1. leht 1-st

Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 20 Jaan 2019, 22:40
Postitas taifunk
Kasutusel on Oilon Junior F1 õlipõleti, mis on Ferroli GN1 katla küljes.

Probleem on selles, et leek ei jää põlema. Esimese süütamise ajal saab küll leegi korralikult põlema, kuid enamasti see vaikselt kustub ise, pärast mida on mitu korda kuulda süütamist kuni põleti lõpuks avariirežiimi läheb ja seiskub. Tundub, et kuskilt saaks äkki õhku juurde või õlisurve võib-olla madal.
Vahepeal on visanud ka musta suitsu katla kaane vahelt välja.
Kui põleti eemaldada, siis katlas on näha ka kerget õlilaiku pihusti asukoha all.
Õhuhulga reguleerimisega saab teinekord isegi 5-10 sek põleti kauem tööle aga see mängimine mingit püsivat tulemust ikka pole andnud.

Süsteem tuli koos majaga kaasa ja väidetavalt mõni aasta tagasi veel töötas. Tööle panin ma selle teist korda nüüd eelmine nädal ja järgmisel päeval probleemid ka hakkasid. Kusjuures korra sain ta isegi ca kuueks tunniks tööle pärast seda. Ehk siis midagi totaalselt katki justkui ei ole vist aga pikk seismine ja teadmata hooldusajalugu on ilmselt oma jälje jätnud.

Praeguseks tehtud tööd:
1) Puhastatud filtrit "õhutajas" enne põleti pumpa
2) Puhastatud pumba (Danfoss BFP 21 L3 - kahe toru süsteemiga) enda filtrit. Samuti eemaldasin pumba korpuse kaane ja puhastasin ka seal olnud sade.
3) Puhastatud on fotosilm
4) Vahetatud on pihusti düüs
5) Puhastatud on katel ise

Veel mõtteid, mida kontrollida, puhastada või vahetada?

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 21 Jaan 2019, 09:16
Postitas Kalvis
Kütusefilter? (umbes). Järgmine kahtlus ongi kütusepump ise - mingid lühiskeerud, et ei jäksa kütet peale anda.

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 21 Jaan 2019, 20:27
Postitas taifunk
Selles õhutaja/aeraatori klaaskorpuses on justkui kütuse tase ok ehk siis enne seda olev kütusefilter ei tohiks umbes olla. Võtsin ka pumbast põletisse mineva kütusetoru lahti ja õli sealt pritsis. Iseasi mis survega, sest seda mõõtnud veel pole.

Kas järgmise "lihtsa" tegevusena võiks pumba vaakumi ja surve üle mõõta? Selleks manoleeter mõõteauku keerata ja peaks näidu ju saama? Kas on ka mingeid nüansse millist manomeetrit poest osta?

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 22 Jaan 2019, 08:37
Postitas Kalvis
Kui ikka enne pumpa kasvõi käsitsi suuga imedes kütus liigub, on selle ahelaga kõik korras. Oluline on peale pumpa siis. Kui düüsi ära keerad ja kütusepumba tööle paned (paned voolikuga kanistrisse) kas siis pumpab ja kui hea survega?

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 22 Jaan 2019, 19:24
Postitas kütja
Kus õlimahuti asub? Küte korralik?Too kanistriga diislit ja pane sealt käima.Kütusepumbas pole mingeid lühiskeerde,üks el.mootor ajab kkogu kupatust ringi.

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 22 Jaan 2019, 21:36
Postitas taifunk
Aitäh kaasamõtlejatele. Tundub, et sain käima.
Sain pihusti tööle väljaspool katelt ja oli näha, et surve ikka madal. Edasi läksin järgmiste filtrite juurde ja peenfilter enne aeraatorit oli ikka parajalt umbes. Ehk siis midagi nirises sealt läbi aga mitte piisavalt. Puhastasin ära ja leek püsib.

Küll aga tekkis teine probleem. Nimelt katla ukse vahelt tahab musta suitsu välja ajada rohkem või vähem.
Kas see must suits on liigne CO2, mille ma pumba surve ja õhuhulga klapiga mängides paigast ajasin?
Kuna mul mõõteriista pole, siis prooviks käsitsi vähemalt suitsu likvideerida. Kas nö rusikareegli järgi võiks pumba surve reguleerida keskmise peale (see peaks ca 10 bar olema) ja siis õhuhulka niipalju vähendada, et suits kaob?
Või on katla vahelt välja ajav suits mitte põleti reguleerimise vaid millegi suurema probleemi tagajärg?

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 23 Jaan 2019, 08:50
Postitas Kalvis
Nii et esimene soovitus filtrid puhastada osutus tõeks.
Must suits viitab õhu puudulikkusele - vaata õhu reguleerimise asendeid.
Ja korstna eriti sisestuste käänakute ülevaatamine pole paha - võimalik on ka nõrk tõmme.

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 23 Jaan 2019, 22:23
Postitas taifunk
Korsten on praegu tõesti see koht, kuhu enne kevadet ei jõua sisse vaadata. Katlast läheb väidetavalt sirge metalltoru ühe põlvega, mis suunatud ülesse teadmata pikkuses.

Huvitav on see, et mida rohkem õhku peale anda, seda rohkem katla vahelt musta suitsu välja hakkab ajama. Kui õhk peaaegu kinni keerata, siis suurem toss kaob aga vähehaaval on suitsu välja immitsemist ikkagi märgata.
Pumba survet reguleerisin ka min kuni max asendisse aga suitsu hulka see ei vähendanud, aitab ainult õhu sulgemini pea max ulatuses. Siis aga tekib teine probleem, et leek hakkab jälle kustuma.
Ilma mõõteriistateta ise seda põletit vist ikka ohutuks ei reguleeri, rääkimata efektiivseks tegemisest...

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 24 Jaan 2019, 09:22
Postitas Kalvis
Lõhnab vägagi korstna nõrga tõmbe järele. Ummistuste lemmikkoht on käänak, olen ka üheainsa käänakuga metallkorstnal just käänakus peaaegu ämbritäis tuhka välja võtnud. Jällegi - kurtis et just kütmise alguses ajab suitsu sisse ja pärast tahma eemaldamist oligi kõik korras.
Metallkorstendel on tihti lihtne see käänak lahti võtta aga kui on kinni needitud siis enam mitte.

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 28 Jaan 2019, 07:09
Postitas Veikko
Kas õlipõleti hooldatud, mõõdetud kõik põlemisparameetrid??? Viga võiks otsida hooldamata põletist.

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 28 Jaan 2019, 21:01
Postitas taifunk
Korstna alumise osa kontrollisin ära, niipalju kui ligi sain. See üks käänak, mis lõõris, oli ummistuseta ja puhastushari käis katlast lõõrini läbi. Tõmmet eraldi mõõta ise tõesti ei saa.

Suitsu ajab välja alumise luugi/katte läheduses ja põleti kinnituse ümber katla pool olev tihenditaoline villaplaat on ka viga saanud. Seetõttu tundub, et katla luuk ei ole kuigi õhutihe ja seepärast ajab ka suitsu sealtkohast välja. Sest kui korstnalõõr vaba ja vahepeal midagi tõmbetaolist ikkagi on, siis see tihend peaks suhteliselt õhutihedaks selle kinnituskoha ju tegema...

Põletit on hooldatud ja kontrollitud niipalju kui eelnevalt olen kirjutanud. Mida seal veel saab ennetavalt puhastada või vahetada?
Kui enda jõududega enam hakkama ei saa, eks siis tuleb vastav teenus tellida, kes seadistaks ja mõõdaks need kõik parameetrid.
Kuna küttesüsteem läheb mingi hetk vahetusse, siis põhieesmärk on eelkõige kütus ära kulutada (samal ajal maja kütta samuti loomulikult) ja seetõttu ka väga efektiivne põlemisprotsess ei ole tingimata vajalik.

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 29 Jaan 2019, 17:01
Postitas Veikko
Hooldus näeb ette põleti kõikide põlemisparameetrite paika häälestamist vastava seadmega ja õppinud töömehe poolt. Suhtle Oilioni edasimüüjatega ja nad soovitavad spetsialisti. Ju seal midagi nii paigast ära, et üldse ei toimi.

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 29 Jaan 2019, 23:10
Postitas taifunk
Täna võtsin katla uuesti lahti ja tundub, et see isolatsiooniplaat või nö tihend on ikka läbi mis läbi ja seepärast ka suits immitseb luugi vahelt välja.

Katla manuaalist leidsin, et vajalik on "18 - isolation panel 35316550" http://library.plumbase.co.uk/flipbooks ... .html#p=11
Mis materjal see olla võiks?
On see üldjuhul tavaline tulekindel villaplaat või miski keraamiline vill vms erimaterjal?
Kui Ferroli edasimüüjatelt abi ei saa, siis tuleks ilmselt ise sobiv tükk välja lõigata õigest materjalist.

Tundub, et alles pärast selle probleemi lahendamist on üldse mõtet hakata põletispetsialisti kutsuma.

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 01 Veebr 2019, 12:00
Postitas Kalvis
Tõmmet saab kontrollida palja käega või küünlaleegiga. On tunda kas õhk liigub või mitte.

Reeglina on need kõrgema klassi tulekindlad villaplaadid. Tavaline tulekindel vill põleb ikka ruttu ära - otsi kõige paremaid mis müüakse. Otsi kõige kõrgema sidekoe vastupidavusega temperatuuri.

Re: Õlipõleti leek kustub

Postitatud: 10 Veebr 2019, 22:12
Postitas taifunk
Ostsin keraamilise villa tüki, näiteks Espak müüb seda rullis jooksevmeetrina.
Vahetasin katlal selle vana isolatsiooni välja ja suitsu enam välja ei aja. Selles osas vähemalt probleem lahendatud.

Päris muretu aga kasutus veel pole, sest leek kipub ikka kustuma ca 0,5 - 10 tunni jooksul.
Mis te arvate, kas põleti tasuks viia eraldi kontrolli või saab seda põhjalikult kontrollida ainult kohapeal koos konkreetse katlaga?