Aerocist välissein

Kasutaja avatar
restauraator
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 681
Liitunud: 12 Mai 2005, 08:15
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas restauraator »

Õhuvahe ei tule ju siis päris 0-. Hoopis päris kalliks kipub laiem vundament minema.Ei saa ka päris aru,milleks on vaja nii palju vaeva näha selle vundamendi sisemise ja välise soojustamisega ning hüdrodega.Madalam rajamiskõrgus on teine asi, aga et põranda soojustamise pärast vundi soojustada ei tasu vast küll ära.Mina olen küll lihtsamat teed käinud ja põranda täitematerjalidega kõrgemale(seinte vahele) tõstnud või hoopis alt tuulduva teinud. St. lintvundamendi täidan seest liiva-kruusaga,ehitan seinad valmis, panen katuse peale ja siis peno maha ja valan põranda ära.(peno alla võib ka hüdro betoonikihiga teha,kindlasti tuleks vundamendi ja sokli vahele hüdro panna)
Muidugi on plaatvundamendil pehmetel pindadel suuremad plussid.Või üldse eks igaüks vali selle, mis tundu temale mugavam.Edu!
Iga ehitus on norm iseendale.
Kiku
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 62
Liitunud: 25 Dets 2005, 13:40
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Kiku »

To Dolby: Soomes pannakse seda mummukilet jah, ma tean, olen seda seal ka ise paigaldanud. Piirfeldi jutu järgi see aga vale. Nii ma mõtlesingi kõik monoliitbetoonist teha, nagu juba aastakümneid tehtud. Toon siin ära ka oma küsimuse ja Piirfeldi vastuse:
Soov teha kergplokkidest maja telliskivivoodriga. Et siis 200-ne kergplokk (ilmselt Aeroc), peno 10-15cm ja telliskivivooder. Kuna sellise konstruktsiooni puhul läheb sein paksuks, tuleb vundament teha 50 cm lai. Mida arvata projekteerija soovitusest teha vundament (seest väljapoole) 25 cm betooni, 10 cm peno ja 15 cm fibo+krohv. Ise asendaks parema meelega selle fibo ka betooniga. Siis jääks vundamendi vaheline peno seina penoga kohakuti ja kaoksid külmasillad. Drenaazi pole plaanis, pinnas on mingi liiva ja savi segu. Mida arvata sellisest vundamendist? Kuidas on lood niiskusega, kui peno on seal betooni vahel, kas siis tuleks teha vundamendi hüdroisolatsioon? Muidu mul seda plaanis polnud. Või on mõtekas teha kogu vundament ikkagi täisbetoonist?

Tere. Üsna ratsionaalne mõte teha kogu vundament täisbetoonist. Pole vaja mingeid sokli ja vundamendi soojustusi ja hydrosid. Kui aga hakkad sinna kahe kihi vahele penot panema, siis pead arvestama piisavalt keerukate hydrotöödedega, mille kvaliteedi kohta võid kunagi hiljem täheldada, et siiski ei õnnestunud. Lugupidamisega. Alar Piirfeld
Kasutaja avatar
Dolby
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 210
Liitunud: 19 Jaan 2006, 22:34
Asukoht: Tallinn
On tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Dolby »

Kiku rääkis

Nii ma mõtlesingi kõik monoliitbetoonist teha, nagu juba aastakümneid tehtud.


Sama siin. Peale kõiki arvutusi ja unetuid öid veebis, tundub, et kõige odavam ja lihtsam on tellida Keila Betoonist auto, milline valab saalungivahed täis. :D
Ma ei ole ehitusspets...!
Kiku
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 62
Liitunud: 25 Dets 2005, 13:40
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Kiku »

To Dolby: Kas uurisid ka vundamediplokkidest vundamendi tegemise maksumust? Kui jah, siis huvitaks, palju selle hind umbes tuli.
Kasutaja avatar
Dolby
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 210
Liitunud: 19 Jaan 2006, 22:34
Asukoht: Tallinn
On tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Dolby »

Olen kokku löönud jah. Üks kindel objekt ja arvutused ainult mahus Fibo VS. Vund. blokid "Keilabetoon".

Fibo = 21300.-

Vund. plokk = 20650.-

Arvestatud ei ole transporti, mörte - segusid ega muud. Puhtalt põhimaterjal.
Ma ei ole ehitusspets...!
2korda2
külaline

Lugemata postitus Postitas 2korda2 »

See hinnavahe on ju tühine! Pigem tuleks sellisel juhul arvestada just töörahade jms. Kumb siin suurema summaga hiilgab?
Samas, kui betoonvundamendiga on tõesti vähem jama, siis tuleb endal ka ikka seda ted minna.
Virgo
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 18
Liitunud: 08 Mär 2006, 09:13
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Virgo »

Ettevaatust penoga, kui jäetakse see tuuletõkkeks, ehk siis kandekonstruktsioon-peno-õhkvahe-välisvooder.
Meil müüdav peno on suure mahukahanemisega, see tähendab, et aasta pärast ei ole peno enam tuultpidav. Lahendus - kasutada kallimat penot või katta peno pind tuuletõkkekangaga, või kui näiteks vaja paigaldada 10 cm penot, siis paigaldada see kahes kihis (2 x 5 cm), nii et vuugid ei kattuks.
Peno paigaldamisel kergplokkseinale jälgige, et töömehed ei paigaldaks seda "pätsikestega", sellisel juhul tekib konstruktsiooni ja soojustuse vahele tuulekoridor, nii paigaldatud soojustus on lihtsalt maha visatud raha. Lahendus - kogu peno tagumine pind peab olema liimmördiga kaetud, kui see ei ole võimalik (näiteks sein liiga kõver), siis kogu penoplaadi perimeeter olgu mördiga kaetud.
Külaline
Kasutaja avatar
Hiid
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4245
Liitunud: 30 Jaan 2005, 12:46
Asukoht: Tartu
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 76 korda

Lugemata postitus Postitas Hiid »

kõik majad, mis ehitatakse on pätsikestega tehtud :roll:
jakob
külaline

Lugemata postitus Postitas jakob »

kui teha sein 200- st kivist ja 10 või 15 villa, siis kas eelistada Fibo 200 või Aeroc 200?
Fibo praegu kättesaadavam ja odavam!
Kumb müür on tugevam?
Kas reikade kinnitus Aerocile lihtsam ja odavam?
Kas liimiga laotud sein on soojem kui seguga laotud?

parimat
Kasutaja avatar
Hiid
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4245
Liitunud: 30 Jaan 2005, 12:46
Asukoht: Tartu
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 76 korda

Lugemata postitus Postitas Hiid »

jakob kirjutas:kui teha sein 200- st kivist ja 10 või 15 villa, siis kas eelistada Fibo 200 või Aeroc 200?
Fibo praegu kättesaadavam ja odavam!
Kumb müür on tugevam?
Kas reikade kinnitus Aerocile lihtsam ja odavam?
Kas liimiga laotud sein on soojem kui seguga laotud?

parimat
Mina paneks fibo. Põhjendada ei oska. Meeldib rohkem.
Fibo peaks olema tugevam.
Reikade kinnitus on sama.
Liimiga laotud sein on soojem :P
Need on vaid minu arvamused. Loe signatuuri :lol:
Kasutaja avatar
Chef
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 530
Liitunud: 22 Juun 2006, 11:27
On tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Chef »

kes aerocist ehitanud, see kirunud, et jube pude on, müüri ladumise käigus lendab plokkidelt nurki kõvasti ära, pärast pead liimiseguga parandama. survetugevused on aerocil ja fibo3-l sarnased. fibo ei karda niiskust. aerocisse on hiljem hea naelu taguda, fibosse tuleb spets tüübel panna. 100mm ja 150mm vill 200mm fibo peale ei anna välja U=18W/m2K (vastavalt U=0,270 ja U=0,198), vajalik oleks minimaalselt 170mm villa, 150mm villa ja 200mm aerocit annab välja U=0,165 see on ok. arvuta välja kumma kiviga lõppkokkuvõttes odavam tuleb.
Kasutaja avatar
numan
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 383
Liitunud: 15 Mai 2006, 16:16
Asukoht: Soome
On tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas numan »

ehitage ikka nii et parem oleks mitte odavam :idea:
kõik majad, mis ehitatakse on pätsikestega tehtud
ma tahaks vaadata kuidas neid maju vastu võeti :) sest ükski järelvaataja sellist asja ei luba. maha ja uuesti peale perimeetri määrides!
Alati on alternatiivlahendus!
jakob
külaline

Lugemata postitus Postitas jakob »

Kas fibost müürile võib sillused laduda või teeb see seina külmemaks(15 cm villa)?
Millised variandid on siseviimistlusel? Kas saab fibole relakaga juhtmete paigalduseks sooned sisse llasta?

tänan eelnevate vastuste eest
parimat
Kasutaja avatar
Chef
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 530
Liitunud: 22 Juun 2006, 11:27
On tänatud: 7 korda

Lugemata postitus Postitas Chef »

kui fibo seina panna fibo tüüpsed sillused, siis mismoodi see seina külmemaks teeb? või tahad r/b silluseid? 150mm villa, annab juba üksinda nõutava soojajuhtivuse välja, niiet pane kasvõi terassillused :lol:
fibosse on väga lihtne sooni lõigata.
kust sellised hirmud üldse pärinevad?
jakob
külaline

Lugemata postitus Postitas jakob »

tänud!
Ma just mõtlesingi petoonist valatud silluseid, aga kirja olen pannud vale sõna.
Ja kui juhtmed saab ka seina sisse panna, siis hakkan otsusele jõudma!

parimat
Kasutaja avatar
Dolby
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 210
Liitunud: 19 Jaan 2006, 22:34
Asukoht: Tallinn
On tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Dolby »

Sillused petoonist. ? Proovi alguses betooni . . .
Ma ei ole ehitusspets...!
Vennike
külaline

Lugemata postitus Postitas Vennike »

mul maja ehitatud 375 aeroc -ist.ei pirise... maja suurus 78m2.kütte perioodil 6k kulub 6000.-eek. toa tem u23-26c
Külaline
külaline

Lugemata postitus Postitas Külaline »

Kalvis kirjutas:Mujal juba vastasin - eesti kliimas siiski ei piisa sellest, kuigi kohustusliku minimaalse soojustuse annab välja. Vahtplast maksab sedavõrd vähe, et teeb oma kulutused kiiresti tasa.
arvan et kalvis... toodab vahtplasti!!
Kalvis
külaline

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Valesti arvad. Ja vahtplasti ma oma maja välisseina ei paneks. Samas on ta hinna/kvaliteedi suhtega tasuv materjal, seega teistele soovitada julgen.
Küll olen hariduselt energeetik ja lihtsalt valus on vaadata, kui inimesed omaenda lollusest senti koonerdades kaotavad miljoneid.
Külaline
külaline

Lugemata postitus Postitas Külaline »

mul seinad aeroc 375 ja tuba normaalselt soe, kütet ei lähe ka teab mis hullusti. seega ei ole põhjust karta.
trumm
külaline

Lugemata postitus Postitas trumm »

mul seinad aeroc ecoterm 375 ja selle talvega olen sii snüüd näinud, et kõik jutud vähesest soojapidavusest on puhas umbluu!

200m2 maja kütab hetkel praktiliselt ainult õhksoojuspump, mille võimsus ei ole nii suurele majale ette nähtud. aeg-ajalt kütan alumisel korrusel puupliiti ja väikest kaminat juurde. kui kütta viitsin, siis on alumisel korrusel +22 normaalselt sees (ka suurte külmadega) ja ülemisel ca 17. ja see ei ole utoopia.
Kalvis
külaline

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Ma elasin mitu aastat majas, mis koosnes vaid 20 cm paksusest narva plokist ning ahjuga küttes jäid jalga vaid drussikud. Ja tule ütlema, et mul külm oli, kui väljas paukus -25 kraadi pakast.
vennike
külaline

Lugemata postitus Postitas vennike »

ja sellel ahjul ei pandud kunagi siibrit kinni,ja kivid kukkusid ja iga kahe aasta järel ehitati uus ahi!(sellises majas elaksin surmani):)
trumm
külaline

Lugemata postitus Postitas trumm »

kalvis ilmselt küttis nagu segane. küsimus ei ole ju selles, vaid seinte soojapidavuses.

mul on aeroc ecotermist seinad, 200m2, kütab toshiba daiseikai ras 13 (vaata ise, et ett enähtud väiksemale pinnale), aeg-ajalt (loe - 2-3 korda nädalas) kütan ca paar tundi puupliiti + väikest shamottsisuga malmkaminat. ei ole külm. aknad on suured (3 tk näiteks 2,6 x 1,8), puitraamiga üheraamsed 2-kordse klaaspaketiga, rõduustega koos 5 välisust - kõik puidust ja klaasidega). elektrikulu ca 1000 - 1500 eek kuus - õhksoojuspump + niiskusekoguja (siseviimistlustööd pooleli) + tööriistad. pole vist väga hull, mis?

aga eks kõige paremad eksperdid aerocist maja suhtes on ju ikka need, kes ise sellises majas ei ela :)))
Kasutaja avatar
restauraator
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 681
Liitunud: 12 Mai 2005, 08:15
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas restauraator »

Ma usu küll, et eksperdid ainult ühest materjalikihist koostatud seintega maja ka endile ei ehita, olgu see siis aeroc ecoterm või veel soojem materjal. Kui siin Kalvise kallal noritaks nagu oleks tema pakutud variant kehvem, siis isegi mõõtmisi tegemata võib õelda, et soojuspidavusele pole küll midagi vastu panna. Kestvusega on lugu ilmselt vastupidine, aga siin hõiskamine ju soojuspidavusest.
Iga ehitus on norm iseendale.
Vasta