Planeedi Maa päästmine

Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2056
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Euroopa romulad on täis ka kõige uuemaid elektriautosid. Miks on see nii? https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12026 ... on-see-nii
Kahjustatud või vigane aku on üks enam levinud probleeme, mille tõttu elektriautod oma lõpu leiavad. Kahjuks on paljude mudelite puhul selle parandamine või asendamine isegi väikeste kahjustuste korral mõttetu ja kallis, sest aku hind võib olla 30%–50% sõiduki kogumaksumusest.

Seetõttu on kindlustusfirmad vahel sunnitud maha kandma ka täiesti uusi sõidukeid, mistõttu suurenevad elektriautode kindlustusmaksed ja nende kasutamise loodussäästlik põhimõte kaob. Selle probleemi tõttu on kogu Euroopas hakanud kasvama elektriautode ja neist eraldatud akude kuhjad, kirjutab väljaanne Reuters.

„Elektriautosid ostetakse just jätkusuutlikkuse huvides. Nüüd aga on selgunud, et kui sõiduki aku tuleb pärast igat väiksemat avariid või kahjustust ära visata, pole tegu ju kuigi loodust säästva käitumisega,“ lisab autotööstuse riskianalüüsi juht Matthew Avery.
/.../
Peale selle eraldab elektrisõidukite akude tootmine palju rohkem süsihappegaasi kui fossiilkütustel töötavad mudelid, mis tähendab, et elektrisõidukitega tuleb sõita tuhandeid kilomeetreid, enne kui need tootmisel lisandunud heidet korvama hakkavad.
Imelik
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1360
Liitunud: 13 Dets 2008, 00:41
On tänanud: 33 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Imelik »

Miks on IPCC nimi kliimamuutuste paneel, mitte näiteks kliimasoojenemise paneel? Kas selle taga võib olla põhjus, et läheneme taas jääajale ja see klubi soovib ka edaspidi eksisteerida?
Nimi on ilmselt valitud ettevaatuse mõttes. Oli ju just lõppenud eelmine ülemaailmne missioon võitluseks jääajaga, mida kuni 1980. aastani vägagi kardeti just sama põhjendamatult kui praegu soojenemist. Hea pildi saab Hadley HadAT2 failidest. Viimase miljardi aasta jooksul on Maakera keskmine pinnatemperatuur olnud vahemikus 4 kuni 42°C vastavalt poolustel ja ekvaatoril. Seega ei saa olla ei suurt soojenemist ega jahtumist. Sellegipoolest, IPCC käsitleb tõesti ainult piiramatut ja ebareaalset soojenemist.
kogu "küsimuste-vastuste õhtu"
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10867
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 310 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Mulle meeldis sealt Lippmaa vastus sellele küsimusele.
3. Kas teile on tuttav meetod “probleem, reageerimine ja lahendus”. Kuidas globaalsel eliidil õnnestub luua kujund “globalne probleem”, et siis pakkuda välja oma globaalset “lahendust”. Antud juhul siis gobaalset maksu eliidi tasku.


Multimeedia ei ole teadus ja sel on oma prioriteedid. Lisaks sellele vajavad riigid ja nende ühendused alati globaalseid ja ühiskondahaaravaid ideoloogiaid, müüte ja missioone, milleks sobib peaaegu kõik.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4473
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 224 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

elektron kirjutas: 06 Jaan 2024, 10:47
ping kirjutas: 06 Jaan 2024, 08:58
Miks kohe paanikat õhutada ja üldistada, kui paljud Eestis müüdud autod on toodud Euroopast?
Paanikat õhutad ju sina garantiide katkemisega, suutmata tuua siia juurde ühtegi kirjalikult esitatavat tõendusmaterjali. Palun pane siia nüüd mõne Eestis esinduse kaudu müüdava auto garantiitingimused, kus on juttu -15 kraadist ja garantii katkemisest.
Meenutab väga ühe lennuki allatulistamise juhtumit, kus naaberriigi keelsed usklikud meeleheitlikult tõendeid nõudsid. ;)

Pole mul aega ega tahtmist midagi otsida aga juhtmisi sattus ette Tesla kasutusjuhend ja näiteks selles on märgitud piirang -30C kohta.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... FAEF4.html
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... CAA58.html
TESLA_3_-30C.png

:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4473
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 224 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 10 Jaan 2024, 18:23 Euroopa romulad on täis ka kõige uuemaid elektriautosid. Miks on see nii? https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12026 ... on-see-nii
Kahjustatud või vigane aku on üks enam levinud probleeme, mille tõttu elektriautod oma lõpu leiavad. Kahjuks on paljude mudelite puhul selle parandamine või asendamine isegi väikeste kahjustuste korral mõttetu ja kallis, sest aku hind võib olla 30%–50% sõiduki kogumaksumusest.

Seetõttu on kindlustusfirmad vahel sunnitud maha kandma ka täiesti uusi sõidukeid, mistõttu suurenevad elektriautode kindlustusmaksed ja nende kasutamise loodussäästlik põhimõte kaob. Selle probleemi tõttu on kogu Euroopas hakanud kasvama elektriautode ja neist eraldatud akude kuhjad, kirjutab väljaanne Reuters.

„Elektriautosid ostetakse just jätkusuutlikkuse huvides. Nüüd aga on selgunud, et kui sõiduki aku tuleb pärast igat väiksemat avariid või kahjustust ära visata, pole tegu ju kuigi loodust säästva käitumisega,“ lisab autotööstuse riskianalüüsi juht Matthew Avery.
/.../
Peale selle eraldab elektrisõidukite akude tootmine palju rohkem süsihappegaasi kui fossiilkütustel töötavad mudelid, mis tähendab, et elektrisõidukitega tuleb sõita tuhandeid kilomeetreid, enne kui need tootmisel lisandunud heidet korvama hakkavad.
Mitmetes riikides ei läbi e-auto tehnilist ülevaatust, kui kõrgepingeaku korpusel on näha väliseid vigastusi või mõlke.
Ehk kännu või kõnniteeserva peale sõitmine võib osutuda ootamatult "kalliks kindlustusjuhtumiks".
https://eestinen.fi/2024/01/romulasse-s ... illes-asi/
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 11 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas new1 »

-30 kraadi muidugi juppmaad madalam kui -15, ent seegi hoiatus on pigem selles osas, et ei tabaks ootamatu üllatus, kus aku on ise enda kütmisega ootamatult tühjaks jooksnud, mitte garantii katkemise märkena. Akuelemendile endale ei tee sellises külmas olemine tegelikult midagi, isegi mõjub nn vananemisprotsessile hästi/pidurdavalt, topiti siin mingi vahe läpaka akusidki sügavkülma, kui taheti, et need aastate pikkuse niisama seismise järel sealt välja võttes uueväärsed oleksid, kuna läpaka enda küljes seistes surid kuumasurma.

Ja nende romulate täis olemise osas, peaks neid siin Eestiski selle loogika põhjal statistiliselt omajagu juba olema, teab keegi viidet siis anda, millisest romulast saaks minna ja mõnd akut omale kaubelda? "Väidetavalt" on need nii ümbertöötlematud ja pahad, et peaksin suht tasuta saama selle sealt minema tassida. Või on tegu järjekordse väärinfo ja meeletu ülevõimendamisega, nagu sellest üle riigi mõnest 12V käivitusakuga jupsivast elektrimasinast tekkis, kus lõpuks olid meedias väited ja justkui üldine arusaam, et viimne kui üks elektrikas seisis pakasega lumehanges?

Kas nüüd siis ongi ka ametlikult meedia poolt välja kuulutatud täieulatuslik väärinfo ajastu, või on lootust, et keegi veel kusagil ka reaalselt statistikale ja numbritele otsa suudab vaadata ja selle põhjal mingeid hinnanguid anda?
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1115
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Prill »

new1 kirjutas: 11 Jaan 2024, 01:30 Ja nende romulate täis olemise osas, peaks neid siin Eestiski selle loogika põhjal statistiliselt omajagu juba olema, teab keegi viidet siis anda, millisest romulast saaks minna ja mõnd akut omale kaubelda? "Väidetavalt" on need nii ümbertöötlematud ja pahad, et peaksin suht tasuta saama selle sealt minema tassida. Või on tegu järjekordse väärinfo ja meeletu ülevõimendamisega, nagu sellest üle riigi mõnest 12V käivitusakuga jupsivast elektrimasinast tekkis, kus lõpuks olid meedias väited ja justkui üldine arusaam, et viimne kui üks elektrikas seisis pakasega lumehanges?
Ei tea kuidas Eestis, aga karta on, et mujal ilmas võib nende akude käitlemine nõuda eraldi litsentsi, a'la ole kui tubli harrastaja lõhkeainete, keemia- või tuumajäätmete alal - riigi silmis ainult valitud väljaõppinud personaliga käitlejad saavad teemaga tegeleda.
Artiklis oli ka märgitud kuidas neid "rikkega" akupakke hoiustatakse eraldi konteinerites, arvatavalt kurbade kogemuste ja tuleohu pärast, ei taheta, et inimesed hakkaks vigaseid akupakke omale koju garaaži ja keldrisse tassima. Ega endalegi meedliks vist kui naabrist jaan-tatikas nt korrusmaja keldris või korteris lahkab rikkis akude hingeelu.

Teine probleem, miks neid akusid käibesse ei jagata võib olla tootja ettenähtud info, et akupakke ei ole ettenähtud avada ja remontida, vaid tuleb käibest eemaldada ja selleks volitatud ettevõtete poolt hävitada/ümbertöödelda. Sel juhul vigaseks tunnistatud akupakkide järelturule paiskamine oleks illegaalne tegevus.
Eks selle probleemi puhul peavad võimud ehk regulaatorid taas sekkuma, nõudma autotootjatelt, et akupakid oleks avatavad ja remonditavad.
Erinevalt artiklist meenub kunagine ka artiklis mainitud tööstusinsener Sandy Munro video, kus ta kritiseeris VW elektrika akupakki, et see on ehitatud liiga keeruliselt kilode viisi kruvisid ja alumiiniumprofiile, kui Tesla suudab samasuure aku komposiitidest ja liimides toota palju kompaktsema ja kergema.
Kuigi VW oma ID platvormi puhul eraldi rõhutas, kuidas nende platvormi puhul mõeldakse eraldi sõlmede remonditavusele ehk ka akupaki hilisemale avamisele käitlemisele. Teadupärast komposiidid on keerulisemaid jääke ümbertöötlemise mõttes ja tark oleks neid juba disainis vältida.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10867
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 310 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

new1 kirjutas: 11 Jaan 2024, 01:30 Kas nüüd siis ongi ka ametlikult meedia poolt välja kuulutatud täieulatuslik väärinfo ajastu, või on lootust, et keegi veel kusagil ka reaalselt statistikale ja numbritele otsa suudab vaadata ja selle põhjal mingeid hinnanguid anda?
Lippmaa ütles ju ilusti.
Multimeedia ei ole teadus ja sel on oma prioriteedid. Lisaks sellele vajavad riigid ja nende ühendused alati globaalseid ja ühiskondahaaravaid ideoloogiaid, müüte ja missioone, milleks sobib peaaegu kõik.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10867
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 310 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Veel üks artikkel, mis väga ilusti ilmestab, et rohepööre koos igatsugu kvootide ja ma ei tea veel millega, on üks parajalt suur puru silma ajamine. Vaja lihtsalt leida "õige" arvutusmeetod ja paberil saab "-" märgiga asjast "+" märgiga asi. Nii lihtne see ongi! ;)
Artikkel ise https://www.postimees.ee/7936000/miljar ... oopis-tulu

Ega ma ise nendest arvutusmeetodite maailmast suurt aru ei saanud, kuid sisu üldmõttele sain pihta.
Walter2
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 450
Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 19 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Walter2 »

Järjekordne tõestus sellele, et see ''rohepööre'' on üks suur äri, kellelegi.
elektron
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 427
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas elektron »

Walter2 kirjutas: 11 Jaan 2024, 09:15 Järjekordne tõestus sellele, et see ''rohepööre'' on üks suur äri, kellelegi.
Täpselt samamoodi nagu ka "mitterohepööre" on kellelegi äri.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4473
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 224 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

Prill kirjutas: 11 Jaan 2024, 08:01
new1 kirjutas: 11 Jaan 2024, 01:30 Ja nende romulate täis olemise osas, peaks neid siin Eestiski selle loogika põhjal statistiliselt omajagu juba olema, teab keegi viidet siis anda, millisest romulast saaks minna ja mõnd akut omale kaubelda? "Väidetavalt" on need nii ümbertöötlematud ja pahad, et peaksin suht tasuta saama selle sealt minema tassida. Või on tegu järjekordse väärinfo ja meeletu ülevõimendamisega, nagu sellest üle riigi mõnest 12V käivitusakuga jupsivast elektrimasinast tekkis, kus lõpuks olid meedias väited ja justkui üldine arusaam, et viimne kui üks elektrikas seisis pakasega lumehanges?
Ei tea kuidas Eestis, aga karta on, et mujal ilmas võib nende akude käitlemine nõuda eraldi litsentsi, a'la ole kui tubli harrastaja lõhkeainete, keemia- või tuumajäätmete alal - riigi silmis ainult valitud väljaõppinud personaliga käitlejad saavad teemaga tegeleda.
Artiklis oli ka märgitud kuidas neid "rikkega" akupakke hoiustatakse eraldi konteinerites, arvatavalt kurbade kogemuste ja tuleohu pärast, ei taheta, et inimesed hakkaks vigaseid akupakke omale koju garaaži ja keldrisse tassima. Ega endalegi meedliks vist kui naabrist jaan-tatikas nt korrusmaja keldris või korteris lahkab rikkis akude hingeelu.

Teine probleem, miks neid akusid käibesse ei jagata võib olla tootja ettenähtud info, et akupakke ei ole ettenähtud avada ja remontida, vaid tuleb käibest eemaldada ja selleks volitatud ettevõtete poolt hävitada/ümbertöödelda. Sel juhul vigaseks tunnistatud akupakkide järelturule paiskamine oleks illegaalne tegevus.
Eks selle probleemi puhul peavad võimud ehk regulaatorid taas sekkuma, nõudma autotootjatelt, et akupakid oleks avatavad ja remonditavad.
Erinevalt artiklist meenub kunagine ka artiklis mainitud tööstusinsener Sandy Munro video, kus ta kritiseeris VW elektrika akupakki, et see on ehitatud liiga keeruliselt kilode viisi kruvisid ja alumiiniumprofiile, kui Tesla suudab samasuure aku komposiitidest ja liimides toota palju kompaktsema ja kergema.
Kuigi VW oma ID platvormi puhul eraldi rõhutas, kuidas nende platvormi puhul mõeldakse eraldi sõlmede remonditavusele ehk ka akupaki hilisemale avamisele käitlemisele. Teadupärast komposiidid on keerulisemaid jääke ümbertöötlemise mõttes ja tark oleks neid juba disainis vältida.
Ma olen ise Eestis, Harjumaal näinud ja pildistanud lammutuse parklas rivis 3 (kolme) samasugust (avariijälgedeta) ühe firma elektriautot, mis ootasid lammutamist.
Käisin ka lammari peremehe käest uurimas, et kas on mõeldav kogu auto või nende detailide komplekti müügiks pakkumine aga tehti selgeks, et elektriautode puhul ei ole meil see võimalik, sest need olevat "eriarvestuse" all.
Sain aru, et nendel masinatel olevat erinevad süsteemsed elektrihädad ja ametlik remont olevat ebamajanduslik.
Ju siis oli sellel firmal kasulikum autod maha kanda ja lammutusse saata, kui et neid maha müüa.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
elektron
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 427
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 27 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas elektron »

ping kirjutas: 10 Jaan 2024, 23:25
Pole mul aega ega tahtmist midagi otsida aga juhtmisi sattus ette Tesla kasutusjuhend ja näiteks selles on märgitud piirang -30C kohta.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... FAEF4.html
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... CAA58.html
TESLA_3_-30C.png
:hello:


Ehk siis "mitmetest" autodest ja "-15C" sai nüüd üksainus ja -30 ?
Mitut talve sa mäletad kui temperatuur on langenud kestvalt, mitte ainult öösel vaid ka päeval, alla -30?
Ma ei väida, et neid poleks kunagi olnud, aga tegemist on siis juba riikliku eriolukorraga, kus on suuremaid muresid kui mõni Tesla, kes ei suuda oma autole ööseks ulualust hankida.
kaimagk
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 524
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 30 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

……ka pime kana leiab tera,,, las koerad hauguvad, karavan liigub ikka edasi…..
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4473
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 224 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

elektron kirjutas: 11 Jaan 2024, 12:45
ping kirjutas: 10 Jaan 2024, 23:25
Pole mul aega ega tahtmist midagi otsida aga juhtmisi sattus ette Tesla kasutusjuhend ja näiteks selles on märgitud piirang -30C kohta.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... FAEF4.html
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... CAA58.html
TESLA_3_-30C.png
:hello:


Ehk siis "mitmetest" autodest ja "-15C" sai nüüd üksainus ja -30 ?
Mitut talve sa mäletad kui temperatuur on langenud kestvalt, mitte ainult öösel vaid ka päeval, alla -30?
Ma ei väida, et neid poleks kunagi olnud, aga tegemist on siis juba riikliku eriolukorraga, kus on suuremaid muresid kui mõni Tesla, kes ei suuda oma autole ööseks ulualust hankida.
See on lihtsalt üks näide, et kasutustemperatuuride numbrid eksisteerivad ja kui talvel reisile minna, siis peab ilmaennustusi uurima, et kas kaheks nädalaks võib auto lennujaama parklasse külmuma jätta.
Kui ükskord nii rikkaks saad või häda sunnib, et omale e-auto osta, siis uuri ise kasutusjuhendeid.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
new1
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 18 Mär 2011, 17:40
On tänatud: 11 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas new1 »

Kui lähed reisile ja jätad Tesla kusagile parklasse, siis lihtsalt paned ta niiöelda magama, et ta ei üritaks akut kütta ja muud süsteemid oleks ka energiatarbe osas maha kruvitud ning siis ei ole mingit probleemi nende akuelementidega seal miinuskraadidega.

Ja mis masin ja mudel see siis ikkagi väidetavalt seal lammaris mis mitu tükki pressi alla läksid, 10+ aastat vana imievi raudselt jah? Siinne kahtlane link, mida kõikjal rõõmsalt jagatakse ja ilmselgelt ka puhta kullana usutakse väidab aga et kõige uuemad masinad seal ja lammutused täis neid, eestis on elektrimasinaid tuhandeid, seega peaks ikka omajagu neid seal praegu virnas olema ka siin, pange link või tehke pilti lammutusest siis siia ka nendest hunnikutest ja saate ära tõestada, et ei tooda ja jaga mingit väärinfot ainult, vaid on ka mingi tõde sees nendes FUD linkides.
Lammutusse viies ilmselt nõue on siis sama nagu sisepõlemismasinatelgi, et sõiduk peab olema komplektne, muidu arvelt maha ei saa, st sisepõlekal ka ei või vist 12V akut või generaatorit ka maha kruvida, muidu ei saa arvelt maha. Ent kui lammutuses juba on, siis sealt võiks küll akud vajaduse edasi pädevate isikute juurde liikuda, kes vajadusel rakenduse leiaks neile. Leafide akusid küll nii mõnedki siin suuremate vastu vahetanud ja siis vanad akud on rahulikult teisele ringile kusagile läinud. Isegi matsu pannud Tesla akul näiteks esimene osa sodi, siis tagumine osa tegelikult täiesti terve ja toimiv ning saaks neid mooduleid edukalt kasutada, võibolla enne kui suvalistele edasi müüa, siis mingi ekspert hinnaku üle et jah, moodul terve ja poleks mingit probleemi edasi kasutada terveid mooduleid.
Imelik
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1360
Liitunud: 13 Dets 2008, 00:41
On tänanud: 33 korda
On tänatud: 83 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Imelik »

Akud
Reklaam
Viimase üllitise autoril ei ole loogikaga päris korras. Kas keegi kujutab ette, et ostab endale vajalikust suurema auto (ka kallima)-, tangib ja kasutab seda poolikult- ja utiliseerib esimese mõlgi korral -et "säästa". Kui te omandasite esimese viite teadmised, siis ärge enam kunagi rääkige, et kasutustemperatuur on tähtsusetu.
val
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1199
Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
On tänanud: 14 korda
On tänatud: 20 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas val »

"Hüvasti liitium? Akutehnoloogias on ees ootamas revolutsioon, seda tõukab tagant tehisintellekt
...
Märgitakse, et ettevõte analüüsis tehisintellekti abil enam kui 32 miljonit ainet, mis võiksid olla uue põlvkonna akude aluseks. Lõpuks leiti väidetavalt mitu tuhat sobivat materjali. Nende testimist jätkatakse.

Väidetavalt vajab nendest materjalidest valmistatud aku 70% vähem liitiumi, mis on kallis ja keskkonnale väga ebasõbralik metall"
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12026 ... -majandust
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4473
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 224 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

Ütleb ka rahvalaul, et: "Võõra raha eest joob ka karske" aga kui tegelikuks rahalugemiseks läheb, siis teod muutuvad.

Tänased uudised patareirindelt.
Hertz müüb 1/3 elektrsõidukeid ja ostab sisepõletajad.
https://www.theverge.com/2023/10/27/239 ... price-cuts
Rendiautode ettevõte Hertz kujutas end kunagi ette parima elektriautode maaklerina.
Ettevõte sõlmis Tesla ja Polestariga lepingud ligi 200 000 elektriauto ostmiseks.
Kuid nagu paljud teised EV-lüliti aspektid, jookseb see plaan vastutuult. Sel nädalal teatas Hertz, et vajutab elektrisõidukite turule toomisel pidureid, viidates oma elektrisõidukite edasimüügiväärtuse langusele ja remondi kõrgetele kuludele.
E-autode remondikulud on umbes kaks korda suuremad kui ettevõte kulutab sisepõlemisautode remondile, ütles Hertzi tegevjuht Stephen Scherr Bloombergile .


https://techcrunch.com/2024/01/11/hertz ... 1705015169
Hertz müüb maha kolmandiku oma elektrisõidukitest, mis koosneb valdavalt Tesladest, ja ostab osa müügist teenitava raha eest gaasiautosid. Ettevõte tõi otsuse põhjusena välja väiksema nõudluse elektrisõidukite järele ja oodatust suuremad remondikulud.
Hertzi Tesla Model 3s maksab kõigest 14 000 dollarit
https://electrek.co/2024/01/10/tesla-mo ... ed-rental/
Pilt
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
val
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1199
Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
On tänanud: 14 korda
On tänatud: 20 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas val »

Sa ilmselt ei ole artiklit lugenud, sest müüakse vaid kõige räbalamad 100 000-st model s-st ja hiljuti telliti juurde veel 100 000 model y masinat.
"Rendiettevõtte Tesla autopark on viimastel aastatel kasvanud ja Tesla sõidukid suurendavad Hertzi klientide rahulolu ."
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4473
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 224 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

val kirjutas: 12 Jaan 2024, 08:50
Sa ilmselt ei ole artiklit lugenud, sest müüakse vaid kõige räbalamad 100 000-st model s-st ja hiljuti telliti juurde veel 100 000 model y masinat.
"Rendiettevõtte Tesla autopark on viimastel aastatel kasvanud ja teatas, et Tesla sõidukid suurendavad Hertzi klientide rahulolu ."
See "hiljutine tellimine" oligi 2 aastat tagasi Herz aktsiate väärtuse tõstmiseks ja nüüdseks on need tellitud autod juba räbaldunud?

Kas julged väita, et Tesla on nii vilets masin, mis 2 aasta vanuselt ja ainult 150 000km läbisõiduga peaks omama jääkväärtuseks 20%?
Ja 20 000 autot 100 000 autost seega iga viies, ehk 20% autodest on nii räbaldunud?

Ikka lugesin ja paneb imestama, et 2021 aastal ostetud autod on 2024 aasta alguseks nii räbaldunud, et nende järelturu väärtus on kordades langenud soetushinnast ja kasutamise kogukulud on kaks korda suuremad kui bensiiniautodel.

"Nii hea auto" räbaldumine ainult 150 000km läbisõiduga paneb imestama ja arusaadavalt teavad Herz analüütikud, et järgmisel aastal ei saaks nad enam sedagi hinda.
Ja nagu eeltoodud Tesla kasutusjuhendist saab lugeda, siis moodsale ajale kohaselt saab tasuta tarkvarauuendusi autole ainult 8 aastat peale müüki ja mis edasi saab sellele vastust ei näinud.

https://www.reuters.com/business/autos- ... 4qYe6RTwWw
EV akuprobleemid paljastavad ka augu autotootjate reklaamitud rohelises ringmajanduses.

Ühendkuningriigi suurima päästefirma Synetiqi operatsioonide juht Michael Hill ütles, et viimase 12 kuu jooksul on elektrisõidukite arv ettevõtte Doncasteri tehase isolatsioonilahtis – kus neid tuleb tulekahjuohu vältimiseks kontrollida – hüppeliselt kasvanud. kümmekond iga kolme päeva järel kuni kuni 20 päevas.

"Oleme näinud tõesti suurt nihet ja see puudutab kõiki tootjaid," ütles Hill.

Ühendkuningriigis ei ole praegu elektrisõidukite akude ringlussevõtu rajatisi, mistõttu peab Synetiq mahakantud autodelt akud eemaldama ja konteineritesse ladustama. Hilli hinnangul on Synetiqi Doncasteris ladustatud sadade elektrisõidukite akude – ja tuhandete hübriidakude – elementidest vähemalt 95% kahjustamata ja neid tuleks uuesti kasutada.

Enamiku elektrisõidukite kindlustamine maksab juba rohkem kui traditsiooniliste autode kindlustamine.


Euroopa Liidu nõukogu pressiteade akude ringluse määruse uuendamise kohta:
https://www.consilium.europa.eu/en/pres ... Cu3NI2JRFE
Euroopa komisjoni akuringluse dokumendid, kus on leida kõik romusõidukite asjakohased lingid:
https://environment.ec.europa.eu/topics ... refLang=et

:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2785
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 61 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas trebla »

Kisub muudkui autofoorumiks...

aga muudele erialadele on samuti uudiseid...
:read:
https://www.yahoo.com/tech/solar-paint- ... nherNEtMqf
Urmas - millal tellida saab ?
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2056
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Toru jms-d urkad on ka igiliikurite ideesid täis. Kas proovime hoida antud teema veidigi tõsisemana või läbustame lollustega täis?
Lollidemaal algas sigin sagin ehk ainult häid uudiseid https://kultuur.postimees.ee/7936659/ju ... valitsuses
Minu eesmärk on tasakaalus eelarve. See tähendab, et valitsusel on raha ja rahval ei ole, kõik on kenasti parlanksis!

Südamlike tervitustega rahandus­minister Mart Võrklaev
Sorri, Auveres läks katel lõhki, jaam korraks remonti. Vool tuleb varsti tagasi, ärge muretsege. Seni istume küünla­valgel, ongi romantilisem!

Kliimamainister Kristen Michal
Jätkame positiivsel noodil. Vool tuli tagasi, Auvere jaam töötab, elektrijulgeolek on tagatud.

Kliimaminister Kristen Michal
PPPS: Miks elekter jälle ära läks?

Teie kallis peaminister
Tegemist on planeeritud voolukatkestusega, Auvere elektrijaam läks plaanilisse remonti, mis kestab kuni käesoleva aasta 1. septembrini. Päikest!

Kliimaminister Kristen Michal
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4473
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 224 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas ping »

trebla kirjutas: 12 Jaan 2024, 13:23 Kisub muudkui autofoorumiks...

aga muudele erialadele on samuti uudiseid...
:read:
https://www.yahoo.com/tech/solar-paint- ... nherNEtMqf
Urmas - millal tellida saab ?
Värvi kokkuseganine on kökimöki selle kõrval, et igale "valgustundlikule osakesele" tuleks ka juhtmed külge ühendada aga artiklist ei selgu, et kas seda peaks maaler või elektrik tegema?
Ja mis sellisel juhul ühe ühenduspunkti hind kujuneks?
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10867
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 310 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Planeedi Maa päästmine

Lugemata postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 12 Jaan 2024, 13:23 Kisub muudkui autofoorumiks...
Kas elektriautod ei pidanudki fossiilse kütuse maa seest väljaõngitsemise ja autodes põletamise lõpetamisega päästma planeeti Maa kliimasoojenemisest? :scratch: Rohelised muust ei jahugi kui et kõik käiksid jala, sõidaksid jalgrataste või elektriautodega ja planeet Maa ongi päästetud. ;) EV-d siin teemas näitab, et asi on veel ikka nii toores kui veel olla saab ja praegu toodetavad EV-d planeeti Maa ei päästa kliimasoojenemisest, pigem teevad olukorra hullemaks.
trebla kirjutas: 12 Jaan 2024, 13:23 https://www.yahoo.com/tech/solar-paint- ... nherNEtMqf
Urmas - millal tellida saab ?
Urmas tegeleb siseviimistlusega, sest Urmas on mugav ja ei viitsi sõltuda ilmastikust. Sisetöödel tulgu või pussnuge taevast, peaasi, et katus oleks peakohal ja katus peaks vastu pussnugade sabinale/valingule. ;)
Vasta