Takjakinnituse alus

ehitustööriistadega seonduv. Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10774
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 03 Juun 2022, 16:29 Vanasti osati võilille õitest keeta head siirupit ja sellest tehti koduveini.
:hello:
Näh, jälle sa ei suuda mind üllatada, sest see on juba läbitud etapp minu elus mingi 35 aastat tagasi. Esimene proov läks pekki, sest käärimise ajal vist sai kusagilt õhku või läks midagi valesti ja 15 liitrit läks kätte ära äädikaks. Tookord kallasin selle äädikaks läinud veini peldikupotist alla, kuid tänapäeval oleks võililleäädika kalli raha eest tärniga restoranile maha müünud. ;) Järgmine aasta läks paremini ja kääris õigesti. Eksdirektor tegi võililledest ka nn moosi või paksu siirupit, ei teagi kuidas täpselt nimetada. Moosi jaoks sobivad ainult need kollased õielehed. Paras nokkimine, aga oli väga hea ja mee maitsega.
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1004
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Just oli uudis kuskil, et mingi mees ostab kokku 16€/kg võililleõisikuid ilma roheliseta ja teeb limonaadi
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10774
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 04 Juun 2022, 09:26 Just oli uudis kuskil, et mingi mees ostab kokku 16€/kg võililleõisikuid ilma roheliseta ja teeb limonaadi
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12001 ... kese-summa See pealkiri on ajakirjaniku väljamõeldis ullikestele. Ajakirjanik,kes ei ole käinud korjamas võililli kilodes, ei saa kuidagi teada, mida see korjamine endast kujutab. Peab paistma päike, sest muidu on õied kinni, korjama kummikinnastes, sest kui korjad ilma kinnisteta, pead kuu aega enda ja naise sokke ja intiimpesu käsitsi pesema, muidu ei saa käsi puhtaks sellest võilillepiimast. Jnejne ....
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1004
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

16 euri eest saab 400 paari kummikindaid
Alexy
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 285
Liitunud: 26 Mär 2008, 12:46
On tänanud: 36 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas Alexy »

Visuaalselt kena töö, ise raiskasin kaks korda rohkem ja ostsin Lidlist...nüüd on mitu ilma tööta mootorit ootamas rumalaid mõtteid. Sooviks vihjet, kus kohas pakutakse selle hinnaga kindaid?
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10774
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Alexy kirjutas: 04 Juun 2022, 23:13 Visuaalselt kena töö, ise raiskasin kaks korda rohkem ja ostsin Lidlist...
Kiikasin kah korra seda Parkside oma ja igaks juhuks vahtisin veidi juutuubist selle isendi kohta. Ei jätnud head muljet, tundus lahjavõitu ja detaili(metallist) lihvimiseks ei tohtinud kõvasti peale suruda. Jätsin ostmata ega kahetse. ;) Proovisin ekstreemi ka enda isendil ehk lapikviili otsa "kujundada". No ei läinud lint katki ega suutnud mootorit aeglustada ega linti veovõlli libisema panna.
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10774
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Aastake seda eelmisel leheküljel pildil olevat isetehtud lintlihvija isendit kasutatud ja nüüd ilmnes üks väike probleem. Kuna veorull on mul tehtud 3-4 kokkuliimitud(+ sees sümmeetriliselt kruvitud) 38mm vineerist ja on hakanud veidi viskama. Täpset põhjust ei tea, aga oletan, et surve ja kõikuv niiskus. Veorull on ca 60mm pikkuse mootori võlli küljes ja veovõlli sees on pikk ümar jätkumutter. Tahaks teha uut veovõlli veidi stabiilsemast materjalist ja on üks kulibinlik idee. ;) Ostsin ühe 0,9l purgiõlle, jõin tühjaks, lõikasin pealt augu suuremaks ja ülemise võru jätsin jäikuse huvides alles. Purgi välisdiameeter 83mm, mis minu jaoks ideaalne, sest veovõlli läbimõõt on 70mm ehk ümaraks treimise varu jätkub. Uue veovõlli materjaliks mõtlesin osta 1l koguse 2-komponentset EPO vaiku ja laseks ikka mõned päevad korralikult kivistuda. Vaigu sisse kavatsen uputada M12 kuuskant jätkumutri. Selle fikseerimiseks tegin augufreesiga 38mm vineerist seibi, mille keskele 12mm auk, kus läheb läbi 120mm polt, mille otsas jätkumutter ja vineeriseib fikseerib poldi sügavuse. Poldi kergemaks kättesaamiseks kavatsen enne vaigu sisse uputamist kergelt silikooniga üle teha või panna ümber poldi alumiiniumtorust hülss. Hülsiks sobib täpselt Viisnurga toodetud suusakepi jupp. ;)

Arvamused EPO vaigu kasutamise kohta veovõlli materjaliks on teretulnud, Või on veel midagi paremat? Tänud ette!
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 03 Okt 2023, 08:58 ... ;) Ostsin ühe 0,9l purgiõlle, jõin tühjaks, ....
Siia oleks nüüd küll projekti, või vähemalt illustreerivaid jooniseid juurde vaja?
:jooma

Ma pole küll veel nii suur treial, et mõista, et kuidas saaks 83mm sisemõõdu puurida 70mm peale.
(Usun, et osav treial suudab ühest M12 mutrist treida kaks M6 mutrit.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10774
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 03 Okt 2023, 10:10 Siia oleks nüüd küll projekti, või vähemalt illustreerivaid jooniseid juurde vaja?
Olgu, üritan uuesti. Alloleval pildil on vasakult paremale vaadates esimesena vana veovõll, mille sees auk ja sees jätkumutter. Mutter asub peaaegu keskel või paar sentimeetrit mootori pool. Teisena on mu idee järgi uue veovõll nn šabloon, millesse valan EPO vaigu ja kolmandana jätkumutter, mis poldi küljes ja mille eemaldan kui vaik on kivistunud. Seesama poldiauk jääb selleks, et veovõll pista mootori võlli külge. Veovõlli kinni-lahti keeramine on lahendatud nii, et mootoril võtsin tagakaane lahti, puurisin võlli sisse 7,5mm ja ca 10mm sügavuse augu ja panin sinna auku sisekuuskandiga poldijupi ning keevitasin kergelt kinni.
ping kirjutas: 03 Okt 2023, 10:10 Ma pole küll veel nii suur treial, et mõista, et kuidas saaks 83mm sisemõõdu puurida 70mm peale.
(Usun, et osav treial suudab ühest M12 mutrist treida kaks M6 mutrit.)
:hello:
Ega isegi ei ole treial, kuid ma ei saa aru, miks peab see veovõll olema seest õõnes? Kas sellest ei piisa, et välismõõt treida 83mm-lt(purgioma) 70mm-ks(isendi jaoks sobiv diameeter)?

Ega sa, ping, ei oska kommenteerida mu ideed EPO vaigu kasutamise kohta veovõlli materjaliks?

Selle uue mutri paigal hoidmiseks on mul mutter keeratud poldi otsa ja 38mm vineerist abivahend on selleks, et polt oleks 90* all. Maakülgetõmbe jõule poldi enam-vägem täpseks paigalduseks ma esialgu lootma ei jäänud, sest vaik ei ole väga viskoosne.
Veovõll.jpg
Mootori võll.jpg
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas ping »

Urmas kirjutas: 03 Okt 2023, 14:40 ... Alloleval pildil on vasakult paremale vaadates esimesena vana veovõll, ...
... Teisena on mu idee järgi uue veovõll nn šabloon, ...
Kuna lintlihvija veovõll peaks olema "tünni kujuline", siis kuidas õhukeseseinalist silindrilist õllepurki saab tünni toorikuks kasutada.

Toeta raspel kindlale alusele ja trei sellega käsitsi, sama mootori otsas, olemasolev rull vanaisade kombel sobivasse kujusse.
Kui raspliga ei viitsi, siis võib kasutada relakaga lihvimist aga selle riista pead ka alusele toetama, et ei väriseks.
(Ma olen n-armees, lauapuurpingi padrunis mürsu pronkskestast, mootorratta käigukasti puksi käsitsi välja treinud.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10774
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 03 Okt 2023, 15:07 Kuna lintlihvija veovõll peaks olema "tünni kujuline", siis kuidas õhukeseseinalist silindrilist õllepurki saab tünni toorikuks kasutada.
Elementaarne, ping, ma valaks õllepurgi EPO vaiku täis, pistan poldi koos mutriga sinna sisse ja kui vaik kivistunud, kisun purgi ümbert ära ja hakkan tünniks treima.
ping kirjutas: 03 Okt 2023, 15:07 Toeta raspel kindlale alusele ja trei sellega käsitsi, sama mootori otsas, olemasolev rull vanaisade kombel sobivasse kujusse.
Kui raspliga ei viitsi, siis võib kasutada relakaga lihvimist aga selle riista pead ka alusele toetama, et ei väriseks.

Milleks sinu meetodid kui mul on väike puidutreipink olemas? ;)
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10774
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Nonii, sai veovõlli tooriku ümbert õllepurk eemaldatud ja tulemus alloleval pildil. Vaja veel kätte saada polt, mis esialgselt ei andnud tulemusi. Eks homme saab see polt tunda kruustange ja toorik torutange. Kahtlustasin, et äkki silikoon poldi ümber ei toimi ja igaks juhuks paigadasin 12mm sisemõõduga hülsi ja hermetiseerisin hülsi ja mutri liitekoha akrüülhermeetikuga. Arvan, et ei ole hullu, raskused on ületamiseks! ;) Nüüd jääb üle oodata kuni hobitreipingi garantiist kätte saan(eile viisin).
Veovõlli toorik.jpg
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10774
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Takjakinnituse alus

Lugemata postitus Postitas Urmas »

Jätkame veovõlli teemal. Nagu ikka, siis esimene vasikas läheb aia taha ehk tegijal ikka juhtub. Esimese vasika vead- esiteks alahindasin epovaigu termoreaktsiooni ja vaiku läks keerme vahele. Teiseks oli mul jätkumutri otsa pandud mägiaivari teip, aga eks selle liim sulas lahti ja kokkuvõtteks keerasin kruustangide vahel poldi pooleks. Mis sitasti see uuesti ja õppisin lolli vigadest. ;) Järgmise tegin nii, et leidsin 12mm sisemõõduga õhukeseseinalise torujupid, jätkumutrile puurisin 14mm puuriga kergelt sisse mõlemasse otsa, M12 keermelatt läbi, fikseerisin mõlemast otsas mutriga ja hermetiseerisin epo liimiga. Kuna õlut ei raatsinud vormiks enam osta(liiga kaugele sõita, siis istusin veidi staabis, tegelesin pahega ja samal ajal mõtlesin veidike. Leidsin 75mm kanalitoru ja tegin paraja jupi. Seejärel 16mm veekindlast vineerist kaks seibi, millel keskel 14mm augud, aga enne tegin lendpuuriga ka täpselt toru läbimõõduga sobivad sooned. Nüüd jäi üle põhi kinni keerata, epovaik sisse valada, ülemine seib ka peale panna ja kinni keerata ning oodata millal vaik kivistub. "Vormi" tegin seestpoolt lapiga kergelt õliseks, et vormi küljest kergemini lahti tuleks ja tuligi. Vahepeal hakkasin juba pabistama, et vorm sulab üles, sest IR püstoliga mõõtes oli ühel hetkel temperatuur isegi 105,4*C.
Lõpptulemus on alloleval pildil, mis idee järgi ei tohiks enam staabis olevatele klimaatiliste tingimustele(niiskus) alluda.
Uus veovõll.jpg
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Vasta