See hirmus tulevik laadimisvõrgu puudumisest, ülekoormatusest ja järjekordadest võiks Norras olla täna reaalsus, kus seal neil sirka viiendik või isegi neljandik sõidukipargist EV-d ja igal aastal ületatakse EV-de müügirekordeid.
Ometi ei ole kuulda, või meie meediasse negatiivset rohekommunikatsiooni ei lubata, et seal elektrivõrk ei kannataks või laadimiskohates oleks vihased järjekorrad.
Kuidagi veider tundub, kus reaalne Norra EV-dega toimetab igapäevaselt ja rutiinselt aga meil olematud EV-d tekitavad hüpoteetilise kaose, kus ei ole kuskil laadida, kui laadimiskohti on, on neid vähe, vales kohas, katki või liiga kalli hinnaga

Tühjade akuautodega perekondlikud koosviibimised lõhuvad peresuhteid ja tekitavad tülisid sugulaste või külaliste vahel - kuskohast seda kõike võetakse..
Kiirlaadijates ja üldse elektrihind vist ei määra sõitmist, samamoodi kui ICE sõidukitel, olgu seal tanklapostil mis hind tahes kui sõita on vaja, tangitakse ja sõidetakse.
Sellest EV hinnateemast on kõvasti kinni hakatud, kus kunagi EV-sid propageeriti odavama sõidukuluga võrreldes ICE-dega, aga kuna meil suured reformid elektrivõrgus tehtud, mis ajanu elektrihinna ja elektrivõrgutasud kõrgustesse, on "kütuse" hinnaeelis lakanud või muutunud oluliselt väiksemaks.
Endiselt ei tasu unustada kus EV-de tulek ja tulevik on ikkagi nende vähemsaastavatus. Neid erinevaid uurimusi siingi läbi käinud, kus EV võrreldes fossiilipõletajatega kogu oma elutsüklis on 30-70% vähem just seda kriitilist CO2 saastet tekitav. Mõnda aega rünnati jõuliselt EV akude töökindlust, kus need riknevad on kallid vahetada/remontida ning tekitavad seeläbi lisasaastet, mis nullib EV vähemsaastamise täielikult - ka see ei ole realiseerunud, vastupidi esimesed tõsiseltvõetavad EV-d on tänaseks juba soliidse vanuse ja läbisõiduga ning endiselt tarbitavad.
On kuulda lausa hädaldamist, kus start-up-id kes panustasid vanade EV akude järelkasutusele või ümbertöötlemisele, on hädas, sest neid riknenud akusid ei ole kuskilt oodatud mahus võtta.
Lisaks EV-de turule on tekkinud tõsisem konkurents, kus tootjad üritavad üksteist üle trumbata nii laadimiskiiruse, sõiduulatuse, aku ohutuse, kui ka tulevaste uute akutehnoloogiatele pikema garantii lubadustega.
Ei paista see tulevik sugugi nii tume kui siin jutustatakse ja maalitakse.
Hinnad võiks veel alla tulla, kuigi omamoodi on tulnud, kui varem EV oli julgelt 30-40% sarnasest ICE-st kallim, siis täna on ICE hübriidid jõudsalt EV hindadele järgi võtnud.
Vaatad hinnakirju on ICE-d ka sinna 50k alla ja EV-d 55-60k - hinnavahe ei ole enam sugugi nii suur.
Lasknud skoda konfiguraatorist läbi, et s.tta kah teeb ühe satsi veel ICE-e perioodi, paned lisasid juurde ja skoda hübriid küünitab kenasti EV hinnani ära.
Lisaks tundub, et EV-d on parema varustusega, ehk ICE hinnad algavad justkui madalamalt aga valid nõks kõrgema varustusega või paar lisa juurde, ei jää madalast hinnast midagi alles.
Vägisi kisub sinna EV poole ka mõistlikuse poolest ära..
