Planeedi Maa päästmine
Siin arutletakse naljakate juhtumite üle ehitusvaldkonnas
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
@ val
Pole üldse siga / kägu võrdlus
Võrdlus täiesti asjakohane
Seesugused administratiivsed regulatsioonid on täielik lollus
Nagu eespool mainitud - eeldus on ilmselt, et enamus on idioodid kes ei oska kasutada kalkulaatorit / lugeda "pardakompuutrit"...
No ei pea "riik" igale poole sekkuma / õpetama jne
Pole üldse siga / kägu võrdlus
Võrdlus täiesti asjakohane
Seesugused administratiivsed regulatsioonid on täielik lollus
Nagu eespool mainitud - eeldus on ilmselt, et enamus on idioodid kes ei oska kasutada kalkulaatorit / lugeda "pardakompuutrit"...
No ei pea "riik" igale poole sekkuma / õpetama jne
-
- Ehitusspets
- Postitusi: 558
- Liitunud: 11 Juun 2016, 21:54
- On tänanud: 6 korda
- On tänatud: 28 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Et tanklas olevate hindade alusel teen missuguse raha säästmise otsuse - auto ostuotsuse?! Või mida see uus ''postihind'' mul aitab otsustada - et seekord ei tangi diislit vaid...elektrit? Mingi muu kriteerium pole oluline kui 100km läbimise maksumus - tõsiselt?! Ilmselt jah, kui otsustan autost üldse loobuda sest 100km kaugusele viib mind ka tasuta ühistransport.. 
Kui indiviidid ei suuda erinevaid numbreid kwh, liitreid ja kilogramme mida nende liikurid tarbivad rahaks rehkendada siis tuleks ehk põhikooli tagasi minna?
Ning kus need uued postihinnad siis on kui idee nõnna toimiv ja elu edasiviiv on?

Kui indiviidid ei suuda erinevaid numbreid kwh, liitreid ja kilogramme mida nende liikurid tarbivad rahaks rehkendada siis tuleks ehk põhikooli tagasi minna?
Ning kus need uued postihinnad siis on kui idee nõnna toimiv ja elu edasiviiv on?

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1539
- Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 22 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Kui indiviidid suudaksid erinevaid numbreid kwh, liitreid ja kilogramme väga hästi kokku ja lahku rehkendada, siis võiks suure osa foorumi teemadest kinni panna, aga hetkel tundub tõesti, et rahvas tuleb põhikooli tagasi saata 

-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
Kui indiviidid ei suuda eelpool mainitud rehkendusi teha siis see ongi indiviidi probleemval kirjutas: 28 Sept 2023, 15:23 Kui indiviidid suudaksid erinevaid numbreid kwh, liitreid ja kilogramme väga hästi kokku ja lahku rehkendada, siis võiks suure osa foorumi teemadest kinni panna, aga hetkel tundub tõesti, et rahvas tuleb põhikooli tagasi saata![]()
Ja kui vastavat arukust pole siis maksad selle puudumise eest rahakotiga
See ei tähenda, et nö riik peaks kuidagi sekkuma / reguleerima
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5802
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 109 korda
- On tänatud: 280 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Näitan avaliku statistika najal, et auto valik ei ole niisama lihtne, et: "Hakkan roheliseks ja ostan e-auto".xxx111 kirjutas: 28 Sept 2023, 13:19 @ ping
Kui põhikriteeriumiks on soetusmaksumus siis nii on...
Aga jätaks need kriteeriumid ostja / kasutaja otsustada.
....
Ostja võib ju unistada aga ihaldatud sõiduki soetusmaksumuse summa määrab ikkagi liisinguandja.
Kui keskmine netosissetulek on 1000eur/kuus:
https://www.stat.ee/et/avasta-statistik ... sissetulek
siis kõige odavama e-auto aastane kulu ainult liisingumaksele ja kindlustustele on
4000-5000eur/aastas, isegi siis kui selle autoga igapäevaselt ei sõideta.
https://www.auto24.ee/soidukid/3791365
Kusjuures liisingukalkulaatorid näitavad, et sellise auto liisimiseks ei tohi 1000eur kuus teeniva isiku muud finantskohustused olla suuremad kui 50eur/kuus.
Ehk kui keskmiselt 1000eur palka saav inimene maksab oma eluaseme lsingut, siis ei ole temal võimalik panga abil e-autot osta olenemata tema soovidest.
(Võrdluseks näiteks minu autode püsikulu on ca 80eur/aastas auto kohta.)

Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
@ ping
On meelde jäänud ja kontrollisin ka esimesel ettejuhtuval kodulehel üle
EV hooldus ca 40% odavam kui "tavaautol"
Lisaks kindlustused mis on kallimad kui "tavaautol"
Seega Sinu juttu 80 EUR aastas ei usu ma hetkeski - seda võid "vanaemale" rääkida
On meelde jäänud ja kontrollisin ka esimesel ettejuhtuval kodulehel üle
EV hooldus ca 40% odavam kui "tavaautol"
Lisaks kindlustused mis on kallimad kui "tavaautol"
Seega Sinu juttu 80 EUR aastas ei usu ma hetkeski - seda võid "vanaemale" rääkida
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3500
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 41 korda
- On tänatud: 124 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
@Ping
Liisingu probleem on see, et
-peab tagama ärimeestele kasumi
-arvestab auto väärtuse langusega.
Lühidalt, ära liisi, võib tulla tunduvalt odavam.
Sinu auto väidetav püsikulu seda kinnitabki.
Ega ma ka su 80 €-t väga ei usu.
Reklaamitud Dacia läbisõiduvõimesse ma ka suurt ei usu. Kuigi reklaam väidab:
Dacia Springi sõiduulatus on WLTP kombineeritud tsüklis* kuni 230 km ja WLTP City linnatsüklis kuni 305 km. Täislaetud kompaktne aku (27,4 kWh) võimaldab linnas laadimata sõita terve nädala.
Isklik kogemus BMW I3-ga, et 120-ga sõites võtab 20kWh/100 km ja selle aku oli suurem (mingi 36 kWh).
https://www.dacia.ee/ee/cars/new-spring ... lsrc=aw.ds
Liisingu probleem on see, et
-peab tagama ärimeestele kasumi
-arvestab auto väärtuse langusega.
Lühidalt, ära liisi, võib tulla tunduvalt odavam.
Sinu auto väidetav püsikulu seda kinnitabki.
Ega ma ka su 80 €-t väga ei usu.

Reklaamitud Dacia läbisõiduvõimesse ma ka suurt ei usu. Kuigi reklaam väidab:
Dacia Springi sõiduulatus on WLTP kombineeritud tsüklis* kuni 230 km ja WLTP City linnatsüklis kuni 305 km. Täislaetud kompaktne aku (27,4 kWh) võimaldab linnas laadimata sõita terve nädala.
Isklik kogemus BMW I3-ga, et 120-ga sõites võtab 20kWh/100 km ja selle aku oli suurem (mingi 36 kWh).
https://www.dacia.ee/ee/cars/new-spring ... lsrc=aw.ds
Viimati muutis kunn24, 28 Sept 2023, 17:06, muudetud 2 korda kokku.
Juhe teab kõike.
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
Ma lisan veel, et ainüüksi rehvide vahetused lähvad rohkem kui 80 EUR aastas
Kui just ise sellega ei tegele...
Kui just ise sellega ei tegele...
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5802
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 109 korda
- On tänatud: 280 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Kirjutasin ju püsikulust, mitte ekspluatatsioonikulust.xxx111 kirjutas: 28 Sept 2023, 16:25 @ ping
....
Seega Sinu juttu 80 EUR aastas ei usu ma hetkeski - seda võid "vanaemale" rääkida
Püsikulu on kindel kulu, isegi siis kui autoga ei sõideta aga ta on valmis sõitmiseks.
Mul on autod välja ostetud, mitte renditud ja kasko järgi ei näe vajadust, sest kui mõni väga katki läheb, ostan järgmise.
xxx111 kirjutas: 28 Sept 2023, 16:56 Ma lisan veel, et ainüüksi rehvide vahetused lähvad rohkem kui 80 EUR aastas
Kui just ise sellega ei tegele...
Rehvid on ekspluatatsioonikulu.
Saab panna aastaringsed universaalrehvid (lamellid) ja kui on vähe ning mõistlikku sõitmist, siis enne saavad rehvid 5 aastat vanaks, kui et muster ära kulub.

Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5802
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 109 korda
- On tänatud: 280 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Olen ka Springiga demopäeval sõitnud ja püsival kiirusel (kiiruspiirajaga) 80km/h näitas armatuuris energiakuluks 8kWh/100km. (Foto armatuurinäidust on olemas.)kunn24 kirjutas: 28 Sept 2023, 16:53 ....
Reklaamitud Dacia läbisõiduvõimesse ma ka suurt ei usu. Kuigi reklaam väidab:
Dacia Springi sõiduulatus on WLTP kombineeritud tsüklis* kuni 230 km ja WLTP City linnatsüklis kuni 305 km. Täislaetud kompaktne aku (27,4 kWh) võimaldab linnas laadimata sõita terve nädala.
Isklik kogemus BMW I3-ga, et 120-ga sõites võtab 20kWh/100 km ja selle aku oli suurem (mingi 36 kWh).
https://www.dacia.ee/ee/cars/new-spring ... lsrc=aw.ds
Foorumi andmetel on osavamad juhid saavutanud sõiduvälbaks linnas kuni 350km aga seda mitte ECO režiimis vaid tänu juhi enda osavusele.
Et kui 5-6kW "range extender"panna pagassi (see on vedrul piisavalt suur) või kapoti alla (ka seal paitab ruumi olema), siis saaks ilma lisa laadimiseta Tart-Tall-Tart maa kindlasti läbi sõita.
https://www.google.com/search?q=ev+rang ... X_enEE1028
https://www.aliexpress.com/item/1005002989374394.html

(Ega ma oma kohalikel teedel suurt kiiremini enam ei julgegi sõita, sest igasugu metsaelukaid on jooksnud päris tihti ette.)
120km/h suureneb õhutakistus oluliselt ja siis on muidugi energiakulu suurem.
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 3500
- Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
- On tänanud: 41 korda
- On tänatud: 124 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Sellise jamaga, et peab 80-ga sõitma, sa seda käru mulle hetkel maha ei müü. Samuti mootor on ülimannetu (33 kW). Jääb ära.
Juhe teab kõike.
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
1. Viidatud Dacia ei ole auto vaid "mopeed" (minu seisukohalt)
2. Kui kulusid nii arvestada siis ma küsiks, et mis on selle mõte
Lõpuks on olulised vaid kogukulud - ka enne mainitud
2. Kui kulusid nii arvestada siis ma küsiks, et mis on selle mõte
Lõpuks on olulised vaid kogukulud - ka enne mainitud
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1539
- Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 22 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Kui võtta see rohelise auto (päästab Maad) referentsiks, siis saaks selle alusel automaksu disainida. Võid võtta võimsama ja saastavama, aga siis tuleb keskkonnale tekitatud lisakoormus kinni maksta. Või teiste sõnadega, kui kaasfoorumlast tsiteerida:kunn24 kirjutas: 28 Sept 2023, 17:57 Sellise jamaga, et peab 80-ga sõitma, sa seda käru mulle hetkel maha ei müü. Samuti mootor on ülimannetu (33 kW). Jääb ära.
Ise ma päris nii karmilt ei ütleks, sest paljude inimeste jaoks on isegi protsendi arvutus liiast. Mis siis veel keskkonnale tekitatud lisakoormuse arvutamisest rääkida, kuigi põhimõte on sama. Kui mõni keenius sellest aru ei saa ja arvutada ei oska ei tähenda seda, et ta seda maksma ei peaks.xxx111 kirjutas: 28 Sept 2023, 15:27..Kui indiviidid ei suuda eelpool mainitud rehkendusi teha siis see ongi indiviidi probleem. Ja kui vastavat arukust pole siis maksad selle puudumise eest rahakotiga ...
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
"keenius" vs geenius
Selle "keskonnakahjude maksmise" juttu mine räägi "rohelistele"
Selle "keskonnakahjude maksmise" juttu mine räägi "rohelistele"
-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1539
- Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 22 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Keenius täiesti teadlikult, neid on meil jalaga segada. Eriti palju leidub neid FBs ja foorumites. Geenius on nii harva leiduv isend, et kui see ka peaks foorumisse eksima, siis me tambime ta lihtsalt maa sisse oma suure tarkusega 

Viimati muutis val, 29 Sept 2023, 13:45, muudetud 1 kord kokku.
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
Kui oleks teadlikult siis oleks jutumärkides
Kuid kõikvõimalikud "keskkonnakajude maksustamised" - vt eespool toodud viiteid - järjest riigid taanduvad oma loosunglikest eesmärkidest
Ja seal on ka lihtne põhjus - liiga kulukas...
Ja millele ma kogu aeg olen viidanud - lõpuks hakkab lugema ainult "hind"
"Keskkonnakahjude" maksmisega ollakse nõus täpselt senikaua kuni tuleb arve
Kuid kõikvõimalikud "keskkonnakajude maksustamised" - vt eespool toodud viiteid - järjest riigid taanduvad oma loosunglikest eesmärkidest
Ja seal on ka lihtne põhjus - liiga kulukas...
Ja millele ma kogu aeg olen viidanud - lõpuks hakkab lugema ainult "hind"
"Keskkonnakahjude" maksmisega ollakse nõus täpselt senikaua kuni tuleb arve
-
- Ehituspenskar
- Postitusi: 5802
- Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
- On tänanud: 109 korda
- On tänatud: 280 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Kuigi ma ei müü e-autosid olen mitmetega neist sõitnud, et saada isiklikku kogemust ja 80km/h oli mul väljatoodud "energiatarve teatud kiirusel", mid tehnilistes andmetest ei leia aga tahtsin teada saada.kunn24 kirjutas: 28 Sept 2023, 17:57 Sellise jamaga, et peab 80-ga sõitma, sa seda käru mulle hetkel maha ei müü. Samuti mootor on ülimannetu (33 kW). Jääb ära.
Masina max kiirus on muidugi suurem.
Spring on täitsa auto kategooria sõiduk, koos sellest tulenevate kuludega ja sellist mõõtu autod on Euroopas ja Aasias enimmüüdud igapäevasõidukina kasutatavad autod.xxx111 kirjutas: 28 Sept 2023, 21:33 1. Viidatud Dacia ei ole auto vaid "mopeed" (minu seisukohalt)
2. Kui kulusid nii arvestada siis ma küsiks, et mis on selle mõte
Lõpuks on olulised vaid kogukulud - ka enne mainitud
(Samamoodi nagu maailmas enimmüüdud mootorrattad on ca 125cc.)
Kuni 25km/h liikuv mopeed on selline sõiduk, millega olen ka sõitnud.
Kui linnades jätkub autoliikluse ahistamine, siis varsti sellised sõidavadki linnas ja 30 kiiruspiirangu märke ei olegi vaja.

https://vokbikes.com/vok-bike-standard/

Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
-
- külaline
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
Hea näide
PM:
PM:
Kuigi Rail Balticu põhitrassi esimeste lõikude ehitus Eestis algab järgmisel aastal, ähvardab megaprojekt kujuneda sedavõrd kalliks, et säärast raha pole võtta isegi Euroopa maksumaksja rahakotist.
Septembri alguses saabus Lätist teade, mis pani nii kliimaministeeriumi kui ka Rail Balticu Eesti üksuse inimesed pead vangutama. Lõunanaabrid andsid teada, et Lätit läbiva kiirraudtee ehitushanke parimaks hinnapakkumiseks kujunes 3,7 miljardit eurot. Seejuures ei sisaldanud pakkumine elektrifitseerimist, signalisatsioone, reisiterminale, kaubaterminale ega seni tehtud kulutusi. Läti Televisioon lõi kokku, et kui kõik muud kulud ka juurde liita, võib Läti osa Rail Balticust minna maksma kaheksa miljardit eurot.
Säärane hinnasilt tähendaks projekti neljakordset kallinemist.
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
Eilses ESIMESES STUUDIOS (ETV) ütles Ülle Madise midagi sellist (täpselt pole meeles)
Kel huvi vaatab ise üle
Kui kliimamuutuste tagajärjel on maailmalõpp vältimatu kas siis enne seda peab kehvasti elama hakkama...
Kel huvi vaatab ise üle
Kui kliimamuutuste tagajärjel on maailmalõpp vältimatu kas siis enne seda peab kehvasti elama hakkama...
-
- autodidakt
- Postitusi: 12536
- Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
- On tänanud: 397 korda
- On tänatud: 432 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Seda minagi kui teadlased väidavad, et planeediga Maa on nagunii piiks.xxx111 kirjutas: 29 Sept 2023, 21:08 Kui kliimamuutuste tagajärjel on maailmalõpp vältimatu kas siis enne seda peab kehvasti elama hakkama...

Seoses tumeroheliste ideedega tuli mul millegipärast seda artiklit lugedes meelde eelmise riigikorra ajal räägitud anekdoot. Miks mul on tunne, et praegused tumerohelised jõuavad samale järeldusele alljärgneva anekdoodiga.
Istuvad kaks SSOR(Suur Sotsialik Okroobrirevolutsioon) veterani eelmise sajandi 80-ndatel pargipingil ja üks ütleb, et minu silmad küll ülemaalimset kommunismi võitu ei näe. Teine ohkab ja ütleb, et tema silmad ka vist ei näe, aga vaat lastest on kahju.

Üleskutse- edasi, seltsimehed tumerohelised, istume kirikutreppidel edasi kuni istumise ja plakatite hoidmisega võtame kontrolli Universumi Linnutee galaktikas paikneva mitmekümne(saja) miljoni(?) tähe hulgas oleva Päikese nimelise tähe eksisteerimise ja tegevuse oma kontrolli alla! Ja mandrite liikumise paneme ka ÜRO plenaaristungil veto peale.

NB! Ei võta materiaalset vastutust oma kommentaarides soovitatu kasutamise eest! 

-
- Ehitusveteran
- Postitusi: 1539
- Liitunud: 28 Dets 2010, 13:32
- On tänanud: 21 korda
- On tänatud: 22 korda
Re: Planeedi Maa päästmine
Demokraatlik poliitika täidab rahva tellimust. Seni telliti rohepööret ja see jätkub, aga mitte iga hinnaga. Arvestades seda, et Maal elutsevate inimeste energiavajadus vaid kasvab ja samas fossiilkütuste kättesaadavus väheneb, siis 5+ a perspektiivis liigub nafta hind 150+ juures. See omakorda muudab taastuvenergia järjest tasuvamaks.xxx111 kirjutas: 29 Sept 2023, 09:08.... riigid taanduvad oma loosunglikest eesmärkidest. Ja seal on ka lihtne põhjus - liiga kulukas...
Ja millele ma kogu aeg olen viidanud - lõpuks hakkab lugema ainult "hind". "Keskkonnakahjude" maksmisega ollakse nõus täpselt senikaua kuni tuleb arve
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
@ val
Nafta hind 150+ on praeguses perspektiivis (ja ka 5+ a) helesinine unistus (vt ka intressimäärad / inflatsioon jms)
Niipea kui perspektiiv muutub hakkan ostma naftasektori / gaasisektori aktsiaid
Ja see on täpselt see mida ma kogu aeg olen rääkinud - so iga hinnaga pole see kodanikele vastuvõetav ja seda olenemata poliitikute "unistustest"Seni telliti rohepööret ja see jätkub, aga mitte iga hinnaga...
Nafta hind 150+ on praeguses perspektiivis (ja ka 5+ a) helesinine unistus (vt ka intressimäärad / inflatsioon jms)
Niipea kui perspektiiv muutub hakkan ostma naftasektori / gaasisektori aktsiaid
-
- külaline
Re: Planeedi Maa päästmine
Postitus Postitas xxx111 »
Ühtlasi võiks vaadata nt seda
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12023 ... tele-kohta
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12023 ... tele-kohta
Hüppa
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring