Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ifffff
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1867
Liitunud: 31 Okt 2006, 00:18
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 62 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ifffff »

Halvasti ehitatud asju ja käparditest kasutajaid pole mõtet näiteks tuua. Mulle tundub, et see videos olev mootor lasti kokku seetõttu, et dekompressiooni kang jäi algasendisse tagasi lükkamata. Seetõttu gaasijaotus jääb valeks ja tulemust on videost näha.

Ma ei suuda ka seda diislifoobiat mõista mille argumendiks on, et külmaga mootori ei käivitu. Võta teadmiseks, et külmaga mittekäivituv diisel on tagajärg. Põhjuseid annab olla mitu. Alates mittetöötavatest eelsüüteküünaldest lõpetades teab millega. Töökorras diisel käivitub -35-ga muretult.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

ifffff kirjutas: 17 Aug 2019, 21:44
Ma ei suuda ka seda diislifoobiat mõista mille argumendiks on, et külmaga mootori ei käivitu. Võta teadmiseks, et külmaga mittekäivituv diisel on tagajärg. Põhjuseid annab olla mitu. Alates mittetöötavatest eelsüüteküünaldest lõpetades teab millega. Töökorras diisel käivitub -35-ga muretult.
Mulle omalegi tundus alul, et diiselgene on vägev värk, aga asja lähemalt uurides selgus pole asi sugugi nii roosiline.
Asi pole mitte diisli foobias vaid laiatarbekaubana toodetavad väiksed diiselmootorid pole ettenähtud jätkuvalt töötama -15C külmas temperatuuris. Meie oludes kipub talvel olema tavaliselt ikka külma ka.
Tootjad lubavad "kerget käivitust" dekompressiooni klapi abil jahedas, aga temperatuuridest tootelehtedel ei räägita. Ehk tootja ei garanteeri, et see külmas üldse käivitub.
Yanmar`il on ilus väike diisel aga kui selle kolvigrupp või pump külmas ära kulub, siis see kulum ei lähe garantii alla, nii vastati päringule.
Eelsoojendusküünlaid neil pole, on vaid eritellimusel akupealt soojendatav, käsitsi lülitatav, spiraal sisselaske kollektoris.
https://www.coloradostandby.com/yanmar- ... -generator

Sama moodi nagu niidukil või murutraktoril on erineva ehitusega mootor kui lumepuhuril, sest on ehitatud töötama erinevas temperatuuris. Näiteks lumepuhuri mootori tootja andmetel ei tohiks selline mootor jätkuvalt töötada ümbritseval temperatuuril üle +10C.

Minupärast hõõruge elektrit kasvõi kassi nühkides aga kui keegi soovitab kasutada mingit kaupa, siis võiks ennem endale selgeks teha kas see kaup vastab vajalikule otstarbele ja kuidas selle saadavus on (link tuleks kasuks).
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3777
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 79 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

Ära vaidle selle iffiga. Mingid poollollakad praktikud ei tea reeglina mitte sittagi kui teoreetikutega võrrelda.
T25
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 913
Liitunud: 14 Mai 2007, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas T25 »

Mõni eelpõlemiskambriga diisel ei lähe ilma eelsüüteküünaldeta üldse käimagi, isegi suhteliselt sooja ilmaga. Mul juhtus selline asi, et japsi diislil vahetati eelsüüteküünlad suurema hoolduse käigus ja esimesel hommikul pärast remonti läks masin käima, aga hirmus klõbin käis kapoti alt läbi nii et läksin välja ja tegin kapoti lahti ja uurisin asja, et mis siis nagu valesti läks. Esimene mõte oli, et hammasrihmaga mingi jama, sest see vahetati ka hoolduse käigus ära. Kuna mootor aga käis edasi ja klõbin kadus, siis sõitsin maale. Ilm oli soe, kevad või varasuvi, täpselt ei mäletagi enam , aga õhtul koju sõita tahtes masin elu sisse enam ei võtnud, ketra või lolliks. Uuriti asja samas ettevõttes ja öeldi , et pump on ilmselt tuksis, kuigi eetriga käivitus koheselt, ja kuna ma seda ei uskunud, siis vedasin masina pädeva diislimehe juurde, kes vaatas korraks peale ja ütles, et täitsa valed eelsüüteküünlad on peale keeratud. Tuli välja, et vale voldiga küünlad oli sisse keeratud ja põlesid koheselt maha ning klõbinat põhjustas ühe küünla ots, mis oli lausa ära kukkunud küljest. Point siis selles, et ilma eelsüüteküünlata see mootor ei lähe isegi suvel käima. Ise ikka mõtlesin, et pika ketramise peale peaks minema. Küünaldega läheb aga -30ga poolest pöördest. Otsepritsediislid on aga teine teema ja need lähevad tõesti ilma küünlata käima. Nägin oma silmaga, kui väljas oli -25 kraadi külma ja naabrimees käivitas põka T25 mootori. Põka mootor oli vähe töötanud ja korras ja seepärast käivitus hästi. Minu põka aga jamab isegi praeguste ilmadega ja vajab kompressioonihoovaga mängimist, et käima saada. Pole aega tegeleda sellega, et viga parandada. Ühesõnaga mis ma öelda tahan, siis börsis müüakse T40 mootori baasil genekaid ca 2000 euri ringis ja kui mootor on värske, siis peaks käivituma küll ka kõvema külmaga. Alati on võimalus ka veidi eetrit lasta.
ifffff
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1867
Liitunud: 31 Okt 2006, 00:18
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 62 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ifffff »

dumbuser kirjutas: 18 Aug 2019, 02:44 Ära vaidle selle iffiga. Mingid poollollakad praktikud ei tea reeglina mitte sittagi kui teoreetikutega võrrelda.

Kui argumendid vaidluses otsa saavad tuleb isiklikuks minna.

See jutt, et diisel ei tööta on umbes samasugune kui oled elusees ainult Handymanni hiina akutrelli näinud ja nüüd raiud kui rauda, et akutrelliga pole võimalik 160mm kruvi puusse keerata. Kui tahta, et diiselgene töötaks -15 lumehanges, siis tuleb osta selline gene mis on selleks mõeldud, mitte võtta aliexpressist kõige odavam õhkjahutusega hiina käkk ja siis rääkida, et ei see lind ei lenda, ma olen juba 10 aastat proovinud.

Minupoolt siin teemas kõik.
aero
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1925
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 77 korda
On tänatud: 77 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas aero »

ifffff kirjutas: 18 Aug 2019, 11:31
dumbuser kirjutas: 18 Aug 2019, 02:44 Ära vaidle selle iffiga. Mingid poollollakad praktikud ei tea reeglina mitte sittagi kui teoreetikutega võrrelda.
Kui argumendid vaidluses otsa saavad tuleb isiklikuks minna.
Mulle tundus see pigem iroonia moodi.

Ja veel, see diiselgene käivitaja oli kaugelt näha, et pooletoobine. Vōi mängis meelega lolli. Need abitud katsed nööri tōmmata, dekompressori klapi leidis kogemata üles. Rtfm dumbass! Kas seal üldse ōli karteris oli ja mida ta paaki kallas vōi kas üldse kallas, seda me ei tea.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

ifffff kirjutas: 18 Aug 2019, 11:31
dumbuser kirjutas: 18 Aug 2019, 02:44 Ära vaidle selle iffiga. Mingid poollollakad praktikud ei tea reeglina mitte sittagi kui teoreetikutega võrrelda.
Kui tahta, et diiselgene töötaks -15 lumehanges, siis tuleb osta selline gene mis on selleks mõeldud, mitte võtta aliexpressist kõige odavam õhkjahutusega hiina käkk ja siis rääkida, et ei see lind ei lenda, ma olen juba 10 aastat proovinud.
Minupoolt siin teemas kõik.
Eriti tuhmidele kordan veelkord üle.
Vastavalt klientide soovile tehtud päringule, ei olnud ükski prohvigeneraatoreid müüval firmal pakkuda sellist 1F 3-5kW diiselgenekat , mis võiks pidevalt (vähemalt 12h) töötada -15C temperatuuris. Polevat sellist olemas.
(Kuna tookord oli tegu ametlike hangetega tuli klientidele panna 3F ca 20kW genekad, mis olid tuntavalt kallimad ja olid üledimensioneeritud.)

Kui keegi teab sellist ja propageerib sellist asja võiks konkreetse viite panna, mitte keerutada juttu mootori sisemaailmast.
Mootori hingeelu nüansid ei oma siinkohal tähtsust, kui tootja pole antud seadme töötamist külmas ette näinud.

Mulle isiklikult pole sellist genekat vaja, ma ei propageeri midagi ega müü,
vaid juhin tähelepanu et kui keegi soovib sellist asja soetada siis uuriks tehnilisi andmeid et kas soovitud asi on reaalselt sihipäraselt kasutatav.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ifffff
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1867
Liitunud: 31 Okt 2006, 00:18
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 62 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ifffff »

ping kirjutas: 18 Aug 2019, 14:52
ifffff kirjutas: 18 Aug 2019, 11:31
dumbuser kirjutas: 18 Aug 2019, 02:44 Ära vaidle selle iffiga. Mingid poollollakad praktikud ei tea reeglina mitte sittagi kui teoreetikutega võrrelda.
Kui tahta, et diiselgene töötaks -15 lumehanges, siis tuleb osta selline gene mis on selleks mõeldud, mitte võtta aliexpressist kõige odavam õhkjahutusega hiina käkk ja siis rääkida, et ei see lind ei lenda, ma olen juba 10 aastat proovinud.
Minupoolt siin teemas kõik.
Eriti tuhmidele kordan veelkord üle.
Vastavalt klientide soovile tehtud päringule, ei olnud ükski prohvigeneraatoreid müüval firmal pakkuda sellist 1F 3-5kW diiselgenekat , mis võiks pidevalt (vähemalt 12h) töötada -15C temperatuuris. Polevat sellist olemas.
(Kuna tookord oli tegu ametlike hangetega tuli klientidele panna 3F ca 20kW genekad, mis olid tuntavalt kallimad ja olid üledimensioneeritud.)

Kui keegi teab sellist ja propageerib sellist asja võiks konkreetse viite panna, mitte keerutada juttu mootori sisemaailmast.
Mootori hingeelu nüansid ei oma siinkohal tähtsust, kui tootja pole antud seadme töötamist külmas ette näinud.

Mulle isiklikult pole sellist genekat vaja, ma ei propageeri midagi ega müü,
vaid juhin tähelepanu et kui keegi soovib sellist asja soetada siis uuriks tehnilisi andmeid et kas soovitud asi on reaalselt sihipäraselt kasutatav.
:hello:
Ma lubasin küll enam mitte vastata, aga noh vist ikka peab.

Kui kohalikus ehituspoes külmas töötavat diiselgenet pole, ei tähenda et neid ei toodeta. Tuleb korra nokk konnatiigist välja tõsta ja näiteks googlet kasutada. Esimene google vaste sulle 1f 5kw diiselgeneraatorile mis on mõeldud manuaali järgi töötama pidevalt temperatuuridel alla -23 kraadi. https://www.northern-lights.com/nl673l4 ... 0a259-299f Manuaal: https://www.northern-lights.com/wp-cont ... er_new.pdf. Manuaalist leheküljelt 16 võime lugeda, et kui generaatori töötab temperatuuril alla -23 tuleb õli vahetada API Service CC/CD/CE SAE 5W õli vastu. Esindusi antud firmal on euroopas piisavalt, seega ma ei näe mingit probleemi.

Siitsamast leiame me ka vastuse miks su Yanmaril kolvigrupp kiirkorras ära kulus ja esindus su kukele saatis. Keegi ei kompenseeri sulle su oma lollust käivitada mootorit vale viskoossusega õliga, mille tagajärjeks on puudulik õlitus ja detailide avariiline kulumine. Kindlasti ei pidanud keegi ka mõttekaks külmas mootorit soendada, vaid ikka kohe käima ja koormus taha.

edit: Otsisin selle eelpoollingitud Yanmari manuaali ka üles. Seal on õlide tabelis alumiseks piiriks -20. Teoorias nagu võiks hädapärast sobida, kuid pole vast kõige parem lahendus pakasesse.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

Kas Sotside ja Reformi suvepäevad on nii lappama läinud, et mõningad on funktsionaalse lugemisoskuse ja loetust arusaamise unustanud?
Või on arvamusfestivalist veel hoog sees?
:jooma

Mingi asi, mida pole ostetud, ei saa ära kuluda!
Asja, mida ei müüda ei saa osta, kui müüja seda ei müü.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
erkkimarkus
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 12
Liitunud: 08 Aug 2019, 12:50
On tänanud: 11 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas erkkimarkus »

dumbuser kirjutas: 13 Aug 2019, 13:12 Kasvõi see, et olemasolevat võiks arukamalt kasutada. See on täiesti masendav kuidas ööpäevade kaupa peavad igasugu reklaamid ja muu s!tt koguaeg vilkuma. Sadade kaupa mingeid marketite kassasid uhavad isegi siis reklaame näidata kui nad ei tööta kassadena ja mitte keegi neid ei vahi. Ja nüüd prooviks ette kujutada kui palju on ainult neid asju üle maailma laiali. Aga siis on veel olemas terve hunnik igasugu mõttetut digipaska mida kuskil mingites serverites hoitakse ja mis peavad olema ööpäevläbi kättesaadavad kuigi ilmselgelt peale pildi tegemist ei huvita see pilt enam mitte kunagi mitte kedagi. Kogu see jura tahab oma eksisteerimiseks energiat. Või näiteks kasiinod, mis ehitatakse täiesti pimedateks, et siis kunstliku valgusega neid jälle valgeks teha. Sajandite kaupa saadi hakkama ilma, et iga kivijunn, korsten, kirkutorn või niisama mingi plärakas ei oleks igasugu lambikestega valgustatud aga nüüd enam miskipärat ei saa ilma hakkama. Aga vaadake näiteks oma kontorites ringi, kui palju on seal asju mis töötavad ainult seepärast, et neid ei viitsita välja lülitada. Päris hea näide lausdebiilsusest on kasvõi see veejahutamise automaat, millest võetakse külma vett, et seda siis kohvimasinas kuumaks ajada. Jah, selliste tüüpide otsa olen koperdanud, kuigi see tundub vbl võimatu. Või siis kohustuslik kassatšekk. Palju neid paberirulle otse printerist prahihunnikusse saadetakse ? Aga ilmselt leiab igaüks neid näiteid veel.
:good:
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Elektrijutt läks väga naftalõhnaliseks. Paneks maha paar mind huvitavat posti ja siis küsiks...
1. On olemas 10kW elektripaneele on-gird.
2. On soovitus tarbida võimalikult palju omatoodetud elektrit ise ära.
3. On olemas vaakumtorudega kollektor, mis kütab akupaaki.
4. EE on selle kollektori juba ühe korra päikeselise ilmaga tühjaks lasknud.
5. On olemas pelletikatel, mis peaks ka talvise voolukatkestuse korral töötama.
Nendest punktidest lähtuvalt arvan, et elutähtsate seadmete tööshoidmiseks peaks olema mingi salvestusvõimalus ja laadijast, akust ning inverterist ei pääse niikuinii. Kas on mõistlik arvata, et aastaringselt laadivad elektripaneelid akut ja üleliigse müün võrku? Maja liinilt laetavale akule aga ühendaks läbi inverteri järgi ainult katla, kollektori ja tsirkulatsioonipumbad,ehk ka tarbevee pumba, mis siis tarbiksid akuvoolu ka öösel. Öine päikeseenergia tarbimine pole eesmärk omaette vaid asjaolu, et süsteem on olemas ja miks mitte kasutada. Samuti on selge, et talvel on päikest oluliselt vähem kui suvel. Kui selline mõte on reaalne, siis puuduvad mul teadmised, et arvutada kui kaua ma näiteks exide 100 Ah akuga sellist süsteemi püsti hoida saan ilma akut rikkumata.
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3777
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 79 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

Ja miks sa arvad, et keegi teine teab kui võimsad vidinad sul seal selle aku küljes istuvad ? Ilma seda teadmata ei oska keegi arvutada palju energiat mingis ajaühikus kulub.
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

No black Star katel pidavat passi järgi võtma 60 W, mida hästi ei usu. Pakume 100W. Tsirkulatsiooni pumpasid on kokku viis, igaüks ehk 30 W. Pakuks siis, et umbes 250 W, kui sellest abi on. Muidugi järgmine küsimus on, et mitu minutit ja millise nurga all päike paneelidele paistab. Seda ma küll vastata ei oska. Eile keskpäeval umbpilves ilmaga näitas 600W.
kotermann
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 210
Liitunud: 28 Jaan 2005, 19:51
On tänatud: 10 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas kotermann »

Lisage igasugustele rehkendustele akude laadimise kasutegur (ei usu, et see üle 0,9 küünib, see korrutage akudest energia taaskasutamise kasuteguriga (ega seegi suurem ole), neid kasutegureid vähendab oluliselt aku iga ja veel mitmed tegurid. Eeldan, et uue süsteemi korral võiks akudest kasutatava energia kasutegur olla maksimaalselt 0,75 paneelides toodetust. Mõne aastaga langeks see kusagile 0,35-0,4 kanti, siis oleks tagumine aeg akuhunnik utiliseerida ja uutega asendada.

Tegeleks ehk millegi tulusamaga?
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10617
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Muidu täpsemalt on kirjas Exide akude manuaalis aga kui sul 12 V exide aku siis oleks see energias 12x100 Ah=1,2 kWh ja jagatuna 250 Wh teeks peaaegu 4,8 h vastupidavust autonoomse töö jaoks.
Aku eluiga on omaette küsimus. Kui laed üle või lased liiga tühjaks siis piisab teinekord ühest korrastki, et aku kaputt. Ja kogukasutegur on kuskil 0,65 laadides akusse ja välja tagasi.
Seepärast on odavam elektrivõrgu olemasolul otse toota võrku (kui saad tarbid enne niipalju ära kui saad) ja tarbida sealt. Akud võetakse kasutusele ainult siis kui on tõesti hädavajalik elektrikatkestus üle elada. Kui palju akut vajad, arvutused on olemas.
Prill
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1101
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 63 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Prill »

miksik kirjutas: 16 Nov 2019, 06:36 No black Star katel pidavat passi järgi võtma 60 W, mida hästi ei usu. Pakume 100W.
See vist on töötava katla korral "hoia leeki" seadistuses, kui aegajalt pelletit vaja süüdata, siis 100W süütamiseks väheks jääda, süütepulkade endi võimsused algavad sealt 250W ja ülespoole.
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Tänud, Kalvis. Sinu postitus andis mulle selge ettekujutuse asja suurusjärkudest. See arvutus on arvestades, et täis aku- tühi aku, mis ilmselt akule tervislik pole. Seega süsteemi tööshoidmise aeg ja aku eluiga vähenevad veelgi. Selles valguses tundub Off-gird süsteem kuidagi täiesti võimatu? Kasutegurite osas mul illusioone polnudki, aga kange kiusatus oli "oma taskust" võtta ja EE-ga mitte jagada. Kuna laadija, aku ja inverter on riiuli peal olemas, siis jääb küsimus, et kuidas neid katkestuse korral kasutusele võtta, sest ise ma alaliselt kohal pole. Maja kannatab jahtumist ka talvel pikki tunde, aga sooja vee kollektor läheb korraliku päikesega keema minutitega.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10617
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Sul on vaja osta juurde pingekontrolli relee + paar kontaktorit. Kui rahakott kannatab siis on olemas kaitsed sees variant kah (aga vaevalt viimased maksavad kuskil 150€ tükk, kontaktor kuskil 25€).
Pingekontrolli relee istub sissetuleval fiidril, ebakorratuse korral viskab sisendi inverterile ümber. See kehtib siis kui on autonoomne inverter. Enda asi on kas paned mingi tule laes vilkuma või muu teavituse, et elekter läks ära. See ei pea olema peafiider, võib ka olla tsirkpump või muu seade mis on väga tähtis.
Sünkrooninverter istub koguaeg võrgus (seal katkestad vaid peafiidri ja loodetavasti sünkrooninverteril on väljund kus ta avastab, et võrku on lännud ja oskab minna üle autonoomsele tööle). Sellega on lihtsam, sest kui paneelides toodang tuleb liigub automaatselt kõigepealt tarbijasse ja siis võrku. Sünkrooninverteril käib aku seadistuse järgi - aku on täis kui on pinge 2,23 V purgi kohta ja aku on tühi kui on 1,8 V purgi kohta. Akule meeldib kestvalt täis olla ja aku eluea üks võtmekomponente on mitu korda ta käib 1,8 V juures (tühjenemistsüklite arv).

Säästuvariant on kah - paned tsirkpumba kogu aeg inverterite taha tööle, inverter istub akul ja paneelid laevad otse akut. Juhul kui aku tühi, ehk akul on pingekontrollirelee (sättega 1,8 V purgile) siis läheb tööle akulaadija ja laeb akut ütleme et sätteni 1,85 V purgi kohta. See on eriti lihtne teha ja ei nõua miskit muud. Kui tahad rohkem toodangut tarbida siis lisad nii akusi kui ka inverteri võimsust ja tarbijad on maksimumis inverteri küljes. Siiski peab olema ka ülepinge kaitse akul - 2,24 V juures pead lükkama akule (või inverterile järgi) rohkem tarbijaid - olgu kasvõi küttekehad.
Ennist ütlesin, et sünkrooninverteriga on kõik lihtsam
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Ilmselt pidasingi silmas seda säästuvarianti, sest esimene vajaks minu peakuju jaoks täiendavaid selgitusi või inimest, kes ilma selgitamiseta selle lihtsama asja ära teeb. Pingekontrollirelee ja ülepinge kaitse vajadus on täiesti mõistetav ka mulle. Arusaamatuks jäi vaid see, et miks peab küttekehasid juurde lisama? Kas ülepinge kaitse ei võiks olla piisavalt taibukas, et toppida siis kui mahub ja kui ei mahu, siis puhkab ehk voolu läbi ei lase. Inverter on Victron Phoenix Inverter C 1200 12/24V ja selle taha midagi jääda ei tohiks. Ka aku on suur rtaktori aku, mille ampertunde hetkel peast ei ütle. Kas siit järeldub, et kõige mõtekam on teha see kõige mõtetum lahendus voolukatkestuste tarbeks ehk paneelid/võrk-ülepinge kaitsega laadija- aku- kontroller-pumbad.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

miksik kirjutas: 17 Nov 2019, 10:52 Ilmselt pidasingi silmas seda säästuvarianti, sest esimene vajaks minu peakuju jaoks täiendavaid selgitusi või inimest, kes ilma selgitamiseta selle lihtsama asja ära teeb. Pingekontrollirelee ja ülepinge kaitse vajadus on täiesti mõistetav ka mulle. Arusaamatuks jäi vaid see, et miks peab küttekehasid juurde lisama? Kas ülepinge kaitse ei võiks olla piisavalt taibukas, et toppida siis kui mahub ja kui ei mahu, siis puhkab ehk voolu läbi ei lase. Inverter on Victron Phoenix Inverter C 1200 12/24V ja selle taha midagi jääda ei tohiks. Ka aku on suur rtaktori aku, mille ampertunde hetkel peast ei ütle. Kas siit järeldub, et kõige mõtekam on teha see kõige mõtetum lahendus voolukatkestuste tarbeks ehk paneelid/võrk-ülepinge kaitsega laadija- aku- kontroller-pumbad.
Tavaliselt, sellel aastaajal kui peab katel töötama siis ei paista hästi päikest või on paneelid lumega kaetud, olenemata kui palju paneele on paigaldatud. Ehk, kui inimest pole kohal või päike ei paista, siis on paneelid kasutud.
Katla reservtoiteks on olemas sellised asjad:
https://www.oomipood.ee/product/kom0312 ... kuga_intex
Millele saab talveks, muidu tühja seisva traktori aku külge ühendada (Suvel ei pea katel töötama, kui külmumise ohtu pole.)
Kui tahad päiksega akut lisaks laadida, siis on võimalus lisada 3 X 250W paneeli ja 150V sisendiga laadimiskontroller: https://www.europe-solarstore.com/off-g ... 50-35.html
12V akut saab laadida ka auto pealt, kui ükskord maja juurde jõuad.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

ping, minu viga, unustasin kirjutada, asi pole ainult tulemises-minemises ja katlas, vaid ka vaakumtorudega sooja vee kollektoris, mis voolu katkemise korral minutitega tühjaks keeb. Samuti jäi nimetamata, et mul on voolu üldjuhul ülearu ja pole vaja bensiinimootorilt juurde küsida, sest mul on päikesepaneelid juba olemas ja avariiolukorras pole laadimiseks enam aega. Süsteem peab olema lollikindlalt püsti pidevalt.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 10617
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 288 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Mul on tuttavaid päikeselektri hulle - talvel isegi üks käis suvilas igapäevaselt lund ära lükkamas aga toodang oli ikka null. Akut täis ei saanud.
miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 25
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik »

Kui käiakse lund lükamas ja toodang ikka null, siis võib olla lihtne viga- paneelide inverter pole sisse lülitatud. Mina oma paneele puhastan alles märtsis kui vaja ja ühe 10kW pargi tootmine võrku lisaks maasoojuspumba omatarbimisele oli
2018 jaanuar 30,296kWh
veebruar 71,178kWh
2019jaanuar 25,726
veebruar 294,313kWh
. Tõe huvides tuleb muidugi lisada, et see on võrku toodetud siis kui on-off pump päeval seisab. Enamasti ja öösel võetakse võrgust lisaks. Siiski ei saa kuidagi väita, et olenemata lume rookimisest paneelid talvel voolu ei tooda.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4376
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping »

miksik kirjutas: 17 Nov 2019, 13:28 ping, minu viga, unustasin kirjutada, asi pole ainult tulemises-minemises ja katlas, vaid ka vaakumtorudega sooja vee kollektoris, mis voolu katkemise korral minutitega tühjaks keeb. Samuti jäi nimetamata, et mul on voolu üldjuhul ülearu ja pole vaja bensiinimootorilt juurde küsida, sest mul on päikesepaneelid juba olemas ja avariiolukorras pole laadimiseks enam aega. Süsteem peab olema lollikindlalt püsti pidevalt.
Sellise inverteri ( https://www.off-grid-europe.com/victron ... 0-inverter ) tööshoidmine ühe pisikese (päiksepaneeli soojuskande vedeliku) tsirkulatsiooni pumba tarbeks pole mõistlik, kuna sellise inverteri enda, omatarbe võimsustarve ületab aravatavasti pumba energiatarbe.
Veekütte paneelide tsirk.pumba toiteks on saadaval spetsiaalsed komplektid, päiksepaneel ja pump. Alati, kui päike paistab siis pump töötab. Kui päikest ei paista, siis ei pea ka pump töötama. Ja akut pole vaja.
Odavam ja töökindlam on panna vaakumtorudes vee liigutamiseks autonoomne seade oma paneeliga.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Vasta