Elektriautodest
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas new1 »
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas new1 »
Kui ise omada majapidamises omal käel paigaldatud mõistliku hinnaga kätte tulnud akulahendust, siis personaalselt minule kui tarbijale pole siin enam juhitamatut energiat/hinda, vaid juhin vastavalt hinnale ja kokkuvõttes kogu akusüsteemi eluiga arvestades saavutan soodsama hinna kWh kohta, kui oleks tuimalt olemasoleva süsteemi hindade meelevallas.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1439
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 47 korda
- On tänatud: 61 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
Terve sahhaara kõrbe jagu võin hetkega pakkuda räni (mendelejevi tabelis tähistusega Si) miljonites tonnidesnew1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 22:11Too mulle igapäevaselt vähemalt miski 5 tonni paneele ja ma hakkaks selle peale vaikselt mõtlema.RaJy kirjutas: ↑01 Okt 2024, 22:05Alumiinium on maailmas levinuim metall. Pane oma kokkuost püsti ja ma olen essimene klient!new1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 20:29 Paneelid ei koosne ainult klaasist, alumiiniumraam ümber seal üldiselt, jupp vaskkaablit ja fotoelementides ka mingi väike kogus metalle. Suuremahuliselt ümber töödeldes eraldatav metall tekitab "toormele" ehk paneelidele siiski mingi väärtuse.
Ja "iks"-le vastuseks, siis nagu näha on, leiab vastaste möla kordades tihedamalt vale plämana ümber lükkamist, seega jah see kummalt poolt lollimat möla tuleb, see sõltub juba hindaja maailmavaatest ja olemusest, et mille põhjal ta oma hinnanguid teeb "möla" osas, kas faktide ja reaalse elu või mingite väljamõeldiste baasilt.
Või oot, sul on praegu kohe reaalselt ka siis midagi jagada või? Kui palju ja kus asuvad?
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas new1 »
Ma sain aru, et sul nagu oleks homnepäev paneele tuua, aga ei niisama kõvatas nagu näha. Kui sul miljonites tonnides räni tuua, siis too need sadades tonnides alumiiniumi jms metalle ka, mida mul paneelidest oleks võimalik kätte saada.RaJy kirjutas: ↑01 Okt 2024, 23:31Terve sahhaara kõrbe jagu võin hetkega pakkuda räni (mendelejevi tabelis tähistusega Si) miljonites tonnidesnew1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 22:11Too mulle igapäevaselt vähemalt miski 5 tonni paneele ja ma hakkaks selle peale vaikselt mõtlema.RaJy kirjutas: ↑01 Okt 2024, 22:05Alumiinium on maailmas levinuim metall. Pane oma kokkuost püsti ja ma olen essimene klient!new1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 20:29 Paneelid ei koosne ainult klaasist, alumiiniumraam ümber seal üldiselt, jupp vaskkaablit ja fotoelementides ka mingi väike kogus metalle. Suuremahuliselt ümber töödeldes eraldatav metall tekitab "toormele" ehk paneelidele siiski mingi väärtuse.
Ja "iks"-le vastuseks, siis nagu näha on, leiab vastaste möla kordades tihedamalt vale plämana ümber lükkamist, seega jah see kummalt poolt lollimat möla tuleb, see sõltub juba hindaja maailmavaatest ja olemusest, et mille põhjal ta oma hinnanguid teeb "möla" osas, kas faktide ja reaalse elu või mingite väljamõeldiste baasilt.
Või oot, sul on praegu kohe reaalselt ka siis midagi jagada või? Kui palju ja kus asuvad?
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Off-grid ja anna minna...new1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 23:30Kui ise omada majapidamises omal käel paigaldatud mõistliku hinnaga kätte tulnud akulahendust, siis personaalselt minule kui tarbijale pole siin enam juhitamatut energiat/hinda, vaid juhin vastavalt hinnale ja kokkuvõttes kogu akusüsteemi eluiga arvestades saavutan soodsama hinna kWh kohta, kui oleks tuimalt olemasoleva süsteemi hindade meelevallas.
Seni kuni seda pole ära mula aja - "lõbusalt" maksame kollektiivselt Sinu lõbu kinni
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Vko »
Arvesta 1 kW paneeli kogukulu koos profesionaalse paigaldamisega kui asi täislahendusena osta, palju EUR/kW kohta tuleb. Kui arvestada ka mainitud fakti investeerimise kohta, et kui näiteks päikesepargi kogukulud 10 aasta jooksul olid 50 000 EUR ja võrgust ostetud elekter oleks maksnud 60 000, siis vaid rumal (kuid siiski piisavalt tark teadmaks, et 60 000 on suurem number kui 50 000) suudaks seal kasumlikkust näha, sellel hetkel on see "investeering" tegelikult veel miinuses.new1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 23:22 Ilmselgelt mõne aastaga soetuskulu tasa ei teeni, ent selliste süsteemide puhul tuleb vaadata kogu elutsüklit, paneelid 25 aastat vähemasti võiks kesta, inverter ehk nii 10 kanti väidetavalt, paneelivatt maksab mõnikümmend senti vati kohta, aastas toodab 1W ca 1kWh, kui eeldada, et päikeselisel ajal elektrihind suht madal, ent võrgutasu maksaks ikka ja paneme puusalt 10 senti kogukulu koos ülekandetasuga, siis ainult paneelihinna järgi vaadates paari aastaga oleks justkui soetuskulu ettevõttel, kes omatarbeks suudab kõik ära kasutada tasa, ok paneeli hind suht madal juba kogukulust, paneme inverteri, paigalduskulu ja muu jura veel 2,5 x paigalduskulule otsa, siis ikkagist 5 aastaga võiks enamvähem nulli jõudma hakata, kui süsteemi kogu eluiga vaadata, siis võiks olemus nagu kohale jõudma hakata, et tuleks soodsam see päikeseelektri hind ise kohapeal ära tarbides, kui võrgust otse osta, kui asja kogu elutsükli lõikes hinnata.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas new1 »
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
"Roheenergeetikule" pole mõtet selgitada sellist asja nagu raha ajaväärtus
Ta ei tea mis see on ja ta ei saa sellest aru ja ta pole sellest kuulnudki
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas new1 »
Ja toodang oleks antud juhul alles poolel teel ju, tee tehe ikka lõpuni ja arvesta siis uuesti. Pane veel 10 aasta toodang otsa ja arvesta, et võrgutasud jms kulude kallinemine on rusikareeglina vastavalt inflatsioonile igal juhul sisse kirjutatud valemisse energia hinna osas.Vko kirjutas: ↑01 Okt 2024, 23:52Arvesta 1 kW paneeli kogukulu koos profesionaalse paigaldamisega kui asi täislahendusena osta, palju EUR/kW kohta tuleb. Kui arvestada ka mainitud fakti investeerimise kohta, et kui näiteks päikesepargi kogukulud 10 aasta jooksul olid 50 000 EUR ja võrgust ostetud elekter oleks maksnud 60 000, siis vaid rumal (kuid siiski piisavalt tark teadmaks, et 60 000 on suurem number kui 50 000) suudaks seal kasumlikkust näha, sellel hetkel on see "investeering" tegelikult veel miinuses.new1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 23:22 Ilmselgelt mõne aastaga soetuskulu tasa ei teeni, ent selliste süsteemide puhul tuleb vaadata kogu elutsüklit, paneelid 25 aastat vähemasti võiks kesta, inverter ehk nii 10 kanti väidetavalt, paneelivatt maksab mõnikümmend senti vati kohta, aastas toodab 1W ca 1kWh, kui eeldada, et päikeselisel ajal elektrihind suht madal, ent võrgutasu maksaks ikka ja paneme puusalt 10 senti kogukulu koos ülekandetasuga, siis ainult paneelihinna järgi vaadates paari aastaga oleks justkui soetuskulu ettevõttel, kes omatarbeks suudab kõik ära kasutada tasa, ok paneeli hind suht madal juba kogukulust, paneme inverteri, paigalduskulu ja muu jura veel 2,5 x paigalduskulule otsa, siis ikkagist 5 aastaga võiks enamvähem nulli jõudma hakata, kui süsteemi kogu eluiga vaadata, siis võiks olemus nagu kohale jõudma hakata, et tuleks soodsam see päikeseelektri hind ise kohapeal ära tarbides, kui võrgust otse osta, kui asja kogu elutsükli lõikes hinnata.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas new1 »
See inflatsioon kajastub sul täpselt samamoodi ka energiahinnas, sina kui suur rahalugeja võiks nii elementaarse seose ometigi ju suuta luua, aga nagu näha siis on seal ainult üks suur"tark " mulin taga, muud midagi.
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1439
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 47 korda
- On tänatud: 61 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
Mitu tonni päevas oled vastu valmis võtma. puhast räni (Mendelejevi tabelis Si) Kuhu soovid ja ja kas 30 tonniste autodega sobib. Usu mind - ma olen võimeline selle organiseerima!new1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 23:36Ma sain aru, et sul nagu oleks homnepäev paneele tuua, aga ei niisama kõvatas nagu näha. Kui sul miljonites tonnides räni tuua, siis too need sadades tonnides alumiiniumi jms metalle ka, mida mul paneelidest oleks võimalik kätte saada.RaJy kirjutas: ↑01 Okt 2024, 23:31Terve sahhaara kõrbe jagu võin hetkega pakkuda räni (mendelejevi tabelis tähistusega Si) miljonites tonnidesnew1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 22:11Too mulle igapäevaselt vähemalt miski 5 tonni paneele ja ma hakkaks selle peale vaikselt mõtlema.RaJy kirjutas: ↑01 Okt 2024, 22:05Alumiinium on maailmas levinuim metall. Pane oma kokkuost püsti ja ma olen essimene klient!new1 kirjutas: ↑01 Okt 2024, 20:29 Paneelid ei koosne ainult klaasist, alumiiniumraam ümber seal üldiselt, jupp vaskkaablit ja fotoelementides ka mingi väike kogus metalle. Suuremahuliselt ümber töödeldes eraldatav metall tekitab "toormele" ehk paneelidele siiski mingi väärtuse.
Ja "iks"-le vastuseks, siis nagu näha on, leiab vastaste möla kordades tihedamalt vale plämana ümber lükkamist, seega jah see kummalt poolt lollimat möla tuleb, see sõltub juba hindaja maailmavaatest ja olemusest, et mille põhjal ta oma hinnanguid teeb "möla" osas, kas faktide ja reaalse elu või mingite väljamõeldiste baasilt.
Või oot, sul on praegu kohe reaalselt ka siis midagi jagada või? Kui palju ja kus asuvad?
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2501
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 33 korda
- On tänatud: 89 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kunn24 »
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1439
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 47 korda
- On tänatud: 61 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
Minu "inflatsioon" kajastub kõige eredamalt "varahindade inflatsioonis"...
"Roheenergeetikule" on analoogsed terminid nagu majandus / finantsid / tulusus jms ning nende koosmõju arusaadavalt tundmatu teema...
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas new1 »
Kartma, ei tea mida? , ma ei passi siin foorumis päevad läbi valvel nagu mõni teine tegelane ega aja mingit pläusti 24/7, seega vastan siis kui vaba hetk on, targematki teha. Ja mida siin oma 30 tonni päevas plähmerdamisega üritad justkui üle uputamise lubadustega lämmatada, mul hobiauto müügis ja loodetavasti on varsti garaaz vaba ning seda ma müüki/üürile nagunii ei plaani panna, seega ca paari tonni jagu paneele peaks sinna kenasti mahtuma ja jääks riiulitele juurdepääs veel, seega saa esmalt selle garaazitäiegagi hakkama ja siis vaatab edasi . Ja nagu ma räägin tõsiselt siin praegu, kui on kellegil üle neid, siis ma olen nõus garaazitäie endale sinna võtma, kui mul see pind seal vabaks saab.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas new1 »
Energia on samasoodi vara ja allub inflatsiooni reeglitele pluss sinna kuuluvad võrguhoolduse jms tasud, mis kõik seotud toormehindade+tööjõu kallinemisega, kohalik "majandusteadlane" ei adu elementaaresimaidki seoseid nagu näha, ent seosetu mula ajamises on meister.EH.INS. kirjutas: ↑02 Okt 2024, 00:17Minu "inflatsioon" kajastub kõige eredamalt "varahindade inflatsioonis"...
"Roheenergeetikule" on analoogsed terminid nagu majandus / finantsid / tulusus jms ning nende koosmõju arusaadavalt tundmatu teema...
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
-
- autodidakt
- Postitusi: 11322
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 338 korda
- On tänatud: 402 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Küll ikka osatakse jahuda ja rääkida auto lisadest, mis võib-olla ei pruugi ostja soovidega.
Ma oleks kohe olnud selle auto ostja kui tühimass oleks antud grammides. Lihtsalt tuttavate ees oleks olnud uhkem tunne vingemaid suuremaid numbreid ette laulda. Äge oleks ju kelkida, et mu auto tühimass on ikkagi 1 949 000 grammi.Uus mudel on 4488 millimeetrit pikk, 1884 millimeetrit lai ja 1625 millimeetrit kõrge. Teljevahe on 2765 millimeetrit ning tühimass 1949 kilogrammi.
Kas see auto on mõeldud kaubikuks või pereautoks? Kui pereautoks, siis kui vajalik on igapäevaselt nii suur pakiruumi maht?Elroq pakub tootja sõnul rohkelt siseruumi ning see tähendab ka turusegmendi suurimat pakiruumi mahtu 470 liitrit (või kuni 1580 liitrit istmete allaklappimise järel).
Kas see pakutav disainipakett ei peaks olema põhivarustuses? Minu jaoks on sellisel juhul arenguruumi hinna osas ehk selline asi võiks olla standardvarustuses.Pakutavad disainipaketid kasutavad uuenduslikke jätkusuutlikke materjale ning uudiseks on ka uued Simply Clever lahendused nagu näiteks 48-liitrise mahuga panipaik või pagasikatte all peituv hoiuvõrk laadimiskaablile.
Tsitaadis sinisega rõhutatu- kas kõik tahvelarvutid on standardsuurusega? Punasega rõhutatu on minu jaoks hoopis naljanumber, sest ma tean ja olen kasutanud erinevaid jääkaabitsaid alates teleskoopvarrega omast ja lõpetades isikliku panga- või suvalise kliendikaardiga. Nojah, pean tunnistama, et mu panga-või kliendikaardil ei olnud rehvisügavuse mõõtjat. Ma ei kujuta hästi ette, kellede jaoks peab olema või kes peab omama rehvisügavuse mõõtjat. Kui need, kes ostavad eelkirjeldatud auto, kas siis neil ei ole enam raha osta korralikud rehvid ja peab viimase peale kulutama?Lisaks leiab autost ka hoiulaeka Jumbo box, millesse saab paigutada tahvelarvuti, tagaistujate hoiulaeka, klapitavad pagasikonksud pakiruumi kummaski seinas, veosekinnituselemendid pakiruumi topeltpõranda all, pakiruumi poolitusvõrgu, rehvisügavusmõõdikuga jääkraabitsa laadimisluugi siseküljel ja vihmavarju vastavas hoidikus juhiukses.
Minu märkuseid paluks võtta miinustena selle auto mitte soetamiseks ehk pluss ei kaalunud üles miinuseid. Miinused minu jaoks olid väike läbisõit ja mingid mõtetud njuutonud, millega tänapäevaliikluses ei saa kasutada. Mis kasu on njuutonitest kui foori all vasakpööret lubav tuli põleb 4 sekundit ja sellest 2 sekundit magab maha telefonis surfav foori ees oleva esimese auto juht, kes märkab sõitma hakata alles peale signaali andmist. Igapäevane situatsioon Tallinna liikluses.
Minu jaoks oli palju intrigeerivam see artikkel https://auto.pub/hiinlased-lubavad-labi ... agitaiega/ Kui nad teeks sellest veel kaubiku mõõtu variandi, siis vist hakkaks isegi mõtlema. Keremahu poolest vist annaks teha küll.
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
SeptemberFord’s electric vehicle unit reported that losses soared in the first quarter to $1.3 billion, or $132,000 for each of the 10,000 vehicles it sold in the first three months of the year, helping to drag down earnings for the company overall.
Initial EV sales were significantly attributable to early adopters eager to embrace the new vehicle propulsion technology. Accordingly, these early adopters were more amenable to the markedly higher pricing of EVs compared with internal combustion engine (ICE) vehicles (such pricing reflecting the substantially higher development costs of EVs). However, with EV sales to early adopters now seemingly significantly exhausted, EVs are struggling to maintain ongoing sales momentum among mainstream consumers.
Prospective purchasers cite numerous concerns involved with buying an EV. These include ongoing materially higher pricing vis-à-vis comparable ICE models (despite repeated and material price reductions implemented by several EV manufacturers in recent periods). Moreover, vehicle range (which can fluctuate considerably under various weather conditions) and concerns regarding the reliability of EV charging and the adequacy of the EV charging infrastructure (notably in rural areas) represent meaningful additional headwinds to the sales growth of EVs.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 309
- Liitunud: 30 Okt 2013, 17:18
- On tänanud: 9 korda
- On tänatud: 13 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas rst »
Pigem ütleks, et antud Elroq pakiruum on väike pereauto jaoks. Minu EV pereauto pakiruumimaht on 840L ja vahel tuleb isegi sellest puudus, sest 3 lapsega kuhugi minnes kasvõi 2-3 päevaks on vaja üllatavalt palju asju kaasa võtta. Urmas sul on vist juba meelest läinud, et lastega on vaja suuremat autot, kui ilma lasteta. PS! Jõudu pole autol kunagi liiga palju.Urmas kirjutas: ↑03 Okt 2024, 23:52..Kas see auto on mõeldud kaubikuks või pereautoks? Kui pereautoks, siis kui vajalik on igapäevaselt nii suur pakiruumi maht?Elroq pakub tootja sõnul rohkelt siseruumi ning see tähendab ka turusegmendi suurimat pakiruumi mahtu 470 liitrit (või kuni 1580 liitrit istmete allaklappimise järel).
-
- autodidakt
- Postitusi: 11322
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 338 korda
- On tänatud: 402 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Minu ellu ilmus esimene auto(väga kasutatud Opel Kadet) alles ca 24 aastat tagasi ja selle ajani ei jäänud mitte midagi tegemata!
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1439
- Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
- On tänanud: 47 korda
- On tänatud: 61 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas RaJy »
-
- Ehitusguru
- Postitusi: 836
- Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
- On tänanud: 62 korda
- On tänatud: 33 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas kaimagk »
-
- autodidakt
- Postitusi: 11322
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 338 korda
- On tänatud: 402 korda
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ja ta ei tahagi EV-d? Käib jahu järel jala, väntab ketiga jalgrattal või EV jalgrattaga kõrvalpoes? Või on tal nii suur aiamaa, kus kasvatada pannkoogi valmistamiseks vajalikku vilja, käsikiviga jahvatab ja lõkke peal küpsetab? Kas sa ikka laias laastus saad aru, et kus kohast ja kelle arvelt kogu see "rohelise idee" materjal kellegi uitmõtte teostamiseks peab tulema? Oeh, ära ole nii lihtsameelne! Kas sa saaks anda vihjeid, et näiteks ,kus kuradi peest kavatseb võtta materjale Elon Musk oma uitmõtte jaoks koloniseerida kogu planeedi Maa rahvastik Marsile, kus nn ööpäevane temperatuurikõikumine on ikka metsik.
Allikas https://et.wikipedia.org/wiki/Marsi_kliimaKui polaaralad välja arvata, siis on päevased temperatuurikõikumised planeedil 145 °C ringis
Musk on oma ideedega hullem ja lollim kui Stalin, kes omal küüditas aastaegade vahelduses 80*-sse temperatuuri erinevustesse. Ja nii surigi välja moetööstus. Või hakkame Temu kaudu tellima Marsile disainskafandreid? Kas siin osad tõesti arvavad, et Elon Muskil on hallrakkudega kõik korras?
Re: Elektriautodest
Lugemata postitus Postitas EH.INS. »
EV populariseerimine väitega "saastab vähem" kriitikat ei kannata... (nagu paljud muud asjad)
EL-s tehakse kõik selleks, et tarbija ei saaks vähegi taskukohasemat EV-d endale lubada...
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring