Autovarjualuse konstruktsioon

xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4313
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

L kujulist ankruta aga ära enam kasuta. See on ajalugu.
Ei ole nii...
Toon näiteks RB postide konsoolidesse paigaldatavad ankrud talade kinnituseks...
Lihtsalt igal asjal on oma koht ja tuleb teha õigesti
RaJy
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 25 korda
On tänatud: 46 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Mis sodiga Te oma vundamente valate, et vaja mingeid mutreid, seibe, aasasid sinna keermelati otsa aretada? Tavalise kivinemata betooni sisse lihtsalt keermelati sisse ja nii jääbki. Enne murdub see latt kui, et betoonist välja tuleb
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4313
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

RaJy kirjutas: 19 Sept 2023, 19:07 Mis sodiga Te oma vundamente valate, et vaja mingeid mutreid, seibe, aasasid sinna keermelati otsa aretada? Tavalise kivinemata betooni sisse lihtsalt keermelati sisse ja nii jääbki. Enne murdub see latt kui, et betoonist välja tuleb
Päris nii ikka pole...
Ankrul peab olema tagatud ankurduspikkus
Ankurduspikkust saabki vähendada nt aasaga, suurema seibiga ankru all jne
See kas määravaks saab ankurdus betooni so betooni tugevus või ankru tugevus on arvutuste teema ja pole üheselt määratav
kunn24
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1109
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 29 korda
On tänatud: 48 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ma imetlen XXX-i kannatlikust seletada elementaarseid asju.
:hello:
RaJy
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 969
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 25 korda
On tänatud: 46 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas RaJy »

xxx111 kirjutas: 19 Sept 2023, 20:34
RaJy kirjutas: 19 Sept 2023, 19:07 Mis sodiga Te oma vundamente valate, et vaja mingeid mutreid, seibe, aasasid sinna keermelati otsa aretada? Tavalise kivinemata betooni sisse lihtsalt keermelati sisse ja nii jääbki. Enne murdub see latt kui, et betoonist välja tuleb
Päris nii ikka pole...
Ankrul peab olema tagatud ankurduspikkus
Ankurduspikkust saabki vähendada nt aasaga, suurema seibiga ankru all jne
See kas määravaks saab ankurdus betooni so betooni tugevus või ankru tugevus on arvutuste teema ja pole üheselt määratav
Jah ankurduspikkust saab nende võtetega vähendada. Iseasi kas see vajalik - mõttekas on. Ankru tugevuse määrab terase mark ja see on suht täpne.
T25
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 746
Liitunud: 14 Mai 2007, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas T25 »

RaJy kirjutas: 19 Sept 2023, 19:07 Mis sodiga Te oma vundamente valate, et vaja mingeid mutreid, seibe, aasasid sinna keermelati otsa aretada? Tavalise kivinemata betooni sisse lihtsalt keermelati sisse ja nii jääbki. Enne murdub see latt kui, et betoonist välja tuleb
L kujuline ankur tuleb betoonist niimoodi välja, et ainult ankru jämedune auk jääb järele. Paljas keermelatt ei hoia sul küll midagi.

Tsitaat eng-tips-ist:
Following the Edmonton tornado of July 31, 1987 which flattened many buildings, I inspected several steel framed buildings where columns had pulled 3/4" diameter J-bolts out from the foundation. The vertical hole left in the concrete foundation appeared to be almost a perfect 3/4" circle with little evidence of concrete cracking, splitting or spalling.
pikk88
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1983
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 38 korda
On tänatud: 37 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

T25 Kui jämedat keermelatti sa kasutad?
Torutööd Tartus 56 932 898
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4313
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Jah ankurduspikkust saab nende võtetega vähendada. Iseasi kas see vajalik - mõttekas on. Ankru tugevuse määrab terase mark ja see on suht täpne.
Nõus...
Kuid oluline pole ainult ankru tugevus
Liite kandevõime määravad erinevad tegurid ja liite kandevõime on väikseim neist teguritest
Võin kasutada nt D20 klass 10.9 ankrut / kuid kinnitada selle C16/20 150mm laiusesse betooni süvistusega 50mm
Ankru enda kandevõime on "üüratu" / liite kandevõime selle kõrval sisuliselt olematu

@ kunn

Eks see pisike hobi ole...
T25
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 746
Liitunud: 14 Mai 2007, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas T25 »

Oot kas tõesti pannakse keermelatti täna ehitusel betooni sisse ilma mutrita, konksu või aasata? Kas tõesti loodate , et keermelati peenetesse pragudesse voolab betoon ja tekib mingi ulme kõva side?
Nojah, ega meil eriti tuuli pole ka. Mujal maailmas selline lahendus ei läheks ankurdamisena kirja. Nagu mainitud, siis L kujuline ankur tuleb ilma betooni lõhkumata betoonist lupsti välja, rääkimata siis veel sirgest keermelatist. Sellepärast on nad ka juba mujal maailmas kasutusest väljas.

Kõige lihtsam on panna kaks mutrit keermelati külge ja omavahel tuugalt kinni keerata. Seibi pole mõtet sinna vahel toppida.

Teatud juhtudel on vaja ankrule vaja anda ka eelpinget. Ankur peab venima. Kuidas ta seda teeb, kui on betooni sees kinni. Selleks tuleb ankru keskmine osa valamise ajal mässida teibiga vms , et ei tekiks sidet betooniga. Ainult alumine ots, kus on mutrid ja ülemine ots jäetakse katmata.
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4313
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

@ T25

Ma ei te kust Sa oma "tarkust" ammutad kuid palun ära foorumis teistele jama aja...
Igal asjal on oma koht...
T25
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 746
Liitunud: 14 Mai 2007, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas T25 »

xxx111 kirjutas: 20 Sept 2023, 14:03 @ T25

Ma ei te kust Sa oma "tarkust" ammutad kuid palun ära foorumis teistele jama aja...
Igal asjal on oma koht...
https://www.pecivilexam.com/Study_Docum ... e-2011.pdf

lk 425
Anchor — A steel element either cast into concrete or
post-installed into a hardened concrete member and
used to transmit applied loads to the concrete. Cast-in
anchors include headed bolts, hooked bolts (J- or Lbolt), and headed studs.
Post-installed anchors
included expansion anchors, undercut anchors, and
adhesive anchors. Steel elements for adhesive
anchors include threaded rods, deformed reinforcing
bars, or internally threaded steel sleeves with external
deformations.
Lihtsalt infoks , mis standardid kehtivad mujal maailmas.
aero
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1853
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 73 korda
On tänatud: 75 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas aero »

T25 kirjutas: 20 Sept 2023, 13:39 Kõige lihtsam on panna kaks mutrit keermelati külge ja omavahel tuugalt kinni keerata. Seibi pole mõtet sinna vahel toppida.
Erinevalt sinu allikatest minu common sense arvab, et seibil on mõte täiesti olemas. Me ei eelda kilukarbiplekist seibi eksole vaid standardset elektritsingitud tükki ehituspoest. Aga las olla, võin vabalt eriarvamusele jääda. Mind rohkem huvitab - kas sa saad aru ja suudad loogiliselt ära seletada - miks 2 mutrit on parem kui üks (Eesti kontekstis muidugi). Mina (pole insener) arvan, et piisab ühest. Teise lisamisel ankru ristlõige kasvab küll aga marginaalselt.
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4313
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

@ T25

Mainin veelkord - igal asjal on oma koht
Ja mainin ka seda, et ankur ARVUTATAKSE (täpsemalt liide so mitte ainult ankur)
Väide, et "lihsalt sirge pulk" ei saa olla ankur pole lihtsalt õige
Täiesti vabalt võin (tehes vastavad arvutused) nt seina alumise vöö kinnitada sirge ankruga / ankurmassiga
Standardite põhimõte: kasutada tuleb materjale / metoodikat mille korral on kandevõime tagatud...

Ja Sinu poolt viidatud:
Steel elements for adhesive anchors include threaded rods...
T25
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 746
Liitunud: 14 Mai 2007, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 6 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas T25 »

Mind rohkem huvitab - kas sa saad aru ja suudad loogiliselt ära seletada - miks 2 mutrit on parem kui üks (Eesti kontekstis muidugi). Mina (pole insener) arvan, et piisab ühest. Teise lisamisel ankru ristlõige kasvab küll aga marginaalselt.
Mutter ei tohiks keermelati peal ringi ka käia. Ühe mutriga peaks punktima keevitusega kinni ja seda mujal maailmas on ka tehtud. Aga nagu juba öeldud, siis keevitamine muudab materjalide omadusi ja on üldse tülikas. Kaks tuugalt omavahel kinnikeeratud mutrit peaks selle probleemi lahendama.

Steel elements for adhesive anchors include threaded rods...
Seal on mõeldud keemilisi ankruid, epot jms värki.
aero
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1853
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 73 korda
On tänatud: 75 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas aero »

T25 kirjutas: 22 Sept 2023, 15:08
Mind rohkem huvitab - kas sa saad aru ja suudad loogiliselt ära seletada - miks 2 mutrit on parem kui üks (Eesti kontekstis muidugi). Mina (pole insener) arvan, et piisab ühest. Teise lisamisel ankru ristlõige kasvab küll aga marginaalselt.
Mutter ei tohiks keermelati peal ringi ka käia.
Miks mitte?
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4313
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 121 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Seal on mõeldud keemilisi ankruid, epot jms värki.
Ja siis?
Ankur on ikka "sirge varras"
Ma ju kirjutangi sirge varras / ankurmass
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10234
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 287 korda
On tänatud: 370 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas Urmas »

T25 kirjutas: 22 Sept 2023, 15:08 Mutter ei tohiks keermelati peal ringi ka käia. Ühe mutriga peaks punktima keevitusega kinni ja seda mujal maailmas on ka tehtud. Aga nagu juba öeldud, siis keevitamine muudab materjalide omadusi ja on üldse tülikas. Kaks tuugalt omavahel kinnikeeratud mutrit peaks selle probleemi lahendama.
Väike totsik tugevat keermeliimi teeb oma töö sama edukalt kui tuugalt kinnikeeratud topeltmutrid ja tuleb odavam kui hunnik topeltmutreid. Ja kui keermeliimi jääb üle, saab seda väga edukalt hiljem ka mujal kasutada. ;)
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Vasta