Re: Elektriautodest
Postitatud: 17 Juun 2025, 00:33
Teil oleks nagu kõik ikka väga pepus, 100 leht ja jälle samad takistused. Need ei ole EV omanike mured mida te kardate või arutate.
Põhjus pigem selles, et sa ise seda eales välja arvutada ei suuda. Ajad siin selget paska, sest sul ei ole mingeid kalkulatsioone.Urmas kirjutas: 17 Juun 2025, 00:31Ma ei ela eramajas, vaid kortermajas, kus pistiku paigalduseks kehtivad veidi teistsugused reeglid!!!kaimagk kirjutas: 17 Juun 2025, 00:23 Osta see EA, pane pistik maja seinale ja arvuta nüüd oma sõidud ära.Miks, kui EV sõiduulatused ja laadimistele kuluv aeg ja avalike laadijate kWh hind ei vasta minu tingimustele/kalkulatsioonidele?kaimagk kirjutas: 17 Juun 2025, 00:23 Milleks võrrelda neid kiirlaadia hindasi, sa ju ei kasuta neid, miks võrdled?
Ei! Pane end lihtsalt minu olukorda ja arvuta läbi kas EV tuleb mulle odavam kui fossiil,kaimagk kirjutas: 17 Juun 2025, 00:18Milleks muud maksud praegu, U võrdles mingeid (ulme hindadega laadimisi) ja järeldas et polegi sõita odavam. Võrdlete üht ja samas ei võrdle ka, milleks selline ila üle ühe lehe? Päriselt?RaJy kirjutas: 16 Juun 2025, 23:06Auto ja laadimispunkti soetamise maksumuse (vs fossiiliga sõitva auto maksumuse ja peakaitsme suuremad amprid) ka rehkendusse panid?kaimagk kirjutas: 16 Juun 2025, 22:59 Kallis U, sulle ei sobi EA. Lihtne! Minul aga kuluks(reklaamitud autoga) selle teekonne läbimiseks mingi 8 euri. palju sul selle diisli peale kulus? Nii, mis me teeme selle teadmisega?
Ps: jah olen oma ev läbi arvutand, sõidan sellega vähema raha eest kui fosiiliga. Te ei sõida, noo jaa mis nüüd saab, teil pole laadiat kodus, noo jaa mis nüüd saab, enamusel pole , kas peaksin neile ka muretsema ?
Kui sina ostad kasutatud auto ja kilkad sellega, siis minu paar viimast autot on ostetud siiski põhimõtteliselt 0 km läbisõiduga ja hakka kasvõi esialgu võrdlema nende kahe auto soetusmaksumust ja sealt kalkuleeri edasi. Jah, sa lasid AI teha arvutuse, kuid need AI-le sinu antud algandmed ei kehtinud ei siis ega ei kehti ka praegu. Te jahute EV soodsusest ebavõrdsetel algandmete najal!tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 00:37 Põhjus pigem selles, et sa ise seda eales välja arvutada ei suuda. Ajad siin selget paska, sest sul ei ole mingeid kalkulatsioone.
See on sama lamp nagu tee asemel vett juua. Igal asjal on mõte mingitel tingimustel.RaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 00:38 Ei! Pane end lihtsalt minu olukorda ja arvuta läbi kas EV tuleb mulle odavam kui fossiil,
Annan ka algandmed arvutamiseks - praegune masin 6 käiguline manuaal VolvoV70 kütusekulu 4 l diiselkütust/ 100 km, auto ise maksis 2400€ lisaks ca 1000 € aastas remondikulusid (auto ostsin 3 aastat tagasi) Aastane läbisõit ca 40000 km, Automaks 90 €.
Kui seda autot tead siis tead, et tegemist suht ruumika masinaga - ja just masinana ma seda ka defineerin - auto ei ole eputamiseks vaid punktist A punkti B kulgeniseks ja vajalike asjade ja/või inimeste transportimiseks.
Minugi auto oli ostu ajal veel uus, sõltumata omanike arvust ja soetushinnadt. Tutvu uue auto definitsiooniga.Urmas kirjutas: 17 Juun 2025, 00:45Kui sina ostad kasutatud auto ja kilkad sellega, siis minu paar viimast autot on ostetud siiski põhimõtteliselt 0 km läbisõiduga ja hakka kasvõi esialgu võrdlema nende kahe auto soetusmaksumust ja sealt kalkuleeri edasi. Jah, sa lasid AI teha arvutuse, kuid need AI-le sinu antud algandmed ei kehtinud ei siis ega ei kehti ka praegu. Te jahute EV soodsusest ebavõrdsetel algandmete najal!tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 00:37 Põhjus pigem selles, et sa ise seda eales välja arvutada ei suuda. Ajad siin selget paska, sest sul ei ole mingeid kalkulatsioone.
Arvestades, et minu tööpäevad on tiba pikemad kui 8 tundi siis on sinu arvutus natuke vale - tööle ja tagasi sõidan ca 1 tund (vahel pisut rohkem) edasi-tagasi 80 km päevas. Aga on ka juhuseid kui objektile ja tagasi on 150+ km (kaugeim objekt kodust on olnud 1500 km kaugusel) Lisaks veel oma isiklikud sõidud. 4 l kulu on reaalselt 3 aasta jooksul mõõdetud - enamus sõit (99%) maanteeltabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 00:54See on sama lamp nagu tee asemel vett juua. Igal asjal on mõte mingitel tingimustel.RaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 00:38 Ei! Pane end lihtsalt minu olukorda ja arvuta läbi kas EV tuleb mulle odavam kui fossiil,
Annan ka algandmed arvutamiseks - praegune masin 6 käiguline manuaal VolvoV70 kütusekulu 4 l diiselkütust/ 100 km, auto ise maksis 2400€ lisaks ca 1000 € aastas remondikulusid (auto ostsin 3 aastat tagasi) Aastane läbisõit ca 40000 km, Automaks 90 €.
Kui seda autot tead siis tead, et tegemist suht ruumika masinaga - ja just masinana ma seda ka defineerin - auto ei ole eputamiseks vaid punktist A punkti B kulgeniseks ja vajalike asjade ja/või inimeste transportimiseks.
Kui sul aastane läbisõit on 40k km, siis oled sa läbisõidult top 1% auto kasutajatest Eestis. Palju õnne. Piltlikult oled iga kuu 8.5 tööpäeva pausideta liikvel/autos. Sisuliselt töötad autojuhina. 4l kulu on sul unes.
Need ei ole EV omanike mured ja keegi ei ole sulle võlgu. Kütuse hinnaga ei ole siin ka erilist pistmist. Läbitud km tuleb ressursi mahus lihtsalt odavam, on ökonoomsem.EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 01:01 Mida te vaidlete...
On ilmselge, et EV ei paku sama kasutusmugavust kui ICE
On ilmselge, et sama klassi masina puhul on EV soetuskulu suurem
Mitte üksi "kütuse" hind ei tasanda seda - isegi siis kui hind on 0
On inimesi keda rahuldab EV kasutusmugavus so ilmselt linnaelanikud ja linnasõit
Rahunege maha - kõigile oma
Minu ainuke pretensioon on EV privileegid teiste arvelt - KÕIK
Mida sa seal arvadRaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 01:11Arvestades, et minu tööpäevad on tiba pikemad kui 8 tundi siis on sinu arvutus natuke vale - tööle ja tagasi sõidan ca 1 tund (vahel pisut rohkem) edasi-tagasi 80 km päevas Lisaks veel oma isiklikud sõidud. 4 l kulu on reaalselt 3 aasta jooksul mõõdetud - enamus sõit (99%) maanteeltabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 00:54See on sama lamp nagu tee asemel vett juua. Igal asjal on mõte mingitel tingimustel.RaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 00:38 Ei! Pane end lihtsalt minu olukorda ja arvuta läbi kas EV tuleb mulle odavam kui fossiil,
Annan ka algandmed arvutamiseks - praegune masin 6 käiguline manuaal VolvoV70 kütusekulu 4 l diiselkütust/ 100 km, auto ise maksis 2400€ lisaks ca 1000 € aastas remondikulusid (auto ostsin 3 aastat tagasi) Aastane läbisõit ca 40000 km, Automaks 90 €.
Kui seda autot tead siis tead, et tegemist suht ruumika masinaga - ja just masinana ma seda ka defineerin - auto ei ole eputamiseks vaid punktist A punkti B kulgeniseks ja vajalike asjade ja/või inimeste transportimiseks.
Kui sul aastane läbisõit on 40k km, siis oled sa läbisõidult top 1% auto kasutajatest Eestis. Palju õnne. Piltlikult oled iga kuu 8.5 tööpäeva pausideta liikvel/autos. Sisuliselt töötad autojuhina. 4l kulu on sul unes.
EV-s oled sama aja või pisut rohkem kuna pead vahepeal laadimatabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 01:25Mida sa seal arvadRaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 01:11Arvestades, et minu tööpäevad on tiba pikemad kui 8 tundi siis on sinu arvutus natuke vale - tööle ja tagasi sõidan ca 1 tund (vahel pisut rohkem) edasi-tagasi 80 km päevas Lisaks veel oma isiklikud sõidud. 4 l kulu on reaalselt 3 aasta jooksul mõõdetud - enamus sõit (99%) maanteeltabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 00:54See on sama lamp nagu tee asemel vett juua. Igal asjal on mõte mingitel tingimustel.RaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 00:38 Ei! Pane end lihtsalt minu olukorda ja arvuta läbi kas EV tuleb mulle odavam kui fossiil,
Annan ka algandmed arvutamiseks - praegune masin 6 käiguline manuaal VolvoV70 kütusekulu 4 l diiselkütust/ 100 km, auto ise maksis 2400€ lisaks ca 1000 € aastas remondikulusid (auto ostsin 3 aastat tagasi) Aastane läbisõit ca 40000 km, Automaks 90 €.
Kui seda autot tead siis tead, et tegemist suht ruumika masinaga - ja just masinana ma seda ka defineerin - auto ei ole eputamiseks vaid punktist A punkti B kulgeniseks ja vajalike asjade ja/või inimeste transportimiseks.
Kui sul aastane läbisõit on 40k km, siis oled sa läbisõidult top 1% auto kasutajatest Eestis. Palju õnne. Piltlikult oled iga kuu 8.5 tööpäeva pausideta liikvel/autos. Sisuliselt töötad autojuhina. 4l kulu on sul unes.löö oma vahemaa ja selle läbimiseks kulunud aeg kokku sa ei saa olla vähem autos.
Ei tule kusagilt otsast odavam...tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 01:24Need ei ole EV omanike mured ja keegi ei ole sulle võlgu. Kütuse hinnaga ei ole siin ka erilist pistmist. Läbitud km tuleb ressursi mahus lihtsalt odavam, on ökonoomsem.EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 01:01 Mida te vaidlete...
On ilmselge, et EV ei paku sama kasutusmugavust kui ICE
On ilmselge, et sama klassi masina puhul on EV soetuskulu suurem
Mitte üksi "kütuse" hind ei tasanda seda - isegi siis kui hind on 0
On inimesi keda rahuldab EV kasutusmugavus so ilmselt linnaelanikud ja linnasõit
Rahunege maha - kõigile oma
Minu ainuke pretensioon on EV privileegid teiste arvelt - KÕIK
Kui sa insenerina oled teostanud kasvõi ühe projekti mille rahastamiseks on kasutatud toetust oled ju saanud privileegi teiste arvelt jne jne. Milleks hahaha sa elad teiste arvelt.
Vastupidi ka sinu auto selle läbisõidu puhul seisab 80% ajast. Erinevalt sinust ei pea ma laadimise ajal auto juures passima. Su jutt ongi natuke pask kuna sul ei ole EV kogemust, sa punnitad seda muret välja. Seda muret ei ole seal olemas.RaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 01:30EV-s oled sama aja või pisut rohkem kuna pead vahepeal laadimatabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 01:25Mida sa seal arvadRaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 01:11Arvestades, et minu tööpäevad on tiba pikemad kui 8 tundi siis on sinu arvutus natuke vale - tööle ja tagasi sõidan ca 1 tund (vahel pisut rohkem) edasi-tagasi 80 km päevas Lisaks veel oma isiklikud sõidud. 4 l kulu on reaalselt 3 aasta jooksul mõõdetud - enamus sõit (99%) maanteeltabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 00:54See on sama lamp nagu tee asemel vett juua. Igal asjal on mõte mingitel tingimustel.RaJy kirjutas: 17 Juun 2025, 00:38 Ei! Pane end lihtsalt minu olukorda ja arvuta läbi kas EV tuleb mulle odavam kui fossiil,
Annan ka algandmed arvutamiseks - praegune masin 6 käiguline manuaal VolvoV70 kütusekulu 4 l diiselkütust/ 100 km, auto ise maksis 2400€ lisaks ca 1000 € aastas remondikulusid (auto ostsin 3 aastat tagasi) Aastane läbisõit ca 40000 km, Automaks 90 €.
Kui seda autot tead siis tead, et tegemist suht ruumika masinaga - ja just masinana ma seda ka defineerin - auto ei ole eputamiseks vaid punktist A punkti B kulgeniseks ja vajalike asjade ja/või inimeste transportimiseks.
Kui sul aastane läbisõit on 40k km, siis oled sa läbisõidult top 1% auto kasutajatest Eestis. Palju õnne. Piltlikult oled iga kuu 8.5 tööpäeva pausideta liikvel/autos. Sisuliselt töötad autojuhina. 4l kulu on sul unes.löö oma vahemaa ja selle läbimiseks kulunud aeg kokku sa ei saa olla vähem autos.
lisaks tankimiseta Varssavisse sa ilmselt ei jõuaks - mina jõuan ja ma ei pea kiirteel 70 km/h pudistama vaid lasen uhkelt 130
Arvuta siis keskmiselt paremini, tee tehe lihtsamaks. Võta kaks sama hinnaga uut või kasutatud autot 25k, 35k ja dj ray kõver peeglist 4l sajale disla ja minu pessimistlik kulu 19kwh sajale, 10 aastat garantiid ja 40k km aastas. Punktist A punkti B . Leia punkt kus täna odavam energia on teeninud tasa auto maksumuse.EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 01:40Ei tule kusagilt otsast odavam...tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 01:24Need ei ole EV omanike mured ja keegi ei ole sulle võlgu. Kütuse hinnaga ei ole siin ka erilist pistmist. Läbitud km tuleb ressursi mahus lihtsalt odavam, on ökonoomsem.EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 01:01 Mida te vaidlete...
On ilmselge, et EV ei paku sama kasutusmugavust kui ICE
On ilmselge, et sama klassi masina puhul on EV soetuskulu suurem
Mitte üksi "kütuse" hind ei tasanda seda - isegi siis kui hind on 0
On inimesi keda rahuldab EV kasutusmugavus so ilmselt linnaelanikud ja linnasõit
Rahunege maha - kõigile oma
Minu ainuke pretensioon on EV privileegid teiste arvelt - KÕIK
Kui sa insenerina oled teostanud kasvõi ühe projekti mille rahastamiseks on kasutatud toetust oled ju saanud privileegi teiste arvelt jne jne. Milleks hahaha sa elad teiste arvelt.
Ma ikka oskan arvutada ja kindlalt üle keskmise paremini...
Ja mis privileegi ma olen saanud võrreldes teiste konkureerivate inseneridega???
Ära aja jama...
Ja EV privileegid tulevad otseselt maksumaksja arvelt - so minu arvelt
EDIT:
Ei tule MINULE odavam
PS
Täpselt sama jura ajavad siin PV omanikud...
Hakkab tulema...EV ga sõit ei peagi odav olema...
Seda punkti MINUL pole...Leia punkt kus täna odavam energia on teeninud tasa auto maksumuse
Ära demagoogitse...Mis privileegi saavad kõik maksurahade toetusest tehtud tehingud?
Ei ole olematu, debiilid on ideoloogilisel tasandil midagi otsustanud ja see mõjutab otseselt ICE valikuidOlematu probleem ka ICE omanikele
Kas ma just nüüd otseselt elektrikaid propageerin, olen tasakaalustuseks ainult nende positiivseid pooli võrdluseks välja toonud. Ei arva aga, et keegi teine või kolmas peaks seda lõbu rahastama.EH.INS. kirjutas: 15 Juun 2025, 13:12 Härrased EV propageerijad (ja ka poliitikud) arvavad, et seda lõbu peaks rahastama kollektiivselt maksumaksja kulul...
Mina nii ei arva...
Seda KÕIKE peaks rahastama EV omanikud / taristu arendajad (koos EV omanikega) jne...
Lisaks ei peaks EV omama ÜHTEGI privileegi
Maailm ei ole mustvalge ja selles on palju rohkem varjundeid.tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 02:13 ... Arvuta siis keskmiselt paremini, tee tehe lihtsamaks. Võta kaks sama hinnaga uut või kasutatud autot 25k, 35k ja dj ray kõver peeglist 4l sajale disla ja minu pessimistlik kulu 19kwh sajale, 10 aastat garantiid ja 40k km aastas. Punktist A punkti B . Leia punkt kus täna odavam energia on teeninud tasa auto maksumuse. ....
19kWh*0,51€ teeb EV 100km läbimise hinnaks 9,69€tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 02:13 ... Arvuta siis keskmiselt paremini, tee tehe lihtsamaks. Võta kaks sama hinnaga uut või kasutatud autot 25k, 35k ja dj ray kõver peeglist 4l sajale disla ja minu pessimistlik kulu 19kwh sajale, 10 aastat garantiid ja 40k km aastas. Punktist A punkti B . Leia punkt kus täna odavam energia on teeninud tasa auto maksumuse. ....
@ Urmas, kui kasutad ainult kiirlaadijaid, siis nii on. Ise arvan aga, et kiirlaadijate hinnad peavadki olema piisavalt ebaatraktiivselt kõrged, et vajadusel vaba laadja alati võtta oleks, et seal keegi niisama otsas ei "ripuks".Urmas kirjutas: 17 Juun 2025, 08:2119kWh*0,51€ teeb EV 100km läbimise hinnaks 9,69€tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 02:13 ... Arvuta siis keskmiselt paremini, tee tehe lihtsamaks. Võta kaks sama hinnaga uut või kasutatud autot 25k, 35k ja dj ray kõver peeglist 4l sajale disla ja minu pessimistlik kulu 19kwh sajale, 10 aastat garantiid ja 40k km aastas. Punktist A punkti B . Leia punkt kus täna odavam energia on teeninud tasa auto maksumuse. ....
5l*1,41€ teeb diisli(minu Dacia) 100km läbimise hinnaks 7,05€
See arvutus on ainult kütusekulu kohta. Kas mu korrutustehetes on mingi viga sees?![]()
Ei hakka siin midagi tulema, sest tasuvuspunkt tuleb ju matemaatiliselt olenemata sellest mis küte parasjagu kallim ühe või teise kasuks. Mugavus äris ei maksa ja ka sina ei saa osta mugavust milleks sul raha ei jagu jne. Sa ei müü oma projekte väitega, et sul on kallim ja mugavam, sa ei dimensioneeri mõttetult üle ka toetuse najal. Ja see ei ole demagoogia. Toetus moonutab turgu igal tasemel. Muidugi ma olen nõus, et EV on täna subsideeritud, homme ei ole, aga ma seda ju ei muuda ,eksisteerida tuleb täna.EH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 02:28Hakkab tulema...EV ga sõit ei peagi odav olema...
Seda punkti MINUL pole...Leia punkt kus täna odavam energia on teeninud tasa auto maksumuse
Odavam energia ei kaalu ühelgi juhul üles kasutusmugavust / suuremat soetushinda
Ära demagoogitse...Mis privileegi saavad kõik maksurahade toetusest tehtud tehingud?
Ei ole olematu, debiilid on ideoloogilisel tasandil midagi otsustanud ja see mõjutab otseselt ICE valikuidOlematu probleem ka ICE omanikele
Täpsemalt normaalset ICE-t polegi saada - kõik on "hübriidid"
Samuti maksavad ICE omanikud maksumaksjatena ebaproportsionaalselt palju - jälle debiilide ideoloogiline otsus
Absoluutselt, mul sõbrad ehitusfirmadest ei ole kunagi ise omanud autot, aga neil on alati olnud tööautod ja prii kütus. Võimalus on saada auto kingiks või päranduseks jne jne. Võib olla osa edu valemist ja pikemast plaanist.ping kirjutas: 17 Juun 2025, 07:47Maailm ei ole mustvalge ja selles on palju rohkem varjundeid.tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 02:13 ... Arvuta siis keskmiselt paremini, tee tehe lihtsamaks. Võta kaks sama hinnaga uut või kasutatud autot 25k, 35k ja dj ray kõver peeglist 4l sajale disla ja minu pessimistlik kulu 19kwh sajale, 10 aastat garantiid ja 40k km aastas. Punktist A punkti B . Leia punkt kus täna odavam energia on teeninud tasa auto maksumuse. ....
On ka olukord, kus Golf3 ostuhind 500eur. (X eur).
Kasutatud 5 aastat ja selle aja jooksul läbisõit 40 000km, kütusekuluga ca 5L/100km.
Selle aja jooksul ostetud üks jooks universaalrehve + 4 õlifiltrit + 20L (4x5) õli, aastakindlustusega 70eur.
Lõpuks müüdud hinnaga 550eur. (X + 50eur).
![]()
Urmas, sellise jutuga jääd lihtsalt lolliks ja võid värvirulluiskudega objektilt koju sõita.Urmas kirjutas: 17 Juun 2025, 08:2119kWh*0,51€ teeb EV 100km läbimise hinnaks 9,69€tabarabarap kirjutas: 17 Juun 2025, 02:13 ... Arvuta siis keskmiselt paremini, tee tehe lihtsamaks. Võta kaks sama hinnaga uut või kasutatud autot 25k, 35k ja dj ray kõver peeglist 4l sajale disla ja minu pessimistlik kulu 19kwh sajale, 10 aastat garantiid ja 40k km aastas. Punktist A punkti B . Leia punkt kus täna odavam energia on teeninud tasa auto maksumuse. ....
5l*1,41€ teeb diisli(minu Dacia) 100km läbimise hinnaks 7,05€
See arvutus on ainult kütusekulu kohta. Kas mu korrutustehetes on mingi viga sees?![]()
Eeldan, et sa einestad ka igapäevaselt lõuna ajal vanalinna kohvikus ja õhtul restoranis?Urmas kirjutas: 17 Juun 2025, 08:21 19kWh*0,51€ teeb EV 100km läbimise hinnaks 9,69€
5l*1,41€ teeb diisli(minu Dacia) 100km läbimise hinnaks 7,05€
See arvutus on ainult kütusekulu kohta. Kas mu korrutustehetes on mingi viga sees?![]()
Ka see ei ole EV omanike probleem, millest sa jahudEH.INS. kirjutas: 17 Juun 2025, 09:14 Püüa nüüd oma EV ja PV jms vaimustes mõista, et MINU jaoks pole olemas tasuvuspunkti...
Seda ei ole sest seda tasuvust ei saabu...
Väga tore, et SINU jaoks on - MINU jaoks ei ole
Ainuüksi summa mis tekib soetusvahest (või PV soetamisest) ei lase kunagi jõuda tasuvuspunkti - MINUL