Avatud elektriturg - minu esimene leping

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10643
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

tabarabarap kirjutas: 15 Apr 2022, 13:13 Pada ei aeta tunnen ise paljusid valdkonna teadlasi. Suurettevõtetel on lihtsalt eelised suhtluselja ressursse ja see on tõsi
Siin on see kont, me oleme nii väike rahvas ja kui on valida 3 kupja vahel ei tuleks valida neid vaid olla ise omanik ja palgata neid ehitama. Seal ei ole midagi oksjonil müüa peale kurnamisõiguse, sest ükski projekt ei õnnestu, kui teostaja ei ole juba planeerimisel kaasatud
Kohalikud kogukonnad näevad seda väga hästi, ruum lüüakse kola täis ja kasum läheb mööda juhet läbi nende hoovi ja maksa veel toetust peale. Seetõttu tõmmataksegi iga varblane ja vihmauss liistule, et ei tuleks neid asju. Tuleb hakata kasumit jagama ja toetust tagasi maksma lõppeks
Ma olen nõus, et ideaalis me ei peaks midagi toteerima, kahjuks reaalsus ei ole ideaal
KMH pole seni pada aetud, seda on kohtus vaidlustatud ja pole ühtegi nn. kinnimakstud kohtuotsust seni tulnud. Asjad ei liigu riigipoolsetes paberasjade ajamises.

Oksjonil kurnamisõigus on efektiivseima majandaja leidja. Need kes on käpardid, kõrbevad.

KOV on praegu projektides sulaselge saamahimu peal väljas ja tagasilükkamiseks sobib mistahes argument, kasvõi väljamõeldud.
Mis reaalsus? Mõtled riigi soovi raha põletada "lollrohelistes" projektides. Kui JAH siis riik on tõesti käpard olnud. Tulemuseks on EL üks kalleimaid elektreid, samas istume odava elektri otsas, mille riik kuntslikult kalliks on ajanud Brüsseli tallalakkumise tulemusena.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1014
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

xxx111 kirjutas: 15 Apr 2022, 19:13
Pole USA-s elanud...
Soovitan siis seal proovida elada, kaugelt kaunis, kohapeal arvamus väga kiirelt muutub. Sama meeleolu muutus nagu ettevõtlusega alustamine Eestis, sotsiaalne kaitse olematu ja maailmavaade muutub päevadega.

Aga läheb elektrist kaugemale
trebla
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2785
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 61 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas trebla »

jaguar3 kirjutas: 14 Apr 2022, 18:45
Aga selleks, et näiteks mina omale päikesejaama üldse ehitaks. Tol ajal olid sellised hinnad .....
Nüüd on ajad muutunud loomulikult. Energia hinnad palju kõrgemad, jaamade seadmed samas odavamad.
Mina küll ehitaks, aga mitte kohe.
Paneelide hinnad on võrreldes põhjaga 2020 kõvasti kasvanud. Muud materjalide ja ehituse hinnad samuti.
Energia hinna muutumist peab veel jälgima.
Prantsusmaal tuumajaamad vananevad, sakslased on kahvlis... ?

Paneelide hinnalangust ennustati aastaks 2024...

Kui juba ehitada, siis suur. Omaette alajaam ja täies mahus tootmine sinna taha...
Oksjonil kurnamisõigus on efektiivseima majandaja leidja. Need kes on käpardid, kõrbevad.
Nelja Energia ja Tootsi maatüki oksjonil võitis pigem mitteefektiivne pakkuja...
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4452
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas ping »

Ma pole mitte tuulikute vastu, vaid asjaajamine on hetkel selline: "Oleme Tallinnast, maksame ja kohalikel on ainult õigus vaikida".

Nõuka ajal oli võõras piirivalve rannal ja kaldaelanik paadiga merele lustisõitma minna lihtsalt ei saanud.

Tänapäevane meretuuleparkide praktika on selline, et tuulikute vahel on igasugune veeliiklus keelatud ja tuuleparkide ümber on piisavalt lai kaitsetsoon, millesse ka ei tohi siseneda.
Tuuleparkide ümber on mehitatud valve, et kui isegi keegi sõidab keelatud piirkonda, saab see isik trahvi.

Tulevik on selline, et randlane võib pikki (kivist, ohtlikku) rannajoont sõita teadmata kaugusele, et saada mööda tuulikualast ja alles siis võib pöörata merele.
Ehk tavaline merele sõit võib kujuneda mitmekümneid kilomeetreid ja tunde pikemaks.
Ja halva ilmaoluga ei pruugi kodusadamasse sõit pikki kallast sugugi ohutu või võimalik olla.
Ehk tulevikus on merepeal valvurid vastas ja jälle merele ei saa.

(Olen ise päeva Vilsandil 15m/sek ebasoodsa suunaga tuulega, istunud tormivangis", sest palastik- ja metallpaatidel ei olnud ohutu madalas rannikumeres sõita.)

Tekkivaid probleeme on merefoorumites lahatud:
https://webgate.ec.europa.eu/maritimeforum/en/node/4384
Meretuuleparkide kaart: https://ec.europa.eu/maritimeaffairs/at ... 016867;z=7

Lisaks, lugemiseks (see käib ka infraheli (mida pooled inimestest ei tunneta) kahjuliku mõju kohta): Loodusajakiri, Tuulegeneraatori sündroom:
https://www.loodusajakiri.ee/tutvustuse ... raator.pdf
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4452
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas ping »

trebla kirjutas: 16 Apr 2022, 10:41 ... Kui juba ehitada, siis suur. Omaette alajaam ja täies mahus tootmine sinna taha...
Kujutelm - "Teen eduka firma ja hakkan rikkaks ning ise olen rahul rantjee elu elades."

Tuleks ikka eristada, et kas tootmine oma elamise (kogukonna) tarbeks või tööstuslik suurtootmine.

Aktsiaid tuleb müüa kui "taksojuhid" neid ostma hakkavad.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

...sotsiaalne kaitse olematu...
Minu arvamusel on EU täiesti sotsialistlik ja seda sotsialismi on siin kaugelt liiga palju...

PS
Ei pea USA-s elama, et aru saada kuidas sealne majandusmudel töötab...
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Urmas »

ping kirjutas: 16 Apr 2022, 10:54 Lisaks, lugemiseks (see käib ka infraheli (mida pooled inimestest ei tunneta) kahjuliku mõju kohta): Loodusajakiri, Tuulegeneraatori sündroom:
https://www.loodusajakiri.ee/tutvustuse ... raator.pdf
Eks igaüks proovib kuulsust saada oma mätta/tuugeni otsast vaadates. ;)

Infraheli kohta leidsin ühest teisest kohast sellise lause

Seega ei oma kavandatava meretuulepargi tekitatav infraheli olulist negatiivset mõju inimese tervisele ja
heaolule.


Allikas http://media.voog.com/0000/0039/7997/fi ... 202016.pdf

Mis puutub tuugenite visuaali, siis samast artiklist lause

Nagu eespool öeldud, siis meretuulepark on kavandatud vähemalt 12 km kaugusele rannikust.
Sellisel kaugusel ei ole see ka selge ilma korral visuaalselt domineeriv objektide kogum, rääkimata nähtavusest vihmase või uduse ilma tingimustes, mida samuti Hiiumaal esineb.


Arvestades seda, kes Tuulelehte annab(vist mingi sisuturunduslik?) välja ja seal kirjutatud infot jagab, tuleks lugeda mõttega. ;)

Lugesin läbi sinu poolt viidatud artikli ja see ei käi ju absoluutselt avamerel asuvate tuugenite mõju kohta inimorganismile.
ping kirjutas: 16 Apr 2022, 10:54 Tulevik on selline, et randlane võib pikki (kivist, ohtlikku) rannajoont sõita teadmata kaugusele, et saada mööda tuulikualast ja alles siis võib pöörata merele.
Ehk tavaline merele sõit võib kujuneda mitmekümneid kilomeetreid ja tunde pikemaks.
Ja halva ilmaoluga ei pruugi kodusadamasse sõit pikki kallast sugugi ohutu või võimalik olla.
Ehk tulevikus on merepeal valvurid vastas ja jälle merele ei saa.

(Olen ise päeva Vilsandil 15m/sek ebasoodsa suunaga tuulega, istunud tormivangis", sest palastik- ja metallpaatidel ei olnud ohutu madalas rannikumeres sõita.)
Äkki ikkagi paneks paika prioriteedid! Kui palju on suure intensiivsusega rahvusvaheliselt kasutatavaid laevateid, mis ristuvad planeeritavate avameretuugenite asukohagaga? Mis on tähtsam- kas kalurite huvi või kogu EV elektrienergiaga varustuskindlus? Kas tõesti on saarte elanikud huvitatud ohverdama elektrienergia varutuskindlustuse ja istuma ilma elektrita näiteks viis päeva? Juba pani filmi jooksma sellise teema meediakisast. ;) Ei tea täpselt, kuid arvan, et Ida-Virumaal on on rohkem kaevureid töö kaotanud kui avameretuugenite tulekuga kaotavad rannakalurid.
Saarte elanike mõtteviisist- seda, et turiste oleks saartel palju, nad on kahe käega poolt ja nõuavad EV-lt tihedamat laevagraafikut, aga silla ehitamise, et saaks rohkem turiste tulla, vastu on nad nelja jalaga. Mingi imelik paradoks, millest minu hallrakud ei suuda aru saada. :scratch:
Saaremaale ehitati ropu raha eest süvasadam ja selle reaalne efekt hetkeseisuga on praktiliselt 0. Ma ei ole veel Saremaale oma senise eluaja jooksul jõudnud ja ei lähe ka, sest tunnen, et kohalike poolt ei ole seal oodatud.
rannamees
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 404
Liitunud: 21 Jaan 2013, 20:28
On tänanud: 153 korda
On tänatud: 8 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas rannamees »

trebla kirjutas: 16 Apr 2022, 10:41 Paneelide hinnalangust ennustati aastaks 2024...

Kui juba ehitada, siis suur. Omaette alajaam ja täies mahus tootmine sinna taha...
Tootjaid on maakera täis, energiat on puudu.
El.(autode?) laadimisjaamad sinna taha ja paari aasta pärast on järjekord taga.
Laadimisvõimaluste puudujääk tuleb kiiremini ja suurem, kui paljud ette kujutavad.
:roll:
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Urmas »

rannamees kirjutas: 16 Apr 2022, 17:52 El.(autode?) laadimisjaamad sinna taha ja paari aasta pärast on järjekord taga.
Laadimisvõimaluste puudujääk tuleb kiiremini ja suurem, kui paljud ette kujutavad.
Kui mulle antakse nii palju eluaastaid, siis väga tahaks ära näha elektriautode laadimispunktide lahenduse Tallinnas Õismäel asuvas nn "hiina müüri" kortermajas(720 korterit) ehk öösel ca 1000 auto korraga laadimise probleemi. Ja see on kõigest 1(üks) kortermaja. Mida hakkavad tegema või kuidas laadima oma "rohelisi" elektriautosid 9-16+ korruseliste igatsugu "...mäe" korterite elanikud? No millal sa ikka laed autot kui mitte sel ajal kui seda parasjagu ei kasuta ehk kui magad. 5 minutit aega võttev vedelkütusega tankimine ei ole vis võrreldav elektriauto kiirtanklas hetkel propageeritava 20 minutiga.
praanik
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 29 Juun 2016, 14:45
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 11 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas praanik »

Probleemiks on puudulik laadimistaristu juba praegu.
Enefit Volt ja ilmselt ka juba teised arendavad nn. Koduseid nutilaadijaid kortermajadele. Põhiprobleemiks on maja liitumiskilbi võimsus. Kui on teada laadimist vajavate autode hulk öösel. Siis see süsteem peaks need vabade ressurside, ehk amprite olemasolul järjest ära laadima et hommikuks oleks kõigil akud täis. Seda muidugi juhul kui on vaba ressurssi. 5 autot kortermaja ees pole probleem, 50 nõuab ühistule ikka meeletut lisainvesteringut
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1014
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas kirjutas: 16 Apr 2022, 18:04
rannamees kirjutas: 16 Apr 2022, 17:52 No millal sa ikka laed autot kui mitte sel ajal kui seda parasjagu ei kasuta ehk kui magad. 5 minutit aega võttev vedelkütusega tankimine ei ole vis võrreldav elektriauto kiirtanklas hetkel propageeritava 20 minutiga.
Mul on elektriauto, asjatu paanika täna, juba müügile tulnud mudelid laevad kiirlaadijas 15 mindiga 80% sõiduulatust ja 5 mindiga saad ka arvestatava koguse läbida. 90% ajast tööle koju autod siiski seisavad kuskil parkimiskohal. Kortermaja elanik peab laadima kiirlaadijas. Selleks ajaks kui elektriauto ikkagi massiliseks saab areneb akutehnoloogia ja ka taristu. Elektriautode laadimine
ei pea olema pikas perspektiivis ka odav. Täna saksas juba elektrikaga kallim sõita, kui diisliga.

Ega sispõlemismootor veel aastakümneid kuskile kao, kui üldse. Ja elektriauto on ilmselgelt mingi vahe etapp vesinikuni või mingi muu jurani.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 16 Apr 2022, 19:34 Elektriautode laadimine ei pea olema pikas perspektiivis ka odav. Täna saksas juba elektrikaga kallim sõita, kui diisliga.
Sul läks tsiteerimisega vist midagi nihu, kuid loodan, et tsitaadis tõin välja ikka sinu öeldu.
Vaat sellest mõttest nüüd ma ei saanud mitte essugi aru? Odav ei pea olema jah, aga mis on inimeste konkreetseid vajadusi asendav kasvõi sama maksumusega alternatiiv? Ühistransport? Unusta ära! Sellist juttu võivad ajada ainult väga enesekesksed, tumerohelise mõtlemisega "tasuta ühistransporti"(Tallinna elanikud) ja väga väikse sissetulekuga inimesed. Kas sa oleksid nõus kasvõi ülepäeva käima jala 5km(edasi-tagasi kokku) ja poest tulles 5-10kg kotid käe otsas? Ja seda nii -25* kui ka +25* ja äikesega ja tormituuletega jnejne. Ära sa mu direktori juuresolekul sellist juttu räägi. ;)
tabarabarap kirjutas: 16 Apr 2022, 19:34 Ega sispõlemismootor veel aastakümneid kuskile kao, kui üldse. Ja elektriauto on ilmselgelt mingi vahe etapp vesinikuni või mingi muu jurani.
Nõus, kuid vaheetapp ei tohiks olla kohustuslik või "vabatahtlik" nagu omal ajal mai- või oktoobriparaadist osavõtt. Passiivmajade märgistusega see "vabatahtlik" kohustus põhimõtteliselt on juba olemas.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Urmas »

tabarabarap kirjutas: 16 Apr 2022, 19:34 Mul on elektriauto, asjatu paanika täna, juba müügile tulnud mudelid laevad kiirlaadijas 15 mindiga 80% sõiduulatust ja 5 mindiga saad ka arvestatava koguse läbida. 90% ajast tööle koju autod siiski seisavad kuskil parkimiskohal. Kortermaja elanik peab laadima kiirlaadijas.
Jälle väga enesekeskne jutt! Võtan appi põhikoolist mingil määral midagi meelde jäänud matemaatika. ;) Kui mul läheb praegu suvalises tanklas tankimiseks aega 5 minutit ja nagu väidad, et uuemates elektritanklates 15 minutit, siis mu elust 10 minutit läinud nagu niuhti. Ühest kuus 1 tund, aastas pool päeva(12 tundi), 10 aastaga nädal aega mõtetut passimist. Milleks? Need tumerohelised on unustanud vist sellise matemaatilise pisinüansi? Või olles näinud Poola, Saksamaa, Austria jne kiirteede ääres asuvaid tanklaid. Tavaliselt on nendes tanklates ca 10 kohta sõiduautodele ja min 4 kohta rekadele. Ja ka siis on aeg-ajalt olnud 2-4 autosed järjekorrad. Kui sõiduautole kulub tankimiseks aega 5 minutit ja sinu arvestuse järgi(15 minutiga 80%), siis peaks juba sõiduautodele olema "tankimiskohti" vähemalt 4x korda rohkem. Mis nende ehitus maksab? Rekadest räägimata, sest nende nn "tankimine" võtab kindlasti kauem aega. Ise sõidan ühe tankimisega ligi 900km, aga elektriautode sõiduulatus on kui suur? 300-500km ehk tanklaid peaks olema veel väiksemate vahemaade takka. Mis see jälle omakorda maksab?
Võtan jälle appi põhikooli matemaatika ja kalkulaatori. Mul on tööautoga keskmine aastane läbisõit ca 40 000km keskmise kuluga 5,3l/100km-le, seega pean tankima ca 2100l kütust ehk jagatuna see 2100 liitrit paagi mahuga, teeb 42 tankimiskorda. 42x5 minutit teeb 3,5 tundi. Sinu elektriauto tankimine tuleks 42x15 minuti ca 10,5 tundi. Nüüd korrutame selle vähemalt 2-ga(läbisõidu ulatus + ainult 80% aku mahtuvusest ehk veel vähem), siis ma oleks aastas elektritanklas istunud mõtetult praktiliselt terve ööpäeva. Milleks? näidata, et olen "roheline" ja hoolin Ulli-Greta kinnusideest? Tänan, ei soovi sellise hullusega käsiköes käia. Sellega, et suund on õige, olen nõus, kuid teostus on hetkel veel sitavõitu. Kas ei olnud see keegi kunagine Nõukogude Liidu välisminister, kes ütles mingil kõrgetasemelisel kokkusaamisel, et tahtsime parimat, aga välja tuli nagu alati ehk läks peesse. ;)
Kokkuvõtteks kunagi kuuldud ja meelde jäänud üks väga hea ütlemine- vägisi armasaks ei tee! Vist kah venelaste ütlemine, täpselt ei mäleta ja ei ole ka tähtis, kuid see eest tabav. Ja see ütlemine ei käi ainult tumeroheliste kohta. Mitte, et mul oleks midagi erisuste kohta, kuid ka nemad peaksid selle punasega rõhutatud ütlemist endale teadmiseks võtma.
OT. Paarkümmend aastat tagasi, kui Eesti sai juba vabaks, ütles mu tolleaegne tööandja ühe vestluse käigus, et tema usub demokraatiasse ainult sel juhul kui nn demokraatia kantsiks nimetatud USA presidendiks valitakse mustanahaline omasooihar. Kui Obama sai USA presidendiks, ma õnnitlesin teda, et USA on juba poolel teel demokraatliku riigikorra suunas. ;)
rannamees
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 404
Liitunud: 21 Jaan 2013, 20:28
On tänanud: 153 korda
On tänatud: 8 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas rannamees »

praanik kirjutas: 16 Apr 2022, 19:09 Probleemiks on puudulik laadimistaristu juba praegu.
Enefit Volt ja ilmselt ka juba teised arendavad nn. Koduseid nutilaadijaid kortermajadele. Põhiprobleemiks on maja liitumiskilbi võimsus. Kui on teada laadimist vajavate autode hulk öösel. Siis see süsteem peaks need vabade ressurside, ehk amprite olemasolul järjest ära laadima et hommikuks oleks kõigil akud täis. Seda muidugi juhul kui on vaba ressurssi. 5 autot kortermaja ees pole probleem, 50 nõuab ühistule ikka meeletut lisainvesteringut
Probleemid on juba praegu tõepoolest ja lahendusi ei paista.
T1 keskuse parkla on hea näide.
Igal korrusel on pidevalt keegi oma autoga laadijas ja näpib tuima näoga nutikat või läpakat, sest muud teha pole ja mõnekümne minutiga kiirlaadimisest pole juttugi...
võhik
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 408
Liitunud: 01 Jaan 2010, 11:54
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 10 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas võhik »

ettepanek : viia sisse elektriautode ostuload.
Ostuloa tohib anda ainult inimesele, kes esmalt tõestab ära, et tal on kodus laadimisvõimekus...
Elektripuuduse süvenemise korral võiks mõelda ka ostulubade piiramist isikute ringiga, kellel on piisav elektritootmisvõimekus.. ?
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1014
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Urmas, sellega on nagu USA s elamisega, ise pead kogema ega ennem asjast aru saa. Pikad distantsid, rekkad , laevad, lennukid jne ei hakka vist eales olema elektriga, rongid juba prototüübina vesinikul ka euroopas katsetamisel.

Me lähme elektriteemast kaugele, aga täna, kui sul on valikus kia ceed vs nissan leaf mõlemad saad kätte uuena 20000 eur ja sa elad linnas ja sõidad kodu, töö, pood jne 1000km kuus, siis 5 aastase kütusekulu vahe tuleb sul tänaste hindadega kia (kombineeritud 7l sajale) 15250.8 eur vs leaf (kombineeritud 20kwh sajale) 2280 eur.

Ma saan aru, et sind seda armastama ei pane, aga paljudele pakub see üldse auto omamise võimaluse ja sa pead lolliks kõiki kes ostavad nii kalleid autosid, aga lolle ju jagub.
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1014
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

võhik kirjutas: 17 Apr 2022, 09:36 ettepanek : viia sisse elektriautode ostuload.
Mine nõukogude liitu tagasi palun . Seal olid ostuload ka sisepõlemisele, tanklad igal nurgal.
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Mine nõukogude liitu tagasi palun...
Aga sinnapoole ju teel olemegi...
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1014
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

xxx111 kirjutas: 17 Apr 2022, 10:56 Aga sinnapoole ju teel olemegi...
Ma olen nõuka ajal elanud kolmandiku oma elust ja mulle nii ei tundu.
praanik
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 29 Juun 2016, 14:45
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 11 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas praanik »

võhik kirjutas: 17 Apr 2022, 09:36 ettepanek : viia sisse elektriautode ostuload.
Ostuloa tohib anda ainult inimesele, kes esmalt tõestab ära, et tal on kodus laadimisvõimekus...
Elektripuuduse süvenemise korral võiks mõelda ka ostulubade piiramist isikute ringiga, kellel on piisav elektritootmisvõimekus.. ?

Mina kaldun arvama et hoopis elektri tarbimist hakatakse piirama kortermajades. Näiteks peale kella 21. Enam pesu ei tohi pesta ja teevett keeta, sest muidu ei saa autod täis laetud
kaimagk
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 522
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 30 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

Urmas kirjutas: 16 Apr 2022, 21:54
tabarabarap kirjutas: 16 Apr 2022, 19:34 Mul on elektriauto, asjatu paanika täna, juba müügile tulnud mudelid laevad kiirlaadijas 15 mindiga 80% sõiduulatust ja 5 mindiga saad ka arvestatava koguse läbida. 90% ajast tööle koju autod siiski seisavad kuskil parkimiskohal. Kortermaja elanik peab laadima kiirlaadijas.
Jälle väga enesekeskne jutt! Võtan appi põhikoolist mingil määral midagi meelde jäänud matemaatika. ;) Kui mul läheb praegu suvalises tanklas tankimiseks aega 5 minutit ja nagu väidad, et uuemates elektritanklates 15 minutit, siis mu elust 10 minutit läinud nagu niuhti. Ühest kuus 1 tund, aastas pool päeva(12 tundi), 10 aastaga nädal aega mõtetut passimist. Milleks? Need tumerohelised on unustanud vist sellise matemaatilise pisinüansi? Või olles näinud Poola, Saksamaa, Austria jne kiirteede ääres asuvaid tanklaid. Tavaliselt on nendes tanklates ca 10 kohta sõiduautodele ja min 4 kohta rekadele. Ja ka siis on aeg-ajalt olnud 2-4 autosed järjekorrad. Kui sõiduautole kulub tankimiseks aega 5 minutit ja sinu arvestuse järgi(15 minutiga 80%), siis peaks juba sõiduautodele olema "tankimiskohti" vähemalt 4x korda rohkem. Mis nende ehitus maksab? Rekadest räägimata, sest nende nn "tankimine" võtab kindlasti kauem aega. Ise sõidan ühe tankimisega ligi 900km, aga elektriautode sõiduulatus on kui suur? 300-500km ehk tanklaid peaks olema veel väiksemate vahemaade takka. Mis see jälle omakorda maksab?
Võtan jälle appi põhikooli matemaatika ja kalkulaatori. Mul on tööautoga keskmine aastane läbisõit ca 40 000km keskmise kuluga 5,3l/100km-le, seega pean tankima ca 2100l kütust ehk jagatuna see 2100 liitrit paagi mahuga, teeb 42 tankimiskorda. 42x5 minutit teeb 3,5 tundi. Sinu elektriauto tankimine tuleks 42x15 minuti ca 10,5 tundi. Nüüd korrutame selle vähemalt 2-ga(läbisõidu ulatus + ainult 80% aku mahtuvusest ehk veel vähem), siis ma oleks aastas elektritanklas istunud mõtetult praktiliselt terve ööpäeva. Milleks? näidata, et olen "roheline" ja hoolin Ulli-Greta kinnusideest? Tänan, ei soovi sellise hullusega käsiköes käia. Sellega, et suund on õige, olen nõus, kuid teostus on hetkel veel sitavõitu. Kas ei olnud see keegi kunagine Nõukogude Liidu välisminister, kes ütles mingil kõrgetasemelisel kokkusaamisel, et tahtsime parimat, aga välja tuli nagu alati ehk läks peesse. ;)
Kokkuvõtteks kunagi kuuldud ja meelde jäänud üks väga hea ütlemine- vägisi armasaks ei tee! Vist kah venelaste ütlemine, täpselt ei mäleta ja ei ole ka tähtis, kuid see eest tabav. Ja see ütlemine ei käi ainult tumeroheliste kohta. Mitte, et mul oleks midagi erisuste kohta, kuid ka nemad peaksid selle punasega rõhutatud ütlemist endale teadmiseks võtma.
OT. Paarkümmend aastat tagasi, kui Eesti sai juba vabaks, ütles mu tolleaegne tööandja ühe vestluse käigus, et tema usub demokraatiasse ainult sel juhul kui nn demokraatia kantsiks nimetatud USA presidendiks valitakse mustanahaline omasooihar. Kui Obama sai USA presidendiks, ma õnnitlesin teda, et USA on juba poolel teel demokraatliku riigikorra suunas. ;)
Tere!
Urmas, ainult üks küsimus. Kui palju briljant-väärtuslikku mitte mõttetut aega sa siia foorumitesse oled kulutanud?
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1014
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

kunn24 kirjutas: 17 Apr 2022, 11:30 Elektriautot tuleks laadidada ainult nn taastuva elektriga. Ehk öine laadimine või tuule puudumisel peaks olema välistatud.
Jaja ja kõik sisepõlemismootorid peaks tuksuma ainult kohalikul põlevkiviõlil :) tuult purje!

Maailmas on läinud väga kitsaks, kõigile enam lihtsalt ei jätku kõike.
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

tabarabarap kirjutas: 17 Apr 2022, 11:12
xxx111 kirjutas: 17 Apr 2022, 10:56 Aga sinnapoole ju teel olemegi...
Ma olen nõuka ajal elanud kolmandiku oma elust ja mulle nii ei tundu.
Mina ka - ja mulle mitte ei tundu vaid iga-aastaselt järjest rohkem nii on - see on fakt mitte arvamus
EU-d pean silmas - see on ikka täielik äpardus ja absoluutne impotent nii poliitikas kui majanduses
tabarabarap
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1014
Liitunud: 27 Mai 2019, 23:02
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas tabarabarap »

Ma ei kujuta ette isegi via baltikat iseseisvas Eestis, seda lihtsalt ei oleks ja kaubandust nägite hästi, kui covid algas ja riigid piire ja oma turgu kaitsma sunniti.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Avatud elektriturg - minu esimene leping

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kaimagk kirjutas: 17 Apr 2022, 11:34 Tere!
Urmas, ainult üks küsimus. Kui palju briljant-väärtuslikku mitte mõttetut aega sa siia foorumitesse oled kulutanud?
On sul midagi tasuvamat pakkuda? Maksa igakuiselt teatud summa ja ei kirjuta. ;)
Vasta