2. leht 4-st

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 21:12
Postitas dumbuser
ifffff kirjutas: 13 Aug 2019, 20:42 Üksikus metsatalus võib tõesti nii juhtuda. Aga..... ka siis on toimivaks lahenduseks generaator, mitte akupank. Näiteks: https://aircom.ee/toode/diiselgeneraato ... koprusega/ 2000 ja natuke peale eurot. Käivitub elektrikatkestusel automaatselt. Kusagil kuivas ruumis kestab aastakümneid.
See on ikkagi väga väga algne lahendus. Seal lähedal ei kannata pikalt olla kui ta töötab. Ehk siis peaks mingi summuti talle otsa kruvima ja kuskile kinnisesse ruumi paigutama. Lisaks peaks mingi suurema paagi soetama, keegi krt ei viitsi seda iga 10 tunni tagant täita. Edasi hakkab see porno peale, et küte peaks ikkagi korra aastas minema kas vahetusse või siis ära kuluma. Biosolgiga on see aeg aga veel lühem. Diislitega on talviseks käivitamiseks kas plokisoojendus või siis soe tuba. Siis pead vaatama, et aku oleks tal elus ja äikese ajal tuleb väga palju kasuks kui see genekas mingit moodi vooluvõrgust üleüldse ära kaotada, et elektroonika mõne äikeselaksuga ära ei sureks. Aegajalt peab ka filtreid ja õli vahetama, jahutusvedelikku ei tasu ka unustada. Lühidalt see kasutamisväärseks tegemine on üsna kirves lõbu.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 21:38
Postitas ifffff
Algne? Mis hitechi on vaja et metsatalus üle elada 3 elektrita päeva aastas. Kirves? Ja analoogse võimekusega akupanga saab ... euroga?


Viska mõni vihje milliseid lahendusi sa näeks kui on katkestus ja oleks vaja -nagu eelmisel lehel oli- 15kwh ööpäevas tarbida. Näiteks 3 ööpäeva järjest.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 21:52
Postitas ping
Huvitav, et kui kaua säilitab kütus koduses varugeneraatoris lahinguvalmiduse?
Ehk mitme aasta pärast võib generaatori minema visata ja kui kõrgeks kujuneb sellisel juhul kW hind?
Aspen 4 alkülaatbensiini omadused säilivad 3-5 aastat, samas kui tavabensiinil vaid 3-5 kuud aga hind on üle 4eur liiter. http://flexoil.ee/eribensiinid/

https://majandus24.postimees.ee/6744055 ... ngvalmidus
Pilt
:hello:

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 21:54
Postitas Urmas
ifffff kirjutas: 13 Aug 2019, 20:42 Aga..... ka siis on toimivaks lahenduseks generaator, mitte akupank. Näiteks: https://aircom.ee/toode/diiselgeneraato ... koprusega/ 2000 ja natuke peale eurot. Käivitub elektrikatkestusel automaatselt. Kusagil kuivas ruumis kestab aastakümneid.
Nomaeitea. Kui kasvõi 1x aastas tekib võimalus, et katkestus on üle kolme päeva ja seda talvel(liinid vajuvad jää raskuse all kokku) kui on kõige suurem vajadus elektri järgi, siis vist ise hakkaks eelistama ka off-grid varianti. Suhteliselt kalliks läheb genekaga tagavara variant. Olen aastaid tagasi kirjuatnud siinses foorumis Peeter Jalakast, kes saatis EE energia pakkumise pikalt(liiga palju tahtsid liinide eest) ja ta tegi oma maamajja off-grid süsteemi juba oma 10+ aastat tagasi. Kusjuures see tema enda ehitatud süsteem tuli tunduvalt odavam kui EE liinide ehitamise pakkumine. Mälu järgi olid tal kohe kindlasti PV paneelid, tuuliku kohta ei mäleta, aga mingist akupangast oli tal ka juttu ja hakkama sai ning saab vist praegugi ilma EE-ta hakkama. Jalakase eeliseks oli vist see, et kuigi ta on/oli elukutselt näitleja/lavastaja, on tal energeetika vallas rohkem taipu.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 22:00
Postitas ifffff
Jah saab offgrid elada küll. Reeglina tähendab see kaasaegsetest mugavustest loobumist. Jõudsite postituse muutmise ajal vahele kirjutada. Too mõni näide ka arvutustega. Kasvõi see küsitud 15kw korda 3 päeva. Ilma kusagil kolvipeal kütust põletamata.

Kui kütuse riknemist kardate on olemas gaasimootoriga genekad.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 22:03
Postitas dumbuser
ifffff kirjutas: 13 Aug 2019, 21:38 Algne? Mis hitechi on vaja et metsatalus üle elada 3 elektrita päeva aastas. Kirves? Ja analoogse võimekusega akupanga saab ... euroga?
No kui ei oska loetust aru saada siis on see küll ainult sinu enda mure. Aga kui nüüd ikka oli pikk jutt ja üle kahe rea on piinarikas lugeda siis jõuab ka sama tulemuseni. Ma olen 10+ aastat olude sunnil nendega nikerdanud ja see oli lihtsalt kogemuste põhjal lisatud asi. Ma ei väidagi, et selle algse asjaga hakkama ei saa.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 22:05
Postitas ifffff
Aga vastus mu küsimusele?

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 22:07
Postitas ping
ifffff kirjutas: 13 Aug 2019, 22:00 Kui kütuse riknemist kardate on olemas gaasimootoriga genekad.
Gaasimootoriga genekad on eriline friigivärk, sest tehases toodetud gaasimootor erineb oluliselt bensiinimootorist, ka autogaasimootorid.
(Ise võib ju küll igasuguseid asju leiutada.)
:hello:

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 22:13
Postitas -virks-
Diiselmootoriga on odavam genekat ringi ajada. Diisel säilib kauem.

Pealegi, kui neid katkestusi nii tihti ette tuleb, siis ei ole ju riknemine üldse päevakorral.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 22:21
Postitas ping
ifffff kirjutas: 13 Aug 2019, 21:38 Algne? Mis hitechi on vaja et metsatalus üle elada 3 elektrita päeva aastas. Kirves? Ja analoogse võimekusega akupanga saab ... euroga?


Viska mõni vihje milliseid lahendusi sa näeks kui on katkestus ja oleks vaja -nagu eelmisel lehel oli- 15kwh ööpäevas tarbida. Näiteks 3 ööpäeva järjest.
Nende 3 päeva jooksul tuleb siis lihtsalt vähem tarbida.
Tuleb varuks osta teleks mis tarbiks ainult 20W ja saaks toita 12 voldiga (mul on köögis).
Varuda vändast laetav päiksepaneeliga raadio millel on olemas ka USB väljund telefoni laadimiseks.
https://www.google.com/search?q=emergen ... 20&bih=937
Majapidamises peaks olema külmkapp mis talub 72 tunnist elektrikatkestust (ei sula üles).
Välise akuga UPS millele saab vajadusel traktoriaku (või autoakule) külgeühendada.
https://www.oomipood.ee/product/kom0312 ... ntex?q=ups
:hello:

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 13 Aug 2019, 22:45
Postitas ifffff
Nojaa, aga sooja vett ei tee. Pesu ei pese, ennast ka mitte. Kohvi ka ei keeda. Vee saad puurkaevust kätte kuidas ... jne. Kaasaegset elamist autoaku pealt ei jooksuta.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 14 Aug 2019, 11:07
Postitas ping
ifffff kirjutas: 13 Aug 2019, 22:45 Nojaa, aga sooja vett ei tee. Pesu ei pese, ennast ka mitte. Kohvi ka ei keeda. Vee saad puurkaevust kätte kuidas ... jne. Kaasaegset elamist autoaku pealt ei jooksuta.
Kui 15kw/h on vaja päevas ja seda 3 päeva jooksul, siis peaks umbes 45 tükki 12V 100Ah akuga hakkama saama.
Aga kahjuks sellise komplekti töövõime ei toimi pikalt.
:hello:

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 14 Aug 2019, 12:13
Postitas JyriPaike
Off-grid elamine on ka Eestis võmalik, toon näiteks natuke omapärase kujuga maja.
Sellisele majale
Avrame maja
Avrame maja
Avrame.jpg (102.58 KiB) Vaadatud 3310 korda
tegi EE liitumispakkumise ca 12000 eur maakaabliga kuid omanik
otsustas Off-grid-i kasuks - PV paneelid, LIiitiumakud https://www.akromex.com/eshop/product.p ... roduct=311
Inverter-laadija- MPPT kontroller-UPS ja diiselgenekas 5kW
Off-grid seadmetele on seni kulunud ca 8000 eur. Seadmed on töös kaks aastat.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 14 Aug 2019, 12:39
Postitas ping
JyriPaike kirjutas: 14 Aug 2019, 12:13 Off-grid elamine on ka Eestis võmalik, ...
On jah küll. Eeldab muidugi paneelide sellist paigaldust, et lumi ei koguneks või puhastamist lumest.

Huvitav, et kui palju talveperioodil kütust kulus?

Ise olen saanud tagasisidet sellistelt elamistelt, et talve jooksul on saadud hakkama 200-300 liitri bensiiniga, kui varem ilma paneelide ja akudeta (ainult generaatoriga) kulus selline kogus bensiini umbes ühes kuus.
:hello:

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 14 Aug 2019, 13:31
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 14 Aug 2019, 13:05 Diiselgenekas oleks kasulikum, saaks sinist valada. Kuigi p..d plaanivat sinise müügi ära lõpetada. Samas diiselmootoreid toidetakse igasuguste jääkõlide jms-ga.
Diiselgenekal peab olema starter, aku ja eesüüteküünlad, külmas käsitsi käivitamine raske, kui mitte võimatu.
Vaja on ka talvist kütust, päris talvist, mitte lisandiga.
3kW (töökindlaid) diiselgenekaid on raske leida, 5kW (1F) on kallid.
Külma kliimasse ei sobi lõunamaine mikromootor, vaja on põhjamaist.

Kui talve jooksul kulub 250 liitrit bensiini, siis kui suur kokkuhoid diiselküttega tuleks?
Mitme aastaga diiselgenekas tasa teenib?
:hello:

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 15 Aug 2019, 16:03
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 15 Aug 2019, 13:11 Samad optsioonid on ka asjalikul bensugenekal ja selliste optsioonidega maksavad mõlemad.
Ja eriti loll on see, kes ta välja lumehange paigaldab.

Tasateenimine oleneb, mis kütust valad, kui sagedasti on töös jne. Sinu pakutud 250 l bensu asemel ta võib võtta 200 DK-d ja kui seda veel sinisena hankida, siis midagi ju ikka säästab. Nagu ütlesin, sellistele asjadele valatakse ka muid õlisid, isegi vanad mersud sõidavad trafoõliga jne. Kui saad talle kütust 50 s/l võrreldes 140 s/l (98 bens) ja ka kasutegur on parem, siis eks nuputa ise ka.
Soetusmaksumuse jätsid vist arvestusest välja?
Vana mersu või nöörist käivitatav genekas maksavad suurusjärk 300eur.
(Inverteriga generaator pole parim valik.)

Diiselgenekas mida ka naisterahvas suudaks talvel külmaga käivitada, maksaks suurusjärk 5000eur. (Starter, dekompressor, eelsoojendusküünlad termoreleega, kütusesoojendus, plokisoojendus.)

Kuidas geneka soojashoidmist ettekujutada?
Kas pärast seismajätmist veab geneka tuppa ahju kõrvale sooja?

(Oskaja mees teeks kõige parema geneka kindlasti ise.
Vana vabalthingav diiselautomootor koos nelja vähemalt 100A suure 12V genekaga ja sellesse võib küll igasugu põlevainet kallata.)
:hello:

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 15 Aug 2019, 21:15
Postitas Urmas
Foorumi kasutajate ping ja kunn24 viimaseid postitusi lugedes jääks arvamusele, et kui tahta mugavust elektrikatkestuste puhul, siis võiks vaadata parimat ja autonoomset, a`la nagu haiglates. Kasutaja ping soovitatud vana mersu mootorist midagi organiseerida saavad lubada ainult need, kes midagi asjast jagavad ilma foorumite abita. Jah, ma saan aru, et see kõik maksab ja ei tasu ennast iialgi ära, aga aeg-ajalt teadmatuses istuda ja lugeda EE sõnumeid, et järjekord jõuab minu majani järgmine nädal, ka ei ahvatle. Sõnumeid saad lugeda ka ainult siis kui käid kusagil korra päevas telefoni laadimas. Mingis Harjumaa Rae valla Peetri külas pole sellistel investeeringutel mingit mõtet, isegi akudesse pole vaja investeerida.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 15 Aug 2019, 21:50
Postitas T25
Kes veel ei tea, siis "Off grid" tähendabki genekat +akupanka+päikesepaneele.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 15 Aug 2019, 22:21
Postitas Urmas
T25 kirjutas: 15 Aug 2019, 21:50 Kes veel ei tea, siis "Off grid" tähendabki genekat +akupanka+päikesepaneele.
+ tuulikut + hüdroenergia variant.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 15 Aug 2019, 22:26
Postitas Prill
T25 kirjutas: 15 Aug 2019, 21:50 Kes veel ei tea, siis "Off grid" tähendabki genekat +akupanka+päikesepaneele.
"Off grid" tähendab elektriülekande võrguvaba lahendust, ei pea piirduma "geneka+akupanga+päikesepaneelidega", võib olla ka akud+tuulik või ainult genekas või hüdroenergia, kohvertuumajaam vm - lahendus kus elekter toodetakse ise ja klassikaline elektrivõrguühendus puudub.
"off grid" vastand on "on grid", kus võib samuti ise elektrit toota, ülejäägi üldisesse elektrivõrku müüa ja vajadusel ise elektrivõrguenergiat tarbida.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 16 Aug 2019, 00:25
Postitas T25
Prill kirjutas: 15 Aug 2019, 22:26
T25 kirjutas: 15 Aug 2019, 21:50 Kes veel ei tea, siis "Off grid" tähendabki genekat +akupanka+päikesepaneele.
"Off grid" tähendab elektriülekande võrguvaba lahendust, ei pea piirduma "geneka+akupanga+päikesepaneelidega", võib olla ka akud+tuulik või ainult genekas või hüdroenergia, kohvertuumajaam vm - lahendus kus elekter toodetakse ise ja klassikaline elektrivõrguühendus puudub.
"off grid" vastand on "on grid", kus võib samuti ise elektrit toota, ülejäägi üldisesse elektrivõrku müüa ja vajadusel ise elektrivõrguenergiat tarbida.
Ma oleks pidanud kirjutama " GENEKAT+ etc", sest kogu asja süda ongi genekas. Osade kasutajate jutust lihtsalt jäigi mulje, et genekat pole vaja.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 16 Aug 2019, 17:49
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 16 Aug 2019, 08:17 Pingile meeldetuletuseks:
Samad optsioonid on ka asjalikul bensugenekal ja selliste optsioonidega maksavad mõlemad.
Enamvähem õigel teel oled, idee on hea.
Aga näiteks sellise geneka saab ka ilma "optsioonideta" talvel külmaga käivitada.
https://kaup24.ee/et/koduremont/triista ... ?id=498955
Hinnavahe on korralik.

Sa vist pole otsinud väikseid 1 faasilisi diiselgenekaid ja pole saadavate genekate tehniliste andmetega kursis.

(Täna just oli raadios interviu põllumajandusministriga. Rääkis, et põllumehed kurdavad, et saadava biodiisliga ei taha kombainid töötada, et kuna kombainid ei sõida mitte iga nädal, siis kütus kalgendub kütusefiltrisse ära ja enne tööle asumist peavad vahetama kütusefiltreid.)
:hello:

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 16 Aug 2019, 22:51
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 16 Aug 2019, 20:12 Samas saab veel odavamalt. Poole autoaku hinnaga. Külmkapi, teleka ja midagi veel hoiab töös.
https://kaup24.ee/et/koduremont/triista ... rce=bitrec
Relaka ja suurema trelli saab sujuvkäivitiga tööle panna aga kuna külmiku käivitusmähisega kompressori käivitusvool on ca 2kW siis selle taha põleb ära.
Mähised jäävad terveks aga pingeregulaator annab otsad ja seda pole nii odavale seadmele, varuosana saada.
Olen teinud sellise 700W genekaga tööd, katsetanud koormusega ja ka ärapõletanud.
(Harjadega tööristadele (relakad, drellid, saed) pole täpne pinge eriti tähtis ja nende toitmiseks võibki pingeregulaatorist mööda, otse mähisele koormuse lülitada. On töökindlam.)
:hello:

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 17 Aug 2019, 10:26
Postitas Küülaline
Vool on ikka 9 A, mitte 2 kW.

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Postitatud: 17 Aug 2019, 17:44
Postitas ping
kunn24 kirjutas: 17 Aug 2019, 10:54 Ping, see meelevaldne pasta suurt ei huvita. Kui reklaamid ka ise Hiina kraami, siis tuleb ebameeldivustega arvestada iga nurga alt, mitte ainult mingi regulaator.
Vast aitab plika moodi vingumisest ja räägiks midagi asjalikku ka.
Starter on küll hea, aga sellest pole kasu kui mootor külmaga käima ei lähe.
Pane link mingile normaalse saadavusega 1F 3kW diiselgenekale, mida saaks inimene ise oma ihurammuga külmas käivitada kui voolu pole ja mille lubatud pidev tööaeg on vähemalt 12 tundi.
(Ma ise olen teinud päringuid, aga hind läks müstiliseks sest oleks pidanud tehasest tellima.)
:hello: