Kolme faasilise mootoriga käi

ehitustööriistadega seonduv. Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 40 korda
On tänatud: 38 korda

Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Pilt
Säärane aparaat kuurinurgas, kuid kuna tal lüliti katki siis ei saa vikatit teravaks, kuigi hooaeg on peagi algamas.
Pilt "lülitist" endast ka
Pilt
Lüliti peal tähised
Pilt
Nagu ma targemate käest kuulsin siis seda kasti nimetatakse kontaktoriks või on vähemasti võimalik asendada kontaktoriga. Milline see olema peaks?
Lisaks veel pilt käias asuvast "elektroonikast" Ma oletan, et need sulavkaitsmed võib sealt ära likvideerida ning 3x10A kaitse peaks jaotuskilbis selle töö nende eest ära tegema. Nende sulavkaitsete võimsust sealt pealt välja lugeda mina oma vanade silmadega ei suutnud.
Pilt
Torutööd Tartus 56 932 898
Metsakraav
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 176
Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas Metsakraav »

Sisselülitatud asendisse jätmine tähendab asjatut elektrikulu.
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 40 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Seda ma nüüd ei julge väita, et üldse matsu ei jaga. Siis oleks juba selle KAITSElüliti sealt vahelt välja visanud ning need kolm juhet otse ühendanud. Ning tulnud alles peale seda operatsiooni siia abi otsima. Sellejaoks elektrikku kutsuda ei näe nagu erilist mõtet, et 6 kruvi kinni-lahti keerata. Sellejaoks interneedus ja foorumid ju ongi, et siit infot saada, et mis ja kus on müügil see tänapäevane ja sobiv. P.S. See kaitselüliti pole ära kärssanud vaid ilmselt transporteerimise käigus mehaaniliselt viga saanud. Kui teaks kuskohast otsida siis ostaks samasuguse kasti sinna asemele ning rohkem küsimusi poleks. Kuna netist eile õhtu neid esimese hooga müügis ei leidnud siis mõtlesingi siit uurida, ehk keegi oskab õige otsa kätte juhatada või teaks olemasolevate andmete järgi öelda milline see tänapäevane on.
Valgustuse jaoks tal ilmselt see suurel pildil nähtav pöördlüliti. Sealt käivad ühed juhtmed läbi, mis vasakpoolse kaitsme taga on.
Olen küll kunagi lugenud selle kohta mingit teemat, kuid kõik ei seisa paraku meeles. Kasvõi näiteks seesama detail elektrikulu kohta :)
Torutööd Tartus 56 932 898
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 40 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Küll on hea, et vähemasti kolmas aktivist teab kuidas asjad tegelikult ilmas käivad. Tulles sulle ja su kehvale tervisele vastu siis saad minupoolt küll loa selle teema jälgimine ja kommentaarimine lõpetada. Muidu saad viimati veel vapustuse ning seda pattu ma oma hingele küll võtta ei taha.
Torutööd Tartus 56 932 898
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6096
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 65 korda
On tänatud: 133 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4377
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas ping »

pikk88 kirjutas: 04 Apr 2021, 09:13 Pilt
Säärane aparaat kuurinurgas, kuid kuna tal lüliti katki siis ei saa vikatit teravaks, kuigi hooaeg on peagi algamas.
Pilt "lülitist" endast ka
Pilt
Lüliti peal tähised
Pilt
Nagu ma targemate käest kuulsin siis seda kasti nimetatakse kontaktoriks või on vähemasti võimalik asendada kontaktoriga. Milline see olema peaks?
Lisaks veel pilt käias asuvast "elektroonikast" Ma oletan, et need sulavkaitsmed võib sealt ära likvideerida ning 3x10A kaitse peaks jaotuskilbis selle töö nende eest ära tegema. Nende sulavkaitsete võimsust sealt pealt välja lugeda mina oma vanade silmadega ei suutnud.
Pilt
Vasakpoolse käiakiviga (suurem kui sellele masinale ettenähtud, kulunud ja ilma kaitsmeta) on selle masina käivitamine eluohtlik.
Võta see kohe enne käivitamist ära, sest kui see puruneb lendavad killud läbi su kuuriseinte välja ja kui käi ise on poltidega põrandale kinnitamata ning hüppama hakkab, siis ei saa mootorit ka nupust välja lülitada!

See "kast" ei ole mitte kontaktor vaid kaitselüliti AP50 (https://russian-electronics.com/product ... 50-3mt-50a ) ja omatarbeks, lühiajaliseks kasutamiseks võib selle asendada 3F , C 10A kaitselülitiga (https://www.google.com/search?q=3f+C+10 ... EE901EE901 ).
Sealt võib leida ka originaallüliti : https://www.google.com/search?q=Johann+ ... iwQ4dUDCA0

Kontaktor on alumisel pildil trafo kõrval. Trafo on käial oleva ohutu pingega (12V või 36V) lambi toiteks.
Sulavkaitsme korgid on trafo ja lambi jaoks.
Kui lambi kaitse läbi, siis tuleb vahetada lambi paindjalas olevad juhtmed, sest need on suure tõenäosusega isolatsiooni pealt maha pudistanud.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Metsakraav
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 176
Liitunud: 11 Dets 2019, 23:27
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas Metsakraav »

kunn24 kirjutas: 04 Apr 2021, 12:17 Kui 2 petsjalitsi kirjutavad ennistunud käviti puhul mingist elektrikulust, siis mul on tunne, et viimane aeg on selle teema jälgimine lõpetada. :doh:

Rohkem mõtteid ei soovitud.
Trafo on see mis tarbib 24/7 kui pinge alla jäetakse.
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 40 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Kunn piira natuke nüüd oma erutust. Ei ole mul midagi su kommentaaride vastu olnud, kuni need teemas püsivad. Omast arust esitasin küsimuse võimalikult ühemõttelisena ja ei uurinud, et kas ma peaksin elektriku kutsuma. Või sa tõsimeeli mõtlesid, et sinu epistlilugemise peale jätan asja pooleli? Tõttöelda ootasingi lihtsalt analoogset vastust nagu kasutaja Ping siia lisanud on. Rohkem mitte midagi. Saan ka täiesti aru, et kindluse mõttes mainitakse ära käivitamise ohtlikkus säärases seisus. See plaan oli mul niikuinii, et võtan maha mõlemad käiakettad. Ega mina tea, mida eelmine omanik selle aparaadiga teinud on ja vabalt võivad need kivid ka transpordil viga saada, kui juba kaitselüliti on pilbasteks.
Seda olen sulle mu meelest ka kunagi varem maininud, et pole vaja mulle vanemlikku epistlit lugeda igas teemas. Ning millest sa üleüldse järeldad, et ma sellest antud asjast MITTE MIDAGI ei jaga? Sellest, et ma ei taipanud kohe kaitselüliti välja kirjutada ja piirdusin vaid lülitiga? Või sellega, et ma ei oska piisavalt googeldada, et ise Kuke Johani poe kontakte leida? Korra suutsid nagu siia isegi mu meelest õige lingi postitada, kuid nüüd pirtsutad nurgas nagu lasteaialaps ning muutsid kõik on postitused kapitaalselt juba krt teab mitmendat korda ümber.
Sellega olen ka täiesti kursis, et selle pideva elektrikulu all pidas postitaja silmas sisselülitatud trafo kulutatavat energiat. Kellejaoks on see kulu, kes vaatab sellele kopikate kaole läbi sõrmede, see on juba omaette teema ning ei ole siin praegu arutluse all. Pealegi selgus kontrollimisel, et pessa on keeratud 220v hõõglamp ning järelikult ei ole trafo üldse kasutuses. Igaljuhul tänud kõigile kaasamõtlejatele asiste kommentaaride eest. Edasine käitumine sõltub juba sellest mis Kukkede elektrikaubastust vastatakse. Kindluse mõttes mainin etteruttavalt ära, et konkreetselt selle käia liini taha oli plaanis panna jaotuskilpi C3x10A kaitselüliti ja kõikvõimalikud kahtlasena tunduvad juhtmed plaanisin ka käiakopuses ümber vahetada. Kuna niiduhooaeg ei ole veel päris käega katsuda, sest siinkandis tuli eila lumi maha siis see annab vähemasti natuke ajapikendust adraseadmiseks :)
Torutööd Tartus 56 932 898
Olaf
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 364
Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas Olaf »

Oled Sa ka ikka varanduse otsa sattunud, seda riista tasub korda teha! Mu isal oli samasugune, ma ei tea,
mis ta sellega teritas, kas näiteks adranugasid vms., aga sellega andis (ramp)raskeid asju käiata.
Kui ma ei eksi, siis peaks ta gabariite ja kaitselüliti amprite suurust arvestades peal olema 3 kW elektrimootor.
Kiirust tal 2800 r/min tal kindlasti ei olnud, vibrat kui sellist tal aga polnud.

Kui hakkad korda tegema, katsu kindlasti üles otsida käiade originaalkaitsmed, nende isenikerdamine on
küllalt suur töö. Ja küllap on saadaval ka talle sobivad käiad. Mina teeks elektriosa täiesti uuesti, juba need
risti- rästi kes teab mis seisukorras juhtmed riivavad silma. Trafo viskaks minema, see oli mõeldud 36 V kohtvalgustuse pirni toiteks. Selliseid pirne pole enam saadavalgi. Edu!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4377
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas ping »

Olaf kirjutas: 06 Apr 2021, 11:05 ... Trafo viskaks minema, see oli mõeldud 36 V kohtvalgustuse pirni toiteks. Selliseid pirne pole enam saadavalgi. Edu!
On ikka ka madalpingepirne saadaval, hästivarustatud spetskauplustes.
LEDi kasutamisel ei pruugi valguse spekter näidata õieti metalli värvi ja temperatuuri muutusi käiamisel.
(Oht teritatava asja ülekuumutamiseks.)
Olles ise tehases remontinud selliseid valgusteid, siis 230V kasutamist küll ei julgeks sellises kõris soovitada sest juhtmevigastus on selles kerge tekkima.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Küülaline
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 6096
Liitunud: 02 Veebr 2009, 22:46
On tänanud: 65 korda
On tänatud: 133 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas Küülaline »

ping kirjutas: 06 Apr 2021, 14:28On ikka ka madalpingepirne saadaval ... 230V kasutamist küll ei julgeks sellises kõris
Kasutame õigeid termineid tehnikafoorumis.
- madalpinge kuni 1000 V
- väikepinge kuni 50V
Meie TN-S süsteemis võrdub kereühendus ühefaasilise lühisega ja kaitse rakendub 0,2 s. Ja lisaks on pistikupesadel veel kohustuslik rikkevoolukaitse.
See 36 V valgus on pärand nõukaaegsest pingesüsteemist ja "kaitsenullimisest".
Olaf
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 364
Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas Olaf »

ping kirjutas: 06 Apr 2021, 14:28
Olaf kirjutas: 06 Apr 2021, 11:05 ... Trafo viskaks minema, see oli mõeldud 36 V kohtvalgustuse pirni toiteks. Selliseid pirne pole enam saadavalgi. Edu!
... 230V kasutamist küll ei julgeks sellises kõris soovitada sest juhtmevigastus on selles kerge tekkima.
:hello:
Sedand küll. Kuid mina paneks kõrisse mitte juhtmed, vaid painduva installatsioonikaabli, mis on topeltisolatsiooniga. Ruumi selleks peaks olema.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4377
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas ping »

Olaf kirjutas: 07 Apr 2021, 08:03
ping kirjutas: 06 Apr 2021, 14:28
Olaf kirjutas: 06 Apr 2021, 11:05 ... Trafo viskaks minema, see oli mõeldud 36 V kohtvalgustuse pirni toiteks. Selliseid pirne pole enam saadavalgi. Edu!
... 230V kasutamist küll ei julgeks sellises kõris soovitada sest juhtmevigastus on selles kerge tekkima.
:hello:
Sedand küll. Kuid mina paneks kõrisse mitte juhtmed, vaid painduva installatsioonikaabli, mis on topeltisolatsiooniga. Ruumi selleks peaks olema.
Lambivarre paindkõri otsas on kruviga kokkukeeratud kitsas kuulliigend ja sealt ei mahu kahesooneline topeltisolatsiooniga juhe läbi. See ongi tavaline isolatsiooni vigastuse koht.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 40 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Kukkede kaubandusvõrgust tuli vastus, et neil enam nii võimsaid kaitselüliteid pakkuda pole. Pidasin siis natuke ühe sugulasega nõu, kes töötab tööstuslike masinapinkide hooldajana ning võtsin selle karbi(ehk siis kaitselüliti) sealt vahelt välja. Trafo ja sulavkaitsmed läksid sama teed. Vahetasin kõik juhtmed, värvisin korpuse ning monteerisin kõik kokku tagasi, sest niiduhooaeg on lähenemas. Masinavärk tööle ikka ei hakanud, sest lülitite ühendamisel oli mingi jama sees. Kui lükkasid kontaktori klemmid käsitsi kokku siis hakkas mootor tööle, kuid nupust lülitamisele see värk ei reageerinud. Kutsusin siis sugulase endale külla ning tema leidis netist kontaktori tüübi järgi skeemi mille järgi siis sai mõned juhtmed ümber tõestetud ja aparaat hakkas tööle. Ilmselt sellepärast masin kunagi nö odava raha eest ära antigi, et eelmisel omanikul ei käinud juhtmete ühendamisest mõistus üle.
Skeem juhtmete ühendamiseks http://electry.ru/elektromontazhnye-rab ... katel.html

Lõpptulemus jäi säärane:
Pilt
Ainus häda mis veel likvideerida jäi on see, et käiakivid pöörlevad ebaühtlaselt. Vaja neid kuidagimoodi natuke õgvendada, et oleks võimalik nende peal midagi käiata. Olen kusagilt lugenud, et sellejaoks on müügil mingi spetsvidin ja õndsal veneajal olevat töökojas peale kivide vahetamist kivid sirgeks aetud ka lihtsalt jämeda keermelatiga, millele oli suurem kogus seibe peale aetud ning seda oli senikaua käiatud kuni kivid ühtlaselt võtma hakkasid.
Torutööd Tartus 56 932 898
Olaf
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 364
Liitunud: 30 Aug 2010, 12:29
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 10 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas Olaf »

pikk88 kirjutas: 03 Mai 2021, 08:56
Ainus häda mis veel likvideerida jäi on see, et käiakivid pöörlevad ebaühtlaselt.
Mina oma käial vibrat lahti ei saanud muud moodi, kui ostsin uued kaasaaegsed käiakivid.
Mul on küll palju väiksem käi 0,75 kW 3- faasilise mootoriga ja kiirus on 2800 r/min.
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10775
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 308 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas Urmas »

pikk88 kirjutas: 03 Mai 2021, 08:56 Vaja neid kuidagimoodi natuke õgvendada, et oleks võimalik nende peal midagi käiata.
Ise leidsin maal garaažist veneaegse laia rauaviili. No ei taha käi seda eriti võtta. ;) Kui oma puuride teritamise teemas vahtisin juutuubist erinevaid videosid, siis mõned olid käiaketast õgvendanud või tasaseks teinud rauatreipingi teraga.
Nõudke kvaliteeti, aga olge valmis selle eest ka maksma! Siseviimistlustööd, 55 676 252
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4377
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas ping »

pikk88 kirjutas: 03 Mai 2021, 08:56 ... Ainus häda mis veel likvideerida jäi on see, et käiakivid pöörlevad ebaühtlaselt. Vaja neid kuidagimoodi natuke õgvendada, et oleks võimalik nende peal midagi käiata. Olen kusagilt lugenud, et sellejaoks on müügil mingi spetsvidin ja õndsal veneajal olevat töökojas peale kivide vahetamist kivid sirgeks aetud ka lihtsalt jämeda keermelatiga, millele oli suurem kogus seibe peale aetud ning seda oli senikaua käiatud kuni kivid ühtlaselt võtma hakkasid.
Koolipraktikal tegime käiateritajaid tehastesse, sest need kulusid küllalt ruttu. Tehases oli käiade eest vastutav luksepp kes iga päev kontrollis käiade seisukorda.
Keermelatt ei sobi, sest seibid hakkavad viskuma.
Vajalik on sobiva pikkusega (üle käiakivi paksuse) silindrilise osaga polt. (poldid treisid treialipraktikandid)
Siis lõikasime plekist 5x5cm ruudud, nendele puurisime poldi silindrilise osa läbimõõdust ca 0,2mm suurema ava (et kettad suht vabalt pöörleksid) ja lõikasime ruutude nurgad ära, et tekkisid korrapärased 8nurgad.
8nurgad poldi otsa ja 2 mutrit (et reguleerida parajat lõtku) ja Umbes 0,5m pikast 8-10mm ümarmaterjalist U kujuline raud sai käepidemeks poldi otstesse keevitatud.
8nurgad kuluvad ruttu ümarguseks.

Kettad peavad vabalt võlli ümber keerlema ja Sellise teritaja efekt on tingitud sellest, et pöörlevate seibidega toimub kokupuude käiakettaga alla käiaketta lihvimise joonkiirust ning sellisel madalamal kiirusel hakkab kuluma käiaketas.
Teritajat liigutatakse käiakivi suhtes vasakule/paremale ja ka erineva nurga alla, kui liiga kiirest hakkavad seibid pöörlema.
Massiivne suvaline rauakolakas käiakivi teritamiseks hästi ei sobi.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4377
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas ping »

kunn24 kirjutas: 05 Mai 2021, 01:37 Spetsiaalne teemanttööriist on selleks otsarbeks.
Teemanttööriist on käiakivi tööpinna peenemaks viimistlemiseks:
https://www.mkt.ee/kaiarihtija-laius-45 ... zmann.html
https://www.tooriistamaailm.ee/kaiariht ... mek-sp-650

Kui käiakettal on vaja geomeetria taastada , siis on robustsemad riistad , "käiarihtija":
https://www.mkt.ee/kaiarihtija-500x-63- ... evert.html
https://www.mkt.ee/kaiarihtija-500x102- ... evert.html
https://www.mkt.ee/abrasiivtooriistad/k ... ml?cat=680
Pilt
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 40 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Nende käiarihtijate hinnad on küll nii kõrged, et mul ei maksnud käi ka niipalju, kui osad neist :) Kuna üks kivi on niikuinii oma aja ära elanud siis käisin eile Sepa turu juures, Servemetis ning ostsin endale uue valget värvi kivi. Maksis kõva 36.- Läksin küll lilla (või siis peenemateralise) järele, kuid kuna kohapeal oli valida valge ja rohelise vahel siis võtsin valge. Roheline pidi olema kõvasulami jaoks ning kiiresti kuluma. Kujutasin küll ette, et tänapäeval valik suurem ning käib rohkem teralisuse järgi, kuid eks paistab. Mingi kõhutunne ütleb, et viskan ka selle teise kivi varsti pealt minema ning ostan rohelise asemele. Igaljuhul tänud kõigile info eest.
Torutööd Tartus 56 932 898
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4377
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 85 korda
On tänatud: 217 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas ping »

pikk88 kirjutas: 07 Mai 2021, 09:05 Nende käiarihtijate hinnad on küll nii kõrged, et mul ei maksnud käi ka niipalju, kui osad neist :) ...
Selline ilus valge, paksust rauas, malmjalaga (vibratsioon!), põleva lambiga ja sirgete kividega masin, maksaks tänapäeval poes vast mõni tuhat.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 40 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Kolme faasilise mootoriga käi

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Kuivõrd eile oli jälle mõnus suusailm ning hing ei andnud rahu nende rihtimata käiakivide osas siis mõtlesin natuke Tatika Jaani mängida. Inspireerituna kõigist eelnevatest piltidest ja postitustest otsisin rauahunnikust umbes meetrise jupi 70mm laiust karprauda, lõikasin otsa rellakaga vajalikud sooned ja puurisin keermelati jaoks augud. Võtsin peotäie 12mm auguga laiu seibe ning kruvisin need keskkohast kruustangide vahele ja lõin väikese nurga neile sisse. Kruvisin kogu kraami kokku ning tulemus sai säärane
Pilt
Tulemus sai suurepärane, sest kui selle riistaga käiakivi puudutasin siis käis tolmupilv üle pea ning kivid olid mõnekümne sekundiga täpselt säärased nagu mu meelest olema peaks :thumbsup: Kui kellelgi on ostuhuvi, siis võin neid abivahendeid ropu raha eest tootma hakata. Kui on tootmishuvi siis etteruttavalt ütlen ära, et seibid peavad väga lõdvalt seal kahvlivahel liikuma, muidu asjast kasu pole ja hakkad lihtsalt seibe käiama. Algul mulle ka tundus, et kogu värk sai liiga suure lõtkuga tehtud ning panin sinna kaks seibi lisaks kuid tulemusena kiilus kogu värgi kinni. Karpraua jupp on ka soovitatav piisavalt pikk hankida, et oleks mugavam kaldenurka reguleerida.
Torutööd Tartus 56 932 898
Vasta