Elektriautodest

siia käivad üldised teemad, mis teistesse foorumitesse ei sobi
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 544
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 13 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

Ilmselgelt mõne aastaga soetuskulu tasa ei teeni, ent selliste süsteemide puhul tuleb vaadata kogu elutsüklit, paneelid 25 aastat vähemasti võiks kesta, inverter ehk nii 10 kanti väidetavalt, paneelivatt maksab mõnikümmend senti vati kohta, aastas toodab 1W ca 1kWh, kui eeldada, et päikeselisel ajal elektrihind suht madal, ent võrgutasu maksaks ikka ja paneme puusalt 10 senti kogukulu koos ülekandetasuga, siis ainult paneelihinna järgi vaadates paari aastaga oleks justkui soetuskulu ettevõttel, kes omatarbeks suudab kõik ära kasutada tasa, ok paneeli hind suht madal juba kogukulust, paneme inverteri, paigalduskulu ja muu jura veel 2,5 x paigalduskulule otsa, siis ikkagist 5 aastaga võiks enamvähem nulli jõudma hakata, kui süsteemi kogu eluiga vaadata, siis võiks olemus nagu kohale jõudma hakata, et tuleks soodsam see päikeseelektri hind ise kohapeal ära tarbides, kui võrgust otse osta, kui asja kogu elutsükli lõikes hinnata.
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 544
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 13 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

EH.INS. kirjutas: 01 Okt 2024, 23:12 1. Mida rohkem seda juhitamatut asja on seda kallim SUMMAARSELT tarbijale
2. Tüüpiline "roheenergeetiku" jutt kus ei hoomata mis sisaldub SUMMAARSES hinnas / isegi ei saada aru millest SUMMAARNE hind koosneb ning mis ja kuidas seda mõjutab
Kui ise omada majapidamises omal käel paigaldatud mõistliku hinnaga kätte tulnud akulahendust, siis personaalselt minule kui tarbijale pole siin enam juhitamatut energiat/hinda, vaid juhin vastavalt hinnale ja kokkuvõttes kogu akusüsteemi eluiga arvestades saavutan soodsama hinna kWh kohta, kui oleks tuimalt olemasoleva süsteemi hindade meelevallas.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 61 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 22:11
RaJy kirjutas: 01 Okt 2024, 22:05
new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 20:29 Paneelid ei koosne ainult klaasist, alumiiniumraam ümber seal üldiselt, jupp vaskkaablit ja fotoelementides ka mingi väike kogus metalle. Suuremahuliselt ümber töödeldes eraldatav metall tekitab "toormele" ehk paneelidele siiski mingi väärtuse.

Ja "iks"-le vastuseks, siis nagu näha on, leiab vastaste möla kordades tihedamalt vale plämana ümber lükkamist, seega jah see kummalt poolt lollimat möla tuleb, see sõltub juba hindaja maailmavaatest ja olemusest, et mille põhjal ta oma hinnanguid teeb "möla" osas, kas faktide ja reaalse elu või mingite väljamõeldiste baasilt.
Alumiinium on maailmas levinuim metall. Pane oma kokkuost püsti ja ma olen essimene klient!
Too mulle igapäevaselt vähemalt miski 5 tonni paneele ja ma hakkaks selle peale vaikselt mõtlema.

Või oot, sul on praegu kohe reaalselt ka siis midagi jagada või? Kui palju ja kus asuvad?
Terve sahhaara kõrbe jagu võin hetkega pakkuda räni (mendelejevi tabelis tähistusega Si) miljonites tonnides
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 544
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 13 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

RaJy kirjutas: 01 Okt 2024, 23:31
new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 22:11
RaJy kirjutas: 01 Okt 2024, 22:05
new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 20:29 Paneelid ei koosne ainult klaasist, alumiiniumraam ümber seal üldiselt, jupp vaskkaablit ja fotoelementides ka mingi väike kogus metalle. Suuremahuliselt ümber töödeldes eraldatav metall tekitab "toormele" ehk paneelidele siiski mingi väärtuse.

Ja "iks"-le vastuseks, siis nagu näha on, leiab vastaste möla kordades tihedamalt vale plämana ümber lükkamist, seega jah see kummalt poolt lollimat möla tuleb, see sõltub juba hindaja maailmavaatest ja olemusest, et mille põhjal ta oma hinnanguid teeb "möla" osas, kas faktide ja reaalse elu või mingite väljamõeldiste baasilt.
Alumiinium on maailmas levinuim metall. Pane oma kokkuost püsti ja ma olen essimene klient!
Too mulle igapäevaselt vähemalt miski 5 tonni paneele ja ma hakkaks selle peale vaikselt mõtlema.

Või oot, sul on praegu kohe reaalselt ka siis midagi jagada või? Kui palju ja kus asuvad?
Terve sahhaara kõrbe jagu võin hetkega pakkuda räni (mendelejevi tabelis tähistusega Si) miljonites tonnides
Ma sain aru, et sul nagu oleks homnepäev paneele tuua, aga ei niisama kõvatas nagu näha. Kui sul miljonites tonnides räni tuua, siis too need sadades tonnides alumiiniumi jms metalle ka, mida mul paneelidest oleks võimalik kätte saada.
EH.INS.
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 779
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 24 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 23:30
EH.INS. kirjutas: 01 Okt 2024, 23:12 1. Mida rohkem seda juhitamatut asja on seda kallim SUMMAARSELT tarbijale
2. Tüüpiline "roheenergeetiku" jutt kus ei hoomata mis sisaldub SUMMAARSES hinnas / isegi ei saada aru millest SUMMAARNE hind koosneb ning mis ja kuidas seda mõjutab
Kui ise omada majapidamises omal käel paigaldatud mõistliku hinnaga kätte tulnud akulahendust, siis personaalselt minule kui tarbijale pole siin enam juhitamatut energiat/hinda, vaid juhin vastavalt hinnale ja kokkuvõttes kogu akusüsteemi eluiga arvestades saavutan soodsama hinna kWh kohta, kui oleks tuimalt olemasoleva süsteemi hindade meelevallas.
Off-grid ja anna minna...
Seni kuni seda pole ära mula aja - "lõbusalt" maksame kollektiivselt Sinu lõbu kinni
Vko
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 26
Liitunud: 20 Veebr 2024, 13:15

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Vko »

new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 23:22 Ilmselgelt mõne aastaga soetuskulu tasa ei teeni, ent selliste süsteemide puhul tuleb vaadata kogu elutsüklit, paneelid 25 aastat vähemasti võiks kesta, inverter ehk nii 10 kanti väidetavalt, paneelivatt maksab mõnikümmend senti vati kohta, aastas toodab 1W ca 1kWh, kui eeldada, et päikeselisel ajal elektrihind suht madal, ent võrgutasu maksaks ikka ja paneme puusalt 10 senti kogukulu koos ülekandetasuga, siis ainult paneelihinna järgi vaadates paari aastaga oleks justkui soetuskulu ettevõttel, kes omatarbeks suudab kõik ära kasutada tasa, ok paneeli hind suht madal juba kogukulust, paneme inverteri, paigalduskulu ja muu jura veel 2,5 x paigalduskulule otsa, siis ikkagist 5 aastaga võiks enamvähem nulli jõudma hakata, kui süsteemi kogu eluiga vaadata, siis võiks olemus nagu kohale jõudma hakata, et tuleks soodsam see päikeseelektri hind ise kohapeal ära tarbides, kui võrgust otse osta, kui asja kogu elutsükli lõikes hinnata.
Arvesta 1 kW paneeli kogukulu koos profesionaalse paigaldamisega kui asi täislahendusena osta, palju EUR/kW kohta tuleb. Kui arvestada ka mainitud fakti investeerimise kohta, et kui näiteks päikesepargi kogukulud 10 aasta jooksul olid 50 000 EUR ja võrgust ostetud elekter oleks maksnud 60 000, siis vaid rumal (kuid siiski piisavalt tark teadmaks, et 60 000 on suurem number kui 50 000) suudaks seal kasumlikkust näha, sellel hetkel on see "investeering" tegelikult veel miinuses. :scratch:
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 544
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 13 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

Mismoodi sa seal maksaks ei tea, võrku müügiga ei tegele, siis ei saa selle taha kuidagi pugeda. Pigem kui tiputundidel mil hind laes akumehed oma akude pealt tarbivad, siis just jääks võrgus olev puudujääk väiksemaks, mistõttu ka hind võiks selle tulemusel tiputundidel madalamaks jääda, kui oleks selline korduv muster, et kallimate hindade korral mingid tarbijad kukuvad tagant ära akude peale, siis hoopis tavatarbijale maksaks justkui akude omajad kaude "lõbu" kinni, kuna tipuhinnad jääksid väiksemaks. Kui kunagi eelmisel aastal vms see 4000 eurine megavati hind oli, siis olevat ka suht olematu väike kogus võrgust puudu jäänud ja oleks see kaetud olnud kas tootmise või siis vastupidi väiksema tarbimisega, näiteks akumeeste ära kukkumisega tarbijatena, siis oleks see tollel korral olnud meeletu tipuhind kordades madalam olnud.
EH.INS.
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 779
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 24 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

@ Vko

"Roheenergeetikule" pole mõtet selgitada sellist asja nagu raha ajaväärtus
Ta ei tea mis see on ja ta ei saa sellest aru ja ta pole sellest kuulnudki
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 544
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 13 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

Vko kirjutas: 01 Okt 2024, 23:52
new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 23:22 Ilmselgelt mõne aastaga soetuskulu tasa ei teeni, ent selliste süsteemide puhul tuleb vaadata kogu elutsüklit, paneelid 25 aastat vähemasti võiks kesta, inverter ehk nii 10 kanti väidetavalt, paneelivatt maksab mõnikümmend senti vati kohta, aastas toodab 1W ca 1kWh, kui eeldada, et päikeselisel ajal elektrihind suht madal, ent võrgutasu maksaks ikka ja paneme puusalt 10 senti kogukulu koos ülekandetasuga, siis ainult paneelihinna järgi vaadates paari aastaga oleks justkui soetuskulu ettevõttel, kes omatarbeks suudab kõik ära kasutada tasa, ok paneeli hind suht madal juba kogukulust, paneme inverteri, paigalduskulu ja muu jura veel 2,5 x paigalduskulule otsa, siis ikkagist 5 aastaga võiks enamvähem nulli jõudma hakata, kui süsteemi kogu eluiga vaadata, siis võiks olemus nagu kohale jõudma hakata, et tuleks soodsam see päikeseelektri hind ise kohapeal ära tarbides, kui võrgust otse osta, kui asja kogu elutsükli lõikes hinnata.
Arvesta 1 kW paneeli kogukulu koos profesionaalse paigaldamisega kui asi täislahendusena osta, palju EUR/kW kohta tuleb. Kui arvestada ka mainitud fakti investeerimise kohta, et kui näiteks päikesepargi kogukulud 10 aasta jooksul olid 50 000 EUR ja võrgust ostetud elekter oleks maksnud 60 000, siis vaid rumal (kuid siiski piisavalt tark teadmaks, et 60 000 on suurem number kui 50 000) suudaks seal kasumlikkust näha, sellel hetkel on see "investeering" tegelikult veel miinuses. :scratch:
Ja toodang oleks antud juhul alles poolel teel ju, tee tehe ikka lõpuni ja arvesta siis uuesti. Pane veel 10 aasta toodang otsa ja arvesta, et võrgutasud jms kulude kallinemine on rusikareeglina vastavalt inflatsioonile igal juhul sisse kirjutatud valemisse energia hinna osas.
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 544
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 13 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

EH.INS. kirjutas: 01 Okt 2024, 23:57 @ Vko

"Roheenergeetikule" pole mõtet selgitada sellist asja nagu raha ajaväärtus
Ta ei tea mis see on ja ta ei saa sellest aru ja ta pole sellest kuulnudki
See inflatsioon kajastub sul täpselt samamoodi ka energiahinnas, sina kui suur rahalugeja võiks nii elementaarse seose ometigi ju suuta luua, aga nagu näha siis on seal ainult üks suur"tark " mulin taga, muud midagi.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 61 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 23:36
RaJy kirjutas: 01 Okt 2024, 23:31
new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 22:11
RaJy kirjutas: 01 Okt 2024, 22:05
new1 kirjutas: 01 Okt 2024, 20:29 Paneelid ei koosne ainult klaasist, alumiiniumraam ümber seal üldiselt, jupp vaskkaablit ja fotoelementides ka mingi väike kogus metalle. Suuremahuliselt ümber töödeldes eraldatav metall tekitab "toormele" ehk paneelidele siiski mingi väärtuse.

Ja "iks"-le vastuseks, siis nagu näha on, leiab vastaste möla kordades tihedamalt vale plämana ümber lükkamist, seega jah see kummalt poolt lollimat möla tuleb, see sõltub juba hindaja maailmavaatest ja olemusest, et mille põhjal ta oma hinnanguid teeb "möla" osas, kas faktide ja reaalse elu või mingite väljamõeldiste baasilt.
Alumiinium on maailmas levinuim metall. Pane oma kokkuost püsti ja ma olen essimene klient!
Too mulle igapäevaselt vähemalt miski 5 tonni paneele ja ma hakkaks selle peale vaikselt mõtlema.

Või oot, sul on praegu kohe reaalselt ka siis midagi jagada või? Kui palju ja kus asuvad?
Terve sahhaara kõrbe jagu võin hetkega pakkuda räni (mendelejevi tabelis tähistusega Si) miljonites tonnides
Ma sain aru, et sul nagu oleks homnepäev paneele tuua, aga ei niisama kõvatas nagu näha. Kui sul miljonites tonnides räni tuua, siis too need sadades tonnides alumiiniumi jms metalle ka, mida mul paneelidest oleks võimalik kätte saada.
Mitu tonni päevas oled vastu valmis võtma. puhast räni (Mendelejevi tabelis Si) Kuhu soovid ja ja kas 30 tonniste autodega sobib. Usu mind - ma olen võimeline selle organiseerima!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2501
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 33 korda
On tänatud: 89 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

30 tonni suht kaasaegseid paneele? Pole paha, vb olla võtaksin vastu, Harjumaal, Kosel. Kas saad vähemalt 300 W paneel, töökorras ja ühesuguseid? Tänan. :D. Ma laotan nad põllule.
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 61 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Et hakkasid kartma? tegelikult ilmselt googeldasid ja said teada millest klaas koosneb...
EH.INS.
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 779
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 24 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

new1 kirjutas: 02 Okt 2024, 00:00
EH.INS. kirjutas: 01 Okt 2024, 23:57 @ Vko

"Roheenergeetikule" pole mõtet selgitada sellist asja nagu raha ajaväärtus
Ta ei tea mis see on ja ta ei saa sellest aru ja ta pole sellest kuulnudki
See inflatsioon kajastub sul täpselt samamoodi ka energiahinnas, sina kui suur rahalugeja võiks nii elementaarse seose ometigi ju suuta luua, aga nagu näha siis on seal ainult üks suur"tark " mulin taga, muud midagi.
Minu "inflatsioon" kajastub kõige eredamalt "varahindade inflatsioonis"...
"Roheenergeetikule" on analoogsed terminid nagu majandus / finantsid / tulusus jms ning nende koosmõju arusaadavalt tundmatu teema...
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 544
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 13 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

RaJy kirjutas: 02 Okt 2024, 00:16 Et hakkasid kartma? tegelikult ilmselt googeldasid ja said teada millest klaas koosneb...
Kartma, ei tea mida? :D , ma ei passi siin foorumis päevad läbi valvel nagu mõni teine tegelane ega aja mingit pläusti 24/7, seega vastan siis kui vaba hetk on, targematki teha. Ja mida siin oma 30 tonni päevas plähmerdamisega üritad justkui üle uputamise lubadustega lämmatada, mul hobiauto müügis ja loodetavasti on varsti garaaz vaba ning seda ma müüki/üürile nagunii ei plaani panna, seega ca paari tonni jagu paneele peaks sinna kenasti mahtuma ja jääks riiulitele juurdepääs veel, seega saa esmalt selle garaazitäiegagi hakkama ja siis vaatab edasi :D. Ja nagu ma räägin tõsiselt siin praegu, kui on kellegil üle neid, siis ma olen nõus garaazitäie endale sinna võtma, kui mul see pind seal vabaks saab.
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 544
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 13 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas new1 »

EH.INS. kirjutas: 02 Okt 2024, 00:17
new1 kirjutas: 02 Okt 2024, 00:00
EH.INS. kirjutas: 01 Okt 2024, 23:57 @ Vko

"Roheenergeetikule" pole mõtet selgitada sellist asja nagu raha ajaväärtus
Ta ei tea mis see on ja ta ei saa sellest aru ja ta pole sellest kuulnudki
See inflatsioon kajastub sul täpselt samamoodi ka energiahinnas, sina kui suur rahalugeja võiks nii elementaarse seose ometigi ju suuta luua, aga nagu näha siis on seal ainult üks suur"tark " mulin taga, muud midagi.
Minu "inflatsioon" kajastub kõige eredamalt "varahindade inflatsioonis"...
"Roheenergeetikule" on analoogsed terminid nagu majandus / finantsid / tulusus jms ning nende koosmõju arusaadavalt tundmatu teema...
Energia on samasoodi vara ja allub inflatsiooni reeglitele pluss sinna kuuluvad võrguhoolduse jms tasud, mis kõik seotud toormehindade+tööjõu kallinemisega, kohalik "majandusteadlane" ei adu elementaaresimaidki seoseid nagu näha, ent seosetu mula ajamises on meister.
EH.INS.
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 779
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 24 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

No ja milleks siis siia juurde mula odavusest???
Urmas
autodidakt
Postitusi: 11322
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 338 korda
On tänatud: 402 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Sattusin lugema artiklit- https://auto.geenius.ee/rubriik/elektri ... ilomeetri/
Küll ikka osatakse jahuda ja rääkida auto lisadest, mis võib-olla ei pruugi ostja soovidega.
Uus mudel on 4488 millimeetrit pikk, 1884 millimeetrit lai ja 1625 millimeetrit kõrge. Teljevahe on 2765 millimeetrit ning tühimass 1949 kilogrammi.
Ma oleks kohe olnud selle auto ostja kui tühimass oleks antud grammides. Lihtsalt tuttavate ees oleks olnud uhkem tunne vingemaid suuremaid numbreid ette laulda. Äge oleks ju kelkida, et mu auto tühimass on ikkagi 1 949 000 grammi. ;)
Elroq pakub tootja sõnul rohkelt siseruumi ning see tähendab ka turusegmendi suurimat pakiruumi mahtu 470 liitrit (või kuni 1580 liitrit istmete allaklappimise järel).
Kas see auto on mõeldud kaubikuks või pereautoks? Kui pereautoks, siis kui vajalik on igapäevaselt nii suur pakiruumi maht?
Pakutavad disainipaketid kasutavad uuenduslikke jätkusuutlikke materjale ning uudiseks on ka uued Simply Clever lahendused nagu näiteks 48-liitrise mahuga panipaik või pagasikatte all peituv hoiuvõrk laadimiskaablile.
Kas see pakutav disainipakett ei peaks olema põhivarustuses? Minu jaoks on sellisel juhul arenguruumi hinna osas ehk selline asi võiks olla standardvarustuses.
Lisaks leiab autost ka hoiulaeka Jumbo box, millesse saab paigutada tahvelarvuti, tagaistujate hoiulaeka, klapitavad pagasikonksud pakiruumi kummaski seinas, veosekinnituselemendid pakiruumi topeltpõranda all, pakiruumi poolitusvõrgu, rehvisügavusmõõdikuga jääkraabitsa laadimisluugi siseküljel ja vihmavarju vastavas hoidikus juhiukses.
Tsitaadis sinisega rõhutatu- kas kõik tahvelarvutid on standardsuurusega? Punasega rõhutatu on minu jaoks hoopis naljanumber, sest ma tean ja olen kasutanud erinevaid jääkaabitsaid alates teleskoopvarrega omast ja lõpetades isikliku panga- või suvalise kliendikaardiga. Nojah, pean tunnistama, et mu panga-või kliendikaardil ei olnud rehvisügavuse mõõtjat. ;) Ma ei kujuta hästi ette, kellede jaoks peab olema või kes peab omama rehvisügavuse mõõtjat. Kui need, kes ostavad eelkirjeldatud auto, kas siis neil ei ole enam raha osta korralikud rehvid ja peab viimase peale kulutama?
Minu märkuseid paluks võtta miinustena selle auto mitte soetamiseks ehk pluss ei kaalunud üles miinuseid. Miinused minu jaoks olid väike läbisõit ja mingid mõtetud njuutonud, millega tänapäevaliikluses ei saa kasutada. Mis kasu on njuutonitest kui foori all vasakpööret lubav tuli põleb 4 sekundit ja sellest 2 sekundit magab maha telefonis surfav foori ees oleva esimese auto juht, kes märkab sõitma hakata alles peale signaali andmist. Igapäevane situatsioon Tallinna liikluses. ;)

Minu jaoks oli palju intrigeerivam see artikkel https://auto.pub/hiinlased-lubavad-labi ... agitaiega/ Kui nad teeks sellest veel kaubiku mõõtu variandi, siis vist hakkaks isegi mõtlema. Keremahu poolest vist annaks teha küll. ;)
EH.INS.
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 779
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 24 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

1 kvartal
Ford’s electric vehicle unit reported that losses soared in the first quarter to $1.3 billion, or $132,000 for each of the 10,000 vehicles it sold in the first three months of the year, helping to drag down earnings for the company overall.
September
Initial EV sales were significantly attributable to early adopters eager to embrace the new vehicle propulsion technology. Accordingly, these early adopters were more amenable to the markedly higher pricing of EVs compared with internal combustion engine (ICE) vehicles (such pricing reflecting the substantially higher development costs of EVs). However, with EV sales to early adopters now seemingly significantly exhausted, EVs are struggling to maintain ongoing sales momentum among mainstream consumers.

Prospective purchasers cite numerous concerns involved with buying an EV. These include ongoing materially higher pricing vis-à-vis comparable ICE models (despite repeated and material price reductions implemented by several EV manufacturers in recent periods). Moreover, vehicle range (which can fluctuate considerably under various weather conditions) and concerns regarding the reliability of EV charging and the adequacy of the EV charging infrastructure (notably in rural areas) represent meaningful additional headwinds to the sales growth of EVs.
rst
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 309
Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
On tänanud: 9 korda
On tänatud: 13 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas rst »

Urmas kirjutas: 03 Okt 2024, 23:52..
Elroq pakub tootja sõnul rohkelt siseruumi ning see tähendab ka turusegmendi suurimat pakiruumi mahtu 470 liitrit (või kuni 1580 liitrit istmete allaklappimise järel).
Kas see auto on mõeldud kaubikuks või pereautoks? Kui pereautoks, siis kui vajalik on igapäevaselt nii suur pakiruumi maht?
Pigem ütleks, et antud Elroq pakiruum on väike pereauto jaoks. Minu EV pereauto pakiruumimaht on 840L ja vahel tuleb isegi sellest puudus, sest 3 lapsega kuhugi minnes kasvõi 2-3 päevaks on vaja üllatavalt palju asju kaasa võtta. Urmas sul on vist juba meelest läinud, et lastega on vaja suuremat autot, kui ilma lasteta.
123.jpg
PS! Jõudu pole autol kunagi liiga palju.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 11322
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 338 korda
On tänatud: 402 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

rst kirjutas: 04 Okt 2024, 10:17 Urmas sul on vist juba meelest läinud, et lastega on vaja suuremat autot, kui ilma lasteta.
Minu ellu ilmus esimene auto(väga kasutatud Opel Kadet) alles ca 24 aastat tagasi ja selle ajani ei jäänud mitte midagi tegemata!
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1439
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 47 korda
On tänatud: 61 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Mul oli esimene auto Lada 2105 - ei mäleta küll, et miski oleks vedamata jäänud auto väiksuse tõttu. Järgmine oli Ford Scorpio - vot see oli laev!
kaimagk
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 836
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 62 korda
On tänatud: 33 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

Minu tädi elab Võrumaal ja teeb endiselt häid pannkooke.
:yahoo:
Urmas
autodidakt
Postitusi: 11322
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 338 korda
On tänatud: 402 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kaimagk kirjutas: 04 Okt 2024, 21:19 Minu tädi elab Võrumaal ja teeb endiselt häid pannkooke.
:yahoo:
Ja ta ei tahagi EV-d? Käib jahu järel jala, väntab ketiga jalgrattal või EV jalgrattaga kõrvalpoes? Või on tal nii suur aiamaa, kus kasvatada pannkoogi valmistamiseks vajalikku vilja, käsikiviga jahvatab ja lõkke peal küpsetab? Kas sa ikka laias laastus saad aru, et kus kohast ja kelle arvelt kogu see "rohelise idee" materjal kellegi uitmõtte teostamiseks peab tulema? Oeh, ära ole nii lihtsameelne! Kas sa saaks anda vihjeid, et näiteks ,kus kuradi peest kavatseb võtta materjale Elon Musk oma uitmõtte jaoks koloniseerida kogu planeedi Maa rahvastik Marsile, kus nn ööpäevane temperatuurikõikumine on ikka metsik.
Kui polaaralad välja arvata, siis on päevased temperatuurikõikumised planeedil 145 °C ringis
Allikas https://et.wikipedia.org/wiki/Marsi_kliima
Musk on oma ideedega hullem ja lollim kui Stalin, kes omal küüditas aastaegade vahelduses 80*-sse temperatuuri erinevustesse. Ja nii surigi välja moetööstus. Või hakkame Temu kaudu tellima Marsile disainskafandreid? Kas siin osad tõesti arvavad, et Elon Muskil on hallrakkudega kõik korras?
EH.INS.
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 779
Liitunud: 29 Juul 2024, 10:56
On tänatud: 24 korda

Re: Elektriautodest

Lugemata postitus Postitas EH.INS. »

OT...
EV populariseerimine väitega "saastab vähem" kriitikat ei kannata... (nagu paljud muud asjad)
EL-s tehakse kõik selleks, et tarbija ei saaks vähegi taskukohasemat EV-d endale lubada...
Vasta