76. leht 209-st

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 10 Okt 2023, 18:43
Postitas kunn24
Samas on vanad roimad üldjuhul saastavamad, DPF-id kas olematud või välja lõigutud, turvalisus juba tehasest tulles nigel+ roostest läbinäritud kere tõttu. On ikka väga suur vahe, kas masina kere on tehtud kõrgtugevast terasest, süsinikkiust või pehmest rauast.
Arusaamatu eesmärk vanade sarade eelistamine, varsti näeme seda avariistatistikas koos laibamere kasvuga.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 10 Okt 2023, 18:59
Postitas xxx111
Arusaamatut tegelikult pole...
See vanuse "tegur" on sisse toodud maapiirkondade tõttu
Seal tõenäolisemalt vaja "suuremat masinat" + ostujõud suhteliselt väiksem

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 10 Okt 2023, 19:05
Postitas kunn24
Keskkonna ja ohutuse aspekt jääb siis kaalutlusest kindlasti välja. Esimene olevat ju olnud eesmärk.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 10 Okt 2023, 19:09
Postitas xxx111
kunn24 kirjutas: 10 Okt 2023, 19:05 Keskkonna ja ohutuse aspekt jääb siis kaalutlusest kindlasti välja. Esimene olevat ju olnud eesmärk.
kunn - Sa ei ole ju nii naiivne...
Ainus eesmärk on lappida eelarvet - kõik "roheline" on kaasas käiv "udu"

Eesti mootorispordi muuseumi Momu looja ja autoekspert Arno Sillat:
automaks on eelarvetäiteks, rohepakend on seal nagu järelkäru...

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 10 Okt 2023, 19:11
Postitas kunn24
Just. Nüüd on see ka selgelt välja öeldud.
See on nagu krim asi paari padruni eest, samas terve autotäis AB-de lõhkelaenguid (5- 10 kg) ei huvita kedagi.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 10 Okt 2023, 19:19
Postitas val
Kuna see on auto ja elektriauto teemaks ära läinud, siis üks asjakojane vabalt loetav turundusartikkel:
https://auto.geenius.ee/blogi/toyota-bl ... i-ehmatav/

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 10 Okt 2023, 19:33
Postitas kunn24
Nende tehase reklaamitud läbisõiduulatus (411-514 km) ja reaalsus (Puhast maanteed saan sõita umbes 300 kilomeetrit ja segasõite 330–340) on ligi 1,5 korda väiksem. Suht rohepetekas jälle. Tekib küsimus, kas on 1 rohevaldkond, kus ei valetata? Ise proovisin ka 1-e elektrikäru, täis akuga võttes näitas 190 km, väike 80 km tiir ja näitas 70. Kitsad kõrge rõhuga rehvid kolisesid asfaldil, mis jube.
https://www.elke.ee/et/toyota/bz4x/?gcl ... 3TEALw_wcB

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 10 Okt 2023, 19:53
Postitas xxx111
Tekib küsimus, kas on 1 rohevaldkond, kus ei valetata?
Retooriline küsimus?

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 10 Okt 2023, 19:54
Postitas Urmas
val kirjutas: 10 Okt 2023, 19:19 Kuna see on auto ja elektriauto teemaks ära läinud, siis üks asjakojane vabalt loetav turundusartikkel:
https://auto.geenius.ee/blogi/toyota-bl ... i-ehmatav/
Jah, sul on õigus, et see on turundusartikkel, kuid unustasid mainimata, et lollidele. ;) Ei jõudnud teisest lausest kaugemale kui tekkis küsimus, et miks talle oli/on vajalik LINNAMAASTUR? Juba see sõna(linnamaastur) on mingi suurushullustuse näitaja. No sel juhul on mu direktoril ALEVIMAASTUR(Dacia Sandero Stepway). ;) Jätaks tähelepanuta sõnad pistikhübriid ja täiselektrine, vaid paneks rõhu sõnale "linnamaastur". Milleks asfalteeritud linnatingimustesse maastur? :scratch:
Mõned kuud tagasi vahetas ta oma senise igapäevasõiduki RAV4 pistikhübriidi välja Toyota esimese täiselektrilise linnamaasturi Toyota bZ4X vastu.
Nagu veidi edasi lugedes selgub, siis sügis-talv-kevad hooajad veedab ta Tallinna elukohas, kus on asfaltteed.
Suvel elan Tallinnast 80 kilomeetri kaugusel
Jälle üks koht, kus meid sunnitakse ära andma oma privaatsust.
Meil on avalikud laadimisjaamad, mis vajavad laadimiseks äppe ja nendesse kasutajakontode tegemist. Teoorias on need äpid väga lihtsad. Aga kui esimest korda Tartusse läksin, siis mul nendes kontosid polnud. Hakkasin neid seal kohapeal tegema ja ega see polnud lihtne.
Ja edasi teemal, millest ma olen ka siinses foorumis jahunud.
Ja mis minu puhul on hästi keeruline ja millega natuke hädas olengi, on päevad, kus sõidan 600–700 kilomeetrit. ... Kui pean graafikusse kaks laadimist vahele arvestama, siis see vajab planeerimist ja ümber harjumist.
Öeldakse, et elama peab nii, et surivoodil enne viimaset hingetõmmet saad öelda, et elu ei olnud raisatud asjata, kuid miks ma peaksin EV-d ostes oma eluaega raiskama auto laadimisele? :scratch:

Oeh, ma ei viitsi selle indiviidi mõtetut kiidulaulu jama tsiteerida. Räägib väändemomendist linnaliikluses!!! Milleks, kui kohe-kohe ähvardatakse nagunii(osades linnaosades on juba tehtud) kiirust hakata vähendama 30-40km/h.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 11 Okt 2023, 00:56
Postitas kunn24
Samas selliseid kenasid poisse valida pole ka just tark tegu https://www.ohtuleht.ee/1093628/3234-li ... i-bensiini

Tekib alus skeemitamiseks:
https://www.postimees.ee/7873201/analuu ... mitamisohu
Lõpuks võib uus maksusüsteem kaasa tuua skeemitamise. Mõni aasta tagasi tekkisid Eesti tänavatele kallid Tšehhi numbrimärkidega autod: Mercedesed, BMWd, Audid. Tegemist polnud «maksude optimeerimisega», vaid neid sõidukeid saab Tšehhist odavamalt osta tingimusel, et need jäävad sealsesse registrisse. Eestis kasutatakse neid rendiautodena. Kuna nüüd tekib Eestis registreerimismaks, mis kallimate markide puhul küünib mitmekümne tuhande euroni, suureneb ka oht, et selliste skeemide kasutamine levib. Kindlasti vaatavad oma äri üle ka suurte autoparkidega rendifirmad (Bolt, Citybee), võtavad raamatupidajad ja juristid laua taha ning arvutavad, kas osta autod Eesti või mõne teise riigi registrisse.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 11 Okt 2023, 10:28
Postitas aero
See eelmine automaksu kalku, millele viitasin, arvutas poolikult. Ise ei viitsi ju eelnõud lugeda... Codelab on teinud kalku nii aastamaksu kui ka esmaregamismaksu arvutamiseks. Sain muu hulgas teada, et sõiduki vanuse allahindlust tehakse vaid eraisikutele. Firma maksab täiega.

https://automaks.codelab.ee/

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 11 Okt 2023, 11:40
Postitas kunn24
Paisub nagu pärmitaigen:
AM:
EI: 222.95 €, JI: 425.98 €
RM:
EI: 2 821.63 €, JI: 5 781.80 €

Veidi vihasemad oü omanikud tõenäoliselt oütavavad selle pulli peale rohkem.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 13 Okt 2023, 14:45
Postitas ping
Saade annab huvitava ülevaate kliimakaitsja maailmapildist ja nagu tundub on arvutusoskus nõrk külg.
Elavama fantaasiaga isikud saavad materjali mõttemänguks, et milline saab olema "meie" ja "teie" (Suur Peeter ja Väike Peeter) tulevik.
https://vikerraadio.err.ee/1609117748/r ... iisa-anton
Maia-Liisa Anton on üks riigi loodud kliimanõukogu liikmetest, igapäevaselt töötab ta Eestimaa Looduse Fondi kliimapoliitika eksperdina. Avalikkuses on ehk tuntumgi tema tütar Kertu Birgit Anton, kes on korraldanud reedeseid kliimastreike ning vaidlustanud riigikohtuni välja uue põlevkiviõlitehase rajamise loa.

Meie räägime aga ikkagi Maia-Liisa Antoniga ning uurime, millise sisendi annab ta kliimaseaduse loomise aruteludesse.
Usutluse käigus püüame ka laiemalt avada, kuidas mõtlevad kliimamuutuste pärast mures olevad kodanikud, millisena näevad enda rolli kliimateadlikkuse kasvatamises ühiskonnas ning millist mõistmist ja tegevust ootavad ühiskonnalt laiemalt inimtekkelise globaalse soojenemise ohjeldamisel.

:hello:

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 13 Okt 2023, 15:02
Postitas xxx111
...nagu tundub on arvutusoskus nõrk külg...
Sellele on siin viiteid palju...

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 14 Okt 2023, 13:22
Postitas trebla
Minuarust oli Jaapani näide hea... majandus ei kasva, rahvaarv väheneb, seega rikkus per kärss (e. heaolu) kasvab...
Aafrika ei pea kolima Euroopasse.
Aga ka Ŝkoda Octavia emiteerib CO2. Mis siis, et vähem. Tädi võiks elektriauto osta... siis on kunagi hiljem üks kasutatud elektriauto vaestele müüa.

Kui tema on vähendanud oma jalajälge 80% siis mina küll lausa 95%

Ma olen kogu aeg toonitanud, et meie Eestis saame maailma mõjutada kõige rohkem oma häälega. Olles 1 kahesajast riigist. Meie raha ja tegevus on väiksema mõjuga.
Kasutusele tasub võtta meetmeid siis kui need on majanduslikult kasulikud.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 14 Okt 2023, 13:31
Postitas xxx111
Aga ka Ŝkoda Octavia emiteerib CO2. Mis siis, et vähem. Tädi võiks elektriauto osta... siis on kunagi hiljem üks kasutatud elektriauto vaestele müüa.
Vastupidi - ol.olev tuleb "ribadeks sõita"
Kui tema on vähendanud oma jalajälge 80% siis mina küll lausa 95%
1. Loll jutt suhu tagasi
2. Lisa arvutuskäigud so nö esmane vs praegune (alates kõige tarbitava toormest)

Kui arvutuskäike ei lisa siis vt punkt 1

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 14 Okt 2023, 13:37
Postitas new1
Ei pea jah, minu vaatenurgast üldse see rahvaarvu vähenemise paanika on räigelt üle vindi keeratud ja ehk isegi hoopis vastupidine. Kui ajalugu aastasadade või aastatuhandete taha vaadata, siis siinsel maalapil on üldse paar kolmsada tuhat inimhinge enamjaolt stabiilselt eksisteerinud, mis ongi maa ressurssi arvestades hoopis optimaalsem arv, ehk pikemas ja jätkusuutlikumas variandis peakski äkki hoopis siinsest 1,3-st miljonist ühel heal päeval hoopis 0,3 miljonit uuesti saama, mitte 2,3, 5 või mis iganes miljonit inimeselooma veel maad paljaks sööma ja laastama(mida paljud poliitikud ja ka inimesed justkui eeldavad, milline peaks olema see rahvastiku seisus, ühesõnaga aina ja aina lõputult suuremaks kasvama). Selline versioon aga paraku majandusmudeliga kooskõlas ei ole, mis eeldab aina kasvamist ja kasvamist, mis päeva lõpuks ühel halval päeval viib nagunii kogu tsivilisatsiooni kokku varisemiseni ressursi puudumise tõttu. Muidugi eks igale jõulisele ülekasvamisele on loodusel alati mingisugune vastukäik, hetkel tundub, et inimesed teatud kõrgema arengutaseme korral ise eemalduvad plahvatuslikust küülikute kombel sigimisorgiast ja suunaks sedasi justkui iseenesest populatsiooni uuesti normaalsema ja stabiilsema arvu suunas, teatud arengumaad muidugi on endiselt need "küülikud", nende tootmist seal kohapeal ja siia vedamist ei peaks kuidagi toetama, muidu aitame sellele rohutirtsuparve paljunemisele lihtsalt kaasa.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 14 Okt 2023, 13:40
Postitas trebla
Vaata... maailmas on miljard autot ja 8 miljardit inimest. Need 7 miljardit on vaesed aga unistavad kah autoga sõitmisest. Nemad sõidavad selle ribadeks aga järgmist kasutatud Octaviat enam peale ei tule sest tädil on pakkuda vaid kasutatud elektriauto....

Harvesteri peabki taastuvenergiaga tootma, sest kui seda ei tooda, siis tulebki tuua 200 saemeest sest metsa majandamata ei saa jätta, rahvaarv aga kahaneb...

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 14 Okt 2023, 13:46
Postitas xxx111
@ new1

Täiesti nõus mis puutub rahvaarvu kasvu (või vähenemist) / ressursside kasutamist / selle mõju majandusele
Aga kui suur osa elanikkonnast oleks nõus majandusliku heaolu vähenemisega sellele pole keegi vastanud / isegi pole küsitud
Isegi küsimust a-la "kas oled nõus majandusliku heaolu vähenemisega selleks, et planeedi ressursse kasutada vähem / planeeti "koormata" vähem" pole küsitud
Otsused tehakse krt teab kelle poolt / krt teab mis eesmärgil / krt teab kas eesmärk on üldse realistlik ja elanikkonda peetakse lihtsalt idiootideks kelle arvamus ei puutu asjasse

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 15 Okt 2023, 00:23
Postitas pancho villa
kunn24 kirjutas: 10 Okt 2023, 18:43 Samas on vanad roimad üldjuhul saastavamad, DPF-id kas olematud või välja lõigutud
Vw klubi foorumis vaidlesin kunagi paari Mölleris perset laiaks istuva mõrapeaga, minu point oli, et DPFi eemaldamine on igatpidi loodussõbralik tegu, kuna vähendab märgatavalt CO2 eraldumist tänu väiksemale kütusekulule ning on jätkusuutlik seoses mootori pikaealisusega.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 15 Okt 2023, 00:33
Postitas kunn24
Lühidalt, tegid autost haisva peldiku? Tavaliselt retsivad veel ka EGRi- välja.
Sellist saasta garaazhis käima pannes hakkavad 30 s pärast silmad vett jooksma. Pärast seda haisevad riided, ninasõõrmed ja auto salong veel nädala kuni 2.
DPF-i ja korras KAT-i ning EGR-iga masinaga ei märka selle aja jooksul midagi.
Heide ei ole ainult CO2, vaid NOx, tahm (C) jne.
Sõiduka mitteumbes DPF-i vasturõhk normaaltalitluses on 10- 200 mBar, see ei ole mingi näitaja. DPF on geniaalne saavutus, et diiselpannid üldse veel liikuda saavadki. Muidu oleks neil tootmine 20 a tagasi julmalt kinni pandud, sest diisli heitgaas oli üle igasuguse mõistuse hull, tahm kantserogeen jne.
Sul poleks siis midagi kiruda olnud volkari pakspersetega.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 15 Okt 2023, 13:07
Postitas pancho villa
Millised menopausaalsed emotsioonid, braavo!

Tehaseuus mootor, egr ja dpf tühi, mitte mingit tahma ei eralda ja jällegi, märksa vähem CO2. Vähem hüsteeriat, paluks.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 15 Okt 2023, 14:32
Postitas trebla
:read:
https://www.pv-magazine.com/2023/10/03/ ... 100-solar/
Igasugu numbreid ja tabeleid, aga Eesti kohta andmed puuduvad, sest pole vahet, kas meil on 0% või 100% taastuvenergiat, maailma mastaabis on see olematu.
Erinevalt sellest, kuidas Eesti kuskil foorumil hääletab...

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 15 Okt 2023, 15:23
Postitas elektron
trebla kirjutas: 15 Okt 2023, 14:32 :read:
https://www.pv-magazine.com/2023/10/03/ ... 100-solar/
Igasugu numbreid ja tabeleid, aga Eesti kohta andmed puuduvad, sest pole vahet, kas meil on 0% või 100% taastuvenergiat, maailma mastaabis on see olematu.
Erinevalt sellest, kuidas Eesti kuskil foorumil hääletab...
Aga meile endile on see suur vahe.

Re: Planeedi Maa päästmine

Postitatud: 15 Okt 2023, 21:02
Postitas kunn24
Keskkonnakaitselise tasakaalu poole
Miks peaks Moskva järsku hakkama südant valutama Euroopa keskkonnaseisundi pärast, kui suhtub ääretu ükskõiksusega keskkonnakaitsesse omal maal?
JÜRI SAAR
https://www.sirp.ee/s1-artiklid/c9-sots ... alu-poole/