Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
erkkimarkus
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 5
Liitunud: 08 Aug 2019, 12:50
On tänanud: 10 korda
On tänatud: 0

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas erkkimarkus » 18 Sept 2019, 11:26

dumbuser kirjutas:
13 Aug 2019, 13:12
Kasvõi see, et olemasolevat võiks arukamalt kasutada. See on täiesti masendav kuidas ööpäevade kaupa peavad igasugu reklaamid ja muu s!tt koguaeg vilkuma. Sadade kaupa mingeid marketite kassasid uhavad isegi siis reklaame näidata kui nad ei tööta kassadena ja mitte keegi neid ei vahi. Ja nüüd prooviks ette kujutada kui palju on ainult neid asju üle maailma laiali. Aga siis on veel olemas terve hunnik igasugu mõttetut digipaska mida kuskil mingites serverites hoitakse ja mis peavad olema ööpäevläbi kättesaadavad kuigi ilmselgelt peale pildi tegemist ei huvita see pilt enam mitte kunagi mitte kedagi. Kogu see jura tahab oma eksisteerimiseks energiat. Või näiteks kasiinod, mis ehitatakse täiesti pimedateks, et siis kunstliku valgusega neid jälle valgeks teha. Sajandite kaupa saadi hakkama ilma, et iga kivijunn, korsten, kirkutorn või niisama mingi plärakas ei oleks igasugu lambikestega valgustatud aga nüüd enam miskipärat ei saa ilma hakkama. Aga vaadake näiteks oma kontorites ringi, kui palju on seal asju mis töötavad ainult seepärast, et neid ei viitsita välja lülitada. Päris hea näide lausdebiilsusest on kasvõi see veejahutamise automaat, millest võetakse külma vett, et seda siis kohvimasinas kuumaks ajada. Jah, selliste tüüpide otsa olen koperdanud, kuigi see tundub vbl võimatu. Või siis kohustuslik kassatšekk. Palju neid paberirulle otse printerist prahihunnikusse saadetakse ? Aga ilmselt leiab igaüks neid näiteid veel.
:good:

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 16 Nov 2019, 02:44

Elektrijutt läks väga naftalõhnaliseks. Paneks maha paar mind huvitavat posti ja siis küsiks...
1. On olemas 10kW elektripaneele on-gird.
2. On soovitus tarbida võimalikult palju omatoodetud elektrit ise ära.
3. On olemas vaakumtorudega kollektor, mis kütab akupaaki.
4. EE on selle kollektori juba ühe korra päikeselise ilmaga tühjaks lasknud.
5. On olemas pelletikatel, mis peaks ka talvise voolukatkestuse korral töötama.
Nendest punktidest lähtuvalt arvan, et elutähtsate seadmete tööshoidmiseks peaks olema mingi salvestusvõimalus ja laadijast, akust ning inverterist ei pääse niikuinii. Kas on mõistlik arvata, et aastaringselt laadivad elektripaneelid akut ja üleliigse müün võrku? Maja liinilt laetavale akule aga ühendaks läbi inverteri järgi ainult katla, kollektori ja tsirkulatsioonipumbad,ehk ka tarbevee pumba, mis siis tarbiksid akuvoolu ka öösel. Öine päikeseenergia tarbimine pole eesmärk omaette vaid asjaolu, et süsteem on olemas ja miks mitte kasutada. Samuti on selge, et talvel on päikest oluliselt vähem kui suvel. Kui selline mõte on reaalne, siis puuduvad mul teadmised, et arvutada kui kaua ma näiteks exide 100 Ah akuga sellist süsteemi püsti hoida saan ilma akut rikkumata.
Need kasutajad on tänanud autorit miksik postituse eest:
erkkimarkus (16 Nov 2019, 11:03)

dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3412
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 58 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas dumbuser » 16 Nov 2019, 04:20

Ja miks sa arvad, et keegi teine teab kui võimsad vidinad sul seal selle aku küljes istuvad ? Ilma seda teadmata ei oska keegi arvutada palju energiat mingis ajaühikus kulub.

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 16 Nov 2019, 06:36

No black Star katel pidavat passi järgi võtma 60 W, mida hästi ei usu. Pakume 100W. Tsirkulatsiooni pumpasid on kokku viis, igaüks ehk 30 W. Pakuks siis, et umbes 250 W, kui sellest abi on. Muidugi järgmine küsimus on, et mitu minutit ja millise nurga all päike paneelidele paistab. Seda ma küll vastata ei oska. Eile keskpäeval umbpilves ilmaga näitas 600W.

kotermann
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 195
Liitunud: 28 Jaan 2005, 19:51
On tänanud: 0
On tänatud: 8 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas kotermann » 16 Nov 2019, 10:11

Lisage igasugustele rehkendustele akude laadimise kasutegur (ei usu, et see üle 0,9 küünib, see korrutage akudest energia taaskasutamise kasuteguriga (ega seegi suurem ole), neid kasutegureid vähendab oluliselt aku iga ja veel mitmed tegurid. Eeldan, et uue süsteemi korral võiks akudest kasutatava energia kasutegur olla maksimaalselt 0,75 paneelides toodetust. Mõne aastaga langeks see kusagile 0,35-0,4 kanti, siis oleks tagumine aeg akuhunnik utiliseerida ja uutega asendada.

Tegeleks ehk millegi tulusamaga?

Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 7729
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 162 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Kalvis » 16 Nov 2019, 10:31

Muidu täpsemalt on kirjas Exide akude manuaalis aga kui sul 12 V exide aku siis oleks see energias 12x100 Ah=1,2 kWh ja jagatuna 250 Wh teeks peaaegu 4,8 h vastupidavust autonoomse töö jaoks.
Aku eluiga on omaette küsimus. Kui laed üle või lased liiga tühjaks siis piisab teinekord ühest korrastki, et aku kaputt. Ja kogukasutegur on kuskil 0,65 laadides akusse ja välja tagasi.
Seepärast on odavam elektrivõrgu olemasolul otse toota võrku (kui saad tarbid enne niipalju ära kui saad) ja tarbida sealt. Akud võetakse kasutusele ainult siis kui on tõesti hädavajalik elektrikatkestus üle elada. Kui palju akut vajad, arvutused on olemas.
Need kasutajad on tänanud autorit Kalvis postituse eest:
erkkimarkus (16 Nov 2019, 11:03)

Prill
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 412
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänanud: 0
On tänatud: 22 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Prill » 16 Nov 2019, 11:26

miksik kirjutas:
16 Nov 2019, 06:36
No black Star katel pidavat passi järgi võtma 60 W, mida hästi ei usu. Pakume 100W.
See vist on töötava katla korral "hoia leeki" seadistuses, kui aegajalt pelletit vaja süüdata, siis 100W süütamiseks väheks jääda, süütepulkade endi võimsused algavad sealt 250W ja ülespoole.

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 16 Nov 2019, 15:52

Tänud, Kalvis. Sinu postitus andis mulle selge ettekujutuse asja suurusjärkudest. See arvutus on arvestades, et täis aku- tühi aku, mis ilmselt akule tervislik pole. Seega süsteemi tööshoidmise aeg ja aku eluiga vähenevad veelgi. Selles valguses tundub Off-gird süsteem kuidagi täiesti võimatu? Kasutegurite osas mul illusioone polnudki, aga kange kiusatus oli "oma taskust" võtta ja EE-ga mitte jagada. Kuna laadija, aku ja inverter on riiuli peal olemas, siis jääb küsimus, et kuidas neid katkestuse korral kasutusele võtta, sest ise ma alaliselt kohal pole. Maja kannatab jahtumist ka talvel pikki tunde, aga sooja vee kollektor läheb korraliku päikesega keema minutitega.

Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 7729
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 162 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Kalvis » 17 Nov 2019, 08:10

Sul on vaja osta juurde pingekontrolli relee + paar kontaktorit. Kui rahakott kannatab siis on olemas kaitsed sees variant kah (aga vaevalt viimased maksavad kuskil 150€ tükk, kontaktor kuskil 25€).
Pingekontrolli relee istub sissetuleval fiidril, ebakorratuse korral viskab sisendi inverterile ümber. See kehtib siis kui on autonoomne inverter. Enda asi on kas paned mingi tule laes vilkuma või muu teavituse, et elekter läks ära. See ei pea olema peafiider, võib ka olla tsirkpump või muu seade mis on väga tähtis.
Sünkrooninverter istub koguaeg võrgus (seal katkestad vaid peafiidri ja loodetavasti sünkrooninverteril on väljund kus ta avastab, et võrku on lännud ja oskab minna üle autonoomsele tööle). Sellega on lihtsam, sest kui paneelides toodang tuleb liigub automaatselt kõigepealt tarbijasse ja siis võrku. Sünkrooninverteril käib aku seadistuse järgi - aku on täis kui on pinge 2,23 V purgi kohta ja aku on tühi kui on 1,8 V purgi kohta. Akule meeldib kestvalt täis olla ja aku eluea üks võtmekomponente on mitu korda ta käib 1,8 V juures (tühjenemistsüklite arv).

Säästuvariant on kah - paned tsirkpumba kogu aeg inverterite taha tööle, inverter istub akul ja paneelid laevad otse akut. Juhul kui aku tühi, ehk akul on pingekontrollirelee (sättega 1,8 V purgile) siis läheb tööle akulaadija ja laeb akut ütleme et sätteni 1,85 V purgi kohta. See on eriti lihtne teha ja ei nõua miskit muud. Kui tahad rohkem toodangut tarbida siis lisad nii akusi kui ka inverteri võimsust ja tarbijad on maksimumis inverteri küljes. Siiski peab olema ka ülepinge kaitse akul - 2,24 V juures pead lükkama akule (või inverterile järgi) rohkem tarbijaid - olgu kasvõi küttekehad.
Ennist ütlesin, et sünkrooninverteriga on kõik lihtsam

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 17 Nov 2019, 10:52

Ilmselt pidasingi silmas seda säästuvarianti, sest esimene vajaks minu peakuju jaoks täiendavaid selgitusi või inimest, kes ilma selgitamiseta selle lihtsama asja ära teeb. Pingekontrollirelee ja ülepinge kaitse vajadus on täiesti mõistetav ka mulle. Arusaamatuks jäi vaid see, et miks peab küttekehasid juurde lisama? Kas ülepinge kaitse ei võiks olla piisavalt taibukas, et toppida siis kui mahub ja kui ei mahu, siis puhkab ehk voolu läbi ei lase. Inverter on Victron Phoenix Inverter C 1200 12/24V ja selle taha midagi jääda ei tohiks. Ka aku on suur rtaktori aku, mille ampertunde hetkel peast ei ütle. Kas siit järeldub, et kõige mõtekam on teha see kõige mõtetum lahendus voolukatkestuste tarbeks ehk paneelid/võrk-ülepinge kaitsega laadija- aku- kontroller-pumbad.

ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 29 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping » 17 Nov 2019, 12:29

miksik kirjutas:
17 Nov 2019, 10:52
Ilmselt pidasingi silmas seda säästuvarianti, sest esimene vajaks minu peakuju jaoks täiendavaid selgitusi või inimest, kes ilma selgitamiseta selle lihtsama asja ära teeb. Pingekontrollirelee ja ülepinge kaitse vajadus on täiesti mõistetav ka mulle. Arusaamatuks jäi vaid see, et miks peab küttekehasid juurde lisama? Kas ülepinge kaitse ei võiks olla piisavalt taibukas, et toppida siis kui mahub ja kui ei mahu, siis puhkab ehk voolu läbi ei lase. Inverter on Victron Phoenix Inverter C 1200 12/24V ja selle taha midagi jääda ei tohiks. Ka aku on suur rtaktori aku, mille ampertunde hetkel peast ei ütle. Kas siit järeldub, et kõige mõtekam on teha see kõige mõtetum lahendus voolukatkestuste tarbeks ehk paneelid/võrk-ülepinge kaitsega laadija- aku- kontroller-pumbad.
Tavaliselt, sellel aastaajal kui peab katel töötama siis ei paista hästi päikest või on paneelid lumega kaetud, olenemata kui palju paneele on paigaldatud. Ehk, kui inimest pole kohal või päike ei paista, siis on paneelid kasutud.
Katla reservtoiteks on olemas sellised asjad:
https://www.oomipood.ee/product/kom0312 ... kuga_intex
Millele saab talveks, muidu tühja seisva traktori aku külge ühendada (Suvel ei pea katel töötama, kui külmumise ohtu pole.)
Kui tahad päiksega akut lisaks laadida, siis on võimalus lisada 3 X 250W paneeli ja 150V sisendiga laadimiskontroller: https://www.europe-solarstore.com/off-g ... 50-35.html
12V akut saab laadida ka auto pealt, kui ükskord maja juurde jõuad.
:hello:

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 17 Nov 2019, 13:28

ping, minu viga, unustasin kirjutada, asi pole ainult tulemises-minemises ja katlas, vaid ka vaakumtorudega sooja vee kollektoris, mis voolu katkemise korral minutitega tühjaks keeb. Samuti jäi nimetamata, et mul on voolu üldjuhul ülearu ja pole vaja bensiinimootorilt juurde küsida, sest mul on päikesepaneelid juba olemas ja avariiolukorras pole laadimiseks enam aega. Süsteem peab olema lollikindlalt püsti pidevalt.

Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 7729
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 162 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas Kalvis » 17 Nov 2019, 16:20

Mul on tuttavaid päikeselektri hulle - talvel isegi üks käis suvilas igapäevaselt lund ära lükkamas aga toodang oli ikka null. Akut täis ei saanud.

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 17 Nov 2019, 20:15

Kui käiakse lund lükamas ja toodang ikka null, siis võib olla lihtne viga- paneelide inverter pole sisse lülitatud. Mina oma paneele puhastan alles märtsis kui vaja ja ühe 10kW pargi tootmine võrku lisaks maasoojuspumba omatarbimisele oli
2018 jaanuar 30,296kWh
veebruar 71,178kWh
2019jaanuar 25,726
veebruar 294,313kWh
. Tõe huvides tuleb muidugi lisada, et see on võrku toodetud siis kui on-off pump päeval seisab. Enamasti ja öösel võetakse võrgust lisaks. Siiski ei saa kuidagi väita, et olenemata lume rookimisest paneelid talvel voolu ei tooda.

ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 29 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping » 17 Nov 2019, 23:10

miksik kirjutas:
17 Nov 2019, 13:28
ping, minu viga, unustasin kirjutada, asi pole ainult tulemises-minemises ja katlas, vaid ka vaakumtorudega sooja vee kollektoris, mis voolu katkemise korral minutitega tühjaks keeb. Samuti jäi nimetamata, et mul on voolu üldjuhul ülearu ja pole vaja bensiinimootorilt juurde küsida, sest mul on päikesepaneelid juba olemas ja avariiolukorras pole laadimiseks enam aega. Süsteem peab olema lollikindlalt püsti pidevalt.
Sellise inverteri ( https://www.off-grid-europe.com/victron ... 0-inverter ) tööshoidmine ühe pisikese (päiksepaneeli soojuskande vedeliku) tsirkulatsiooni pumba tarbeks pole mõistlik, kuna sellise inverteri enda, omatarbe võimsustarve ületab aravatavasti pumba energiatarbe.
Veekütte paneelide tsirk.pumba toiteks on saadaval spetsiaalsed komplektid, päiksepaneel ja pump. Alati, kui päike paistab siis pump töötab. Kui päikest ei paista, siis ei pea ka pump töötama. Ja akut pole vaja.
Odavam ja töökindlam on panna vaakumtorudes vee liigutamiseks autonoomne seade oma paneeliga.
:hello:

ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 29 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping » 17 Nov 2019, 23:27

Kalvis kirjutas:
17 Nov 2019, 16:20
Mul on tuttavaid päikeselektri hulle - talvel isegi üks käis suvilas igapäevaselt lund ära lükkamas aga toodang oli ikka null. Akut täis ei saanud.
Sellisel juhul peab olema laadimiskontroller ja inverter eraldi, et inverteri saaks väljalülitada kui teda vaja pole.
3kW inverteri omatarve ooterežiimis on üle 100W, ehk ööpäevas üle 2,5kWh.
Victroni inverteritel on küll võimalus "automaatseks sisselülitamiseks" ja see vähendab küll energiatarvet ca 50% aga selle rakendamiseks on vaja ca 80W koormuse taha lülitumine, ehk valveseadme toiteks (mille voolutarve on tavaliselt väiksem) selline režiim ei sobi.
Kui on vaja valveseadet kasutada, siis sellele on mõistlik vedada eraldi 12V liin, ilma inverterita.
Õieti projekteeritud seadmega pole probleemi, et jõulude ajal kohale minnes oleks aku tühi. Olen ehitanud.
:hello:

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 18 Nov 2019, 00:14

Tänud inverteri lingi eest, aga see on mul juba olemas ja vähemalt kirja järgi pole see 3kW vaid 1,2kW. Oled sa ikka kindel, et kollektorite tarbeks on elektripaneelide ja pumba komplektid saadaval? Kogu see pisut paksu võitu lugu sai alguse üldse Onnineni tublist müügimehest, kes oskas mulle müüa vaakumtorude juurde invertertüüpi Grundfos pumba ja autonoomse juhtpaneeli TP anduritega. Sellest tulenevalt on vaja puhast sinust pumbale ja seadme töö pole üle neti nähtav. Tegelikult on pelletikatel netiga ühendatud ja katla juhtpaneel on võimeline juhtima ka päikesekütet. See aga tähendab juhtmete ümberpaigutamist ja BlackStar katla arvutile sobivate NTC andurite paigaldamist. Sellisel juhul läheks kogu kupatus päikeseküttest ja katlast tsirkulatsioonipumpadeni katla arvuti taha.

ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 29 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping » 18 Nov 2019, 01:16

miksik kirjutas:
18 Nov 2019, 00:14
Tänud inverteri lingi eest, aga see on mul juba olemas ja vähemalt kirja järgi pole see 3kW vaid 1,2kW. Oled sa ikka kindel, et kollektorite tarbeks on elektripaneelide ja pumba komplektid saadaval? Kogu see pisut paksu võitu lugu sai alguse üldse Onnineni tublist müügimehest, kes oskas mulle müüa vaakumtorude juurde invertertüüpi Grundfos pumba ja autonoomse juhtpaneeli TP anduritega. Sellest tulenevalt on vaja puhast sinust pumbale ja seadme töö pole üle neti nähtav. Tegelikult on pelletikatel netiga ühendatud ja katla juhtpaneel on võimeline juhtima ka päikesekütet. See aga tähendab juhtmete ümberpaigutamist ja BlackStar katla arvutile sobivate NTC andurite paigaldamist. Sellisel juhul läheks kogu kupatus päikeseküttest ja katlast tsirkulatsioonipumpadeni katla arvuti taha.
Oskan lugeda küll ja nägin, et kirjutatud oli et 1,2kW. Aga ma ei saa aru, et miks selline küsitava otstarbega valik 40W pumba toiteks.
Need on erinevad probleemid, et kas tahta tagada katla tööd talvel elektrikatkestuse puhul, või kaitsta oma investeeringut (vaakumtorusid) hävinemise eest suvel. Jah, neid saab teatud määral tehniliselt ühitada, aga kuna pole süsteemi kohta korralikke algandmeid siis konkreetset lahendust pakkuda ei saa.
Mis ajast "inverterpump" siinuspingega toidet tahab? Inverteriga pumba toide läheb muundurisse, mitte nagu vana assünkroonmootoriga pumbas otse mähisele, kus tõesti on siinust vaja.
:hello:

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 18 Nov 2019, 01:43

Tahtmise aega ei oska öelda. Pump ise selline PU.350 GRUNDFOS UPM3 SOLAR 15-75 130 PUMP .Päikeseküte sai katusele vist ülemöödunud aastal. Sõber pani ka mingi süsteemi ja kui EE teatas voolukatkestusest, siis ostis oomipoest modifitseeritud sinusega inverteri EWENT - inverter 12 VDC / 230 VAC (150 W) ja päästis päeva. Marki ei tea, aga selline pinalitaoline silindriline junn. Kui EE järg minuni jõudis, laenasin temalt seda ja ühendasin järgi. Tulemuseks oli, et pump üritas käivituda ja viskas veakoodi, et vool ei sobi. Ja nii see supp välja keeski. Järgmistel kordadel sai akule järele pandud puhta sinusega inverter ja pump käis kenasti. Otstarbekuse kohta võiks arvata nii, et eespool sai kirjutatud, et pumpade ja katla koguvõimsus on umbes 250W ja hetkeliselt võiks järgi võtta ka 1,2kW grundfos kaevupumba, kui võimalik. Olen vist juba veerandi oma elulugu kirja pannud, mis andmeid veel vaja oleks?

ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 29 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping » 18 Nov 2019, 09:44

miksik kirjutas:
18 Nov 2019, 01:43
Tahtmise aega ei oska öelda. Pump ise selline PU.350 GRUNDFOS UPM3 SOLAR 15-75 130 PUMP .Päikeseküte sai katusele vist ülemöödunud aastal. Sõber pani ka mingi süsteemi ja kui EE teatas voolukatkestusest, siis ostis oomipoest modifitseeritud sinusega inverteri EWENT - inverter 12 VDC / 230 VAC (150 W) ja päästis päeva. Marki ei tea, aga selline pinalitaoline silindriline junn. Kui EE järg minuni jõudis, laenasin temalt seda ja ühendasin järgi. Tulemuseks oli, et pump üritas käivituda ja viskas veakoodi, et vool ei sobi. Ja nii see supp välja keeski. Järgmistel kordadel sai akule järele pandud puhta sinusega inverter ja pump käis kenasti. Otstarbekuse kohta võiks arvata nii, et eespool sai kirjutatud, et pumpade ja katla koguvõimsus on umbes 250W ja hetkeliselt võiks järgi võtta ka 1,2kW grundfos kaevupumba, kui võimalik. Olen vist juba veerandi oma elulugu kirja pannud, mis andmeid veel vaja oleks?
Assünkroonmootoriga kaevupumba käivitusvool on 5-7 korda suurem kui töövool.
1,2kW kaevupumba hetkeline käivituskoormus inverterile võib olla suurusjärgus 6kW.
Viidatud 1,2kW Victroni inverter, mille suurim lubatud lühiajaline koormus on 2,4kW ei sobi 1,2kW kaevupumba töökindlaks (rõhuga veesüsteemis) käivitamiseks.
Häda pärast võib proovida 3kW inverteri kasutamist (kui sisselülituse rõhk reguleerida nullilähedaseks) aga 5kW inverteriga peaks kaevupump kindlalt töötama.

Impulss toiteplokiga (targa) tsirkulatsioonipumba sisselülitusmomendi vooluimpulss võib ületada töövoolu ka 15 korda (toiteosas olevad elektrolüütkondensaatorid, vaata LED toiteplokkide teemat) ja seetõttu ei pruugi isegi (hästikaitstud) 150W siinusinverter seda käivitada. (Siin viidatud 150W inverter on tootekirjelduses nelja kordse kaitsega.)
:hello:

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 18 Nov 2019, 13:52

SALVKAEVUPUMP GRUNDFOS SBA 3-45A 1100W kirjelduses on rida Võimsus: 1100W Pinge: 230V/50Hz 4,8A. Hästi jämedalt 1,1kW korda 4 võrdub töövool 4,4-4,8A. Kui sa väidad, et käivitusvool on parimal juhul viiekordne või enam, siis 4,8A korda viis peaks kaitseautomaat olema vähemalt 25A või enam. No ei ole. Netist praegu ei leia, aga passis ja minul kilbis on 10A kaitse, mis sugugi ei tohiks sees püsida. Minu soovides oli ka kirjas pumba kohta-võimalusel.

dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3412
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 58 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas dumbuser » 18 Nov 2019, 14:03

Uuri nüüd natuke seda ka mis seal kaitsme peal täpselt kirjas on. See 10A on üks vähestest. Ja siis uuri natuke mida kõik see asi seal tähendab. Lühidalt on igal kaitsmel reageerimisaeg.

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 18 Nov 2019, 14:59

Vaatasin, ABB on ka kirjutatud. :good: OK, A10 on. Kas see teeb 10A kaitsmest 25A käivitust kannatava kaitsme? Vähemalt üks asi sai selgeks, et kui kogutarbimine on 250W ,siis korraga käivitumisel võib see olla 7 X 0,25=1,75kW Seega 1,2 kW inverter on nii nibin -nabin. Vaata, et veel väheks ei jää.

ping
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 518
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 29 korda

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas ping » 18 Nov 2019, 15:18

miksik kirjutas:
18 Nov 2019, 13:52
SALVKAEVUPUMP GRUNDFOS SBA 3-45A 1100W kirjelduses on rida Võimsus: 1100W Pinge: 230V/50Hz 4,8A. Hästi jämedalt 1,1kW korda 4 võrdub töövool 4,4-4,8A. Kui sa väidad, et käivitusvool on parimal juhul viiekordne või enam, siis 4,8A korda viis peaks kaitseautomaat olema vähemalt 25A või enam. No ei ole. Netist praegu ei leia, aga passis ja minul kilbis on 10A kaitse, mis sugugi ei tohiks sees püsida. Minu soovides oli ka kirjas pumba kohta-võimalusel.
Ju sulle müüs asja transporditööline (müüja kes oskab õigelt riiulilt kauba ulatada) aga mitte elektriala inimene.
C10 markeeringuga kaitselüliti on mootorite käivitust võimaldav.
Grundforsil on ka 700W kaevupump, mis sobib väikse inverteri toitele paremini.
:hello:

miksik
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 14
Liitunud: 04 Nov 2019, 06:01
On tänanud: 0
On tänatud: 1 kord

Re: Elektrienergia salvestamine autoakudesse

Lugemata postitus Postitas miksik » 18 Nov 2019, 15:33

Ahah. Ja kui C asemel on A10, kuidas siis sellega jääb, et sinu arvutuste kohaselt peaks olema vähemalt C25? Ära kellelegi ütle, aga tegelikult pole mul kapis ainsatki A kaitset. Pump oli kaevus juba siis kui maja veel minu omagi polnud. Seega võib ta väga vabalt 700W olla, aga kindlam on arvestada1,1-ga. Aga lõpplahendusele oleme juba pika sammu lähemal ja seda tänu Kalvise lihtsale ja selgele postitusele. Ülejäänu lihtsalt meelelahutus.

Vasta