Elekter suvilasse

Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3593
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

ping kirjutas: 20 Veebr 2021, 01:09 Minul on kogemusi nende "sõbra soovitatud, lihtsalt ja odavalt" tehtud seadmete ümberehitamisega, sest järgmisel aastal (kui omanik soovib, et seadmed algset ülesannet täidaksid) pole sealt praktiliselt midagi kasutamiseks võtta: seadmed on aladimensioneeritud ja madalama pingega, juhtmed peenikesed, akud rikutud.

Üleval kirjutasin külmiku akult kasutamise eripärast ja paistab, et sedagi pole viitsitud mõttega läbilugeda.

(Akupanga laadimisest sigarisüütaja pesast väike elementaarne arendav mõtlemisülesanne:
Kui sigarisüütaja pesa võib koormata 120W koormusega (teatud aja jooksul, nii et midagi põlema ei läheks), siis mitu tundi kulub selle kaudu 3kWh akupanga laadimiseks seisva mootoriga ja mida sellest arvab auto enda starteriaku? Kui suure mahutavusega peaks sellisel juhul olema auto enda starteriaku?

Kui akupanga laadimiseks hoida auto mootor töötavana kütusekuluga 0,6L/h siis mitu liitrit kütust kulub 3kWh akupanga laadimiseks sigarisüütaja pesa kaudu ja kui palju maksab selliselt laetud 1kWh? Ja mida arvab pikalt tühikäigul töötamisest auto katalüsaator ja tahmailter?

Kui sõiduajal sigarisüütajast 3kWh akupanka laadida, siis kui kaugele peaks selle täislaadimiseks autoga sõitma?)
:hello:
Ära räägi rohkem. Heal juhul suudetakse esimesest lõigust aru saada aga see osa mis puudutab energiamahtuvust, igasugu muundamisi jne on ikka nii rõvekeeruline, et palju lihtsam on ignoreerida ja ajada mingi lõpmatut iba "mul on odavalt saadud see või teine" ja "no ega ma seal eriti ei kasuta midagi" ning kirsiks on muidugi hommikust õhtuni soovitused kõikvõimalike akude igale pool kaasa tassimisest.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 8500
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 188 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

ping kirjutas: 20 Veebr 2021, 11:37
Kalvis kirjutas: 20 Veebr 2021, 09:14 Auto puhul saaks otse akult jämedamad juhtmed vedada, kuid auto genekas ise jääb lahjaks arvestades mootori võimsust. Jõuame sinna 0% kasuteguri lähedale. Muidugi võib küsija teha niimoodi, et vahetab akusi - üks on lisaakuna autol küljes. Jõuab suvillase laetuna, lahkub suvilast tühjana ja autosõiduga tasakesi laetakse täis.
Matemaatikaülesanne:
Kui suure mahutavusega (Ah) peab minimaalselt olema auto starteriaku, et kui seal võetakse välja (tühjendatakse suvilas) 3kWh, et auto veel normaalselt käivituks (et starteriga koormates ei langeks aku pinge alla 10V)? Paljudel autodel on tarkvaraliselt keelatud mootori käivitumine kui väntvõlli pöörded on alla 250rpm.
Kas selline aku mahub auto originaalaku kohale kuhu tootja selle paigalduse autos on ettenäinud?
Kas nii rasket koormat (akut) on üldse lubatud näiteks sõiduauto pagasnikus vedada?
Mitu meest on vaja sellise aku tõstmiseks?
Kui kaua peab autoga sõitma sellise aku uesti täislaadimiseks kui genekast antav laadimisvool on näiteks 40A?

(Elektrivärk on avalikult kättesaadavate valemite abil täitsa peast arvutatav.
Sellist nõu saab anda vist mingite mõnuainete mõju all olles?)
:hello:
Tavalises autos pole ju kahe aku lahendust, selline tuleb ise teha. Olen teinud, kuid mitte suvila laadimiseks, auto oli reisimiseks ümber ehitatud, et külmik ja muu elektritarbega põhiakut maha ei koormaks, samuti sai lisatud relee, et lisaakut laetakse vaid mootori töötamisel, mitte käivitamisel. Kuid autol on genekal pingeregulaator, mis lahendab su probleemid.
ping
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1305
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas ping »

Paistab jah, et kohatine funktsionaalse lugemisoskuse puudumine ei luba pikematest tekstidest arusaada.
Kusjuures kui palutakse oma nõuanne numbriliselt väljendada (tuues näiteks probleemseid kohti), siis ei suudeta sedagi, vaid soovitatakse "pingeregulaatorit" kellelegi probleemide lahenduseks.
Kalvis kirjutas: 21 Veebr 2021, 06:35
ping kirjutas: 20 Veebr 2021, 11:37
Kalvis kirjutas: 20 Veebr 2021, 09:14 Auto puhul saaks otse akult jämedamad juhtmed vedada, kuid auto genekas ise jääb lahjaks arvestades mootori võimsust. Jõuame sinna 0% kasuteguri lähedale. Muidugi võib küsija teha niimoodi, et vahetab akusi - üks on lisaakuna autol küljes. Jõuab suvillase laetuna, lahkub suvilast tühjana ja autosõiduga tasakesi laetakse täis.
Matemaatikaülesanne:
Kui suure mahutavusega (Ah) peab minimaalselt olema auto starteriaku, et kui seal võetakse välja (tühjendatakse suvilas) 3kWh, et auto veel normaalselt käivituks (et starteriga koormates ei langeks aku pinge alla 10V)? Paljudel autodel on tarkvaraliselt keelatud mootori käivitumine kui väntvõlli pöörded on alla 250rpm.
Kas selline aku mahub auto originaalaku kohale kuhu tootja selle paigalduse autos on ettenäinud?
Kas nii rasket koormat (akut) on üldse lubatud näiteks sõiduauto pagasnikus vedada?
Mitu meest on vaja sellise aku tõstmiseks?
Kui kaua peab autoga sõitma sellise aku uesti täislaadimiseks kui genekast antav laadimisvool on näiteks 40A?

(Elektrivärk on avalikult kättesaadavate valemite abil täitsa peast arvutatav.
Sellist nõu saab anda vist mingite mõnuainete mõju all olles?)
:hello:
Tavalises autos pole ju kahe aku lahendust, selline tuleb ise teha. Olen teinud, kuid mitte suvila laadimiseks, auto oli reisimiseks ümber ehitatud, et külmik ja muu elektritarbega põhiakut maha ei koormaks, samuti sai lisatud relee, et lisaakut laetakse vaid mootori töötamisel, mitte käivitamisel. Kuid autol on genekal pingeregulaator, mis lahendab su probleemid.
Sellised elektrialased nõuanded, mida ei suudeta numbriliselt väljendada, vähendavad ka teiste nõuannete usaldusväärsust.
See et keegi on seadme tootja juhendi järgi suutnud "värvilisi juhtmeid ühendada" ei pruugi sugugi tähendada, et see "ühendeja" ka oma tegevuse tulemi toimimise põhimõttest on arusaanud.
:hello:
elektron
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 155
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas elektron »

Miks peab akut autos laadima? miks ei või seda kodus täis laadida? Ma eeldan, et inimene on suvilas nädalavahetusel pigem paikne ja ei käi tundide kaupa autoga tiirutamas. Kui ühest akust jääb väheks, võib võtta kaks või kolm akut. Kokkuvõtteks ikkagi kordades odavam ja töökindla kui need poolpidused kohapeal laadimise variandid.
Kalvis
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 8500
Liitunud: 03 Veebr 2008, 14:02
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 188 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Ka kodus laadimine on võimalus. Eesmärk oli tuua välja, et töötava autoga laadimaks suvila akut on natuke vale. Auto mootori võimsus on kümneid kordi suurem kui geneka võimsus, töötades sisuliselt tühijooksul. Kuigi nii saab, pole see otsarbekas.
Küsijal oleks isegi otstarbekas kasvõi otse auto aku pealt särts viia varuvariandina elamisse. Siin hakkab mängima teine fenomen - madal pinge ja tarbitav võimsus nõuab jämedamaid kaableid. Ka võib niimoodi akut liigtarbides jalameheks jääda. seepärast on mõistlik kui vaja ikkagi kasutada lisaakut.
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2147
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 10 korda
On tänatud: 62 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Tänapäeva auto puhul ei soovita talle ajutiselt mingit täiendavat akut külge pookida, kuna nn intelligentne akuhaldus läheb tõnäoliselt lolliks.
Metsakraav
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 76
Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 6 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas Metsakraav »

kunn24 kirjutas: 22 Veebr 2021, 08:29 Tänapäeva auto puhul ei soovita talle ajutiselt mingit täiendavat akut külge pookida, kuna nn intelligentne akuhaldus läheb tõnäoliselt lolliks.
Akut ei laeta kunagi rohkem kui umbes 70 protsenti.
Muidu ei oleks aeglustamisel tekkivat energiat võimalik generaatori abil akusse panna.
Jätke auto parem rahule. :amen:
-virks-
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 134
Liitunud: 28 Apr 2013, 12:38
On tänatud: 5 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas -virks- »

Metsakraav kirjutas: 22 Veebr 2021, 09:07 Akut ei laeta kunagi rohkem kui umbes 70 protsenti.
Muidu ei oleks aeglustamisel tekkivat energiat võimalik generaatori abil akusse panna.
Jätke auto parem rahule. :amen:
Päriselt ka?
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2147
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 10 korda
On tänatud: 62 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Näiteks BMW-de puhul on piiriks, milleni aku laetakse, 80%. Ja arvestust peetakse suhteliselt täpselt, autole on ette antud aku tüüp, mahtuvus. Auto ise mõõdab voolu, pinget, aku seisukorda jne.
dumbuser
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 3593
Liitunud: 08 Jaan 2008, 23:08
On tänanud: 11 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas dumbuser »

Metsakraav kirjutas: 22 Veebr 2021, 09:07
kunn24 kirjutas: 22 Veebr 2021, 08:29 Tänapäeva auto puhul ei soovita talle ajutiselt mingit täiendavat akut külge pookida, kuna nn intelligentne akuhaldus läheb tõnäoliselt lolliks.
Akut ei laeta kunagi rohkem kui umbes 70 protsenti.
Muidu ei oleks aeglustamisel tekkivat energiat võimalik generaatori abil akusse panna.
Jätke auto parem rahule. :amen:
No oletame, et isegi ongi nii aga eee ... ja mismoodi see generaator teab, et mingil ajal pöörlemine on kütuse põhjuse ja mingil ajal pöörlemine on pidurdamine ? Või mis krdi vahet seal üldse on ? Või ma olen millestki väga valesti aru saanud ?
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2147
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 10 korda
On tänatud: 62 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Teda juhitakse auto poolt. Mingi põgus ülevaade BMW F10-st https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... naEnbHS8il
ping
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1305
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas ping »

Metsakraav kirjutas: 22 Veebr 2021, 09:07
kunn24 kirjutas: 22 Veebr 2021, 08:29 Tänapäeva auto puhul ei soovita talle ajutiselt mingit täiendavat akut külge pookida, kuna nn intelligentne akuhaldus läheb tõnäoliselt lolliks.
Akut ei laeta kunagi rohkem kui umbes 70 protsenti.
Muidu ei oleks aeglustamisel tekkivat energiat võimalik generaatori abil akusse panna.
Jätke auto parem rahule. :amen:
See 70% piirang kehtib hübriidautode kohta, et oleks võimalik regeneratiivne pidurdus.
kunn24 kirjutas: 22 Veebr 2021, 09:40 Näiteks BMW-de puhul on piiriks, milleni aku laetakse, 80%. Ja arvestust peetakse suhteliselt täpselt, autole on ette antud aku tüüp, mahtuvus. Auto ise mõõdab voolu, pinget, aku seisukorda jne.
Ja juba ammu (15 aastat vanad Fordid jne.) ei määra aku laadimispinget pingeregulaator vaid auto enda arvuti.
Vastavalt üha karmistuvatele keskonnanõuetele ei pruugi ka toimuda autoaku laadimist tühikäigul sooja mootoriga, Juhtaju määrab generaatori tootluse ja tühikäigupöörded vastavalt elektritarvitite lülitumisele.
Pingeregulaator hakkab juhtima siis kui side juhtarvutiga katkeb või rikke korral väljub pinge ettenähtud piiridest.
Start/stop süsteemiga autodel laetakse vahetult pärast käivitamist akut kuni 16,5V pingega ja see rikub tavaakud.
:hello:
suvaline
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 390
Liitunud: 20 Jaan 2019, 18:17
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas suvaline »

Normaalne mees võtab suvilasse kaasa kasti õlut, mitte ei muretse, et millal pimedaks läheb. Läheb niikuinii.
Hetkel on teemal "mehed, suvila, elekter" juba kolm lehekülge, krt, selleks siis lõpmatus ongi välja mõeldud, et naised saaks günekoloogide teemasid teha.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 7399
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 189 korda
On tänatud: 277 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas Urmas »

suvaline kirjutas: 22 Veebr 2021, 15:06 Normaalne mees võtab suvilasse kaasa kasti õlut, mitte ei muretse, et millal pimedaks läheb. Läheb niikuinii.
;) Oli vahepeal endalgi sama mõte ja lisaks veel, et milleks kuradiks on sellist, absoluutselt ilma mugavusteta suvilat üleüldse vaja. Kas üks korralik telk, paar täispuhutavat madratsit ja magamiskotti ei tule odavam? Saad sõita oma autoga enam-vähem iga jõe-järve äärde, pistad õlled savokki(veneaegne võrgust poekott), sellele nöör külge ja viskad jõkke-ojja külma. Musa saad kuulata autoraadiost kui linnulaul sind häirib. Mida veel on vaja täielikuks idülliks? Ahjaa, pealampi, et näha, kuhu sa pimedas õllejääke lähed välja laskma ja pärast tagasitee leidmiseks. ;)
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
suvaline
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 390
Liitunud: 20 Jaan 2019, 18:17
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas suvaline »

Urmas, ma saan aru, et sõna neeger hakkab juurduma juba kui keelatud sõna, aga savokk asemel võib endiselt sibulavõrk kasutada.
Muidugi mõningatel juhtudel võib siiski valgust vaja minna, on see valgus siis pealamp või lihtsalt .. khm, pea, õlilamp, generaator, selleks ongi ka teemas viidatud genekad. Iseasi, palju sellest geneka mürast ja suvitamisest alles jääb: varesed enam ei poegi, oravad ei sõtku, lusitaania tigu keeldub kihutamast. Niimoodi suremegi varsti välja ...
trebla
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1517
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänatud: 25 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas trebla »

maja toitmine autoakust on täitsa omaette teema "vehicle-to-home" (V2H) aga see eeldab siiski pisut veel kannatust ja vastava elektriauto omamist.
Muidugi oleks siis hea ikkagi omada teatavat hulka päikesepaneele ning suvilas miskit minimaalset akut mis äraolekul külmikut suudaks toita. Ilusatel pikkadel suvepäevadel saaks siis ka linnasõiduks autoakusse ülejääki talletada.
Siis kui need paneelid enam midagi ei suuda toota on üldiselt väljas( = toas) juba nii külm, et päris hukka asjad ka seisvas külmikus ei lähe...

Sakslased arendavad akundust praegu mühinal.
Ehk on 10 aasta pärast sellised lahendused tavalised?

esimene ettejuhtunud link mis küll juba terve aasta vana ehk siis hiidvana..
https://www.emobilitysimplified.com/202 ... arger.html
ping
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1305
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas ping »

trebla kirjutas: 22 Veebr 2021, 21:39 maja toitmine autoakust on täitsa omaette teema "vehicle-to-home" (V2H) aga see eeldab siiski pisut veel kannatust ja vastava elektriauto omamist.
Muidugi oleks siis hea ikkagi omada teatavat hulka päikesepaneele ning suvilas miskit minimaalset akut mis äraolekul külmikut suudaks toita. Ilusatel pikkadel suvepäevadel saaks siis ka linnasõiduks autoakusse ülejääki talletada.
Siis kui need paneelid enam midagi ei suuda toota on üldiselt väljas( = toas) juba nii külm, et päris hukka asjad ka seisvas külmikus ei lähe...

Sakslased arendavad akundust praegu mühinal.
Ehk on 10 aasta pärast sellised lahendused tavalised?

esimene ettejuhtunud link mis küll juba terve aasta vana ehk siis hiidvana..
https://www.emobilitysimplified.com/202 ... arger.html
Tsitaat viidatud artiklist, muutmata kujul: "are capable of delivering 9 KW electricity, that can power a typical household for up to 6-7 days!." ( Nii MIRAI kui ka Clarity suudavad tarnida 9 KW elektrit, mis võib tavalist majapidamist toita kuni 6–7 päeva !.)

Kui propakandaks kasutatakse näitena majapidamist, mis nädalas kulutab 9kW(h?) elektrit, ehk ühes kuus 40kW(h?) siis kui suur on sellise seadme (auto/maja inverteri soetusmaksumus) majanduslik kasutegur?

Ehk kui näiteks 3eur säästmiseks ühes kuus tuleks soetada 1500eur inverter?
:hello:
Scott
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 98
Liitunud: 25 Mär 2012, 09:25
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 8 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas Scott »

suvaline kirjutas: 22 Veebr 2021, 17:54... lusitaania tigu keeldub kihutamast.
OT, aga siiski täpsustuseks, et vale nimetus ei leviks - meil on nuhtluseks hispaania teetigu. Lusitaania teetigu on teine liik ega ole oma levialast Portugalist ja Hispaaniast mujale levinud.
trebla
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1517
Liitunud: 04 Aug 2009, 00:27
On tänatud: 25 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas trebla »

Ehk kui näiteks 3eur säästmiseks ühes kuus tuleks soetada 1500eur inverter?
mitte säästmiseks vaid et kas sul on suvilas elekter või ei ole elekter.
Võrguühendust ju ei ole...

Ja ma räägin, et see näide on hiidvana.
Aktualseks muutub asi siis kui su auto aku on 100 kWh ja suvila nädalavahetus (soojuspumbaga üles kütmine, kokkamine jne) kulutab sellest 50 kWh.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 7399
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 189 korda
On tänatud: 277 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas Urmas »

trebla kirjutas: 23 Veebr 2021, 00:15 Võrguühendust ju ei ole...
... Aktualseks muutub asi siis kui su auto aku on 100 kWh ja suvila nädalavahetus (soojuspumbaga üles kütmine, kokkamine jne) kulutab sellest 50 kWh.
Arvan, et 100 kWh akut omava auto omanik jõuab endale osta vast ikka elektriga varustatud suvila.
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
Prill
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 678
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänatud: 42 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas Prill »

Teema kisub rappa ära, kuskohast need külmikud ja värgid tulid, kui teemaalgataja:
r4un000 kirjutas: 16 Veebr 2021, 11:29 Suvilas viibin kuu jooksul 1-2 nädalavahetust, voolu vaja põhiliselt valgustuse jaoks, telefoni laadimiseks. Sauna võib-olla muusikakeskus kuid see tuleb ka arvatavasti aku pealt suurem bluetooth kõlar.
Telefoni tarbeks, millega paar korda akut laadida, saab akupankasid juba vähem kui paarikümne euroga, samuti telefoni laadimine nädalavahetusel paar korda auto laadijast, ei tohiks korras autot kasutuskõlbmatuks muuta.
Kui valgustus ehitada LED-ide peale ja kasutada alalisvoolu süsteeme, neid leiab ka 12V-le lademetes, mida kannataks aku või akude pealt toita ikka mõnda aega, kõike ilma DC-AC invertita. Samuti 1-2 nädalavahetust kuus tarbeks panustaks akude kaasaskandmisele ja väldiks päikesepaneele. Eks oleneb aku mahutavusest ja suvila suurusest, kas vaja paaris ruumi valgust pimedaks ajaks või on suvila pigem pisike mõis koos tänava-aia valgustusega :)
Mida võiks kaaluda, kas plii-happeakude asemele kannataks leida moodsamaid liitiumil põhinevaid akulahendusi.
Meenub, et Makita 18V akudele (5Ah, 6Ah akud täitsa levinud) müüakse adapterit, kus USB-pesadest saab laadida-toita telefone ja muud sarnast kraami, aga kuskil hiinamaa lehel näinud ka makita adapterit, kus lisaks USB 5V oli ka 12V väljavõte.
Sobiks eriti, kui kodanikul on Makita 18V või muu brändi tööriistasüsteem nagunii kasutuses ja vajadusel saaks suurema mahutavusega akusid lisaks soetada.
Või näiteks akupank/UPS, mis suudab ka 12V välja anda, nt https://www.pondesk.com/product/DC-12V- ... k_PBEL-003
Teadmata suurus hetkel, kuipalju ruume vajaks valgustamist ja mis eelarvelised vahendid ülesande lahendamiseks.
On vaks vahet, kas kulutada saab kuni <1000€, 3000€ või 7000€.

Eks siinsed elektrieksperdid teevad maatasa, kui mu fantaseeritu-pakutu ilmvõimatuks peaks ostuma.

Õllede ja külmikutoidu kannataks 1-2 päevaks lahendada nende matka külmakastidega, kuhu saab lisaks külma hoidma lisada eelnevalt sügavkülmas "laetud" külmaelemendid, samuti on saadaval 12V autokülmikuid, mis aitavad jahutatud tooteid jahedana säilitada.

Kui panustada generaatorile, on youtube täis DIY õpetusi, kuidas ehitada generaatorile ümber kast, millega saab generaatori mürataset oluliselt madalamaks tuua ja mõnel juhul generaatorile sobiliku asukoha ja mürasummutuskasti koostöös saab generaatorimüra sootuks märkamatuks lahendada.
ping
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1305
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 17 korda
On tänatud: 60 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas ping »

"Suvila elektriga" on probleem puuduvast arusaamisest mahtude erinevusest ja elementaarse koolifüüsika eiramisest soovide täitumise planeerimisel.

Telki on kõige optimaalsem valgus kaasavõtta pealambiga.

Sauna ohutu valgustamine mõneks tunniks on lihtne Makita akuga, USB adapteriga akule, standartsed USB pikendusjuhtmed ja 1W USB valgustitega ning selle montaažiga saab hakkama ka elektrikauge inimene.

Aga nagu tekkib lähteülesandesse sõna "külmik" muutub olukord kardinaalselt.
Isegi väike odav 12V külmakast tarvitab pidevalt ca 50W energiat, mis teeb 1,2kWh ööpäevas ehk ca 3kWh nädalavahetusel!

Kuna siin varem minu poolt toodud 3kWh energia salvestamise ülesande lahendust pole keegi suutnud näidata siis toon siinkohal näituseks ühe lahenduskäigu "Varta Professional Dual Purpose LFD75" vabaaja/starteraku baasil.
Olen ise testinud sellist akut sellise laadimise-/tühjenemisekontrolliga seadmega: https://hobbyking.com/en_us/0620ac-us-p ... tore=en_us ja inverteriga ning ka omal on selline kasutusel.

Varta Professional Dual Purpose LFD75 aku on mõeldud spetsiaalselt paatidesse ja autoelamutesse madala ja keskmise energiatarbega elektriseadmete toiteks.
Mahutavus: 75 Ah, Käivitusvool: 650 A, Pinge: 12 V , Kaal: 19,5kg.
https://www.varta-automotive.com/en-gb/ ... 30-075-065
Mõeldud madala või mõõduka energianõudlusega tavalistele autoelamutele, haagissuvilatele ja paatidele.
Kauakestev - kuni kaks korda tavaliste üleujutatud patareide tsükliline stabiilsus (kuni 200 tsüklit @ 50% DOD).
Minimaalne isetühjenemine muudab need ideaalseks hooajaliseks kasutamiseks.
Ideaalne kahesuguse võimsusega rakenduste jaoks (saab kasutada nii käivitamiseks kui ka üldiseks energiavarustuseks).
https://www.google.com/search?q=Varta-L ... e&ie=UTF-8

Varasemate aastate reklaami järgi peaks sellist akut saama 25A vooluga koormata 140 minuti jooksul täieliku tühjenemiseni. Aga kuna tootja lubab kuni 200 tsüklit @ 50% DOD, siis peaks arvestama aku tervise huvides ca 0,3kWh (300Wh) mahutavusega ühe aku kohta. (4Ah 18V Makita aku on umbes 72Wh mahuga.)

*) Ühe nädalavahetuse (3 päeva) 50W tarbega autokülmiku toiteks on vaja 10 (kümmet) sellist akut.
*) 10 tükki 19,5kg akut kokku kaaluks 195kg ja ühegi "tavalise sõiduauto" pagasnik pole sellise koormuse vedamiseks ettenähtud.
*) Kui eeldada, et autogeneraatorilt saab lisaaku laadimiseks võtta 40A sõidu ajal, siis peaks lisaaku laadimiseks 3kWh mahus, sõitma lisaaku laadimiseks jutti umbes 7 tundi.
:hello:
elektron
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 155
Liitunud: 03 Sept 2019, 16:51
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 15 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas elektron »

ping kirjutas: 23 Veebr 2021, 14:55

Aga nagu tekkib lähteülesandesse sõna "külmik" muutub olukord kardinaalselt.
Isegi väike odav 12V külmakast tarvitab pidevalt ca 50W energiat, mis teeb 1,2kWh ööpäevas ehk ca 3kWh nädalavahetusel!
Ise otsiks krundil kõige varjulisema koha ja kaevaks väikse mini-keldri. Jäätist seal ei hoia, aga niipalju jahedam on küll, et toidukraam seisab nädalavahetuse edukalt.
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5009
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 23 korda
On tänatud: 81 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

elektron kirjutas: 23 Veebr 2021, 23:28kaevaks väikse mini-keldri
Täpselt nii ma tegin 20 a tagasi, kui alustasin majaehitust. Ööbisin ise koos koeraga maikuust alates kohapeal, hommikul tulid töömehed, õhtul läksid. Elekter oli tegelikult olemas, aga külmkappi ei olnud.
Prill
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 678
Liitunud: 27 Veebr 2017, 10:36
On tänatud: 42 korda

Re: Elekter suvilasse

Lugemata postitus Postitas Prill »

Külmiku idee ei taha surra..
Meenub, kuidas mu vanaema hoiustas soojal ajal aegajalt (kui kõik külmikusse ära ei mahtunud ja korra, kui külmik katki ja remonti ootas) külmiku kraami kaevus, tavaline tsinkplekkämber keti otsas, lasi ämbri põhja vastu vett ja riputas keti lülipidi naela otsa. Kaevus vist suht stabiilne külmikutempratuur +5..+7C.
Muidugi suvilas ei tarvitse kaevu olla.

Hr ping postituse järgi ka autokülmikud eeldavad pigem kulukamat elektriga varustamise süsteemi ja tuleks parem ära unustada.
Ise olen väljasõitude puhul kasutanud neid eel sügavkülmutatud "külmapatareidega" külmakasti ja aitavad needki toidukraami säilitada. Mõõtnud ei ole aga õhtul minnes ja järgmine õhtu naastes ülejääke külmikusse tagasi pannes, on nad näpu vahel veel tuntavalt jahedamad võrreldes soojas seisnud kraamiga. 24 tundi aitaksid toitu säilitada küll, lisaks saab alati aega pikendada, kui lisada rohkem "külmapatareisid", avada kasti võimalikult vähe, mitte hoiustada kasti päikese käes, soojas autos jm.

Muidu interneti andmetel leidub ka säästlikuimaid 12V autokülmikuid, kui "1,2kWh ööpäevas", lausa poole vähema kuluga (tõsi, need hinnalt kallima otsa külmikud):
campfiremag.co.uk kirjutas: It uses very little power (DC@5/25°C – 0.59 kWh/24h).
A battery-saving cut-off makes sure you always have enough car battery left to start the vehicle.
It was very cold within 15 minutes.
https://campfiremag.co.uk/which-camping-fridge/
Aga isegi poole vähema elektrikulu toitmine akude pealt eeldab piisavalt ebamugavat akumajandust.
Need autode külmakastid mõeldud vist rohkem toidu säilitamiseks sõidu ajal, USA stiilis sõidad 5 tundi lõunasse ja 3 tundi läände ja järgmine päev jätkad. Eesti mõistes, kui suvila asub teises Eesti otsas a'la 3 tundi sõitu, oleks soojal suvepäeval toidu säilitamisel auto külmakastil samuti efekti, kohalejõudes ei pea akut kurnama ja jätkab "külmapatareidega", kaevu, maasse või muundab toiduenergia läbi seedekulgla keharasvaks ja keha hoolitseb juba ise säilimise eest :)
Vasta