Elektriautodest

siia käivad üldised teemad, mis teistesse foorumitesse ei sobi
Ardi
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 820
Liitunud: 26 Okt 2006, 21:32
Asukoht: Raplamaa,Juuru
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Ardi »

kunn24 kirjutas: 28 Nov 2024, 22:09 Omal käel pole mõtet teemaga tegeleda, tehas võib ette veeretada selliseid "miine", et anna kannatust. Näiteks pead teadma, milline pistik esimesena lahti võtta, mida teha, kui aku blokeeritakse jne. Sul oli ju spetsialitsi pakkumine.
Viidatud auto24 kuulutuse järgi oleks äkki mõistlik järgmine võtta ja edasipidi 10x mõelda, kas osta äratrööbatud akuga taksosid? :grin:
Kusjuures korraliku ICE puhul oleks 160 Mm läbisõit alles asjalik keskiga.
Mul pole kiiret, praegune aku praegu sõidab ikka mingi 150km ära, aga pean vaatama pikemat perspektiivi, aasta paari pärast sõidab võib-olla 50km vaid ja ilmselt siis on teema aktiivne. Võib-olla on siis ka siin ettevõtted, kes neid elemente vahetavad.
Müün küttepuid,osutan kallurveoteenust(3T).5280616
Osutan ka palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1206
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 48 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Ardi kirjutas: 28 Nov 2024, 23:49
Mul pole kiiret, praegune aku praegu sõidab ikka mingi 150km ära, aga pean vaatama pikemat perspektiivi, aasta paari pärast sõidab võib-olla 50km vaid ja ilmselt siis on teema aktiivne. Võib-olla on siis ka siin ettevõtted, kes neid elemente vahetavad.
Esmalt lõpeta see mõttetu hinnapakkumiste võtmine ja kuluta natuke diagnostikale mis annab vastuse mis täpselt viga on . Aku on pekkis ei ole ju aksepteeritav vastus.
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2979
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 65 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas trebla »

milleks jahuda vanade autode ümber, ? Räägime pigem uutest..

https://www.pv-magazine.com/2024/11/28/ ... g-service/ :read:
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2719
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 37 korda
On tänatud: 101 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

tabarabarap kirjutas: 29 Nov 2024, 00:53 Esmalt lõpeta see mõttetu hinnapakkumiste võtmine ja kuluta natuke diagnostikale mis annab vastuse mis täpselt viga on . Aku on pekkis ei ole ju aksepteeritav vastus.
Aku puhul siiski kahjuks päris adekvaatne vastus, sest üksikuid elemente vahetades ei saa teda ikka balanssi ja trall jätkub.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2719
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 37 korda
On tänatud: 101 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

trebla kirjutas: 29 Nov 2024, 01:18 milleks jahuda vanade autode ümber, ? Räägime pigem uutest..

https://www.pv-magazine.com/2024/11/28/ ... g-service/ :read:
Mine osta omale siis V2G tehnoloogiaga. Põhiline, et sellesse rohehullusse oma raha panustaksid, siis vb olla mõtled 10 x enne kui teed. ;) Loomulikult, kui on sitaks lolli raha ja eufooria suur, siis mõtlemine sumbub. See kõik ei välista muidugi tõelist praktilist vajadust.

Mäluvärkenduseks, millise eufooria ja kraamiga meile teed tulevikku pakuti https://www.youtube.com/watch?v=P9kC47iuqXE
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 590
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 18 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

Nagu eespool mainitud, siis fossiilidel jah isegi remonditöökojad ei saa alati sealt piisavalt sotti, et mis täpsemalt häda on ja vahetavad lampi juppe, mida veel tavalisest kasutajast rääkida, kes selle pulga masinale külge peaks lükkama. Lisaks see jama, et nii mitmedki jubinad teatud ahelas võtavad laiali lennates terve mootori/käigukasti omadega kaasa. Tuttaval on tööbuss, kõik hooldused nagu tehtud ja muud jutud, ent üks hetk mingi jubin andis automaatkastis saba ja läks kusagile süsteemi ringlema, tulemus see, et kogu kast mahakandmisele ja 3000+ või mis tal see arve läks kogu teema peale. Elektrimasinal eespool tõi keegi välja teema, et ega selle obd seadmega ka mingeid rattalaagreid ja muid silla tilulilusid ei saa kontrollida umbes, ega ei saagi ja ei peagi, need puhta ülevaatuspunkti teema. Põhiteema pigem selles, et el-masinal põhimõtteliselt ainuke asi ajamisüsteemi juures ongi see aku tervise hindamine, mootori/inverteri/"käigukasti" vms ahela probleemidest põhimõtteliselt pole kuulda olnud, välja arvatud vist mingi vanema generatsiooni mingi tesla mudeli mingi aastakäik, kus oli mootorijama tüüpviga. Seal nii lihtne ja vähestel iikuvate osadega kogu ülejäänud ahel, et pole sellist janti ja õnnemõngu selle ümber nagu fossiilikatel.
Ja üksiku akuelemendi vahetusest ahelas, kui sul on ikka 96 jadaelementi, millest 95 on ütleme et 100Ah ja üks on 50Ah peale kukkunud, siis sul on kokkuvõttes 50Ah akupakk ja nii ongi, kui sa selle 50Ah akuelemendi seal ahelas nüüd vahetad tutika 120Ah elemendi vastu, siis sa võid saada küll mingisugused balansseerimisel tekkivad lisatoimetused BMS poolt, ent kokkuvõttes sa saad siiski oma akupaki taas 100Ah lähedale toimetama.Lisaks vähemalt vanadel leafidel on selline passiivne balansseerimine, kus balansseerimisahel lihtsalt, kui mingi elemendi pinge liiga kõrge või mingi sarnane algoritm, siis lülitab sinna akuelemendile lihtsalt mingi suht väikese(10mA oli vist mälu järgi)koormuse lisaks elementi maha laadima ja sedasi vaikselt sätib neid elemendipingeid. Kui sa nüüd viskad juhtme sappa ja tilgutad aeglase laadimisega 100% peale, siis lihtsalt ta üritab sul kõik elemendid 4,1V peale saavutada ja kui hiljem sõitu lähed, siis lihtsalt koguahela 100Ah elementidel pinge kukub enne madalamaks ja see 120Ah element saab rohkem shuntimist, samamoodi ka laadimisel ja muud suurt midagi seal ahelas ei muutu, 100Ah kogu akupaki maht on siiski kasutatav, mis olekski ka põhieesmärk. See koormustakistitega shuntimine üldiselt suhteliselt algeline lahendus, praeguseks uuematel masinatel vast juba aktiivne balansseerimine elementidel, sellise lahendusega oleks asi nagu veel lihtsam, lihtsalt kõige nõrgemat/nõrgemaid akuelemente aidataks akupaki koormamise ajal(autoga sõitmine) ülejäänud akupaki energia arvelt vaikselt niiöelda järele laadida, auto laadimise ajal jällegi vastupidi, nõrgematel elementidel kerkib pinge kohe veidi kõrgemaks ja siis selle kõrgema pingega elementide pealt suunataks veidi laadimist ülejäänud akupaki elementidele ning lõpptulemusena oleks veelgi kiiremini laetud akuelementide pinge võrdsustunud. See vanem shuntimise lahendus leafidel ses suhtes ka veidi kipakam, et see toimetab ainult siis, kui masin niiöelda sisse lülitatud, oleks akupaki siseselt stabiilselt selline aktiivne balansseerija sees ja toimetaks 24/7 https://vi.aliexpress.com/item/10050061 ... ry_from%3A , siis oleks pea alati sõitu alustades pinged elementidel võrdsed. Ehk uutel masinatel on ka sarnane lahendus kasutusel. Ise olen seesugust balansseerijat kasutanud mitmetes akupakkides, väikese pingeerinevusega saab madalam element kohe kuni 1A laadimist olenemata, mis pingel akupakk parasjagu on, tühijooksukoormus on pea olematu ja jah, suht geniaalne lahendus ikka välja mõeldud akupakkidele, vanakooli passiivsed balansseerijad naljanumber selle kõrval.
A23
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 923
Liitunud: 05 Mär 2023, 01:06
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 28 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas A23 »

Prill kirjutas: 28 Nov 2024, 14:14 Ei ole meistermehhaanik aga suvel kogetu põhjal pole see sisepõlemismootoriga auto diagnostika nii imeline midagi. Uuena ostetud 8 aastat vana 140k läbi sõitnud skoda bensukas hakkas sõidul aegajalt "vahele jätma", alguses vaevumärgatavalt, aja möödudes süvenevalt, kus tuli tee ääres peatuda, sest automaatkastiga katkudes võimatu sõita, natuke seistes uuesti käivitades sai edasi sõita. Enda OBDEleven pulk luges välja "Multiple Cylinder Misfire Detected". Esinduses hoolduses sai muret kurdetud, sain hooldatud sõiduki tagasi märkega "auto on korras", nende diagnostika minu väidetud vigasid ei näita ja ühtegi viga ei suudetud tuvastada. Hooldusest koju sõites avaldus viga jälle, hommikul esinduse jutule, tahtsid sõidukit paariks päevaks lähemale testimisele. Paari päeva pärast sain auto tagasi koos hinnapakkumisega grammike 3000€ alla, 2 lk pikk juppidest ja töödest mida ära tuleb teha, kahemassiline hooratas neist kõige kallim - päev-paar, kui šokiseisund leevenemas, autot on vaja, tuleb üle elada. Remont tehtud sain 2-3 nädalat sõita kui sama jama, katkub ja kiiresti süvenes nii, kus sõita võimatu ja mootorituli põleb, võeti sõiduk mõneks päevaks uuesti remonti, sain tagasi ettepanekuga, et kuu aega sõidaksin, kas viga avaldub uuesti. Kuu pärast helistati, uuriti viisakalt kas auto sõidab ilusti, vastatud - sõidab kenasti, neil minu sõiduki tööleht üleval ja võiks ära arveldada - ca500€. Minu pretensiooni, kas antud töö ei lähe selle suure-kalli remondi garantii alla - sümptomid olid ju samad, sain eitava vastuse, kus teine remont oli teine teema, üks süütepool vahetusse, klappide puhastus, küttesüsteemi puhastus miski lisandiga, küünalde kontroll jne. ehk ei olevat esimese remondiga seotud..

Ehk tagantjärgi tarkusena vbl oligi see süütepooli vm kala ja need hoorattad jm jutud ei puutunud asjasse :banghead:

Võib ka tavaautoga saada kulukaid remonte, ei julgeks ka väita, et diagnostika alati lihtne on, internet on täis lugulaule erinevatest eriti elektroonika kaladest, mida keeruline diagnoosida ja kus isegi tehasevolitatud spetsid ei oska targemini teha, kui hakata otsast juppe vahetama. Muidugi remondikohale on tulusam alustada kallimate asjade vahetamisest :)
Karm värk!
Huvitav, kas mingeid legaalseid võimalusi vaidlustamiseks oleks? Tuled konkreetse probleemiga teenindusse ja soovid selle korda tegemist, aga tehakse, kas siis oskamatusest või pahatahtlikkusest hoopis miskit muud, asjasse täiesti mittepuutuvat.
Tuleb välja, et autoremonditöökodele oleks vaja ka "remondivea" kindlustust sarnaselt ravivea kindlustusega.
Veakirjelduse kohaselt ja kui silindrites kompressioonid ka kõik korras, siis ka mitteautoremondilukksepp oleks hakanud süütesüsteemist kõigepealt probleemi otsima.
Fossiilidega aga mul suht lihtne reegel, võiks soovitada - garantiiasjad esinduses, pärast garantiid kasutad ainult ühte kindlat teeninduspunkti, mida saad usaldada. Aga ega seal ka tasuta ei saa. Viimati naise auto tahtis mootoriremonti, klapid põlesid ära, läks ka mingi 3k€ ja nüüd sõidab paremini kui kunagi varem.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1188
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 69 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Leaf-d vist on ühed vanimad ja enim tundmaõpitud elektriautod üldse. Kuskil isegi videosid näinud kuidas ukraina või miskid slaavi vennad nendele suuremaid akupakke jm häkke teevad - kõike seda mida valges ilmas võimatuks peetakse, kui ei ole tehasevolitusi ja kutsega spetsialiste.
Leaf-il vist tehas ise ka taastas akupakke, ja seal oligi idee vist selles kus need akupakid lammutatakse laiali ja eraldi aakumoodulid läbivad põhjaliku testi, kus riknenud praagitakse välja ja korras testitud sarnaste parameetriga akumoodulitest komplekteeritakse uued akupakid, mis siis koos garantiiga ja "tehasetaastatud" märkega uuele ringile lähevad.

Eestis ei tea kas keegi nö harrastusakupaki entusiast neid lammutab ja taastab. ICE mootoritel küll kunagi isegi "Pealtnägija" kajastas kuidas miski nõuka aja füüsikutest doktorikraadiga punt kontrollis-testis-taastas pihusteid, enda ehitatud seadmete ja raketistega - pidada kõik labane füüsika olema :) Kundeks olla neil nii kohalikud tehaseesindused kui saadeti ka piiri tagant asju töösse.
See oskajate-hakkajate põlvkond vist minevikku jäänud ja täna suuresti youtube-s ainult venekeelne kraam meestest kes tehnikat harutades risti ette ei löö, trahve ei karda ja kutsepaberi puudumist puudeks ei pea..
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1188
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 69 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

A23 kirjutas: 29 Nov 2024, 08:39 Karm värk!
Huvitav, kas mingeid legaalseid võimalusi vaidlustamiseks oleks? Tuled konkreetse probleemiga teenindusse ja soovid selle korda tegemist, aga tehakse, kas siis oskamatusest või pahatahtlikkusest hoopis miskit muud, asjasse täiesti mittepuutuvat.
Juriidiliselt on kõik korrektne, mina aktsepteerisin hinnapakkumist ja autot töösse andes allkirjastasin tellimuse antud tööde teostamise kohta koos kohustusega tasuda kokkulepitud mahus arve.

Ega vist ei ole seda head garantiid kuskil, eelmise sõidukiga käisin ka ühes kindlas kohas aastaid, tundus hea mõistlik hinna/kvaliteedi suhe. Sai teistele ka soovitatud, naise sugulane tõi oma tööbussi sinna hooldusse ja sai tagasi tõrkuva bussi - abi sai alles brändiesinduses, kus minu soovitatud töökojas oli hoolduse käigus valed küünlad paigaldatud.

Mõned räägivad kuidas "õiget kohta" ei eksisteerivat, vaid iga "koha" taga on inimesed ja konkreetne vend kes su auto kallal toimetab - ehk kõik sõltub tema pädevusest. Kohad püsivad, inimesed vahetuvad, tegelikult sa ei teagi kas su sõiduki kallal askeldab praktkant, eelmisest õhtust pohmas taat või oma kutsumuse leidnud fanaatik.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

new1 kirjutas: 29 Nov 2024, 04:57 Nagu eespool mainitud, siis fossiilidel jah isegi remonditöökojad ei saa alati sealt piisavalt sotti, et mis täpsemalt häda on ja vahetavad lampi juppe, mida veel tavalisest kasutajast rääkida, kes selle pulga masinale külge peaks lükkama. Lisaks see jama, et nii mitmedki jubinad teatud ahelas võtavad laiali lennates terve mootori/käigukasti omadega kaasa.
No, võrdled ka asju siin… võrdle ikka võrreldavaid.
Praegu on see umbes nii, et 500t km sõitnud autoomanik ütleb, et tal teeb vasakule pöörates õõtshoob häält. 20t km autoomanik teeb suured silmad ja ütleb, et tal küll ei tee..
Eestis on ev autopark umbes-täpselt 1% kogu summast (7823). Keskmine vanus on 3,5a. https://www.transpordiamet.ee/soidukite-statistika (otse loomulikult viidet ka, muidu on jamps ju)
See tähendab, et järelturg on alles kujunemisel ja milliseks see kujuneb, seda võid kasutaja Prilli teksti põhjal ennustada, et tublid slaavikud ja vitjad on käiseid üles käärimas. Milline nutt ja hala 10 aasta pärast olema saab, seda ei tea keegi ennustada. Leidlikud vennad tinutavad patereisid kokku ja kuidas see mõjutab kindlustusjuhtumeid, auto üldist eluiga jms, seda saab näha.
Kui teslale külge tinutada mingi vitja aku, siis kas enam söandaks minna 300kwh-se laadija ligi, et. 50% sisse laadida? Ja kui tesla müüja järelturul “unustab” mainida, et pole originaalaku, vaid meister-ISE tehtud, siis järgmine põletab koos oma autoga maha nii kiirlaadija kui ja kõik, mis seal ümber on. Mis siis saab? Obd näitas ju, et elemendid on voh nii :thumbsup: Kindlustus küsib, et kes tegi? Vastad nagu rahvajutus, et Ise tegi.

Kui sa lähed fossiiliga auto24 kuulutuste lõppu seda mudakala püüdma, siis saadki suure tõenäosusega selle mingil ajal lauale laiali tõmmata või kaalu peale ära veeretada. Aga siis on tegemist ka 20+ aasta vanuse masinaga, millel 500 000 km ja üle hinge all. Milline on ev turg 10 aasta pärast, seda võib siis kunagi samalt lehelt vaadata. Kui ikka 10 aasta pärast on keskmine ev vanus 3-4 aastat, siis see tähendab a) järsult on uusi autosid ostma hakatud b) üle 5 aasta vanused on utiili saadetud c) üle 5 aasta vanused on slaavikutele ära kingitud ja registrist maas. Aku akuks, see on suur osa jah, aga kulub ju veermik, väsib elektrijuhtmestiku isolatsioon, diferentsiaal jms samamoodi. Milline saab olema nende probleemide lahendamise kulu, kui neil aeg täis saab? Pistad OBD auku ja teed ise oma elektridiffri korda?
Oleks meil ice masinapark ka kesmiselt 3,5 aastat vana (hetkel 13 aastat keskmine vanus) , siis seda lolli õlinäpu juttu autoostu juures oleks ka vähem, et kes kui palju oma põhjakoristajaga persest sai ja esinduses vahetati AC erroriga autol tagasild ära. :doh:

Ma pole ise kuulnudki, et keegi tuleks ühe korraga teenindusest 10k arvega välja ja see ka veel C kategooria varuosadest vitja häkk. Tegelt on asi ikka nii, et kõik on sama - vitjad spetsialiseeruvad vastavalt turule ümber, esindused takseerivad ikka 5x kallimat hinda logoga originaaljupi eest, järelturg muutub üha enam õnneloosiks ja kogu lugu sinna juurde. Täpselt nagu täna tuleb keskmine autoostja, tonksab korra rehvi, kisub pagasiluugi lahti, jõllab midagi kapoti all, istub autosse - nuusutab ja ütleb: “okei, võtan ära”. Nii on see ka tulevikus. Kes natuke viitsib ja teab, sellel on raskem mütsi silmini vedada. Nagu ikka.
Viimati muutis rs7, 29 Nov 2024, 13:51, muudetud 1 kord kokku.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 11574
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 352 korda
On tänatud: 408 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

A23 kirjutas: 29 Nov 2024, 08:39 Fossiilidega aga mul suht lihtne reegel, võiks soovitada - garantiiasjad esinduses, pärast garantiid kasutad ainult ühte kindlat teeninduspunkti, mida saad usaldada. Aga ega seal ka tasuta ei saa.
Mul on kahe viimase Daciaga sama ehk peale garantiid kohalikus enam-vähem autoremondi töökojas. Muide, sellel töökojal on ka vastutuskindlustus oma tehtud töödele. Vahetult enne Šveitsi sõitu käisin autoga korralises hoolduses. 2400km sõidetud ja 50km enne sihtpunkti külateelt kiirteele keeratas vasak esimene ratas kukkus põhimõtteliselt küljes ära. Oi ma olin tol hetkel töökoja peale tige. Kuna mul oli kasko, siis Eestisse helistades organiseerisid nemad puksiiri ja viisid töökotta. Seal parandati ära ja sain auto kätte. Maksin esialgu küll ise, kuid tagasi tulles maksis meie töökoda mulle kõik ilusti kinni nii remondiarve, 2 ööd kohalikus hotellis, rongipiletid ja veel midagi nipet-näpet kulutused. Vähemalt aus töökoda, kuid ei saanud nemadki sotti, miks ratas munakast välja hüppas, kuigi oli hoolduse käigus vahetatud.
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Urmas
autodidakt
Postitusi: 11574
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 352 korda
On tänatud: 408 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Prill kirjutas: 29 Nov 2024, 08:43 See oskajate-hakkajate põlvkond vist minevikku jäänud ja täna suuresti youtube-s ainult venekeelne kraam meestest kes tehnikat harutades risti ette ei löö, trahve ei karda ja kutsepaberi puudumist puudeks ei pea..
:thumbsup: Mitte ainult oskajate-hakkajate, vaid ka asjale loominguliselt lähenemise mõtteviisi puudumine on tänapäeva põlvkonna jaoks suht ületamatu takistus.
Kahjuks nii see on ja tänapäeva põlvkonna osade indiviidide arvates saaks siseviimistlustöid teha samuti läbi nutitelefoni, vaja ainult teha äpp, start-up idufirma püsti panna ja hakata investoritelt raha nuiama. ;)
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1188
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 69 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Prill »

Urmas kirjutas: 29 Nov 2024, 12:21 :thumbsup: Mitte ainult oskajate-hakkajate, vaid ka asjale loominguliselt lähenemise mõtteviisi puudumine on tänapäeva põlvkonna jaoks suht ületamatu takistus.
Kahjuks nii see on ja tänapäeva põlvkonna osade indiviidide arvates saaks siseviimistlustöid teha samuti läbi nutitelefoni, vaja ainult teha äpp, start-up idufirma püsti panna ja hakata investoritelt raha nuiama. ;)
Eks see tänapäeva häda ole ka arengutase, kus bürokraatia ja juriidilised normid võtavad oma. Alles oli uudis kuidas miski ettevõtja sai trellide taha maksuametile valeandmete esitamise eest.
Kunagi aastaid tagasi käis läbi uudis, kuidas miskis euroopa riigis elektrik sai maksuametilt nõudekirja, sest oli enda elamises laevalgustit vahetanud, nimelt maksukuulekuse piir olevat olnud seal kus valgustis tohid lampi vahetada aga valgusti installatsioon on pädevuskutsega spetsialisti töö ja kui koduomanikul juhuslikult on pädevus, osutab ta endale tööd tehes teenust, millelt jätab riigile maksud maksmata. Oleks tellinud elektriku, oleks ka maksuosa korrektne olnud.
Ehk meilgi täna aktuaalne - kus riik noomib maksupetturiteks kõiki, kes otsivad teid kuidas vähem makse maksta.

Teine tänapäeva nüanss, mille mõelda tasub, on vastutus, kus kutse-pädevust omaval töötajal on täidetud eriala nõutele vastavalt nii haridus-ettevalmistus, töökogemus, kutse taastõendamiseks pidevad täiendkoolitused, sh nii ohutuse, kui juriidilise vastutuse teemadel - isehakanutel seda ei ole. Parimal juhul ühiskond aktsepteerib, kui enda asju susid ja oma maja/auto maha põletad või ise otsa leiad, aga kui juba sõbral aitasid elektritöid teha, või kasvõi foorumisõbra utsitusel hiinamaa diagnostikaseadmega ise autoakut remontima ja sellega kaasnevad kahjud varale, tervisele, elule - võib selline (foorumi)sõber osutuda seaduse silmis kahjude eest kaasvastutajaks.
Ega ilmaasjata mitmed tehnikaala juutuuberid kohustuslikuna eraldi ära ei maini, et nemad ei soovita enda tegemisi järgida ja järgijad vastutavad ise võimalike kahjude eest - on seegi juriidilise vastutuse nö "peen kiri" kus iga abi ja üllas tegevus võib teatud oludes sinu enda kahjuks pöörduda.
rs7 kirjutas: 29 Nov 2024, 10:51 .. Tegelt on asi ikka nii, et kõik on sama - vitjad spetsialiseeruvad vastavalt turule ümber, esindused takseerivad ikka 5x kallimat hinda logoga originaaljupi eest, järelturg muutub üha enam õnneloosiks ja kogu lugu sinna juurde. Täpselt nagu täna tuleb keskmine autoostja, tonksab korra rehvi, kisub pagasiluugi lahti, jõllab midagi kapoti all, istub autosse - nuusutab ja ütleb: “okei, võtan ära”. Nii on see ka tulevikus. Kes natuke viitsib ja teab, sellel on raskem mütsi silmini vedada. Nagu ikka.
Ei tarvitse jätkuda tulevik samamoodi, on käinud läbi ideid nii autotootjate endi, kui idufirmade poolt
erinevaid, kuidas tulevikus autondus välja võiks näha. Bolti idee järgi enamus tänasest autopargist seisab enamuse ajast, raiskab linnaruumi ja seisab nö kasutult - Bolti mudeli järgi võiks olla vaja palju vähem autosid ja kasutaja ei peaks muretsema ei läbisõidu, hooldusvälba ega akupaki tervise pärast, maksaks ainult transpordi ehk sisu eest.
Samuti on autotootjad käinud välja erinevaid ideid, kus elektrisõidukite akupakk võiks olla autotootja omand ja sõidukiomanik pelgalt rendib seda, kuni skeemideni kus seda mitteomatavat akupakki võiks saada lihtsalt vahetada laadimisjaamas, kuni täieliku teenusmajanduseni, kus tulevikus inimene enam ei osta autot omandisse vaid litsentseerib tasu eest kasutusõiguse. Umbes nii nagu täna tarkvara ja palju muud on, kus nagu arvutit ostes maksad eraldi windowsi eest, aga juriidiliselt maksad ainult kasutusõiguse eest Microsofti tingimustel ja windows ei ole ühestki otsast sinu omand.
Autotootjatel oli selle akuomandi vaatest oma mure ka, kus rohedirektiivide järgi on autotootja vastutav ka akupaki eluea lõppedes selle ohutu utiliseerimise eest ning mingite arvutuste järgi olevat akumajandus palju rentaablim kui kogu elutsükkel on tootja kontrolli all. Võimalik, et seal ongi see teema, kus akupakk on EV kõige kallim komponent, see pärsib EV-de müüki ja rikete korral kulukat ebameeldivust tootja mainekahjuks.

Aga mingil põhjusel on vastupidi, ka telefonida, tahvlite, sülerite puhul arutledes justkui kõik nõustuvad, kuidas akut peaks saama vahetada, aga praktikas toodetakse ja ostetakse ikka selliseid, kus see vahetusvõimalus on komplitseeritud - ehk tegelt kedagi ei koti, kui telo on ilus sile luts, ei ole mingeid luuke, kruve jm :)
Riio12
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 70
Liitunud: 23 Okt 2008, 14:31
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 4 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Riio12 »

tabarabarap kirjutas: 29 Nov 2024, 00:53
Ardi kirjutas: 28 Nov 2024, 23:49
Mul pole kiiret, praegune aku praegu sõidab ikka mingi 150km ära, aga pean vaatama pikemat perspektiivi, aasta paari pärast sõidab võib-olla 50km vaid ja ilmselt siis on teema aktiivne. Võib-olla on siis ka siin ettevõtted, kes neid elemente vahetavad.
Esmalt lõpeta see mõttetu hinnapakkumiste võtmine ja kuluta natuke diagnostikale mis annab vastuse mis täpselt viga on . Aku on pekkis ei ole ju aksepteeritav vastus.
"akujääk 60%, sõites 5km oli akujääk 35%, siis 1km pärast näitas 50% ja siis veel 2km ja akujääk oli 25%."
Esmalt kiirendus 30kW (80A), klemm soojeneb takistus suureneb tekib pinge lang (0,07V). Siis allamäge oli jutt 1km klemmi jahtub vool 10A ja pinge lang väheneb. Regenereeriv pidurdamine 1km tootis 15% (10kWh energiat , vast 3min jooksul, u500A). No ei ole veel selliseid kiirlaadijaidki 200kW. Suure läbisõidu vibratsioonid , teeniiskus on kuskil ühe ühendusl korosioon vai vajab ülepingutamist. BMS pinge monitoorimine oleks abiks (või siis selgeltnägija akuvahetaja kelle juures käidud). Akul vanust vaid 4 aastat!
Müügis 10-12 aasta vanused i-MiEV SOC 60-70 ,laadimised üle 2000 tsükli, auto24 vaadata.
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Prill kirjutas: 29 Nov 2024, 15:55Ei tarvitse jätkuda tulevik samamoodi, on käinud läbi ideid nii autotootjate endi, kui idufirmade poolt
erinevaid, kuidas tulevikus autondus välja võiks näha. Bolti idee järgi….
See, mida te kirjeldate on, jah, ühe seltskonna arvates see parim lahendus kuidas nende kari on taltsas ja siiruviiruline. See pidavatki olema parem, ei oma midagi ja oled õnnelik. Olen seda asja ka vaadanud ja lugenud ja mina pole küll seda seisukohta enda sees ära tunnetanud. Aga mõni vannub tõe ja õiguse nimel, et nii ongi. EV annab ka oma pisikese panuse selle jõustamisse, sest kogu rohekampaania näikse olevat selle mõttega, et kokkuvõttes ei saa vabal turul lasta liiga vabalt enam laiutada.

Mis puutub telodesse, siis ega meil pole hetkel teist valikut ju ka. Kui oleks nii, et valida on selle vahetatavaakuga ja kinnise akuga isendi vahel, siis ma arvan, et vahet poleks. Telod vahetatakse välja hulk aega enne seda, kui aku kottis on. Mingi x aja pärast hangub uuem tarkvara ja uue telo kaamera tundub vingem.
Siin vb teemakohane analoogia ev maailma?

Aga kuna teema on ikkagi “elektriautod”, siis “parima maailmavaate” teema käib läbi, kuigi ei ole vb primaarne.
Võrdlused ev vs ice on paratamatud. Kes võrdleb enda eksiga, kes vaatab kas praegusest saab parema jne.
Aga tahe oma asja, maksku mis maksab, paremas valguses näidata võtab vahel ikka koomilised mõõtmed. Stiilis :”ev on ice-st igas asjas üle” nagu siin paar lehte tagasi oli.
Tee ikka üks tiir 2009 aasta mieviga vs tiir 2024 aasta X7 4.4 400kw täislaks diisliga. Tule autost välja ja ütle sirge näoga, et miev oli kõiges üle. :D ev ikkagi ju!
Mõtet on ikka võrrelda midagi, millel on mingigi sarnasus. Keskmine uus skooda disla vs skooda ev. Mõlemal 200k km all. Garantiiaja lõpp.. mis nüüd edasi? Jätkub veel sõitu ja mis hinnaga jätkub? See on pmst mingi võrreldav asi.

Kasutaja ardi jõudis sinna, kuhu jõuavad mingi aeg kõik ev-d. Mis need valikud on siis? Polegi nagu eriti häid valikuid.
Kes meist poleks ostnud/omanud 200k + km ls ice autot? Kes on pannud mitukümmend tuhhi sellele ühe laksuga alla? Vahetult pärast garantiiaja lõppu?
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

Riio12 kirjutas: 29 Nov 2024, 18:40Akul vanust vaid 4 aastat!
Müügis 10-12 aasta vanused i-MiEV SOC 60-70 ,laadimised üle 2000 tsükli, auto24 vaadata.
https://www.auto24.ee/kasutatud/nimekir ... =216652438
Sorry, aga siin pole ühtegi 220k km läbisõiduga nagu sellel jutuks oleval nelja aasta vanusel elektritaksol. Siin on. 100 tuhande tuuri kõik. Vaikselt vallamaja parklas laadides saadki natuke kabedama tervisega aku kui kiirlaadijaga.
Siin polegi suurt midagi arutada. Küpse. Nagu telefon, mis huugab pool aastat jutti pikkade kõnedega, nii et päts on soe pidevalt. Schulss.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 332
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 12 korda
On tänatud: 14 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

rs7 kirjutas: 29 Nov 2024, 18:50...
Tee ikka üks tiir 2009 aasta mieviga vs tiir 2024 aasta X7 4.4 400kw täislaks diisliga.
...
Palun näita mulle mõnda BMW X7 4.4 täislaks diisli müügikuulutust või infomaterjali. Sellist autot kahjuks ei ole toodetud. Palun kasutaja rs7 lahmi vähem.

Olles sõitnud nii BMW X7 40d ehk 3.0biT diisliga kui BMW X6m 4.4 V8 biT bensukaga, siis jah mõlemad on head autod aga me räägime mõlema puhul luksusmaasturist (baashind min 110 000+€). Kahjuks nende mõlema auto mootorid on VÄGA kapriissed ning vajavad tihti 200 000km juures remonti, kui lähtutakse tehase hooldusvälpadest.
Disain on maitse asi aga BMW X7 võibolla kannatab isegi juba Rivian R1S iga võrrelda. Vähemalt arvustuste järgi tundub olevat tegu väga hea koostekvaliteedi ja tehnoloogia autoga tegu.

Täna maksab keskmine suvaline pargimaasturi mõõdus ICE auto sama palju, kui EV.
Näiteks Skoda Kodiaq 51000-52000€ ja Skoda Enyaq 56000-57000€ (uue puhul saab veel -4000€ hinnas alla, kui ei ole häbi toetust küsida). Kui mõlemaga sõita kuni garantiiaja lõpuni ja siis välja vahetada, siis EV kulu tuleb soodsam lõpuks.
Kuid siin tekib paljudel küsimus, mis saab vanast EV. Küll ostetakse ja sõidetakse sellega ka. Kui tekib neid vanemaid EVsid piisavalt palju, siis küll tekivad ka kolmandate osapoolte hoolduskohad. Seda reguleerib turumajandus ise. Teie kes te nagunii EV ei osta endale, ei pea selle pärast küll nüüd öösel rahutult magama.
Täpselt nagu sõidetakse 20-30a vanade autodega. Alati on keegi sobiva hinna korral nõus sõitma vana autoga.

Kui keegi soovib näiteks ühe EV remondi ettevõtte arvamust erinevates mudelitest ja nende nüanssidest, siis võõrakeelset materjali lugedes peaks saama päris hea ettekujutuse tehnoloogiast.

https://evclinic.eu/2024/11/03/which-us ... ers-guide/

See mis seal Leafist kirjutatakse vastab enamvähem täpselt ka siin teemas kirjeldatud auto kohta.
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 962
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 26 korda
On tänatud: 26 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

rs7 kirjutas: 29 Nov 2024, 18:50
Kes meist poleks ostnud/omanud 200k + km ls ice autot? Kes on pannud mitukümmend tuhhi sellele ühe laksuga alla? Vahetult pärast garantiiaja lõppu?
Peab päris ogar olema, et ostma endale 30t+ õlivahetusvälbaga 200+ läbi sõitnud rääbise. Viimatise tööandja juures läksid vahetusse 2018 Vitod, ca 100 tuhat sõitnud. Selle aja jooksul on õli vahetatud kaks korda.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 11574
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 352 korda
On tänatud: 408 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Noh, kasutaja kaimagk, on sul midagi möliseda, et me koos direktoriga põristame diislit tarbivate Daciatega? Daciale on ikkagi omistatud tiitel "Eesti auto 2024"!!! ;) Esiviisikusse jõudis ainult kaks EV-d.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/a ... ia-duster/
NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! ;)
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

rst kirjutas: 30 Nov 2024, 10:48
rs7 kirjutas: 29 Nov 2024, 18:50...
Tee ikka üks tiir 2009 aasta mieviga vs tiir 2024 aasta X7 4.4 400kw täislaks diisliga.
...
Palun näita mulle mõnda BMW X7 4.4 täislaks diisli müügikuulutust või infomaterjali. Sellist autot kahjuks ei ole toodetud. Palun kasutaja rs7 lahmi vähem.

Olles sõitnud nii BMW X7 40d ehk 3.0biT diisliga kui BMW X6m 4.4 V8 biT bensukaga, siis jah mõlemad on head autod aga me räägime mõlema puhul luksusmaasturist (baashind min 110 000+€). Kahjuks nende mõlema auto mootorid on VÄGA kapriissed ning vajavad tihti 200 000km juures remonti, kui lähtutakse tehase hooldusvälpadest.
Disain on maitse asi aga BMW X7 võibolla kannatab isegi juba Rivian R1S iga võrrelda. Vähemalt arvustuste järgi tundub olevat tegu väga hea koostekvaliteedi ja tehnoloogia autoga tegu.
Ahah jah, noh, seal 400kw ja täislaksu vahel oleks pidanud olema või. Aga poogen sellega. Point oli selles, et võta ükskõik milline lux kruiiser ja ütle, et see miev oli parem. Vt neid postitusi, kus öeldakse, et ev “on kõiges üle”. See on ju.. no ma ei tea mis see on. Teinekord näeb sellist asja autofoorumites, kus keegi tuleb ühe margi foorumisse enda automarki kiitma ja ütleb, kui palju ikka tema mark on üle kõiges. See ju oligi point, et paneks ikka võrdluseese mingid võrteldavad asjad, muidu ongi lahmimine.

See on see, et kas pikka maad saab sõita? - Noh, saab aga see pole see auto.
Kas autoga saab veel pärast 200k km sõita? - Noh, saab, aga see pole see auto.
Kas järelkäru saab vedada? - Noh, saab, aga see pole see auto…
Kas talvel saab pikemale tiirule nii, et soendus ka sees ? - Noh, saab aga see pole see auto….
Kas talvel saab mootorsaani ka haagisele laadida? Konks on ju olemas ja nelivedu ka… - krt aitab juba. Mida sa veel ei taha?

Aga kõiges muus on üle…

Kui kapriissed on need 150-200k euri maksvate x7 mootorid, ma ei tea, aga väga ei koti ka.
Pole vist suuremat raharöövlit kui see, kui võetakse viimase raha eest järelturult viimaseid elupäevi teeniv lukskruiiser ja siis on ootamatu, et üks õhkamort maksab paar tonni. Appi appi!
Aga kasutatud MB G või x5 putitab leafi aku hinnaga ikka täitsa adekvaatseks pilliks. Kui nii palju on tahtmist vanasse autosse enam investeerida. Tavaliselt ei ole.

See Rivian on pmst hea näide sellest, mida ma varem ka mainisin, et kui omad eestis natukenegi eksootilisemat autot, siis sellega kaasneb kõik see, mis rariteetsema autoga kaasneb. Isegi garantiiajal või kaskoga tehtavad tööd on seiklus omaette. Rivianil pole vist põhjamaadeski oma esindust ja euroopaski on neid veel väga vähe. Kes sellist siis tahab? Ja 100k euri eest…
Disaini koha pealt ma ei kommanteeriks. Vb seda, et natuke rohkem meenutab land rover defenderit kui midagi muud.
Täna maksab keskmine suvaline pargimaasturi mõõdus ICE auto sama palju, kui EV.
Näiteks Skoda Kodiaq 51000-52000€ ja Skoda Enyaq 56000-57000€ (uue puhul saab veel -4000€ hinnas alla, kui ei ole häbi toetust küsida). Kui mõlemaga sõita kuni garantiiaja lõpuni ja siis välja vahetada, siis EV kulu tuleb soodsam lõpuks.
Kuid siin tekib paljudel küsimus, mis saab vanast EV. Küll ostetakse ja sõidetakse sellega ka. Kui tekib neid vanemaid EVsid piisavalt palju, siis küll tekivad ka kolmandate osapoolte hoolduskohad. Seda reguleerib turumajandus ise. Teie kes te nagunii EV ei osta endale, ei pea selle pärast küll nüüd öösel rahutult magama.

Täpselt nagu sõidetakse 20-30a vanade autodega. Alati on keegi sobiva hinna korral nõus sõitma vana autoga.
Nojah, kui skoda ev vs skoda disla võtta, mõlemal on ostuhind sama jne. Sõidad 200k km täis. Ise oled hooldanud, ise tead auto seisu. Tahad teise viis aastat veel lasta. Ühel masinal on mitmekümne tunandene investeering suht vältimatu, teisega saad veel 200k ilma suuremate summadeta.
Sõidukulu on soodsam siis, kui laed kodus oma juhtmest börsihinnaga jantides. Kui käid tanklas laadimas, siis tuhkagi ta odavam tuleb. Marginaalne vahe. Ja kui pead koju ampreid juurde tellima selle pärast, et kodus autot laed, siis tuleb see ka juurde liita ja lahutada. Nii et see soodne sõit on teatud tingimustel ainult.

Küsimus ju tekkiski kasutaja Ardi probleemi pinnalt, et mida teha? Kui on natuke pealehakkamist, siis vb saad oma akule veel kümne tuhande eest lisakilomeetreid. Kui pealehakkamkst või raha nii palju ei ole, siis… mis siis saab? Uus räim võtta või viie aastane liising?
Aga kui 10k eet saab sellise äraaetud masina kätte, aastased sõidud jäävad alla 10k km ja kodu-kool, töötiir 20-30 km raadiuses iga päev, siis jätkub sõtu ka sellise räimega kümneks aastaks ja seejärel otse prügimäele. Soetuskulu / aeg miinus ülalpidamiskulu annab tegelikult ju üsna okei trantspordikulu aastate lõikes.
[/quote]
pancho villa kirjutas: 30 Nov 2024, 22:12
rs7 kirjutas: 29 Nov 2024, 18:50
Kes meist poleks ostnud/omanud 200k + km ls ice autot? Kes on pannud mitukümmend tuhhi sellele ühe laksuga alla? Vahetult pärast garantiiaja lõppu?
Peab päris ogar olema, et ostma endale 30t+ õlivahetusvälbaga 200+ läbi sõitnud rääbise. Viimatise tööandja juures läksid vahetusse 2018 Vitod, ca 100 tuhat sõitnud. Selle aja jooksul on õli vahetatud kaks korda.
No, ma ei tea, mis põhjusel need Vitod siis välja vahetati? Vb olid kasutusrendis? Mille vastu vahetati? EV vastu? Vito on tegelikult väga hea pill, olen juhtumisi ühe uuema mudeliga sõitnud mõned tiirud suvel saaremaal. Mulle väga meeldis. Tegemist oli nn touring versiooniga, mitte tööbussiga ja sisu koha pealt polnud omanik kokku hoidnud. Igati vinge värk.
Kui saaks ühe sellise, millega veetakse neid tähtsaid diplomaatilise korpuse tegelasi eestis ringi mahakandmishinnaga, siis võiks isegi mõelda sellele, et panna mingi X raha alla ja jätkata bussi eluiga. Selle omamisest ma tegelt suurt ei tea midagi, kui kapriissed nad on vms.
Loogeš ju, et viimasel ajal tehase soovitus 30k km tagant õlivahetus on idiootsus. Nii need autod pekki keerataksegi. 10k km on üldiselt teada õlivahetuse välp, kui tahad oma autot hoida. Aga kui on kaks-kolm korda lastud 30k km peale välp, siis tuleb vaadata, mis seisus on see mootori osa, mis õliga kokku puutub ja kui juba kahtled, siis vahetad saaled vms preventatiivse meetodiga ära ja käid need osad üle, mis on vaja käia. Seda kõike muidugi juhul, kui ülejäänud auto on seda väärt. Ja see ei tule ev aku hinna lähedalegi, pmst sõltumata margist või mudelist.
Aga jutu point oli muidugi selles, et vanasti sai veel neid ca 200t km sõit ud “otse saksast” autodega sõidetud küll ja veel ja ei olnud kohe vaja ei mootori ega käigukasti vahetust. Päris ogar ei pidanud selleks olema. (Ogar peab olema, et 100k euri eest osta üleva lingitud Riviani ev “maastur”.) Ehk on nii nagu parsjagu näkkab ja palju endal on kogemust autode omamise ja nende ülevaatamisega. EV-ga on see kindlamast kindlam, et ca 200k km järel on umbes poole auto jagu investeering vältimatu. Kes viitsib vuhada nii, et aku peab 100km vastu, see viitsib, aga üldiselt.. jah. Järelturul selline räim omab pmst varuosade väärtust. Ja kui tahadki osta sellist, siis suurema summa paigutus on vältimatu, hoolimata sellest, kui heades ja kuivades tingimustes autot hoitud on. Vana auto hind ca 10k tuuri + aku hind (arvuta ise, kas mingi garaažikompunn või originaalaku esindusest) = ca uue või uueväärse auto hind. Sinna juurde veel veermiku jm komponenitide amortisatsiooniga seonduv kulu jne. Selle arvestuse järgi saab ühest viie aastasest liisingust otse järgmise liisingu peale lennata. Ja seda nii kaua, kuni jalg veel tatsub ja suu matsub, ehk sinu enda “parim enne” lõpuni.
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 962
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 26 korda
On tänatud: 26 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

rs7 kirjutas: 03 Dets 2024, 19:48
Loogeš ju, et viimasel ajal tehase soovitus 30k km tagant õlivahetus on idiootsus. Nii need autod pekki keerataksegi. 10k km on üldiselt teada õlivahetuse välp, kui tahad oma autot hoida. Aga kui on kaks-kolm korda lastud 30k km peale välp, siis tuleb vaadata, mis seisus on see mootori osa, mis õliga kokku puutub ja kui juba kahtled, siis vahetad saaled vms preventatiivse meetodiga ära ja käid need osad üle, mis on vaja käia. Seda kõike muidugi juhul, kui ülejäänud auto on seda väärt. Ja see ei tule ev aku hinna lähedalegi, pmst sõltumata margist või mudelist.
Pikk jutt sitt jutt, autodest ja mootoritest ei tea sa suht midagi, ei elektri ega vedelkütusega :lol:
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

pancho villa kirjutas: 03 Dets 2024, 21:30
rs7 kirjutas: 03 Dets 2024, 19:48
Loogeš ju, et viimasel ajal tehase soovitus 30k km tagant õlivahetus on idiootsus. Nii need autod pekki keerataksegi. 10k km on üldiselt teada õlivahetuse välp, kui tahad oma autot hoida. Aga kui on kaks-kolm korda lastud 30k km peale välp, siis tuleb vaadata, mis seisus on see mootori osa, mis õliga kokku puutub ja kui juba kahtled, siis vahetad saaled vms preventatiivse meetodiga ära ja käid need osad üle, mis on vaja käia. Seda kõike muidugi juhul, kui ülejäänud auto on seda väärt. Ja see ei tule ev aku hinna lähedalegi, pmst sõltumata margist või mudelist.
Pikk jutt sitt jutt, autodest ja mootoritest ei tea sa suht midagi, ei elektri ega vedelkütusega :lol:
See teema on nii surnuks tambitud, et pmst ongi mõttetu siin enam sõna võtta, aga mis puutub minu teadmistesse, siis sellele, millele hammas peale hakkab, puren enda auto peal ise. Kui on vaja üles tõsta jms, siis tuleb mujale minna. Mitte nii, et saan tühja koha pealt 3500 eurise arve ja lasen endale midagi pähe määrida, mis asjasse ei puutu.
Ja mis see sinu sõnavõtt siis oli? Et sul “töö juures vahetati 100k km sõitnud vitod välja”? Noh? Ja siis? Vähe kotib, et välja vahetati..
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 962
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 26 korda
On tänatud: 26 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

Eks sa oledki seda tüüpi tegelane, kes oma päevinäinud Octavial õli vahetab ja seejärel plädiseb mäekõrguselt üle jõu käivatel masinatel saalevahetusest :lol:

Sa eilane ei saa muidugi aru, et kui õli vahetatakse 40 tuhande tagant (sest 100k/30k õlivahetus oleks kolm õlivahetust), ei ole kahju mitte kuidagi saaledes, sest õliga ei puutu kokku mitte ainult saaled, vaid palju väga kalleid komponente. Mina ei julgeks osta isegi ainult 100 tuhat läbi sõitnud ice autot seetõttu.

Su hüsteeritsemine elektriautode kallal on eidelik. Ja raha sul nagunii pole, miks siis põdeda selle üle, et keegi eluga paremini hakkav kodanik endale Riviani ostab?
rs7
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 112
Liitunud: 16 Juul 2021, 22:15
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 5 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rs7 »

pancho villa kirjutas: 03 Dets 2024, 21:58 sest õliga ei puutu kokku mitte ainult saaled, vaid palju väga kalleid komponente.
:shock: :lol:
Kasutaja avatar
pancho villa
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 962
Liitunud: 10 Jaan 2012, 22:11
On tänanud: 26 korda
On tänatud: 26 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas pancho villa »

Kuskil kindlasti leiad mingi skeemi, mis kujutab õli liikumisteekonda sisepõlemismootoris. Võib-olla isegi gifi või video, sooda.
Vasta