probleem paisupaagiga

küttesüsteemid, millega ja kuidas kütta
DNQ
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 22
Liitunud: 01 Veebr 2010, 10:28
On tänanud: 5 korda

Re: probleem paisupaagiga

Lugemata postitus Postitas DNQ »

Ac457765 kirjutas: 16 Jaan 2021, 23:34 Kas sa oled paisupaagi õhu rõhku õigesti mõõtnud, nii et vee rõhku vastas ei ole? Mõõda õigesti ära ja pane rõhuks 1,0 bar ja vee rõhk pane jahtunud süsteemiga 1,2 bar. Kui tõuseb ikka liiga kõrgele, siis oleks vaja 1 paisupaak juurde panna, soovitaks vähemalt 100 L.
Aitäh sisuka vastuse eest.
Kuidas oleks õige paisupaagi rõhku mõõta? Hetkel ma olen mõõtnud jah nii, et küttevesi on olnud ~34-36C süsteemis.
Sama küsimus vee rõhu sättimise kohta - mitu kraadi võib süsteemi temp. olla, et ta oleks "jahtunud"?
Ac457765
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 989
Liitunud: 16 Jaan 2021, 22:47
On tänanud: 7 korda
On tänatud: 33 korda

Re: probleem paisupaagiga

Lugemata postitus Postitas Ac457765 »

Ideaalis võiks vee rõhk olla 0,2 bar paisupaagis oleva õhu rõhust suurem siis kui süsteemi temperatuur on minimaalne. Näiteks sügisel kütet käivitades on süsteem jahtunud ruumi temperatuurini, u. 20 C. Kui vee rõhku seadistada mingi muu temperatuuri juures, siis võiks selle rõhu panna natuke kõrgemaks- et maha jahtudes paisupaaki päris tühjaks ei tõmbaks ja näiteks ülemises punktis olevate automaatõhutajate kaudu õhku sisse imema ei hakkaks. Eks see oleneb mitmest tegurist (näiteks süsteemi staatiline rõhk ja kaitseklapi avanemise rõhk) ja päris täpselt ei saa praegu öelda, aga ma paneks 35 C korral vee rõhu 0,3 bar suuremaks paisupaagi rõhust, siis ehk ei tohiks paaki päris tühjaks tõmmata ka u. 20 C-ni langedes.
Paisupaagis oleva õhu rõhku peab mõõtma siis kui vee rõhk on paagist välja lastud. Hea on seda teha siis kui paisupaagi külge mineval torul on sulgemiskraan ja kraanist paagi pool tühjenduskraan. Kui ei ole, siis võibolla on vaja tervel küttesüsteemil (või osal, oleneb kus kraanid olemas on) rõhu madalamaks laskma. Ei pea päris nulli laskma, peab olema lastud veidi madalamaks kui paisupaagi õhu rõhk. Ehk kui tahad paisupaaki panna õhu rõhu 1,0 bar, siis peaks laskma vee rõhu natuke alla 1,0. Kui õhu rõhk on madal ning on vaja juurde pumbata, siis peab ka pumpamise ajal jälgima, et ikka vee rõhk jääks madalamaks kuna pumbates surub paagist vett süsteemi.
Ja kuna rõhkude erinevused on väga väikesed ning paraku nii õhu kui vee rõhu mõõtmiseks kasutatavad manomeetrid võivad natuke valetada, siis need eksimused võivad liiga suured olla. Näiteks vee rõhku näitav manomeeter valetab + 0,1 bar ja paisupaagi õhurõhu mõõtmise manomeeter valetab -0,1, siis ongi nende eksimus juba sama suur (0,2) nagu meil oleks vaja vee ja paisupaagi rõhkude erinevas seadistada, seega ei jää rõhkude erinevus mitte 0,2 bar, vaid 0. Seetõttu saab õige tulemuse siis kui mõõta ainult ühe manomeetriga. Tegelikult on võimalik nii õhu- kui veerõhk (ja nende vahe) sobivaks seadistada ka ainult toru pealt vee rõhku vaadates, aga seda ei hakka praegu selgitama ja seda on keerulisem teha (teen seda vahel harva siis kui mingil põhjusel pole õhurõhu mõõtmise manomeetrit kaasas). Soovitaks kasutada ainult õhurõhu mõõtmise manomeetrit (nö. rehvimanomeeter). Algul seadistada paagis õhu rõhk 1,0 bar ja siis täita süsteemi veega nii kaua kuni see sama manomeeter näitab soovitud vee rõhku (näit. antud juhul meil 35 C veega 0,3 bar). Ja pumbad võiks kõik töötada sel ajal ehk võiks olla süsteemi tavaline tööolukord, sest pumpade töötamine natuke mõjutab rõhkusid ja mõnikord kui seisva pumbaga panna vee rõhk paisupaagi jaoks sobivaks, siis peale pumba tööle panemist ei ole see enam üldsegi sobiv.
See sai nüüd küll vist kõige pikem ja keerulisem paisupaagi rõhu kontrollimise juhend, mida internetist leida võib. :hello: :lol:
Vasta