud protseduuridele.

Mõneti teoreetiline vaidlus, kus poleks seda 12V aku riket olnud, sõidaks omanik rahulikult tõenäoliselt toimiva sõidukiga.
Ent kui Tesla ise kuulutab sõiduki kahjustatuks, siis enam ei sõida toimiva sõidukiga, isegi kui sõiduk toimib.
Antud juhtumis lõpliku tõde tahta tulnuks struktuursete kahjustustega osis saata sõltumatusse ekspertiisi, Tesla ise ei tarvitse defekteerimisel sõltumatu olla, vaid tegeleb turundusliku riskihaldusega, ehk nõuab kahtluse korral osise vahetust, olenemata reaalsest kahjust või selle puudumisest.
Või laiemalt Tesla disainiviga kus mistahes viide nt akupaki kahjustusele&deformeerumisele võrdub automaatselt akupaki riket ja väljavahetamisele kuuluvaks, sest tootedisaini tõttu ei ole võimaldatud aku tegelikku seisukorda hinnata.
Aga las see teema jääda.. ma ei taha selle üle enam vaielda :)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3571
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 127 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ära siis vaidle, vaid võta teadmiseks, paljudel elektrikatel- hübriididel teatud avarii- info najal blokeeritakse erinevaid süsteeme. Kui varem oli blokeerimine vaid AB mooduli põhine, siis nüüd piltlikult öeldes lastakse viirus üle terve auto laiali ja rikutakse masinat veel lisaks, et see ikka kindlalt läheks mahakandmisele ja kellelgi poleks isu seda rohkem remontida. Tesla ei ole siin ainuke. Tesla paistab olema isegi leebe- blokeerimist ei tulnud kohe, vaid alles pärast esinduses käiku. Ma varem linkisin siia YT videosid elektrikate remondispetsilt (vene keeles). Kui teema huvitab, viitsi otsida ja vaadata.
Juhe teab kõike.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 430
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

Paras õnnetusehunnik ikka see elektriauto, targem ostmata jätta. :wave:
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5869
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 282 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Prill kirjutas: 26 Aug 2025, 14:54 Seda küll, ent seal ikkagi kõik sumbub "Tesla sisestesse standarditesse" mida nad ei taha lähemalt kommenteerida. ...
Autotootjal ei olegi vaja kommenteerida, kui e-auto veoaku on välise mõjutuse jälgedega (nähtav mõlk) või korrosioonikahjustusega, siis selline auto nagunii ei läbi tehnilist ülevaatust ja liikluses osaleda ei saa.
Ehk e-auto ostul tasub üllatuste vältimiseks alati hoolega selle põhjaalust uurida, sest veoaku on kere kõige madalam koht ning kõige lähemal kividele ja teesoolale.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1333
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Kohtukeisiks paistab artikli kohaselt ainest olevat. Sõltub, kas diiler täitis kõiki seadusest tulenevaid (ja Tesla poolt antud kasutatud auto edasimüügi kohta kehtivaid) nõudeid.
Kate ei paista ka kõige teravam pliiats olevat. Kui tehnikud tuvastasid reaalsed füüsilised kahjustused, sellega ok. Aga väide süsteemi registreeritud "paugust", veel teadmata ajal, on küll nõrk argument. Kui otsus vaid selle pealt tehtuks, siis kohtus kehtiks tõestamisnõue. Võib ju vabalt olla tarkvaraviga ja mingit "pauku" tegelikult pole olnud!
Selles suhtes on Vko'l õigus, et Tesla ise loob takistusi oma autode ostmisel. Kui süsteem tuvastas "impact'i", siis oleks ka ekraanile pidanud ilmuma teade teeninduse külaskäigu vajalikkusest ja see ei tohiks enne eest ära kaduda, kui asi korda tehtud.
Aga Prilli jutule sekundeerides - on ka teiste tootjate poolt garantiiga "vigurdamist" ette tulnud. Mul nt, küll fossiiliga, korralises teeniduses käies väideti, et aku on kehavõitu ja tuleks välja vahetada. Ütlesin ok, vahetage, sellel veel kehtiv garantii. Mõni aeg hiljem teavitas tööde vastuvõtja, et "me mõõtsime uuesti ja aku oli siiski korras" :) :)
Riio12
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 83
Liitunud: 23 Okt 2008, 14:31
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Riio12 »

võhik kirjutas: 18 Aug 2025, 11:22
Riio12 kirjutas: 18 Aug 2025, 07:27 Milline elektriauto kodulaadija valida. Maal PP 11kW (3x15A) ja linnas saaks 3x10. Selline "kaasas kantav" https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/t ... w-typ2-50m. Või miski automaatne statsionaarne mis smartmeetriga suhtleks, ELV-st min A . Nädalavahetusel nagunii maal ,kaks päeva. Vaja 40-60 kWh
võhik kirjutas: 05 Aug 2025, 16:56 Mina kasutan oma auto laadimiseks umbes sihukest vidinat (aastatagusega võrreldes on hind 20% kukkunud).
https://www.amazon.de/Wallbox-Charging- ... 9hdGY&th=1
Nädalavahetusel maal keerasin selle hoopis 6 ampri (4 kW) peale - see tagas, et autolaadimiseks kasutati peamiselt PV paneelide toodangu seda osa, mis muidu oleks võrguühenduse piirangu tõttu üldse tootmata jäänud ja samas isegi kui pilv ette juhtus tulema või miskid pesumasinad ja pliidid korraga samal ajal tarbisid, ei läinud faasi kogutarbimine nii suureks, et oleks hakanud võrgust (võrgutasuga ) lisa võtma .
Kui midagi on juba paarsada euri kallim, siis eeldaks sellelt vähemalt smartmeteriga ja börsiga suhtlemisoskust.
Ainus omadus, mis tal võiks lisaks olla - et laadimisvoolu saaks muuta ilma auto küljest lahti ühendamata.. kas selliseid üldse olemas on? Normaalsel autol saad laadimist üksjagu juhtida ka auto äpi kaudu.

Iga kantava riputad kodus või suvilas naela otsa ja ta muutub sellega statsionaarseks..
Nagu juuresolevalt reklaamilt näha võid, siis 7 m juhet reklaamitakse võimalusena laadida juba parkiva auto taga.... teades eestlaste autoeelistusi võib 5 m väheks jääda?
Teist(kolmandat) on muidugi mõtekas autos alati kaasas vedada.



Reedest pühapäevani sai tehtud Eestis 735 km ring - no ei tekkinud vajadust avalikke laadijaid kasutada...
14 kuu jooksul Eestis sõidetud 12 000 + km ja pole kordagi vaja läinud... seega minu kasutuspraktika põhjal võiks nad olemata olla... Aga see on muidugi ainult minu isiklik omapära - ju siis mul enesel on piisav infrastruktur ja võrgustik rajatud .
Sai see eelpool viidatu Rootsi toode ostetud, ühtegi nuppu ei ole, sinihambaga astmed laadimise ajal seatavad 6,8,10,12,16 amprit. Uuel EV-l aku 81kWh ja WLP 620km, saab nädala sõidud tehtud ühe PP laadimisega . Laadija siis 8 kuud PP küljes ja talve 4 kuud linnas öise tariifga. Testitud , eelmine pühapäev passisin kui PP korra 11kW. Seadistasin 16A , ühendused termokaameraga OK. Laadimise juhtimine auto äpist on/off või taimer.
Vko
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 430
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

Kui mul oleks 14 kuu jooksul vaja sõita ainult 12 000 km ehk 10 000 km aastas, siis ilmselt autot ei omakski, vähemalt kindlasti mitte elektriautot. :roll:
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1333
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Mul emal on aastane läbisõit veelgi väiksem, aga sellegi poolest on auto (maal elades) hädavajalik.
kaimagk
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1285
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 104 korda
On tänatud: 39 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

Kui minul oleks vaja sõta kuus 1000 km, siis kindlasti teeksin seda väikse EA'ga.
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 416
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 28 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

Eks nende EA-propagandistide põhiargument ongi, et keskmiselt sõidetakse lühikesi distantse ja enne kui aku tühjaks saab, jõutakse koju tagasi. Kui aus olla, siis on neil muidugi õigus. Samas on keskmisel inimesel ikkagi vaja läbida ka pikemaid vahemaid ja veeta kauem kodust (ja kiirlaadijatest) eemal. Iseenda meelerahu ja mugavuse huvides peaks siis omama kahte autot. Pragmaatilise inimesena ma ütleks, et igasugu piirangute ja ebamugavustega võiks leppida, kui EV ostuhind oleks vähemalt 30% soodsam kui ICE.

Kui ma prooviks näiteks ette kujutada elu 10-15L paagiga koos kohustusega sinna ise kanistrist sisse valada, siis oleks see ikka üsna ebamugav, kuigi ilmselt võimalik.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1333
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Pistikhübriid oleks lahendus.
netmaster
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 416
Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 28 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas netmaster »

A23 kirjutas: 27 Aug 2025, 13:56 Pistikhübriid oleks lahendus.
jah, aga nende hind on siiski üsna lähedal EV hinnale.
Lisaks on tegemist tehniliselt keerulisema lahendusega, kus justkui elektriautoga tuleb kaasa lohistada sisepõlemismootoriga autot. Tavaline hübriid on sel juhul isegi parem, kuna ostuhind on üsna sarnane puhta ICEga.

Kuigi autotootjad püüavad jätta muljet mingisugusest innovatsioonist, on igasuguse hübriidi puhul tegemist pigem meeleheitliku katsega müüa sisepõlemismootorit nii, et tulemus vastaks keskmistele heitenormidele. Samas on hübriid tõenäoliselt muidugi mõistlikum variant, kui kahe eraldi auto omamine.
A23
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1333
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 21 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

netmaster kirjutas: 27 Aug 2025, 14:10
A23 kirjutas: 27 Aug 2025, 13:56 Pistikhübriid oleks lahendus.
jah, aga nende hind on siiski üsna lähedal EV hinnale.
Lisaks on tegemist tehniliselt keerulisema lahendusega, kus justkui elektriautoga tuleb kaasa lohistada sisepõlemismootoriga autot. Tavaline hübriid on sel juhul isegi parem, kuna ostuhind on üsna sarnane puhta ICEga.

Kuigi autotootjad püüavad jätta muljet mingisugusest innovatsioonist, on igasuguse hübriidi puhul tegemist pigem meeleheitliku katsega müüa sisepõlemismootorit nii, et tulemus vastaks keskmistele heitenormidele. Samas on hübriid tõenäoliselt muidugi mõistlikum variant, kui kahe eraldi auto omamine.
Just, odavam kui kaks, elektrikas + fossiil ;)
Ise eelistaks range extenderiga hübriidi PHEV ees, esimesel mingi innovatsioon ka isegi sees. :)
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3571
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 41 korda
On tänatud: 127 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Pilt
Pilt
Juhe teab kõike.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12589
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 401 korda
On tänatud: 432 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Ja kui kiiresti selle järelkäruga sportliku EV-ga sõita kannatab enne kui käru tagant ära viskab? :scratch:
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6517
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 103 korda
On tänatud: 145 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

kaimagk kirjutas: 27 Aug 2025, 10:34Kui minul oleks vaja sõta kuus 1000 km, siis kindlasti teeksin seda väikse EA'ga
Sellise sõiduvajaduse korral on kindlasti odavam (ja mugavam) sõita Bolti taksoga.
A23 kirjutas: 27 Aug 2025, 10:32 Mul emal on aastane läbisõit veelgi väiksem, aga sellegi poolest on auto (maal elades) hädavajalik
Maal elades kindlasti, aga linnas - takso.
Viimati muutis Küülaline, 27 Aug 2025, 19:46, muudetud 1 kord kokku.
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6517
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 103 korda
On tänatud: 145 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 17:06Ja kui kiiresti selle järelkäruga sportliku EV-ga sõita kannatab
Ometigi see pilt on huumor (anekdoot).
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12589
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 401 korda
On tänatud: 432 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Küülaline kirjutas: 27 Aug 2025, 19:43 Ometigi see pilt on huumor (anekdoot).
Võimalik, aga sel juhul väga hea iroonia. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12589
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 401 korda
On tänatud: 432 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Esialgse tooteinfo lubaduste järgi hakkab selline variant mulle juba meeldima ja olen nõus Kaunases isegi peale vetsus käimist ka mõnes suurema kaubanduskeskuse parklasse pooleks tunniks autot laadimiseks jätma. Hinnast ei olnud artiklis juttu. :scratch: https://auto.geenius.ee/rubriik/elektri ... ing-brake/
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1465
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

netmaster kirjutas: 27 Aug 2025, 12:55 Eks nende EA-propagandistide põhiargument ongi, et keskmiselt sõidetakse lühikesi distantse ja enne kui aku tühjaks saab, jõutakse koju tagasi. Kui aus olla, siis on neil muidugi õigus. Samas on keskmisel inimesel ikkagi vaja läbida ka pikemaid vahemaid ja veeta kauem kodust (ja kiirlaadijatest) eemal. Iseenda meelerahu ja mugavuse huvides peaks siis omama kahte autot. Pragmaatilise inimesena ma ütleks, et igasugu piirangute ja ebamugavustega võiks leppida, kui EV ostuhind oleks vähemalt 30% soodsam kui ICE.

Kui ma prooviks näiteks ette kujutada elu 10-15L paagiga koos kohustusega sinna ise kanistrist sisse valada, siis oleks see ikka üsna ebamugav, kuigi ilmselt võimalik.
Kui pikk on pikk ja kui tihti on tihti. Sul ei ole vaja kahte autot, sest kuskile sõitmata ei jää ka pikalt ja tihti.

Mootoratastel ka väiksemaid paake, ikka uhavad. Ice autodel ka suuremaid paake sama sõiduulatuse osas. Keegi ei kurda.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1465
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 21:11 Esialgse tooteinfo lubaduste järgi hakkab selline variant mulle juba meeldima ja olen nõus Kaunases isegi peale vetsus käimist ka mõnes suurema kaubanduskeskuse parklasse pooleks tunniks autot laadimiseks jätma. Hinnast ei olnud artiklis juttu. :scratch: https://auto.geenius.ee/rubriik/elektri ... ing-brake/
Sul ei ole niipalju daciaid, et seda endale lubada :) pealegi lasnakal oleks sul pepus
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12589
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 401 korda
On tänatud: 432 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 27 Aug 2025, 21:27 Sul ei ole niipalju daciaid, et seda endale lubada :) pealegi lasnakal oleks sul pepus
Seda ma räägingi, et ma ei ole huvitatud pepus situatsiooni sattumisest. :)
kaimagk kirjutas: 27 Aug 2025, 10:34 Kui minul oleks vaja sõta kuus 1000 km, siis kindlasti teeksin seda väikse EA'ga.
Ja kas seda ka Rapla maakonnas, kus avalik laadimisvõrk praktiliselt puudub? Kõik Rapla maakonna elanikud ei ela Raplas, Märjamaal, Vigalas, Kehtnas, Kohilas jne väiksemates alevikes-asulates.
No vaatasin mu direktori praeguse Dacia Sandero hinda ja otsisin ka sarnase Dacia EV variandi hinda, kuid nagu aru sain, siis Sanderosid EV-na vist veel ei toodetagi. Või ei osanud õigesti otsida? Mu edasine kommentaar läheb vastuseks kasuataja kaimagk tsiteeringule.
Viites olev Dacia EV variant on mõõtmetelt igatepidi väiksem kui praegune diektori kasutus olev ja kusjuures hinda ei mainita, vaid küsi pakkumist. Miks ma pean hakkama kauplema kui mulle ei pakuta kasvõi indikatiivset hinda, et võrrelda teiste pakkujatega? Ei kavatse selliste õngitsejate käet midagi osta. Ausalt öeldes olen oma viimase Dacia ostul eelmise pakkuja pikalt saatnud, sest tema pakkumishind ligi/üle 1000€ kallim. Võtsin kaks pakkumist. Jah, ma oleks saanud kallima pakkumise tegijat pitsitada ja saanud ehk veel 500€ alla, kuid kuna olen ise ka oma teenuste pakkuja, siis tean väga hästi, et minu reaalsusest veidi igaks juhuks ülehinnatud pakkumine ei lähe kunagi läbi. Siin on "küsi pakkumist". Kurat, kas üks firma tõesti ei tea, mis on tema poolt müüdava auto enam-vähem müügihind? Jabur küsimus, vähemalt minu jaoks.
https://www.dacia.ee/ee/cars/spring/dimensions.html
Ja siis on bensu Dacia Sandero Stepway hind, ligi 15 000€, täiesti olemas ja selle hinna juures on veel kauplemisruumi. Kahjuks on Dacia(Renault) kompanii lummatud rohepöörajate ulmeideedest ja ei paku hetkel enam diisli varinte. Aga noh, veidi kannatust.
Kaimagk, võib-olla kui viistimist, otsin-sorin välja-teen anonüümse hinnapäringu, et selgitada välja ja ka arvutada kasvõi reaalset kütusekulu, soetushinna, kindlustuste, hoolduste jms kulutuste hinnavahet. Rõhutan, et kui viitsimist! ;) Pranglimine esialgu ei pane pead nõkutama Dacia EV kasuks. ;) Muide, mind vägagi huvitab selle "kirikhärra proua" EV-ga pühapäeviti kirikus ja argipäeviti Maximas käiva EV auto hind vs ICE. Mitu aastat/kilomeetrit saab/saaks kirikuhärra proua mainitud autode ostuhinna vahe eest?
Kasutaja tabarabarapile- direktorile sai ostetud ca 10 aastat tagasi kolm(3) aastat vana Dacia Sandero diisel variant 6000€ eest, mille läbisõit oli tol hetkel 54 000km. Täna näitab odomeeter 150 000km. Hooldused enne ja pärast ostu registreeritud-korralised, auto probleemideta ja ei ühtegi probleemi. No ei olnud 10 aastat tagasi veel rohepööret, kuid hetkel ei ahvatle EV hind mitte kuidagi direktori 10 000km/aastas läbisõidu juures EV-d ostma.
Viimati muutis Urmas, 27 Aug 2025, 22:31, muudetud 1 kord kokku.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5869
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 109 korda
On tänatud: 282 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

Küülaline kirjutas: 27 Aug 2025, 19:43
Urmas kirjutas: 27 Aug 2025, 17:06Ja kui kiiresti selle järelkäruga sportliku EV-ga sõita kannatab
Ometigi see pilt on huumor (anekdoot).
Ei ole nali ja erinevad välbapikendeid on juba üle 10 aasta kasutuses.
https://www.google.com/search?q=ev+rang ... client=img
Käru sõidab ise taha ja haagib ennast külge.
https://www.youtube.com/watch?v=0XZw5ce ... isteSegard
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 12589
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 401 korda
On tänatud: 432 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 27 Aug 2025, 22:29 Ei ole nali ja erinevad välbapikendeid on juba üle 10 aasta kasutuses.
https://www.google.com/search?q=ev+rang ... client=img
Käru sõidab ise taha ja haagib ennast külge.
https://www.youtube.com/watch?v=0XZw5ce ... isteSegard
:hello:
Ikka jäi mind vaevama küsimus, et mis on nende EV-de max kiirus nende WLP sõiduulatuse pikendajatega? :scratch: :)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Vasta