Kolme faasilise mootoriga käi
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2097
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 39 korda
Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
Säärane aparaat kuurinurgas, kuid kuna tal lüliti katki siis ei saa vikatit teravaks, kuigi hooaeg on peagi algamas.
Pilt "lülitist" endast ka
Lüliti peal tähised
Nagu ma targemate käest kuulsin siis seda kasti nimetatakse kontaktoriks või on vähemasti võimalik asendada kontaktoriga. Milline see olema peaks?
Lisaks veel pilt käias asuvast "elektroonikast" Ma oletan, et need sulavkaitsmed võib sealt ära likvideerida ning 3x10A kaitse peaks jaotuskilbis selle töö nende eest ära tegema. Nende sulavkaitsete võimsust sealt pealt välja lugeda mina oma vanade silmadega ei suutnud.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 177
- Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas Metsakraav »
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2097
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 39 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
Valgustuse jaoks tal ilmselt see suurel pildil nähtav pöördlüliti. Sealt käivad ühed juhtmed läbi, mis vasakpoolse kaitsme taga on.
Olen küll kunagi lugenud selle kohta mingit teemat, kuid kõik ei seisa paraku meeles. Kasvõi näiteks seesama detail elektrikulu kohta
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2097
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 39 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 4546
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 87 korda
- On tänatud: 225 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas ping »
Vasakpoolse käiakiviga (suurem kui sellele masinale ettenähtud, kulunud ja ilma kaitsmeta) on selle masina käivitamine eluohtlik.pikk88 kirjutas: ↑04 Apr 2021, 09:13
Säärane aparaat kuurinurgas, kuid kuna tal lüliti katki siis ei saa vikatit teravaks, kuigi hooaeg on peagi algamas.
Pilt "lülitist" endast ka
Lüliti peal tähised
Nagu ma targemate käest kuulsin siis seda kasti nimetatakse kontaktoriks või on vähemasti võimalik asendada kontaktoriga. Milline see olema peaks?
Lisaks veel pilt käias asuvast "elektroonikast" Ma oletan, et need sulavkaitsmed võib sealt ära likvideerida ning 3x10A kaitse peaks jaotuskilbis selle töö nende eest ära tegema. Nende sulavkaitsete võimsust sealt pealt välja lugeda mina oma vanade silmadega ei suutnud.
Võta see kohe enne käivitamist ära, sest kui see puruneb lendavad killud läbi su kuuriseinte välja ja kui käi ise on poltidega põrandale kinnitamata ning hüppama hakkab, siis ei saa mootorit ka nupust välja lülitada!
See "kast" ei ole mitte kontaktor vaid kaitselüliti AP50 (https://russian-electronics.com/product ... 50-3mt-50a ) ja omatarbeks, lühiajaliseks kasutamiseks võib selle asendada 3F , C 10A kaitselülitiga (https://www.google.com/search?q=3f+C+10 ... EE901EE901 ).
Sealt võib leida ka originaallüliti : https://www.google.com/search?q=Johann+ ... iwQ4dUDCA0
Kontaktor on alumisel pildil trafo kõrval. Trafo on käial oleva ohutu pingega (12V või 36V) lambi toiteks.
Sulavkaitsme korgid on trafo ja lambi jaoks.
Kui lambi kaitse läbi, siis tuleb vahetada lambi paindjalas olevad juhtmed, sest need on suure tõenäosusega isolatsiooni pealt maha pudistanud.
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 177
- Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 11 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas Metsakraav »
Trafo on see mis tarbib 24/7 kui pinge alla jäetakse.
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2097
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 39 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
Seda olen sulle mu meelest ka kunagi varem maininud, et pole vaja mulle vanemlikku epistlit lugeda igas teemas. Ning millest sa üleüldse järeldad, et ma sellest antud asjast MITTE MIDAGI ei jaga? Sellest, et ma ei taipanud kohe kaitselüliti välja kirjutada ja piirdusin vaid lülitiga? Või sellega, et ma ei oska piisavalt googeldada, et ise Kuke Johani poe kontakte leida? Korra suutsid nagu siia isegi mu meelest õige lingi postitada, kuid nüüd pirtsutad nurgas nagu lasteaialaps ning muutsid kõik on postitused kapitaalselt juba krt teab mitmendat korda ümber.
Sellega olen ka täiesti kursis, et selle pideva elektrikulu all pidas postitaja silmas sisselülitatud trafo kulutatavat energiat. Kellejaoks on see kulu, kes vaatab sellele kopikate kaole läbi sõrmede, see on juba omaette teema ning ei ole siin praegu arutluse all. Pealegi selgus kontrollimisel, et pessa on keeratud 220v hõõglamp ning järelikult ei ole trafo üldse kasutuses. Igaljuhul tänud kõigile kaasamõtlejatele asiste kommentaaride eest. Edasine käitumine sõltub juba sellest mis Kukkede elektrikaubastust vastatakse. Kindluse mõttes mainin etteruttavalt ära, et konkreetselt selle käia liini taha oli plaanis panna jaotuskilpi C3x10A kaitselüliti ja kõikvõimalikud kahtlasena tunduvad juhtmed plaanisin ka käiakopuses ümber vahetada. Kuna niiduhooaeg ei ole veel päris käega katsuda, sest siinkandis tuli eila lumi maha siis see annab vähemasti natuke ajapikendust adraseadmiseks
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 366
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 10 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas Olaf »
mis ta sellega teritas, kas näiteks adranugasid vms., aga sellega andis (ramp)raskeid asju käiata.
Kui ma ei eksi, siis peaks ta gabariite ja kaitselüliti amprite suurust arvestades peal olema 3 kW elektrimootor.
Kiirust tal 2800 r/min tal kindlasti ei olnud, vibrat kui sellist tal aga polnud.
Kui hakkad korda tegema, katsu kindlasti üles otsida käiade originaalkaitsmed, nende isenikerdamine on
küllalt suur töö. Ja küllap on saadaval ka talle sobivad käiad. Mina teeks elektriosa täiesti uuesti, juba need
risti- rästi kes teab mis seisukorras juhtmed riivavad silma. Trafo viskaks minema, see oli mõeldud 36 V kohtvalgustuse pirni toiteks. Selliseid pirne pole enam saadavalgi. Edu!
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 4546
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 87 korda
- On tänatud: 225 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas ping »
On ikka ka madalpingepirne saadaval, hästivarustatud spetskauplustes.
LEDi kasutamisel ei pruugi valguse spekter näidata õieti metalli värvi ja temperatuuri muutusi käiamisel.
(Oht teritatava asja ülekuumutamiseks.)
Olles ise tehases remontinud selliseid valgusteid, siis 230V kasutamist küll ei julgeks sellises kõris soovitada sest juhtmevigastus on selles kerge tekkima.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 6153
- Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
- On tänanud: 73 korda
- On tänatud: 138 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas Küülaline »
Kasutame õigeid termineid tehnikafoorumis.
- madalpinge kuni 1000 V
- väikepinge kuni 50V
Meie TN-S süsteemis võrdub kereühendus ühefaasilise lühisega ja kaitse rakendub 0,2 s. Ja lisaks on pistikupesadel veel kohustuslik rikkevoolukaitse.
See 36 V valgus on pärand nõukaaegsest pingesüsteemist ja "kaitsenullimisest".
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 366
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 10 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas Olaf »
Sedand küll. Kuid mina paneks kõrisse mitte juhtmed, vaid painduva installatsioonikaabli, mis on topeltisolatsiooniga. Ruumi selleks peaks olema.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 4546
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 87 korda
- On tänatud: 225 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas ping »
Lambivarre paindkõri otsas on kruviga kokkukeeratud kitsas kuulliigend ja sealt ei mahu kahesooneline topeltisolatsiooniga juhe läbi. See ongi tavaline isolatsiooni vigastuse koht.
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2097
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 39 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
Skeem juhtmete ühendamiseks http://electry.ru/elektromontazhnye-rab ... katel.html
Lõpptulemus jäi säärane:
Ainus häda mis veel likvideerida jäi on see, et käiakivid pöörlevad ebaühtlaselt. Vaja neid kuidagimoodi natuke õgvendada, et oleks võimalik nende peal midagi käiata. Olen kusagilt lugenud, et sellejaoks on müügil mingi spetsvidin ja õndsal veneajal olevat töökojas peale kivide vahetamist kivid sirgeks aetud ka lihtsalt jämeda keermelatiga, millele oli suurem kogus seibe peale aetud ning seda oli senikaua käiatud kuni kivid ühtlaselt võtma hakkasid.
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 366
- Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
- On tänanud: 2 korda
- On tänatud: 10 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas Olaf »
Mina oma käial vibrat lahti ei saanud muud moodi, kui ostsin uued kaasaaegsed käiakivid.
Mul on küll palju väiksem käi 0,75 kW 3- faasilise mootoriga ja kiirus on 2800 r/min.
-
- autodidakt
- Postitusi: 10923
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 312 korda
- On tänatud: 383 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas Urmas »
Ise leidsin maal garaažist veneaegse laia rauaviili. No ei taha käi seda eriti võtta. Kui oma puuride teritamise teemas vahtisin juutuubist erinevaid videosid, siis mõned olid käiaketast õgvendanud või tasaseks teinud rauatreipingi teraga.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 4546
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 87 korda
- On tänatud: 225 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas ping »
Koolipraktikal tegime käiateritajaid tehastesse, sest need kulusid küllalt ruttu. Tehases oli käiade eest vastutav luksepp kes iga päev kontrollis käiade seisukorda.pikk88 kirjutas: ↑03 Mai 2021, 08:56 ... Ainus häda mis veel likvideerida jäi on see, et käiakivid pöörlevad ebaühtlaselt. Vaja neid kuidagimoodi natuke õgvendada, et oleks võimalik nende peal midagi käiata. Olen kusagilt lugenud, et sellejaoks on müügil mingi spetsvidin ja õndsal veneajal olevat töökojas peale kivide vahetamist kivid sirgeks aetud ka lihtsalt jämeda keermelatiga, millele oli suurem kogus seibe peale aetud ning seda oli senikaua käiatud kuni kivid ühtlaselt võtma hakkasid.
Keermelatt ei sobi, sest seibid hakkavad viskuma.
Vajalik on sobiva pikkusega (üle käiakivi paksuse) silindrilise osaga polt. (poldid treisid treialipraktikandid)
Siis lõikasime plekist 5x5cm ruudud, nendele puurisime poldi silindrilise osa läbimõõdust ca 0,2mm suurema ava (et kettad suht vabalt pöörleksid) ja lõikasime ruutude nurgad ära, et tekkisid korrapärased 8nurgad.
8nurgad poldi otsa ja 2 mutrit (et reguleerida parajat lõtku) ja Umbes 0,5m pikast 8-10mm ümarmaterjalist U kujuline raud sai käepidemeks poldi otstesse keevitatud.
8nurgad kuluvad ruttu ümarguseks.
Kettad peavad vabalt võlli ümber keerlema ja Sellise teritaja efekt on tingitud sellest, et pöörlevate seibidega toimub kokupuude käiakettaga alla käiaketta lihvimise joonkiirust ning sellisel madalamal kiirusel hakkab kuluma käiaketas.
Teritajat liigutatakse käiakivi suhtes vasakule/paremale ja ka erineva nurga alla, kui liiga kiirest hakkavad seibid pöörlema.
Massiivne suvaline rauakolakas käiakivi teritamiseks hästi ei sobi.
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 4546
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 87 korda
- On tänatud: 225 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas ping »
Teemanttööriist on käiakivi tööpinna peenemaks viimistlemiseks:
https://www.mkt.ee/kaiarihtija-laius-45 ... zmann.html
https://www.tooriistamaailm.ee/kaiariht ... mek-sp-650
Kui käiakettal on vaja geomeetria taastada , siis on robustsemad riistad , "käiarihtija":
https://www.mkt.ee/kaiarihtija-500x-63- ... evert.html
https://www.mkt.ee/kaiarihtija-500x102- ... evert.html
https://www.mkt.ee/abrasiivtooriistad/k ... ml?cat=680
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2097
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 39 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 4546
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 87 korda
- On tänatud: 225 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas ping »
Selline ilus valge, paksust rauas, malmjalaga (vibratsioon!), põleva lambiga ja sirgete kividega masin, maksaks tänapäeval poes vast mõni tuhat.
- pikk88
- Ehituspenskar
- Postitusi: 2097
- Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
- On tänanud: 43 korda
- On tänatud: 39 korda
Re: Kolme faasilise mootoriga käi
Lugemata postitus Postitas pikk88 »
Tulemus sai suurepärane, sest kui selle riistaga käiakivi puudutasin siis käis tolmupilv üle pea ning kivid olid mõnekümne sekundiga täpselt säärased nagu mu meelest olema peaks Kui kellelgi on ostuhuvi, siis võin neid abivahendeid ropu raha eest tootma hakata. Kui on tootmishuvi siis etteruttavalt ütlen ära, et seibid peavad väga lõdvalt seal kahvlivahel liikuma, muidu asjast kasu pole ja hakkad lihtsalt seibe käiama. Algul mulle ka tundus, et kogu värk sai liiga suure lõtkuga tehtud ning panin sinna kaks seibi lisaks kuid tulemusena kiilus kogu värgi kinni. Karpraua jupp on ka soovitatav piisavalt pikk hankida, et oleks mugavam kaldenurka reguleerida.
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring