Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4689
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 13 korda
On tänatud: 74 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Küülaline »


ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 642
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 12 korda
On tänatud: 33 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

miksik kirjutas:
18 Nov 2019, 15:33
....Aga lõpplahendusele oleme juba pika sammu lähemal ja seda tänu Kalvise lihtsale ja selgele postitusele. Ülejäänu lihtsalt meelelahutus.
Nii võib tunduda esmapilgul jah, kui pole nüanssidesse süvenetud.

Pingekontrolli relee + paar blokeeringuga kontaktorit + kilp + töö, maksavad kaugelt rohkem, kui minu viidatud valmis ühestükis katla reservtoite UPS.

Kui inimest kodus pole, siis tavaliselt maja ise vett ei tarbi ja seega kaevupumbale pole keerusist automaatikat vaja, sest pumba inverteri saab veetarbe tekkimisel elanik ise sisse lülitada.
(PS. Kaevupumba käivituseks sobiliku 12V aku lubatud käivitusvool peaks olema üle 800A, sest kui käivituse hetkel langeb aku pinge alla 11V lülitub inverter välja.
Ehk "vana veoauto aku" ei pruugi antud otstarbeks sobida.)
:hello:

kunn24
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1300
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Võimatuid nõudeid esitad, sinu soovitud 5 kW käivitusvõimsuse vool akust on 400- 600 A vahel. Nõudes sel juhul akust 11 V on tobedus, auto käivitusel nõutakse 8 V ja elektroonika töö on selle juures tagatud (autoelektroonika toimimine on mootori käivitamisel nõutud 6V).
Üldse kiirpilgul tundub teema kuidagi ülepaisutatuks minevat, jutt käib 1,2 kW tööstulikest süvaveepumpadest, 5 kW inverteritest sinna otsa, nende üle 100 W omatarbest jne. Maanduge Maale! -tahaks kohe hõisata.

-virks-
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 116
Liitunud: 28 Apr 2013, 12:38
On tänatud: 5 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas -virks- »

kunn24 kirjutas:
18 Nov 2019, 16:31
Võimatuid nõudeid esitad, sinu soovitud 5 kW käivitusvõimsuse vool akust on 400- 600 A vahel. Nõudes sel juhul akust 11 V on tobedus, auto käivitusel nõutakse 8 V ja elektroonika töö on selle juures tagatud (autoelektroonika toimimine on mootori käivitamisel nõutud 6V).
Auto võib ju käima minna, aga inverter lülitab end välja.

kunn24
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1300
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ilmselegelt on pliiaku jaoks eelnõutud 11 V overkill. Jutuksolnud 1,2 KW inverteri lühijaline (kui pikk aeg?- see oli määramata) ülekoormus oli määratud 2,4 kW. Samas pinge alumist väärtust ma ei leidnud. https://www.off-grid-europe.com/downloa ... asheet.pdf
Sama doku järgi 0-load power, mis on eeldatavalt seadme omatarve tühijooksul, oli kuskil 10 W, mitte 100, nagu herr Ping eespool jutustas. Ligi 10-kordne eksimus kahjustab tõsiselt ka tema muu jutu usaldusväärsust!

Kuid kuna antud inverteri alumine pinge piir on määratlemata, siis on 2 võimalust_
-mitte valida antud seadet,
-tõsise massohismi puhul teda kasutada, tuleks see number enne selgeks teha.

ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 642
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 12 korda
On tänatud: 33 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas:
18 Nov 2019, 16:46
Sitt inverter siis. Pole mõtet sellist paska sinna valida. Ilmselegelt on pliiaku jaoks eelnõutud 11 V overkill. Jutuksolnud 1,2 KW inverteri lühijaline (kui pikk aeg?- see oli määramata) ülekoormus oli määratud 2,4 kW.
Igal elektriseadmel on limiteeritud impulss-ülekoormus, mis tavaliselt on ülekoormuse/ aja funktsioonina. Vaatasin näiteks BMW remondijuhisest, et selle pardapinge on nõutud vahemikus 6 - 16 V, mis peab tagama käivitusel olulise elektroonika toimivuse. Muu perifeeria alumise pinge nõue võib töötamiseks olla veidi kõrgem. Näiteks helisüsteem 10 V jne. Ülemine oli kõigil 16 V.
Auto aku on juba ammu kuulutatud auto kuluosaks, nagu kojamehed ja neid peaksid esindused koheselt vahetama kui akutester näitab akusisetakistuse üle etteantud väärtuse. Ehk autoaku ei pea isegi 2 aastat töötama ja võrdlus autoakuga on kohatu.
(Auto aku kuulub garantii alla, kui mõni üksik purk on vigane. Kui kõik purgid on näiteks sulfadeerunud jääb 99% juhtudel süüdi kasutaja vale kasutamisega.)

Reservtoite ja päikseelektri seadmed on disainitud nii, et oleks tagatud akude eluiga 10-20 aastat ja et need ei kahjustaks akut erineval moel.
Victroni invertereid saab ka vastava mooduli olemasolul arvutiga seadistada. Aga kes sellisel juhul võtab vastutuse seadme säilivuse eest?

(Victronil on ka võimalus piirpingete muutmisel ümberhäälestuseks, et asudes näiteks kuskil eraldatud piirkonnas (kõrbes, mägedes) on võimalik kasutajal katkine akupurk ka üldse väljalülitada ning kasutada 12V akut 5 purgiga.)
:hello:

ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 642
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 12 korda
On tänatud: 33 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas:
18 Nov 2019, 16:46
Ilmselegelt on pliiaku jaoks eelnõutud 11 V overkill. Jutuksolnud 1,2 KW inverteri lühijaline (kui pikk aeg?- see oli määramata) ülekoormus oli määratud 2,4 kW. Samas pinge alumist väärtust ma ei leidnud. https://www.off-grid-europe.com/downloa ... asheet.pdf
Sama doku järgi 0-load power, mis on eeldatavalt seadme omatarve tühijooksul, oli kuskil 10 W, mitte 100, nagu herr Ping eespool jutustas. Ligi 10-kordne eksimus kahjustab tõsiselt ka tema muu jutu usaldusväärsust!

Kuid kuna antud inverteri alumine pinge piir on määratlemata, siis on 2 võimalust_
-mitte valida antud seadet,
-tõsise massohismi puhul teda kasutada, tuleks see number enne selgeks teha.
Neid numbreid dokumentidest lihtsalt ei leiagi, mitte ühelgi inverteril.
Ma olen ise neid väärtusi ampermeetriga mõõtnud seadmeid häälestades arvutiga ja nii väikseid numbreid on võimalik erinevate ökoseadetega (mingi funktsionaalsuse kaotamise arvelt) saavutada. Muidugi oleneb seadmest ja selle terkvaraversioonist.
Näiteks toite kiirümberlülituse (ca 0,1sek) väljalülitamisel väheneb oluliselt energiatarve aga ümberlülimise aeg võib pikeneda ebamugava mitme minutini, kusjuures ta ei näita sel ajal, et tal midagi viga oleks. Ooteasend/sünkroniseerimine pole viga vaid tavaline töörežiim. (Näiteks generaatori käivitamisel või ülekoormamisel.)
:hello:

kunn24
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1300
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 42 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ping kirjutas:
Auto aku on juba ammu kuulutatud auto kuluosaks, nagu kojamehed ja neid peaksid esindused koheselt vahetama kui akutester näitab akusisetakistuse üle etteantud väärtuse. Ehk autoaku ei pea isegi 2 aastat töötama ja võrdlus autoakuga on kohatu.
(Auto aku kuulub garantii alla, kui mõni üksik purk on vigane. Kui kõik purgid on näiteks sulfadeerunud jääb 99% juhtudel süüdi kasutaja vale kasutamisega.)
vs
Reservtoite ja päikseelektri seadmed on disainitud nii, et oleks tagatud akude eluiga 10-20 aastat ja et need ei kahjustaks akut erineval moel.
Victroni invertereid saab ka vastava mooduli olemasolul arvutiga seadistada. Aga kes sellisel juhul võtab vastutuse seadme säilivuse eest?
Selge, läheb usuteemaks, nagu ikka fanattide puhul, sry. Rohkem ma ei kiusa, luban.

ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 642
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 12 korda
On tänatud: 33 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas:
19 Nov 2019, 01:09
Ping kirjutas:

vs

Selge, läheb usuteemaks, nagu ikka fanattide puhul, sry. Rohkem ma ei kiusa, luban.
Raha "räägib" ja paneb vastutama.
Kui auto teel sureb, saab taksoga edasi sõita ja kahjud siis pole suured.
Aga kui näiteks klient on investeerinud akudesse üle 20 000eur ja keset atlandi hätta jääb, on kahju suur.
(Olen käinud Kanaaridel (garantii)juhtumit lahendamas, kusjuures mulle lennukipiletite ostmine oli odavam kui kohapealt spetsialisti leidmine.
Tegelikult tegu ei olnud garantiijuhtumiga kuna selgus, et prouadel oli kombeks salaja laevalael päiksepaneelidel päevitada, ja siis ju akud ei lae.)
:hello:

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 16
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Minu haridus on ka pisu tehnika poole kaldu ja kunagi ammu mõtlesin, et teeks mingi pläriseva asja maal tegutsemiseks. Ainuüksi tugeva esisilla projekteerimine võttis kukalt kratsima. Siis aga sattusin mehe juurde, kes ilma markeeringuta suvalisest aianurga utiilist oli teinud traktori, millega vedas metsa välja. Pidin siis kurbusega tunnistama, et olen ülearu tark selleks, et elus lihtsalt hakkama saada.

Vasta