Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

Kalvis kirjutas: 17 Nov 2019, 16:20 Mul on tuttavaid päikeselektri hulle - talvel isegi üks käis suvilas igapäevaselt lund ära lükkamas aga toodang oli ikka null. Akut täis ei saanud.
Sellisel juhul peab olema laadimiskontroller ja inverter eraldi, et inverteri saaks väljalülitada kui teda vaja pole.
3kW inverteri omatarve ooterežiimis on üle 100W, ehk ööpäevas üle 2,5kWh.
Victroni inverteritel on küll võimalus "automaatseks sisselülitamiseks" ja see vähendab küll energiatarvet ca 50% aga selle rakendamiseks on vaja ca 80W koormuse taha lülitumine, ehk valveseadme toiteks (mille voolutarve on tavaliselt väiksem) selline režiim ei sobi.
Kui on vaja valveseadet kasutada, siis sellele on mõistlik vedada eraldi 12V liin, ilma inverterita.
Õieti projekteeritud seadmega pole probleemi, et jõulude ajal kohale minnes oleks aku tühi. Olen ehitanud.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Tänud inverteri lingi eest, aga see on mul juba olemas ja vähemalt kirja järgi pole see 3kW vaid 1,2kW. Oled sa ikka kindel, et kollektorite tarbeks on elektripaneelide ja pumba komplektid saadaval? Kogu see pisut paksu võitu lugu sai alguse üldse Onnineni tublist müügimehest, kes oskas mulle müüa vaakumtorude juurde invertertüüpi Grundfos pumba ja autonoomse juhtpaneeli TP anduritega. Sellest tulenevalt on vaja puhast sinust pumbale ja seadme töö pole üle neti nähtav. Tegelikult on pelletikatel netiga ühendatud ja katla juhtpaneel on võimeline juhtima ka päikesekütet. See aga tähendab juhtmete ümberpaigutamist ja BlackStar katla arvutile sobivate NTC andurite paigaldamist. Sellisel juhul läheks kogu kupatus päikeseküttest ja katlast tsirkulatsioonipumpadeni katla arvuti taha.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

miksik kirjutas: 18 Nov 2019, 00:14 Tänud inverteri lingi eest, aga see on mul juba olemas ja vähemalt kirja järgi pole see 3kW vaid 1,2kW. Oled sa ikka kindel, et kollektorite tarbeks on elektripaneelide ja pumba komplektid saadaval? Kogu see pisut paksu võitu lugu sai alguse üldse Onnineni tublist müügimehest, kes oskas mulle müüa vaakumtorude juurde invertertüüpi Grundfos pumba ja autonoomse juhtpaneeli TP anduritega. Sellest tulenevalt on vaja puhast sinust pumbale ja seadme töö pole üle neti nähtav. Tegelikult on pelletikatel netiga ühendatud ja katla juhtpaneel on võimeline juhtima ka päikesekütet. See aga tähendab juhtmete ümberpaigutamist ja BlackStar katla arvutile sobivate NTC andurite paigaldamist. Sellisel juhul läheks kogu kupatus päikeseküttest ja katlast tsirkulatsioonipumpadeni katla arvuti taha.
Oskan lugeda küll ja nägin, et kirjutatud oli et 1,2kW. Aga ma ei saa aru, et miks selline küsitava otstarbega valik 40W pumba toiteks.
Need on erinevad probleemid, et kas tahta tagada katla tööd talvel elektrikatkestuse puhul, või kaitsta oma investeeringut (vaakumtorusid) hävinemise eest suvel. Jah, neid saab teatud määral tehniliselt ühitada, aga kuna pole süsteemi kohta korralikke algandmeid siis konkreetset lahendust pakkuda ei saa.
Mis ajast "inverterpump" siinuspingega toidet tahab? Inverteriga pumba toide läheb muundurisse, mitte nagu vana assünkroonmootoriga pumbas otse mähisele, kus tõesti on siinust vaja.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Tahtmise aega ei oska öelda. Pump ise selline PU.350 GRUNDFOS UPM3 SOLAR 15-75 130 PUMP .Päikeseküte sai katusele vist ülemöödunud aastal. Sõber pani ka mingi süsteemi ja kui EE teatas voolukatkestusest, siis ostis oomipoest modifitseeritud sinusega inverteri EWENT - inverter 12 VDC / 230 VAC (150 W) ja päästis päeva. Marki ei tea, aga selline pinalitaoline silindriline junn. Kui EE järg minuni jõudis, laenasin temalt seda ja ühendasin järgi. Tulemuseks oli, et pump üritas käivituda ja viskas veakoodi, et vool ei sobi. Ja nii see supp välja keeski. Järgmistel kordadel sai akule järele pandud puhta sinusega inverter ja pump käis kenasti. Otstarbekuse kohta võiks arvata nii, et eespool sai kirjutatud, et pumpade ja katla koguvõimsus on umbes 250W ja hetkeliselt võiks järgi võtta ka 1,2kW grundfos kaevupumba, kui võimalik. Olen vist juba veerandi oma elulugu kirja pannud, mis andmeid veel vaja oleks?
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

miksik kirjutas: 18 Nov 2019, 01:43 Tahtmise aega ei oska öelda. Pump ise selline PU.350 GRUNDFOS UPM3 SOLAR 15-75 130 PUMP .Päikeseküte sai katusele vist ülemöödunud aastal. Sõber pani ka mingi süsteemi ja kui EE teatas voolukatkestusest, siis ostis oomipoest modifitseeritud sinusega inverteri EWENT - inverter 12 VDC / 230 VAC (150 W) ja päästis päeva. Marki ei tea, aga selline pinalitaoline silindriline junn. Kui EE järg minuni jõudis, laenasin temalt seda ja ühendasin järgi. Tulemuseks oli, et pump üritas käivituda ja viskas veakoodi, et vool ei sobi. Ja nii see supp välja keeski. Järgmistel kordadel sai akule järele pandud puhta sinusega inverter ja pump käis kenasti. Otstarbekuse kohta võiks arvata nii, et eespool sai kirjutatud, et pumpade ja katla koguvõimsus on umbes 250W ja hetkeliselt võiks järgi võtta ka 1,2kW grundfos kaevupumba, kui võimalik. Olen vist juba veerandi oma elulugu kirja pannud, mis andmeid veel vaja oleks?
Assünkroonmootoriga kaevupumba käivitusvool on 5-7 korda suurem kui töövool.
1,2kW kaevupumba hetkeline käivituskoormus inverterile võib olla suurusjärgus 6kW.
Viidatud 1,2kW Victroni inverter, mille suurim lubatud lühiajaline koormus on 2,4kW ei sobi 1,2kW kaevupumba töökindlaks (rõhuga veesüsteemis) käivitamiseks.
Häda pärast võib proovida 3kW inverteri kasutamist (kui sisselülituse rõhk reguleerida nullilähedaseks) aga 5kW inverteriga peaks kaevupump kindlalt töötama.

Impulss toiteplokiga (targa) tsirkulatsioonipumba sisselülitusmomendi vooluimpulss võib ületada töövoolu ka 15 korda (toiteosas olevad elektrolüütkondensaatorid, vaata LED toiteplokkide teemat) ja seetõttu ei pruugi isegi (hästikaitstud) 150W siinusinverter seda käivitada. (Siin viidatud 150W inverter on tootekirjelduses nelja kordse kaitsega.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

SALVKAEVUPUMP GRUNDFOS SBA 3-45A 1100W kirjelduses on rida Võimsus: 1100W Pinge: 230V/50Hz 4,8A. Hästi jämedalt 1,1kW korda 4 võrdub töövool 4,4-4,8A. Kui sa väidad, et käivitusvool on parimal juhul viiekordne või enam, siis 4,8A korda viis peaks kaitseautomaat olema vähemalt 25A või enam. No ei ole. Netist praegu ei leia, aga passis ja minul kilbis on 10A kaitse, mis sugugi ei tohiks sees püsida. Minu soovides oli ka kirjas pumba kohta-võimalusel.
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3777
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 79 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

Uuri nüüd natuke seda ka mis seal kaitsme peal täpselt kirjas on. See 10A on üks vähestest. Ja siis uuri natuke mida kõik see asi seal tähendab. Lühidalt on igal kaitsmel reageerimisaeg.
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Vaatasin, ABB on ka kirjutatud. :good: OK, A10 on. Kas see teeb 10A kaitsmest 25A käivitust kannatava kaitsme? Vähemalt üks asi sai selgeks, et kui kogutarbimine on 250W ,siis korraga käivitumisel võib see olla 7 X 0,25=1,75kW Seega 1,2 kW inverter on nii nibin -nabin. Vaata, et veel väheks ei jää.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

miksik kirjutas: 18 Nov 2019, 13:52 SALVKAEVUPUMP GRUNDFOS SBA 3-45A 1100W kirjelduses on rida Võimsus: 1100W Pinge: 230V/50Hz 4,8A. Hästi jämedalt 1,1kW korda 4 võrdub töövool 4,4-4,8A. Kui sa väidad, et käivitusvool on parimal juhul viiekordne või enam, siis 4,8A korda viis peaks kaitseautomaat olema vähemalt 25A või enam. No ei ole. Netist praegu ei leia, aga passis ja minul kilbis on 10A kaitse, mis sugugi ei tohiks sees püsida. Minu soovides oli ka kirjas pumba kohta-võimalusel.
Ju sulle müüs asja transporditööline (müüja kes oskab õigelt riiulilt kauba ulatada) aga mitte elektriala inimene.
C10 markeeringuga kaitselüliti on mootorite käivitust võimaldav.
Grundforsil on ka 700W kaevupump, mis sobib väikse inverteri toitele paremini.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Ahah. Ja kui C asemel on A10, kuidas siis sellega jääb, et sinu arvutuste kohaselt peaks olema vähemalt C25? Ära kellelegi ütle, aga tegelikult pole mul kapis ainsatki A kaitset. Pump oli kaevus juba siis kui maja veel minu omagi polnud. Seega võib ta väga vabalt 700W olla, aga kindlam on arvestada1,1-ga. Aga lõpplahendusele oleme juba pika sammu lähemal ja seda tänu Kalvise lihtsale ja selgele postitusele. Ülejäänu lihtsalt meelelahutus.
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6096
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 65 korda
On tänatud: 133 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

miksik kirjutas: 18 Nov 2019, 15:33 ....Aga lõpplahendusele oleme juba pika sammu lähemal ja seda tänu Kalvise lihtsale ja selgele postitusele. Ülejäänu lihtsalt meelelahutus.
Nii võib tunduda esmapilgul jah, kui pole nüanssidesse süvenetud.

Pingekontrolli relee + paar blokeeringuga kontaktorit + kilp + töö, maksavad kaugelt rohkem, kui minu viidatud valmis ühestükis katla reservtoite UPS.

Kui inimest kodus pole, siis tavaliselt maja ise vett ei tarbi ja seega kaevupumbale pole keerusist automaatikat vaja, sest pumba inverteri saab veetarbe tekkimisel elanik ise sisse lülitada.
(PS. Kaevupumba käivituseks sobiliku 12V aku lubatud käivitusvool peaks olema üle 800A, sest kui käivituse hetkel langeb aku pinge alla 11V lülitub inverter välja.
Ehk "vana veoauto aku" ei pruugi antud otstarbeks sobida.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
-virks-
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 187
Liitunud: 28 Apr 2013, 12:38
On tänatud: 10 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas -virks- »

kunn24 kirjutas: 18 Nov 2019, 16:31 Võimatuid nõudeid esitad, sinu soovitud 5 kW käivitusvõimsuse vool akust on 400- 600 A vahel. Nõudes sel juhul akust 11 V on tobedus, auto käivitusel nõutakse 8 V ja elektroonika töö on selle juures tagatud (autoelektroonika toimimine on mootori käivitamisel nõutud 6V).
Auto võib ju käima minna, aga inverter lülitab end välja.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 18 Nov 2019, 16:46 Sitt inverter siis. Pole mõtet sellist paska sinna valida. Ilmselegelt on pliiaku jaoks eelnõutud 11 V overkill. Jutuksolnud 1,2 KW inverteri lühijaline (kui pikk aeg?- see oli määramata) ülekoormus oli määratud 2,4 kW.
Igal elektriseadmel on limiteeritud impulss-ülekoormus, mis tavaliselt on ülekoormuse/ aja funktsioonina. Vaatasin näiteks BMW remondijuhisest, et selle pardapinge on nõutud vahemikus 6 - 16 V, mis peab tagama käivitusel olulise elektroonika toimivuse. Muu perifeeria alumise pinge nõue võib töötamiseks olla veidi kõrgem. Näiteks helisüsteem 10 V jne. Ülemine oli kõigil 16 V.
Auto aku on juba ammu kuulutatud auto kuluosaks, nagu kojamehed ja neid peaksid esindused koheselt vahetama kui akutester näitab akusisetakistuse üle etteantud väärtuse. Ehk autoaku ei pea isegi 2 aastat töötama ja võrdlus autoakuga on kohatu.
(Auto aku kuulub garantii alla, kui mõni üksik purk on vigane. Kui kõik purgid on näiteks sulfadeerunud jääb 99% juhtudel süüdi kasutaja vale kasutamisega.)

Reservtoite ja päikseelektri seadmed on disainitud nii, et oleks tagatud akude eluiga 10-20 aastat ja et need ei kahjustaks akut erineval moel.
Victroni invertereid saab ka vastava mooduli olemasolul arvutiga seadistada. Aga kes sellisel juhul võtab vastutuse seadme säilivuse eest?

(Victronil on ka võimalus piirpingete muutmisel ümberhäälestuseks, et asudes näiteks kuskil eraldatud piirkonnas (kõrbes, mägedes) on võimalik kasutajal katkine akupurk ka üldse väljalülitada ning kasutada 12V akut 5 purgiga.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 18 Nov 2019, 16:46 Ilmselegelt on pliiaku jaoks eelnõutud 11 V overkill. Jutuksolnud 1,2 KW inverteri lühijaline (kui pikk aeg?- see oli määramata) ülekoormus oli määratud 2,4 kW. Samas pinge alumist väärtust ma ei leidnud. https://www.off-grid-europe.com/downloa ... asheet.pdf
Sama doku järgi 0-load power, mis on eeldatavalt seadme omatarve tühijooksul, oli kuskil 10 W, mitte 100, nagu herr Ping eespool jutustas. Ligi 10-kordne eksimus kahjustab tõsiselt ka tema muu jutu usaldusväärsust!

Kuid kuna antud inverteri alumine pinge piir on määratlemata, siis on 2 võimalust_
-mitte valida antud seadet,
-tõsise massohismi puhul teda kasutada, tuleks see number enne selgeks teha.
Neid numbreid dokumentidest lihtsalt ei leiagi, mitte ühelgi inverteril.
Ma olen ise neid väärtusi ampermeetriga mõõtnud seadmeid häälestades arvutiga ja nii väikseid numbreid on võimalik erinevate ökoseadetega (mingi funktsionaalsuse kaotamise arvelt) saavutada. Muidugi oleneb seadmest ja selle terkvaraversioonist.
Näiteks toite kiirümberlülituse (ca 0,1sek) väljalülitamisel väheneb oluliselt energiatarve aga ümberlülimise aeg võib pikeneda ebamugava mitme minutini, kusjuures ta ei näita sel ajal, et tal midagi viga oleks. Ooteasend/sünkroniseerimine pole viga vaid tavaline töörežiim. (Näiteks generaatori käivitamisel või ülekoormamisel.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 19 Nov 2019, 01:09 Ping kirjutas:

vs

Selge, läheb usuteemaks, nagu ikka fanattide puhul, sry. Rohkem ma ei kiusa, luban.
Raha "räägib" ja paneb vastutama.
Kui auto teel sureb, saab taksoga edasi sõita ja kahjud siis pole suured.
Aga kui näiteks klient on investeerinud akudesse üle 20 000eur ja keset atlandi hätta jääb, on kahju suur.
(Olen käinud Kanaaridel (garantii)juhtumit lahendamas, kusjuures mulle lennukipiletite ostmine oli odavam kui kohapealt spetsialisti leidmine.
Tegelikult tegu ei olnud garantiijuhtumiga kuna selgus, et prouadel oli kombeks salaja laevalael päiksepaneelidel päevitada, ja siis ju akud ei lae.)
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Minu haridus on ka pisu tehnika poole kaldu ja kunagi ammu mõtlesin, et teeks mingi pläriseva asja maal tegutsemiseks. Ainuüksi tugeva esisilla projekteerimine võttis kukalt kratsima. Siis aga sattusin mehe juurde, kes ilma markeeringuta suvalisest aianurga utiilist oli teinud traktori, millega vedas metsa välja. Pidin siis kurbusega tunnistama, et olen ülearu tark selleks, et elus lihtsalt hakkama saada.
Vasta