1. leht 1-st

380v

Postitatud: 11 Juul 2011, 09:56
Postitas mure
Tere
Kuna vana veneaegne kompressor (380v)andis otsad siis nüüd uut ostma minnes avastasin et uued on 400v.Kas on see sama või on vaja teha mingeid suuremaid ümberehitusi.

tänades

Re: 380v

Postitatud: 11 Juul 2011, 10:09
Postitas Kalvis
Ei ole vaja mingeid ümberehitusi, 230/400 V võetigi omala jal uueks standardiks kasutusele, et pingevahe on nii väike, et mitte midagi ei juhtu.

Re: 380v

Postitatud: 11 Juul 2011, 16:20
Postitas mure
aga uutel jõupistikutel on ju 5 klemmi aga vanadel ainult 4

Re: 380v

Postitatud: 11 Juul 2011, 17:43
Postitas Alexy
3 klemmi on kolm faasi+ 0 +maandus.Vene mootoritel oli null korpusesse lihtsalt viidud ja eraldi maandusega nad pahatihti oma pead ei vaevanud.Eks nii palju tuleb kulutusi teha, et kaasaegsed pistikud ka majapidamisse soetada.

Re: 380v

Postitatud: 11 Juul 2011, 21:41
Postitas mure
Tänud vastamast!!!

Re: 380v

Postitatud: 11 Juul 2011, 23:42
Postitas Kalvis
Vana süsteem on TN-C nime all täitsa tänagi kasutusel.
Vaevalt nüüd mähised mootori sees jäigalt on kere külge maandatud, sel juhul saab mootorit igati ühendada uute süsteemidega. 3-f mootorid reeglina N ei vaja, kere külge läheb PE ja iga faas enda klemmi külge.

Re: 380v

Postitatud: 09 Apr 2019, 09:24
Postitas KarlS
Vana teema, aga mure sama.

Vana TN-C süsteemiga garaažis vaja uusi 400V seadmeid jooksutada.
Kilbis vana vene 25A ümmargune pistik. Sealt 3 faasi + PE üleminek uude europistikusse, N jääb vabaks.

Asjad põhimõtteliselt töötavd, aga kõrva järgi ei tundu pöörlemiskiirused õiged.

Kas mootorid peaksid olema ühendatud tähte või kolmnurka?

Re: 380v

Postitatud: 09 Apr 2019, 10:25
Postitas ifffff
KarlS kirjutas: 09 Apr 2019, 09:24 Kas mootorid peaksid olema ühendatud tähte või kolmnurka?
Sellele küsimusele leiad vastuse mootori andmesildilt, mitte foorumist.

Re: 380v

Postitatud: 11 Apr 2019, 09:00
Postitas Kalvis
Just. Mootori sildilt saad tead, kas mähiste nimipinge on 127 V, 220 V, 380 V või 600 V. 230/400 on uuem EL leiutis ja see võet kirik keset küla lahendusena EL kasutusele kus erinevate riikide nimipinged sooviti turu ühtlustamise huvides ühitada. Nimelt on EL erinevates riikides kasutusel nii 220 V, 230 V kui ka 240 V. Kui seadmed toota 230 V siis sobivad nad kõikidesse EL riikidesse.

Re: 380v

Postitatud: 24 Apr 2019, 22:04
Postitas sokolaad
mis teema see on, et kui 2 faasi juhet ära vahetada, siis hakkab saag teistpidi ringi käima? et kas kolmanda faasiga oleks ka sama teema või ainult mingi 2 spets faasi selle jaoks?
ja millistele klemmidele vana 4soonelise juhtme sooned kinnitada kui vaja üks uus seade tööle panna, aga ainult 4 soont ongi?(vana pesa vaja vahetada). et siis jääks nagu ainult maanduse juhe puudu ja ajutiseks lahenduseks peaks korra sobima küll? hetkel pole pmst ühtegi uut* pesa ka käepärast, et sealt mingeid markeeringuid lugeda...

Re: 380v

Postitatud: 24 Apr 2019, 22:31
Postitas Küülaline
Ükskõik millise kahe faasi äravahetamine muudab mootori pöörlemissuunda. Aga sellele teisele küsimusele ei tahaks kohe mitte vastata, isegi kui ma aru saaks, mida sa täpselt teha tahad.
Ma saan aru, et vana vana süsteem on nelja juhtmega. Kas see nn 0-juhe on kuskil maandatud ka? Mis seade on uus, mis vaja tööle panna?

Re: 380v

Postitatud: 24 Apr 2019, 23:07
Postitas sokolaad
nu maitea, kilbist tuleb 4 juhet ja selle taga on üks saag ja käi juba ammusest ajast(majast eraldi kuuris), aga nüüd oleks vaja üks puulõhkuja korraks järgi panna ja sisuliselt paneks siis saele ka juba uue pistiku senikauaks külge kuni saab kõik kuuri juhtmed vahetatud - millega lisaks siis puudulikule klemmile ka oma viimase soone külge, kuigi siis tekib juba küsimus, et kas vana sae ja käia peab siis eraldi kuidagi ära maandama v :scratch: lihtsalt halja kere küljest juhe maandusesse, või kui sael metallist kere väga pole, siis sealt nupu karbist kuidagi ja karbist mootori külge veel? :roll: (saage kasutab pmst palju vähem kui käia ja käia ka ainult niiduki tera teritamiseks mõnikord)

Re: 380v

Postitatud: 25 Apr 2019, 10:15
Postitas Rein Sa
Meil pandi paar aastat tagasi tänaval olevasse kilpi uued kaugloetavad voolumõõtjad ja sealt tuleb majja neljasooneline kaabel, 3 faasi ja üks maandus ehk siis see ka null. Siit võib küsida, et milleks siis need uued europistikud, kui niikuinii 4 juhtme soont?
Mõni päev tagasi läks vana nõukaaegne kreissae mootor läbi ehk siis kiiresti kuumaks, juhtmed kõik korras. Mõõtsin pinget 380 asemel oli 420 V. 220 asemel 240 V.
Viimasele, milleks Sa neid kuuri juhtmeid vahetad, kui niikuinii maandus ja null on ühes juhtmes?

Re: 380v

Postitatud: 25 Apr 2019, 12:30
Postitas Ints
Meil pandi paar aastat tagasi tänaval olevasse kilpi uued kaugloetavad voolumõõtjad ja sealt tuleb majja neljasooneline kaabel, 3 faasi ja üks maandus ehk siis see ka null.
Kilbist tuleb sul majja 3 faasi ja null.Maandust sealt ei tule.Maanduse pead omale ise tegema.

Re: 380v

Postitatud: 25 Apr 2019, 12:43
Postitas sokolaad
mul pmst vaja enne uus maandus teha ja peale seda ei tohi sinist+korot enam kokku panna.
a praegu siis lihtsalt 3 soont järjest ja samas järjestuses klemmidele ja eelviimasele klemmile see null, või siis viimasele ja 1 jääb vahele? (praegu võtabki pmst iga kord maja osa pistikust välja ja asemele läheb see vana kuuri osa, millel eraldi maandust pole)

Re: 380v

Postitatud: 25 Apr 2019, 15:50
Postitas Küülaline
Ints kirjutas: 25 Apr 2019, 12:30Kilbist tuleb sul majja 3 faasi ja null. Maandust sealt ei tule. Maanduse pead omale ise tegema
Sedaviisi on TT-juhistikusüsteemis. Meil on TN-C-S ja natuke teisiti. Kuigi maandus tuleb samuti teha.

Re: 380v

Postitatud: 26 Apr 2019, 08:08
Postitas Ints
Meil on TN-C-S ja natuke teisiti.
Liitumispunktist tuleb üldjuhul välja TN-C.

Re: 380v

Postitatud: 26 Apr 2019, 12:23
Postitas Küülaline
Ints kirjutas: 26 Apr 2019, 08:08Liitumispunktist tuleb üldjuhul välja TN-C ...
... maja sisestusel muudatakse see TN-S -iks ja see punkt üldjuhul maandatakse.
kunn24 kirjutas: 25 Apr 2019, 18:47Anna viide maanduse kohustuslikkuse kohta
Kohustuslik see mingil arusaamatul põhjusel tõesti ei ole, aga on üldlevinud ja on pigem kasuks, kui kahjuks.

Re: 380v

Postitatud: 26 Apr 2019, 13:45
Postitas Küülaline
kunn24 kirjutas: 26 Apr 2019, 12:56TNC ahelas oleks PEN nõutud mehaanilise tugevusega ... PEN-i katkemisel on järgi ühendatud tarbija kaudu PE-s ... RVK-ga varustatud TT juhistikku ... 50 V puutepinge kriteeriumiks RVK rakendusvool, näiteks 300 mA RVK puhul vajalik maandustakistus 760 Ohm
PEN katkemise oht võrgu poolel järjest väheneb tänu maakaablite ja AMKA liinidele. PEN katkemisel on kõige suurem õnnetus ju see, et ühefaasilised tarbijad jäävad järjestikku liinipingele.
Tegelikult seda nö TT süsteemi RVK-ga kasutataksegi nõrkade liinide korral, kui lühisvool ei taga toite kiiret väljalülitust.