Elektriautodest

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1332
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

madis64 kirjutas: 02 Veebr 2025, 21:57 Kas see asjaolu väärib argumenteerimist elektriautode teemas?
Et sa ei peaks kõike läbi lappama, siis spikker EV oponentidele nende põhiliste (pseudo)murekohtade osas:

Kusemata Kaunasesse: viide EV väiksele sõiduulatusele ja ei saa panna Tallinnast ühe auruga Kaunasesse , sest vahepeal peab laadima ja selleks ei ole aega ega soovi. EV omanik on tõenäoliselt pede ja peab igas tanklas wc -s käima. Kui auto ei sõida 1200km järjest või rohkem on see pask. Tegelikkuses on meil ju ka bensiiniautosid millel on sõiduulatus sarnane või väiksem EV sõiduulatusest. 90% autoomanikke sõidab päevas < 50km ja aastas on neil läbisõit ~15000km

Lasnaka 16 korrus: ma ei saa EV -d kasutada sest mul ei ole kuskil laadida ega parkida. 95% ajast tegelt auto seisab kas tööl, kodus, poes laadimise aja ulatuses ja kui ühes neist kohast on laadimisvõimalus ei ole sul laadimisega probleeme.

EV saastab, akusid ei saa taastöödelda: EV saastab elutsüklis vähem kui ICE ja ka CO2 jalajälg nullitakse 80k km läbimisel ja sealt edasi on ICE saastavam. Meile lähim akude käitlusjaam on Soomes

EV on kallis: well, selle väitja lihtsalt ei oska arvutada läbitava kilomeetri hinda ja võrrelda seda ainust võrreldavat parameetrit mis odavuse juures midagi määraks. Reaalsuses ~80% üle 20k maksvatest autodest finantseeritakse laenukontorite abil kas liising, kasutusrent, laen. Lisaks on kasutada EV ostutoetused jne. Ja ei pea ostma alati uut EV -d mis maksaks rohkem, kui Dacia jne

EV laeb kogu elektri ära ja teistele ei jäägi: meil on 8500 EV autot ja ka 20 aasta pärast neid ei ole rohkem kui 5% koghu sõidukite arvust. Võrk ei plahvata.

ME peame kõik sõitma EV -dega, ICE keelatakse: kuskil keegi midagi ei keela , sest 98.1% on ju ICE :) täna näete kuidas järjest "rohepööre" muutub naljaks. Tulevikus näete seda üha rohkem. Muidugi te näete ka üha rohkem EV -sid, sest parem tehnoloogia lihtsalt võidab. Nagu keelaks elu ära ja seda ju ei juhtu.

EV -ga sõit ei ole odav, kiirlaadijas hind röögatu: Kuskil ei olegi kirjas, et EVga sõit peaks olema odavam kui ICE või ükskõik mis teine liikumisviis. Täna on see odav toetuste, koduse laadimisvõimaluse ja vähese maksustamise arvelt.

Ja põhjus miks EV pooldajad või omanikud seda kõike huumoriga võtavad ongi see, et ükski neist väljatoodud argumentidest ei ole EV omanike mure. Need hirmud kaovad esimese kuuga peale EV ostmist. Lihtsamalt on need pseudoprobleemid, hirmud ja teadmatus. Inimestel on erinevad hirmud ja nii näed sa siin kõikidel lehtedel mingit hirmutavat äärmust mis tegelikkuses ei päde.

Lisaks on EV turuosa meil võrredav Dacia turuosaga ja 98.1% kogu sõidukite pargist on ICE autod ning tabmitakse mõttetuks ca ~8500 auto suurust hulka. Tihti on see nii , et mingi 3k€ bmw omanik lihtsalt sõimab 90k€ bmw omanikku idioodiks :) ja see on pigem naljakas.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 352
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 13 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

Tore näha, et TAASKORD jõutakse võrdlusega sinna maale, et miks ma pean ostma endale 50 000€+ maksma elektriauto kui ma saan ju oma sõidud sõitetud 2000€ autoga.
Vastus: Te ei peagi ostma endale EVd. See auto pole teie jaoks. Uus ICE auto ei ole ka teie jaoks ilmselgelt. Sõitke rahulikult oma vanema autoga, kui ta sobib teie vajadustele.

Eelnevalt oli juttu, kuidas vaesed inimesed liisivad ja rikkad ostavad auto välja kohe.
Vot need vaesed kes endale iga 3-5a tagant võtavad uue auto ligi, siis neil tuleb täna EV omamine soodsam, kuna uute autode puhul on hinnavahe kuni 10% samaväärsete autode puhul. Liisingutingimused on EV odavamad. Kaskokindlustus on sama. Registreerimistasu ja aastamaks on väiksem.

PS. Kõik ei taha sõita 20a vana autoga. Palun üritage sellest ka aru saada.
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2035
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 81 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas aero »

A23 kirjutas: 03 Veebr 2025, 07:24 Saab ka fossiiliga sõita, just nädalavahetusel tegin ise seda pattu. Kui arvestad piiranguid, näiteks, et peale käivitamist kohe pedaali põhja ei oleks hea suruda, lisaks salong vajab aega ülessoojenemiseks, saab täitsa hakkama, kuigi veidi ebamugav on.
Pisut korrigeerin. Pedaali võid vajutada. Külma mootori pöörded tasub hoida alla 3000.

Salongi soojendamine ei ole otseselt seotud mootori tehnoloogiaga. Õues seisva auto salong jahtub igal juhul. ICE autodel on lihtsalt rohkem valikuid salongi soojendamiseks kui EV-l. Defa, Calix jne kasutavad 230V, Webasto, Eberspächer jne mootorikütust. Kasutad äppi või on näiteks üks võtmetest puuteekraaniga, sealt valid - mis ajaks peab soe olema.
Viimati muutis aero, 03 Veebr 2025, 17:44, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 987
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 28 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

Minu viiest viimasest ICE autost ühel on olnud mootorikütuse pealt progetav ahi.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2956
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 112 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Imevatele Mitsudele paigaldati see klientide poolt, muidu ei saanud autot talvel üldse kasutada.
Juhe teab kõike.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5340
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 101 korda
On tänatud: 262 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

tabarabarap kirjutas: 03 Veebr 2025, 10:21 ....
Ja põhjus miks EV pooldajad või omanikud seda kõike huumoriga võtavad ongi see, et ükski neist väljatoodud argumentidest ei ole EV omanike mure. ...
See meeleheitlik "huumoriga võtmine" paistab olema pisarsilmil ja läbi suu ümber oleva nutuvõru, sest liisijad mõistavad väga hästi, et kui nad ise oma valikut ei kiida ja kui keegi teise ringi e-autot (küsitava hinnaga) osta ei taha, siis nende uhke kalli mänguasja jääkväärtus kukkub kolinal ja loodetav sääst jääb olemata. Jääbki alles ainult "sõidumõnu".

Nagu siin varem toodud tabelist on näha, siis EU ostetuimad on väikeautod ja kui ka meie automaksud mõjutavad ostjates EU "väärtusi" ja kui veremaale vana autot müüa ei õnnestu, siis kas tavainimene tahab omale tööl käimiseks "vana ratastel arvutit" osta mida "külas keegi" remontida ei oska/taha?
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5340
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 101 korda
On tänatud: 262 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 03 Veebr 2025, 14:06 Imevatele Mitsudele paigaldati see klientide poolt, muidu ei saanud autot talvel üldse kasutada.
Sinutorus nägin, et veremaa kulibinid paigaldavad hädaga veel ühe lisasoojenduse (ilma akusoojenduseta autodele) sõiduaku soojendamiseks, sest külmunud akut ei saa talvekülmas normaalselt laadida.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1332
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

ping kirjutas: 03 Veebr 2025, 14:47 See meeleheitlik "huumoriga võtmine" paistab olema pisarsilmil ja läbi suu ümber oleva nutuvõru, sest liisijad mõistavad väga hästi, et kui nad ise oma valikut ei kiida ja kui keegi teise ringi e-autot (küsitava hinnaga) osta ei taha, siis nende uhke kalli mänguasja jääkväärtus kukkub kolinal ja loodetav sääst jääb olemata. Jääbki alles ainult "sõidumõnu".

Nagu siin varem toodud tabelist on näha, siis EU ostetuimad on väikeautod ja kui ka meie automaksud mõjutavad ostjates EU "väärtusi" ja kui veremaale vana autot müüa ei õnnestu, siis kas tavainimene tahab omale tööl käimiseks "vana ratastel arvutit" osta mida "külas keegi" remontida ei oska/taha?
:hello:
Ma ei näe neid pisaraid. Mul endale ie ole neid pisaraid ja mul suht suva ka teistest. Kui inimesel on EV kasutusrendis , siis ju liisingul on müüja garantii sõiduki tagasiostmiseks kasutusrendi lõpus. Liisingu puhul inimene valib kas müüb või ostab välja.

Siin Dj Ray just kiidab kuidas ta on v70 -ga 20 aastat sõitnud või on see v70 20 aastat sõitnud jne ja ilmselt ei ostnud ta seda ka uuena (võin eksida), ta sõidab selle lõpuni , sest sellel ei ole enam jääkväärtust. Nii ka EV -dega, need kas müüakse liisinguperioodi lõpus, sõidetakse lõpuni ja seal lõpus on selle aku jääkväärtus suurem, kui selle 29 aastat vana v70 koguväärtus vanametallis. Kes jääb kahjumisse, see jääbki kahjumisse nagu täna jääb kahjumisse ka iga uue ICE auto ostja (kes ei ole ise autoentusiast või edasimüüja).

Kõik tänased valikud on ratastel arvutid ka ICE osas. Kõik valikud mis jõuavad müüki, siis su tänapäevane telefon on alati rohkema funktsionaalsusega sisseehitatud meediasüsteemist, misiganes ühilduvusest.

Ma ise ei oska diislit ega EV -d remontida. Esindus oskab.
A23
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 992
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 18 korda
On tänatud: 32 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

aero kirjutas: 03 Veebr 2025, 11:22
A23 kirjutas: 03 Veebr 2025, 07:24 Saab ka fossiiliga sõita, just nädalavahetusel tegin ise seda pattu. Kui arvestad piiranguid, näiteks, et peale käivitamist kohe pedaali põhja ei oleks hea suruda, lisaks salong vajab aega ülessoojenemiseks, saab täitsa hakkama, kuigi veidi ebamugav on.
Pisut korrigeerin. Pedaali võid vajutada. Külma mootori pöörded tasub hoida alla 3000.

Salongi soojendamine ei ole otseselt seotud mootori tehnoloogiaga. Õues seisva auto salong jahtub igal juhul. ICE autodel on lihtsalt rohkem valikuid salongi soojendamiseks kui EV-l. Defa, Calix jne kasutavad 230V, Webasto, Eberspächer jne mootorikütust. Kasutad äppi või on näiteks üks võtmetest puuteekraaniga, sealt valid - mis ajaks peab soe olema.
Fossiiliga ei tohiks ca 30 sec üldse midagi "vajutada", kuni õli pole turboni jõudnud. Elektrikal võid aga kohe "gaasi" põhja suruda, selle ajaga oled juba kilomeerite kaugusel, kui fossiil liikuma saab ja mootori soojaks. :)

Fossiilidel on lisasoojendused pigem lisavarustuseks, elektrikal (distantsilt juhitavad) soojendus ja kont vaikevarustuses. Kui palju siinkandis üldse fossiilidel eemalt juhitavaid konditsioneere kasutusel on? Kont suht samaväärne mugavus suvel kui küte talvel...

Fossiilil DEFAga oled sõltuvuses elektrijuhtme otsas rippumisest, elektrikal aga toimivad "asjad" autonoomselt ;)
Ardi
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 828
Liitunud: 26 Okt 2006, 21:32
Asukoht: Raplamaa,Juuru
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Ardi »

kaimagk kirjutas: 02 Veebr 2025, 18:20 Matemaatikutele exelisse sisestamiseks võin nii palju öelda et mina olen 15 kuu vältel laadinud keskmiselt 10 skWh(koos viledega).
Minul tuli detsembri keskmine elektrihind ilma viledeta ca 4 senti kwh, viledega siis kusagil 7 senti. Sellest ca 85% oli ööelekter, mis omakorda suuresti seotud EV laadimisega.
Suvel võiks elektrihinnaks saada kohati ka 0eur, kuna mul on 19kw päikesepaneele ja võrku lubatakse kuni 10kw, seega kuni 9kw ülearust elektrit. Kuid samas päevasel laadimisel alla 10kw võrku minev elekter on minujaoks taastuvenergia toetuse kadu, ehk väärtusega ca 5senti kwh. Üheks lahenduseks oleks ka päikesepaneelide ja majaakude mahu suurendamine. Hetkel majaakusid 34kwh, aga autoaku 62kwh. Kui investeerida akudesse ca 3000eur (42kwh) ja päikesepaneelidesse 5kw 500eur, siis saaks suvel ka koos ev laadimisega 0 võrguostuga, arvestades minu keskmist läbisõitu mingi 65km päevas (1000 päevaga ca 65000km).
Sõidukilomeetri omahinna arvestamisel tuleks arvestada ka EV väärtuse langusega ajas.
Mina ostsin oma Leafi 2022 sept 26000-ga ls 165000km Praegu ls 230000 on väärtus u 12 000. Seega ainuüksi väärtuse langus per km on ca 0,5eur. Tagantjärgi tarkusena oleks pidanud EV ostu edasi lükkama nt tänaseks ja ostma siis oluliselt väiksema läbisõiduga, 4x4 ja käruveovõimekusega auto nt Audi E-troni, ls kuni 50000km ja hinnaga ca 35000eur.
Müün küttepuid,osutan kallurveoteenust(3T).5280616
Osutan ka palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2035
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 81 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas aero »

A23 kirjutas: 04 Veebr 2025, 07:59
aero kirjutas: 03 Veebr 2025, 11:22
A23 kirjutas: 03 Veebr 2025, 07:24 Saab ka fossiiliga sõita, just nädalavahetusel tegin ise seda pattu. Kui arvestad piiranguid, näiteks, et peale käivitamist kohe pedaali põhja ei oleks hea suruda, lisaks salong vajab aega ülessoojenemiseks, saab täitsa hakkama, kuigi veidi ebamugav on.
Pisut korrigeerin. Pedaali võid vajutada. Külma mootori pöörded tasub hoida alla 3000.

Salongi soojendamine ei ole otseselt seotud mootori tehnoloogiaga. Õues seisva auto salong jahtub igal juhul. ICE autodel on lihtsalt rohkem valikuid salongi soojendamiseks kui EV-l. Defa, Calix jne kasutavad 230V, Webasto, Eberspächer jne mootorikütust. Kasutad äppi või on näiteks üks võtmetest puuteekraaniga, sealt valid - mis ajaks peab soe olema.
Fossiiliga ei tohiks ca 30 sec üldse midagi "vajutada", kuni õli pole turboni jõudnud. Elektrikal võid aga kohe "gaasi" põhja suruda, selle ajaga oled juba kilomeerite kaugusel, kui fossiil liikuma saab ja mootori soojaks. :)
Naiivne demagoogia. Mootor käima, turvavöö, liiklusolude hindamine ja siis alles sõidad. Kohe suruda võid Audrus, kui oled kogu raja kinni maksnud. EV-ga saad seal korralikult vajutada umbes ühe ringi, siis on aku kuum. Sa vist ei tea, et vabalthingavad mootorid on täitsa olemas veel. 2021. seisuga Usa, kõik Jaapani tootjad, Korea, ka VW VR6: https://www.motortrend.com/features/nat ... ines-list/ Mul on üks 260k sõitnud turbokas. Sekundeid pole kunagi loetud, turboga null probleemi siiani. See EV-ga kohe gaas põhja on kusemata Kaunasesse tüüpi boonus - marginaalne.

Kui auto õues, paneks Defa salongisoojendi 30-40€. Võib teha ühenduse stange alla aga peaks uksetihendi vahelt ka mahtuma. Kortermajas viisin 230V keldriaknast.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1332
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Ardi kirjutas: 04 Veebr 2025, 09:16 Minul tuli detsembri keskmine elektrihind ilma viledeta ca 4 senti kwh, viledega siis kusagil 7 senti. Sellest ca 85% oli ööelekter, mis omakorda suuresti seotud EV laadimisega.
Suvel võiks elektrihinnaks saada kohati ka 0eur, kuna mul on 19kw päikesepaneele ja võrku lubatakse kuni 10kw, seega kuni 9kw ülearust elektrit. Kuid samas päevasel laadimisel alla 10kw võrku minev elekter on minujaoks taastuvenergia toetuse kadu, ehk väärtusega ca 5senti kwh. Üheks lahenduseks oleks ka päikesepaneelide ja majaakude mahu suurendamine. Hetkel majaakusid 34kwh, aga autoaku 62kwh. Kui investeerida akudesse ca 3000eur (42kwh) ja päikesepaneelidesse 5kw 500eur, siis saaks suvel ka koos ev laadimisega 0 võrguostuga, arvestades minu keskmist läbisõitu mingi 65km päevas (1000 päevaga ca 65000km).
Sõidukilomeetri omahinna arvestamisel tuleks arvestada ka EV väärtuse langusega ajas.
Mina ostsin oma Leafi 2022 sept 26000-ga ls 165000km Praegu ls 230000 on väärtus u 12 000. Seega ainuüksi väärtuse langus per km on ca 0,5eur. Tagantjärgi tarkusena oleks pidanud EV ostu edasi lükkama nt tänaseks ja ostma siis oluliselt väiksema läbisõiduga, 4x4 ja käruveovõimekusega auto nt Audi E-troni, ls kuni 50000km ja hinnaga ca 35000eur.
Oli sul mingi põhjus miks sa ostsid nii suure läbisõiduga leafi nii kalli hinnaga, sellise hinnaga sai 2022 alla 10k läbisõiduga leafe ?

Lisaks see madal kwh hind, kas päiksepark on juba ära tasunud , nö ette ostetud kwh -d realiseeritud ? Tihti päikseparkide meestel see segi nagu pudru ja kapsad ja see elektri odavus neil näiline.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1221
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 73 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Tegelikult vist elektriautodel on ka vahe sees soojendamisel, kas sõidukil on efektiivsem soojuspumbaga salongisoojendus või nn "otseelektriga". Üldine arvamine olevat, kus põhjamaises kliimas pakasega akuauto sõiduulatus võib oluliselt väheneda , vist 20-30%, mõned õnnetud lausa 50% ja kui soojuspumpa ei ole, kulutavat salongisoojendamine omakorda akut ehk sõiduulatust.
Peetud EV ostmisel manitseti tähelepanelik olema, kus reeglina Norrast-Rootsist-külma kliimaga riikidest toodud sõidukid on varustatud talvepaketiga aga juba saksast ja lõunapoolt tihti odavama hinnaga sõidukitel talvepaketti ei ole.
Kuulutustest ei saa ka aru, mõnel on iga pisem lisa üles loetud, soojuspumbad, rooli-esiklaasi soojendused, teisel pole peale aastaarvu-läbitud kilometraaži ega piltide midagi juures.
Võiks vist eeldada, kus "talvepaketiga" EV-de hind on nõks kallim kui ilma, samamoodi kui ICE puhul neid webastosid saab ka järelpaigaldada (vanasti räägiti 1k €) täna arvatavalt kallim, osad kellel webasto peal aga ei taha töötada, peavad isegi selle remonti liiga kalliks. Eks muidugi oleneb ka, kas ostad 2000€ katkise webastoga auto või 70 000€ tõrkuva webastoga auto - esimesel juhul võib webasto 4-500€ remondihind liiast tunduda, teisel juhul pisiraha mugavuse eest :) Ehk paljut on suhtelist, on ka enda tutvusringkonnas inimesi, kes oma uut ehk vähekasutatult soetatud MB või Porsche kommenteerivad, et vot uuena oleks pidanud 120 000€ välja käima, aga näe sain sisultiselt uue ja kellade-vilede-garantiidega pilli 100k-ga € kätte - tõepoolest 20 000€ soodsamalt on ju muljetavaldav, aga lihtne inimene saaks 100k 4-5 uut autot (või elu lõpuni uusi autosid osta) millega oleks väga rahul :D

Võibolla oleks kohane valida Ehitusfoorumi (EF) ilmselgelt teadlike autohuviliste poolt välja EF aastaauto 2025, suuremat veristamist vältida valiks siis EV ja ICE eraldi :lol: Mis need kandidaadid peale Tesla ja Dacia võiks veel olla.. :grin:
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1332
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Prill kirjutas: 04 Veebr 2025, 11:44 Tegelikult vist elektriautodel on ka vahe sees soojendamisel, kas sõidukil on efektiivsem soojuspumbaga salongisoojendus või nn "otseelektriga". ...
Talvepakett tuleb alati täpsustada ka ICE osas üle ja EV osa samuti. EV osas mõjutab hinda enim läbisõit ja mudeli vanus . Kuna see on väga kiirelt areev valdkond, siis 5 aastat vana mudel võib olla totaalselt vana. See digitaalne osa vananeb ikkagi tohutu kiirusega.

ICE osas on see kestlikkuse osa täna veel lihtsam kuna tehnoloogia on ikkagi väga pikalt kasutuses olnud ja seal ei ole enam sellist revolutsiooni erinevate mudelite vahel. See on tootjale ka kasulikum. Samas mida rohkem on seda ekraanindust nendes masinates seda kiiremini vananevad ka need mudelid.

Selge on ka see, et kui sa saad ICE 500 eest ja sõidad sellega veel 20k km ja rohkem ilma hoolduseta ja õli vahetamata ja müüd 500 -ga maha oled teinud hea tehingu :) . Samas täna kes ostab uue toyotoa corolla 27k€ liisingusse võibolla enam ei ole nii head tehingut teinud võrreldes EV valikuga.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2956
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 112 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Võibolla oleks kohane valida Ehitusfoorumi (EF) ilmselgelt teadlike autohuviliste poolt välja EF aastaauto 2025, suuremat veristamist vältida valiks siis EV ja ICE eraldi :lol: Mis need kandidaadid peale Tesla ja Dacia võiks veel olla.. :grin:
Ei saa eraldi, siis jääb eestlaste viimase aasta lemmik, hübriidauto, välja. Nagu ka eelnevalt ültesin, sellega on mõlemad variantide sitt kokku miksitud ja mähitud kliimaneutraalsusele viitavasse vikerkaarevärvilisse pakendisse.
Juhe teab kõike.
Ardi
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 828
Liitunud: 26 Okt 2006, 21:32
Asukoht: Raplamaa,Juuru
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Ardi »

tabarabarap kirjutas: 04 Veebr 2025, 10:45
Ardi kirjutas: 04 Veebr 2025, 09:16 Minul tuli detsembri keskmine elektrihind ilma viledeta ca 4 senti kwh, viledega siis kusagil 7 senti. Sellest ca 85% oli ööelekter, mis omakorda suuresti seotud EV laadimisega.
Suvel võiks elektrihinnaks saada kohati ka 0eur, kuna mul on 19kw päikesepaneele ja võrku lubatakse kuni 10kw, seega kuni 9kw ülearust elektrit. Kuid samas päevasel laadimisel alla 10kw võrku minev elekter on minujaoks taastuvenergia toetuse kadu, ehk väärtusega ca 5senti kwh. Üheks lahenduseks oleks ka päikesepaneelide ja majaakude mahu suurendamine. Hetkel majaakusid 34kwh, aga autoaku 62kwh. Kui investeerida akudesse ca 3000eur (42kwh) ja päikesepaneelidesse 5kw 500eur, siis saaks suvel ka koos ev laadimisega 0 võrguostuga, arvestades minu keskmist läbisõitu mingi 65km päevas (1000 päevaga ca 65000km).
Sõidukilomeetri omahinna arvestamisel tuleks arvestada ka EV väärtuse langusega ajas.
Mina ostsin oma Leafi 2022 sept 26000-ga ls 165000km Praegu ls 230000 on väärtus u 12 000. Seega ainuüksi väärtuse langus per km on ca 0,5eur. Tagantjärgi tarkusena oleks pidanud EV ostu edasi lükkama nt tänaseks ja ostma siis oluliselt väiksema läbisõiduga, 4x4 ja käruveovõimekusega auto nt Audi E-troni, ls kuni 50000km ja hinnaga ca 35000eur.
Oli sul mingi põhjus miks sa ostsid nii suure läbisõiduga leafi nii kalli hinnaga, sellise hinnaga sai 2022 alla 10k läbisõiduga leafe ?

Lisaks see madal kwh hind, kas päiksepark on juba ära tasunud , nö ette ostetud kwh -d realiseeritud ? Tihti päikseparkide meestel see segi nagu pudru ja kapsad ja see elektri odavus neil näiline.
Ma jälgisin el autode turuhindu Eesti 2022 kevadest saadik ja alla 15 000 min 40kwh autosid ei liikunud. Mingi hetk käis korra läbi garantiikorras vahetatud akuga 40kwh Leaf 15500 euriga kuid see osteti kohe ära. Ja 62kwh masinaid alla 30 000 polnud. Alla 10 000eur maksid väiksema akuga Leafid.
Müün küttepuid,osutan kallurveoteenust(3T).5280616
Osutan ka palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 135
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

tabarabarap kirjutas: 04 Veebr 2025, 10:45Tihti päikseparkide meestel see segi nagu pudru ja kapsad ja see elektri odavus neil näiline.
Mitte ainult päikeseparkide meestel… :D Elektriauto omanikelt kuuleb ikka päris tihti seda “sõidan puhtamuidu” juttu. 1eur sajale jne.
See, kui palju kulub kellelgi ühe kilomeetri läbimiseks, on individuaalne ja selle saab lõpuks välja arvutada siis, kui auto on teise vastu vahetatud. Et mitu euri kilomeetri peale kulus.

Ostad uue Tesla Y mudeli, maksab 55k. Sõidad 100 000 km. Kordagi pesulas ei käi, rehve ei vaheta. Isegi kojamehi mitte. Kindlustuse teed ära. “Tangid” tasuta tööl või päikese pealt. Müüd maha 35k eest enne garantiiaja lõppu. Vahe on 20k + kasko. Ütleme 25 000 on olnud 100 000 km kulu.
25 000/100 000km on 0,25 euri km = 25 euri sajale. (Nüüd igaüks saab võrrandisse liita kõik kulud, mis autole tehti sh pesu, salongipesu, rehvid, kiirlaadijatest võetud tankimise summad, vajalikud seadmed koju jne).
Lisakulud juurde liites tuleb X aja peale veel näiteks 5k. = 30 000 euri on kulu.
30 000/100 000km = 0,3 euro km = 30euri sajale.

Ostad 10k eest ICE, sõidad aasta, 20 000 km. Kordagi pesulas ei käi, viimased lamellpastlad on all jne. Hoolduses ei käi, remondis ka mitte. Tangid 1,5 euri L. 10 euri sajale. Müüd aasta lõpus maha 7000 euri eest. Vahe on 3000 euri + kindlustus + kütus. 20k km peale kulus 2000 euri. = 5100 euri
5100 / 20 000km = 0,25 eur km = 25 eurot sajale (lisad võrrandisse rehvid, pesud, remont-hooldus jne) Lisakulud on nt 1000 euri aasta jooksul, siis = 6100 aasta ehk 0,3 euri km = 30 euri sajale.

Arbitraarsed näited, aga ainult iga autoomanik ise saab selle tegeliku 100km kulu kokku arvutada, kui kõik summad liita ja jagada km. Tangid EV-d ainult kiirlaadijas, siis on 0,5 eur kw, 20kw per 100km = 10 euri sajale ja see kajastub võrrandis. Sõidad audi A2 1.2 liitrisega, siis on 3 liitrit sajale ehk 5 eurot saja km kohta ja vastavalt kohendad siis võrrandit, et palju kokku tuli konkreetse auto omamise lõpuks. Igapäevane “odav” pole lõpuks see lõplik näitaja.
Kui autosse on paigutatud 100 000 km vältel 30k euri, mida enam kusagilt tagasi ei võta, siis nii ongi - oled 100 000 km läbimiseks kulutanud 30k euri.
Viimati muutis rs7, 04 Veebr 2025, 14:45, muudetud 2 korda kokku.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2956
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 112 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ardi kirjutas oma Leafi kohta:
Seega ainuüksi väärtuse langus per km on ca 0,5eur.
Njah. :scratch: See teeb "saja" kohta 50 €. :doh:
Juhe teab kõike.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 352
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 13 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

rs7 kirjutas: 04 Veebr 2025, 12:07...

Ostad 10k eest ICE, sõidad aasta, 20 000 km. Kordagi pesulas ei käi, viimased lamellpastlad on all jne. Hoolduses ei käi, remondis ka mitte. Tangid 1,5 euri L. 10 euri sajale. Müüd aasta lõpus maha 7000 euri eest. Vahe on 3000 euri + kindlustus + kütus. 20k km peale kulus 2000 euri. = 5100 euri
5100 / 20 000km = 0,25 eur senti km = 25 eurot sajale (lisad võrrandisse rehvid, pesud, remont-hooldus jne) Lisakulud on nt 1000 euri aasta jooksul, siis = 6100 aasta ehk 0,3 euri km = 30 euri sajale.

...
Miks sa ICE autoks valid kasutatud auto?
Pane võrandisse UUS nelikveoline ja mõõtmetelt sarnane ICE auto.

Täna 5a vana VW Passati hinnad hakkavad ca 15 000€ pealt ning uus Passat maksab 36 600€ (päris kurb kui soovid veel mõnda lisa kah, sest siis läheb käest ära https://www.volkswagen.ee/idhub/content ... iri_EE.pdf).

Suvalise VAG grupi 1.9/2.0tdiga ongi arvatavasti kõige odvam sõita 100km kogu kulu mõistes aga üritage aru saada, et kõik ei taha sõida selliste autodega. :shock:
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1332
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Ardi kirjutas: 04 Veebr 2025, 11:59 Ma jälgisin el autode turuhindu Eesti 2022 kevadest saadik ja alla 15 000 min 40kwh autosid ei liikunud. Mingi hetk käis korra läbi garantiikorras vahetatud akuga 40kwh Leaf 15500 euriga kuid see osteti kohe ära. Ja 62kwh masinaid alla 30 000 polnud. Alla 10 000eur maksid väiksema akuga Leafid.
165k läbisõit või 16k läbisõit kumb ta siis oli? Eestist haruarva mõtet kasutatud autot osta. EV -d võta mobile.de ja kas too ise või lase tuua.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1332
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 56 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

rst kirjutas: 04 Veebr 2025, 12:52 Miks sa ICE autoks valid kasutatud auto?
Pane võrandisse UUS nelikveoline ja mõõtmetelt sarnane ICE auto.
Pole tegelt mõtet kumbagi uuena osta (va Toyota kuna liisinguintress nõnna madal) kui sa hinna peale välja lähed.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 135
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

rst kirjutas: 04 Veebr 2025, 12:52
Miks sa ICE autoks valid kasutatud auto?
Pane võrandisse UUS nelikveoline ja mõõtmetelt sarnane ICE auto.

Täna 5a vana VW Passati hinnad hakkavad ca 15 000€ pealt ning uus Passat maksab 36 600€ (päris kurb kui soovid veel mõnda lisa kah, sest siis läheb käest ära https://www.volkswagen.ee/idhub/content ... iri_EE.pdf).

Suvalise VAG grupi 1.9/2.0tdiga ongi arvatavasti kõige odvam sõita 100km kogu kulu mõistes aga üritage aru saada, et kõik ei taha sõida selliste autodega. :shock:
No, aga pane siis sinna näitesse, mida sa tahad, see ei muuda asja. Kui eesmärgiks on arvutada välja km hind, siis seda saab arvutada nii ice kui ka ev puhul ühtmoodi.
KÕIK kulud ehk X raha, mis on konkreetse auto omamise aja jooksul jäädavalt kadunud jagada läbitud kilomeetritega.
Mida kallim auto, auto omamisega kaasnev ja mida odavam müügiväärtus, mida vähem kilomeetreid, seda kulukam km. See on selle asja point. Et jooksev “1 eur sajale” ei kajasta lõpuks tegelikku kulu sajale, see on vaid üks muutuja. Eks igaüks paneb siis sinna võrrandisse nii palju, kui raatsib ja veel kannatab vaadata :D reeglina igasuguse auto omamine ei ole kaugeltki kütusekuluga võrdne.
Viimati muutis rs7, 04 Veebr 2025, 15:43, muudetud 1 kord kokku.
võhik
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 523
Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 14 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas võhik »

Tegin selle arvutuse läbi oma viimase ICE autoga ja tulemus oli jämedalt 30 senti/km.
aero
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2035
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 81 korda
On tänatud: 82 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas aero »

:)
Viimati muutis aero, 04 Veebr 2025, 18:17, muudetud 2 korda kokku.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 135
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Jah. Nüüd peaks kõik “sendipealt” klappima :)
Vasta