Elektriautodest
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
- pancho villa
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 31 korda
- On tänatud: 30 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas pancho villa »
Garantii on 5a/200tkm, kasutusrent on 5a/100 tuhat, ainuke lisakulu lisaks rendimaksele on kaks õlivahetust, üks jooks rehve ja kindlustus sada euri kuus äkki. Kui sada tuhat üle sõidan, on lisakilomeetrihind pool sellest, mis lepingu sees.
- pancho villa
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1044
- Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
- On tänanud: 31 korda
- On tänatud: 30 korda
Re: Elektriautodest
Postitus Postitas pancho villa »
https://elbil.no/nybilsalget-i-august-2 ... -finnmark/
Finnmarkis eelmine kuu 98% uutest sõiduautodest elektriautod
Finnmarkis eelmine kuu 98% uutest sõiduautodest elektriautod
-
- autodidakt
- Postitusi: 12629
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 401 korda
- On tänatud: 435 korda
Re: Elektriautodest
Huvitav, kas neid E-tron-e müüakse Prantsusmaal sama nimetuse all? Asi selles, et prantsuse keeles(kirjapilt küll ilma sidekriipsuta) sõna "etron" ei ole just kõikse parem väljend auto nime kohta.
Prantsuse keeles sõna "étron" (hääldus sarnane "e-tron") tähendab üsna ebameeldivalt "sõnnik" või "kakaläga". See on vulgaarne nimisõna, mida kasutatakse ropult inimese väljaheite kohta.
Tõlgitud kiirkorras AI vahendusel.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3641
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 41 korda
- On tänatud: 127 korda
Re: Elektriautodest
Tuleb meelde, kui Hyndai Lantra'ga olid Soomes probleemid. Lantaa- sõnnik. Soomes- Rootsis müüdi seda Elantra nime all.
Juhe teab kõike.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1359
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 44 korda
Re: Elektriautodest
2 nädalat otsisid "komprat" !?Urmas kirjutas: 07 Sept 2025, 19:53Huvitav, kas neid E-tron-e müüakse Prantsusmaal sama nimetuse all? Asi selles, et prantsuse keeles(kirjapilt küll ilma sidekriipsuta) sõna "etron" ei ole just kõikse parem väljend auto nime kohta.
Prantsuse keeles sõna "étron" (hääldus sarnane "e-tron") tähendab üsna ebameeldivalt "sõnnik" või "kakaläga". See on vulgaarne nimisõna, mida kasutatakse ropult inimese väljaheite kohta.
Seetõttu on prantsuskeelsete inimeste seas Audi elektriauto e-tron nimi tihti nalja või piinlikkuse allikaks. Kuigi Audi mõtles nime kui "elektroniline" või "elektriline" (e-tron = e+tron), siis prantslased kuulevad selles lihtsalt... midagi, mida sa ei taha oma auto nimeks.
Tõlgitud kiirkorras AI vahendusel.

-
- autodidakt
- Postitusi: 12629
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 401 korda
- On tänatud: 435 korda
Re: Elektriautodest
Miks sa arvad, et otsisin komprat? Lihtsalt eile sain teada Audi E-tron eesti keelse tõlke prantsuse keelest.

NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1359
- Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 44 korda
Re: Elektriautodest
Konteksti arvestades tundus, aga siis eksisin.
Eks neid sõnu, mis ühes keeles neutraalsed, võivad mõnes teises kummaliselt kõlada. Näitena Knipex Cobrade eestikeelne üldnimetus, mis soomekeelsena sobimatult kõlab, samuti juba aastaid ei panda meil auto reg numbrile täishäälikuid sel põhjusel, et vähendada võimalust mõnes teises riigis kohatuna välja paista.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12629
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 401 korda
- On tänatud: 435 korda
Re: Elektriautodest
Mul tekkis alljärgnevat tsiteeritud artiklit väike arusaamatus?
Kas eestlased on lihtsalt pragmaatilise mõtlemisega ja neil on kogemus nõukaaegse ajupesuga või mis on põhjus, et meite meite mail EV-d ja igatsugu rohepesu ajukepp ei ole ikka veel populaarsed?
Arvestade tema töökohta(guugeldasin), siis kes ikka oma saba kergitab kui mitte koer ise!
Ja nüüd ikka küsimus, et miks eestlased on nii kuradi tagurlikud ja ei taha oma foossiilset masinaparki välja vahetada? Ise arvan enda kogemuste põhjal, et see on majanduslik ehk inimesed oskavad veel teha nelja matemaatika põhitehet ja nende tulemustest järeldusi teha.
Lugesin täna artiklit Eestis ostetud EV osas ja number oli masendav. Miks/millest on meite siin elavate autoomanike poolt selline passiivsus EV-de osas? Ei mäleta selle eelnevas lauses olnud artikli pealkirja ja kellel huvi otsigu ise.

Tsitaat siit https://arvamus.postimees.ee/8320824/ti ... anane-paev"Transpordi elektrifitseerimise tempost annavad aimu teised riigid. Norras on üle 95 protsendi uutest registreeritud autodest elektriautod, seal alandati elektriautodega seotud ostudelt käibemaksu. Leedu maksab elektriauto soetamiseks toetust 15 000 eurot, Läti 4500 eurot. Eestis teadaolevalt uut toetust ei planeerita, kuid hiljuti lõppenud Keskkonnainvesteeringute Keskuse toetus suurendas märgatavalt elektriautode ostmist."
Arvestade tema töökohta(guugeldasin), siis kes ikka oma saba kergitab kui mitte koer ise!

Ja nüüd ikka küsimus, et miks eestlased on nii kuradi tagurlikud ja ei taha oma foossiilset masinaparki välja vahetada? Ise arvan enda kogemuste põhjal, et see on majanduslik ehk inimesed oskavad veel teha nelja matemaatika põhitehet ja nende tulemustest järeldusi teha.
Lugesin täna artiklit Eestis ostetud EV osas ja number oli masendav. Miks/millest on meite siin elavate autoomanike poolt selline passiivsus EV-de osas? Ei mäleta selle eelnevas lauses olnud artikli pealkirja ja kellel huvi otsigu ise.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 422
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Elektriautodest
hind, hind ja veelkord hind. Lisaks muidugi ka igasugu ebamugavused, eriti selle raha eest. Kui ICE ja EV maksaks ühepalju, siis võibolla isegi kaaluks. Viimase kahe uue auto ostmisel uurisin küll hindu ja variante, aga jäi nõuks see asi. Norras (ja muudes riikides) on elatustase ilmselt midagi muud. Küll neid ostjaid siin ka oleks, kui keskmise EV saaks keskmise aastapalga eest kätte.Ja nüüd ikka küsimus, et miks eestlased on nii kuradi tagurlikud
Tegelikult EV tootjad ja riikide regulaatorid ka eriti ei pinguta EV'de populariseerimise nimel.
Tundub, et see peaks olema pigem mingisuguse masohhistlike kalduvustega lõpptarbja mure.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 156
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Ei usu, et asi hinnas on. Uute autode hinnaskaala on 15-150k. Sinna vahele mahuvad kõikvõimalikud sõiduautod. Hiina EV hinnad algavad 20k juurest ja kui käid käsi pikkas KIK-i lehel õigel ajal klõpsimas, siis saad sellest 25% soodukat kah. Lisaks odavam registreerimine jms. Hind pole justkui ainus argument, mille taha EV ostmine peaks jääma, kui kindlalt EV-d tahta. Saab ju vähekasutatulegi toetust jne.netmaster kirjutas: 10 Sept 2025, 19:56 hind, hind ja veelkord hind. Lisaks muidugi ka igasugu ebamugavused, eriti selle raha eest.
Aga hea asja eest võiks ju rohkem maksta, eriti kui pikemas perspektiivis on selle ülalpidamine palju soodsam, nagu räägitakse? Mulle tundub, et asi on palju pragmaatilisem - lihtsalt ei viitsita jamada. Mõnele sobib, enamustele lihtsalt ei sobi. Jagagu neid kasvõi tasuta, ma ei võtaks.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 568
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Elektriautodest
Kui su autoreise dikteerib laadimistaristu mitte ise ei saa otsustada kus/kaua sa peatud/ööbid siis on asi ikkagi kusine. Tõmbekeskuste ümber vuristamine on teine teema.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12629
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 401 korda
- On tänatud: 435 korda
Re: Elektriautodest
Täpselt- nagu räägitakse!rs7 kirjutas: 12 Sept 2025, 12:10
Aga hea asja eest võiks ju rohkem maksta, eriti kui pikemas perspektiivis on selle ülalpidamine palju soodsam, nagu räägitakse?

NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehitusspets
- Postitusi: 422
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Elektriautodest
No vot probleem selles ongi, et paljude arvates ei ole ju kuigi hea asi see EV.Aga hea asja eest võiks ju rohkem maksta, eriti kui pikemas perspektiivis on selle ülalpidamine palju soodsam, nagu räägitakse?
Samaväärse ICE ja EV hinnavahe on 35-50% ringis ja see on ikka liig mis liig.
Üldjuhul on lihtsam/kergem maksta kütuse eest vastavalt kuidas sõidad, kui lihtsalt tuimalt taguda paarsada € suuremat liisingut. Lisaks muidugi igasugu eelpool mainitud ebamugavused.
Ma ütlen veelkord, et kui lõpuks koostatakse akude kiirelt vahetamise standard ja autot saab osta ilma akuta (30% soodsamalt kui ICE oleks realistlik), ning suvalises tanklas saab rendiakut paari minutiga vahetada, hakkab EV'de müük õitsema. Enne on see pigem rikkuritest entusiastide lõbu ja jääbki selleks veel tükiks ajaks.
Keegi ei kujuta tänapäeval ette sisseehitatud akuga akutööriista, aga autode puhul peetakse seda millegipärast normaalseks. Keegi ei osta akudrelli, mida peab iga tunni tagant 40m. laadima.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1304
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 104 korda
- On tänatud: 40 korda
Re: Elektriautodest
Sina ei osta, mina ostsin ja pajud ostavad ja paljud ei osta. Millleks seda sodi kirjutad, et keegi ei osta akudrelli mida peab laadima, selleks ostetakse nii mitu akut nagu vaja, aga noh, ege see teieni ei jõuagi( ega ei peagi). Seda ila võib siin lõputult pläriseda.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3641
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 41 korda
- On tänatud: 127 korda
Re: Elektriautodest
Kui sa selle headuses nii veendunud oled, siis mitte ükski plärin ei saa sind kõigutada.
Sa võid ju nii mõelda:"Las jobud jauravad...".

Sa võid ju nii mõelda:"Las jobud jauravad...".
Juhe teab kõike.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 156
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
No jah.. nii lihtne see tegelikult ongi. Paljude arvates ei ole EV hea.netmaster kirjutas: 12 Sept 2025, 14:42 No vot probleem selles ongi, et paljude arvates ei ole ju kuigi hea asi see EV.
Samaväärse ICE ja EV hinnavahe on 35-50% ringis ja see on ikka liig mis liig.
Mis on siis see “samaväärne”? Mõõdud? Pagasi mahutavus? Veo võimekus? Maastikuläbivus? Lisavarustuse kellad-viled? Mis on need asjad, mis teevad auto samaväärselt võrreldavaks? EV ja ICE on nii erinevad, et neid ei ole mõtet võrreldagi ja sinna ilmselt ongi koer maetud. Sina ütled, et asi on akudes, mina ütlen, et tehke samaväärne auto ja asi hakkab vb lahenema. Praegu on regress, mitte progress.
Kõige väiksema BYD linnavurri hind on 20k kandis. Kõige väiksema 1.0-1.4 “rahvaauto” hind jääb ka 20k ringi. Kui tahad paar lisa ka, siis + 5k. Mõlemad peaksid katma selle paljuräägitud 90% vajadusest, kuidas autot kasutatakse.
SUV ja sportauto segmendis ei ole EV ja ICE võrreldavad. Kui ICE SUV/maasturiga vead paaritonnist veost järel nagu naks, siis sellist SUV-d EV lahenduses ei ole. Reaalselt.
Küsimus ju ongi selles, kas Sina saad selle raha eest parema või vähemalt samaväärse asja või mitte. Minu arvamus on, et saan kehvema.
Nad pole suutnud isegi standardiseerida laadijaid, veel vähem akusid.
Keelita, meelita, suru või ähvarda - ikka ei taha.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3641
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 41 korda
- On tänatud: 127 korda
Re: Elektriautodest
Tiblastanis on elektriautod ainukesed, mis veel vabalt liiguvad https://arileht.delfi.ee/artikkel/12040 ... -sulgemine
Juhe teab kõike.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1415
- Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 83 korda
Re: Elektriautodest
Viidet sellele toetuselers7 kirjutas: 12 Sept 2025, 12:10 Hiina EV hinnad algavad 20k juurest ja kui käid käsi pikkas KIK-i lehel õigel ajal klõpsimas, siis saad sellest 25% soodukat kah. Lisaks odavam registreerimine jms. Hind pole justkui ainus argument, mille taha EV ostmine peaks jääma, kui kindlalt EV-d tahta. Saab ju vähekasutatulegi toetust jne.

Viimati vist kogu 2025 aastaks ettenähtud EV ostutoetus ammendus juba veebruaris ja riigieelarve permanentseks muutunud kitsikuses väideti kuidas EV-de ostutoetuse meede olevat üldse igaveseks otsas ja seda tulevikus pikendada-taastada ei kavatseta (ju automaks sunnib ise elektriautostuma ja ei ole vaja ostutoetusega EV-sid ostma meelitada).
Laliseti midagi tulevikus toetada hoopis EV laadimistaristu projekte..
Hiina EV-d saaks olla odavamad, aga EL oma turu kaitseks, ehk euroopa autotootmise kaitseks kes hinnalt ei suuda Hiina EV-dega tootmises konkureerida, kehtestati Hiinast imporditavatele EV-dele tollimaksu, tollimaks on erinev bränditi 17-37% tuleb hinnale otsa.
Unustada ei tasu ka meie enda maksurallit, kus iga uue sõiduki pealt tahab riik 24% käibemaksu, ehk pea veerand uue sõidukihinnast maksad lihtsalt riigile.
Lisaks Eesti kontekstis on märgitud kuidas EL-i rahaeraldised meie teedekorrahoiuks järgmisel EL-i toetuseelarveperioodil pidada oluliselt vähenema ja Eesti riik peab puudujääva raha oma eelarvevahenditest leidma.
Täna seda raha ei ole, poliitikud on pakkunud kuidas automaksu mudimine saab arvatavalt selleks rahastusallikaks.
Lühidalt, odavamaks ei tundu midagi minevat, igas suunast tahetakse ka autoostjalt ja sõidukitarbijalt raha juurde

-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3641
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 41 korda
- On tänatud: 127 korda
Re: Elektriautodest
Aga ongi ju vastav teema. Sa vaata, kas vanaema tegi täna häid pannkooke.kaimagk kirjutas: 12 Sept 2025, 15:51 Täpselt, mind ei kõigutagi, need ‘ jobud’ peaksid oma vastava teema selleks tegma , või mis.

Juhe teab kõike.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 156
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
Viidet otsi KIK-i lehelt. Kui odavaim BYD maksab 20k ja toetus on 4000 euri, siis palju see teeb? Ma ümardasin. 10 mil oli KIK toetused see aasta. Kui ammendas, siis ammendas. Nobedate näppude voor, nagu nende almuste andmisega ikka.Prill kirjutas: 12 Sept 2025, 17:06Viidet sellele toetuselers7 kirjutas: 12 Sept 2025, 12:10 Hiina EV hinnad algavad 20k juurest ja kui käid käsi pikkas KIK-i lehel õigel ajal klõpsimas, siis saad sellest 25% soodukat kah. Lisaks odavam registreerimine jms. Hind pole justkui ainus argument, mille taha EV ostmine peaks jääma, kui kindlalt EV-d tahta. Saab ju vähekasutatulegi toetust jne.mis riigis, Eestis?
Viimati vist kogu 2025 aastaks ettenähtud EV ostutoetus ammendus juba veebruaris ja riigieelarve permanentseks muutunud kitsikuses väideti kuidas EV-de ostutoetuse meede olevat üldse igaveseks otsas ja seda tulevikus pikendada-taastada ei kavatseta (ju automaks sunnib ise elektriautostuma ja ei ole vaja ostutoetusega EV-sid ostma meelitada).
Laliseti midagi tulevikus toetada hoopis EV laadimistaristu projekte..
Hiina EV-d saaks olla odavamad, aga EL oma turu kaitseks, ehk euroopa autotootmise kaitseks kes hinnalt ei suuda Hiina EV-dega tootmises konkureerida, kehtestati Hiinast imporditavatele EV-dele tollimaksu, tollimaks on erinev bränditi 17-37% tuleb hinnale otsa.
Unustada ei tasu ka meie enda maksurallit, kus iga uue sõiduki pealt tahab riik 24% käibemaksu, ehk pea veerand uue sõidukihinnast maksad lihtsalt riigile.
Lisaks Eesti kontekstis on märgitud kuidas EL-i rahaeraldised meie teedekorrahoiuks järgmisel EL-i toetuseelarveperioodil pidada oluliselt vähenema ja Eesti riik peab puudujääva raha oma eelarvevahenditest leidma.
Täna seda raha ei ole, poliitikud on pakkunud kuidas automaksu mudimine saab arvatavalt selleks rahastusallikaks.
Lühidalt, odavamaks ei tundu midagi minevat, igas suunast tahetakse ka autoostjalt ja sõidukitarbijalt raha juurde![]()
Mis puutub veel odavamasse hiina EV-sse, siis leia hall ala ja saad paar tuhhi soodsamalt. Kes viitsib oma OÜ alt võtta sõiduk, saad ka KM-iga laveerida, kui auto registreeritakse 100% ametialaseks kasutuseks. So what? Tavaline auto on ikka 25-30 tuhhi ja viie aastane liising.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 422
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Elektriautodest
reaalselt siiski väga vähesed (2024 aastal 5,2%) ostavad ja kui sulle point kohale ei jõua, siis muidugi ei olegi vaja "seda ila siin lõputult pläriseda".kaimagk kirjutas: 12 Sept 2025, 15:26 Sina ei osta, mina ostsin ja pajud ostavad ja paljud ei osta. Millleks seda sodi kirjutad, et keegi ei osta akudrelli mida peab laadima, selleks ostetakse nii mitu akut nagu vaja, aga noh, ege see teieni ei jõuagi( ega ei peagi). Seda ila võib siin lõputult pläriseda.
Ma viitasin, et keegi ei osta ammu enam sisseehitatud akuga tööriistu, kuid autode puhul peetakse sisse ehitatud akut seni ainuvõimalikuks variandiks ja paljud hädad sellest algavadki.
Tehniliselt ei ole EV aku automatiseeritud vahetamine tanklas täis aku vastu mittemidagi ilmvõimatut. Lihtsalt suutmatus või tahtmatus teatud standardis kokku leppida. See lahendaks hoobilt paljud EV probleemid.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 422
- Liitunud: 07 Dets 2013, 11:36
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Elektriautodest
samaväärne auto on selline auto, mida saab samamoodi kasutada.rs7 kirjutas: 12 Sept 2025, 15:58 Mis on siis see “samaväärne”? Mõõdud? Pagasi mahutavus? Veo võimekus? Maastikuläbivus? Lisavarustuse kellad-viled? Mis on need asjad, mis teevad auto samaväärselt võrreldavaks?
Praktikas algab samaväärsus kütuse "laadimise" kiirusest ja hilisemast läbisõidu ulatusest. Sel päeval, kui EV saab "täis laadida" paari minutiga ja läbisõit ulatub seejärel 700km kanti, ei ole üldjuhul ühtegi vabandust EV mitte ostmiseks. Praegu on seis selline, et EV tegelikult võimaldab teha keskmiselt võibolla 80% sõitudest. Küsimus ongi, mis selle ülejäänud 20% teha. Enamus inimesi ei hakka selleks teist autot ostma ja ma kardan, et see pidev rehkendamine kuhu ja kuidas sa jõuad tekitab piisavalt stressi.
Nagu ma eelnevalt mainisin, olen viimase aasta jooksul kaks uut autot ostnud ja mõlemal korral kaalusin tõsiselt EV varianti. Sellist golfikäru nagu see 20K€ BYD ei taha ja normaalse auto hind on ikka nii taevas (algab 50K€), et raske on sellisele kulutusele õigustust leida. Teise auto puhul sai muidugi veovõimekus jms. ka määravaks.
-
- autodidakt
- Postitusi: 12629
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 401 korda
- On tänatud: 435 korda
Re: Elektriautodest
Kiikasin järjekordselt erinevate tootjate selliseid tarbesõidukeid nagu mu praegune Dacia, siis netmastergi juba mainis, oli vaadatud mudelite põhiprobleem minu jaoks väike läbisõit. Ma ei saaks ilma vahepealse lisalaadimiseta Tartuski ära käia. Kodust Tartusse edasi-tagasi on ligi 370km. Milleks mulle vabatahtlikult sunniviisiline aja raiskamine. Vabatahtlik selles mõttes, et kui oleksin vabatahtlikult ostnud EV. 

NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 156
- Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
- On tänanud: 7 korda
- On tänatud: 5 korda
Re: Elektriautodest
No vot, jah. Siit hakkabki see asi koorum, et miks nii leiged ollakse EV vastu. “Samaväärne” on subjektiivne. Kes kuidas ja milleks kasutab oma sõidukit. Kui võrrelda objektiivselt ja tehniliste andmete järgi, siis. 1:1 vastet ma ei leia omanetmaster kirjutas: 12 Sept 2025, 18:58samaväärne auto on selline auto, mida saab samamoodi kasutada.rs7 kirjutas: 12 Sept 2025, 15:58 Mis on siis see “samaväärne”? Mõõdud? Pagasi mahutavus? Veo võimekus? Maastikuläbivus? Lisavarustuse kellad-viled? Mis on need asjad, mis teevad auto samaväärselt võrreldavaks?
Praktikas algab samaväärsus kütuse "laadimise" kiirusest ja hilisemast läbisõidu ulatusest. Sel päeval, kui EV saab "täis laadida" paari minutiga ja läbisõit ulatub seejärel 700km kanti, ei ole üldjuhul ühtegi vabandust EV mitte ostmiseks. Praegu on seis selline, et EV tegelikult võimaldab teha keskmiselt võibolla 80% sõitudest. Küsimus ongi, mis selle ülejäänud 20% teha. Enamus inimesi ei hakka selleks teist autot ostma ja ma kardan, et see pidev rehkendamine kuhu ja kuidas sa jõuad tekitab piisavalt stressi.
Nagu ma eelnevalt mainisin, olen viimase aasta jooksul kaks uut autot ostnud ja mõlemal korral kaalusin tõsiselt EV varianti. Sellist golfikäru nagu see 20K€ BYD ei taha ja normaalse auto hind on ikka nii taevas (algab 50K€), et raske on sellisele kulutusele õigustust leida. Teise auto puhul sai muidugi veovõimekus jms. ka määravaks.
Bmw 330d 4x4 jaoks. Linnavanaema jaoks on suht poh, kas mopeedauto, rikša või EV, sise sõidud on poodi ja tagasi. Praktikas pmst vahet pole. Kui vaja on ajada atv ja träni treila peale, siis “samaväärne” hakkab kõikuma. Poolteist tonni tesla Y taga = ca 4 tonni vedu. Kui niisamagi võid maha lahutada paberitel lubatavast 15%, siis sellise veosega ilmselt ~60%. Kui teekond on 150 km, siis vb on ehk “smaväärne”. Kui pikem, siis ei ole. Sekeks puhuks peaks siis rentima midagi muud nädalaks? Lisaku ju. Parem on üks ja asjalik kui kaks kehvapoolset, mu meelest. Minu jaoks lihtsalt ei ole “samaväärset” ja tegelikult huviga ootaks seda. Võltsi maailmaparandamisega ma ennast ei peta, ma olen rohelisem kui kõik roheliseks võõbatud kokku.
Viimati muutis rs7, 12 Sept 2025, 20:16, muudetud 1 kord kokku.
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring