1. leht 1-st

Keevituse otsinguil

Postitatud: 24 Veebr 2019, 21:08
Postitas NoMisNüüdLahti
Tere,

Soov investeerida hästi teeninud Mazda tulevikku ja seoses sellega plaan keevitust soetada.
Hinna piir võiks jääda kuni 350 +/- mõned eurod. Elektroodi ei soovi.
Kas on soovitusi nt. firmade poolest?

Hetkel uutest silma jäänud:
Telwin:
https://www.k-rauta.ee/p/elektrikeevitu ... searchnode

Clint:
https://www.bauhof.ee/et/tooriistad/kee ... 182-576038

Deca Startwin:
https://www.hansapost.ee/et/aed-ja-toor ... _c0c2a8b4/

Kasutatud:
Onex:
https://www.osta.ee/inverterkeevitus-on ... 1551033885

Kas Handymany 150eurised seadmed on mõeldavad? Samu müüb ka Bauhof veidi kallimalt.
https://handymann.ee/kliendileht/

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 24 Veebr 2019, 22:03
Postitas ifffff
Vali või värvi järgi. Kvaliteetselt keevitada ei õnnestu ühegagi neist, selleks peaks eelarvele nulli lisama. Samas kaks tükki rauda keevitab nendega kokku küll.

Sellest listist ma võtaks Telwini. Omalgi üks väike Telwin kodus. On vähemalt juppegi saada kui midagi pudeneb.

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 24 Veebr 2019, 22:25
Postitas NoMisNüüdLahti
Aga see:
Tundub, et vool jookseb vastavalt vajutustugevusele guugeldades:
https://www.okidoki.ee/item/keevitus-ke ... 0/8414972/

Juppide koha pealt tekib jällegi probleem? Tundub ~15a vana valmistus aastaga olevat.
Mis võib vanema isendite puhul läbi minna?

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 24 Veebr 2019, 22:31
Postitas ping
Kui veel keevitamist õppima hakata, siis oleks odavam uus, kobedama kerega auto osta.
:hello:

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 25 Veebr 2019, 11:25
Postitas ifffff
NoMisNüüdLahti kirjutas:
24 Veebr 2019, 22:25
Aga see:
Tundub, et vool jookseb vastavalt vajutustugevusele guugeldades:
https://www.okidoki.ee/item/keevitus-ke ... 0/8414972/

Juppide koha pealt tekib jällegi probleem? Tundub ~15a vana valmistus aastaga olevat.
Mis võib vanema isendite puhul läbi minna?
Keevitades tahaks sa, et aparaadi parameetrid oleks stabiilsed, mitte ei kõiguks vastavalt kuidas on näpp päästikul. See, et parameetrid paigal ei püsi on ka põhjus miks need odavad ei keevita. Mul omal on Telwin 161/2. Külm masin suudab esimesed 10 cm teha ilusa õmbluse. Siis on skeem soe ja tuleb hakata parameetreid jälle paika kruttima. Jne. Samas ega ma päevast päeva ei keevita ja saan oma asjad sellega aetud.

Ping. On sort inimesi, kelle jaoks pole tähtis eesmärk, vaid teekond sinna ja see mida sellel teekonnal õppida saab. Tänapäevases tarbimisühiskonnas kus kõik on soovikorral letist võtta on see trend -nii imelik kui see ka ei tundu - tõusvas joones.

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 25 Veebr 2019, 11:48
Postitas Naabrivana

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 25 Veebr 2019, 12:04
Postitas xil
ping kirjutas:
24 Veebr 2019, 22:31
Kui veel keevitamist õppima hakata, siis oleks odavam uus, kobedama kerega auto osta.
:hello:
Elukestev õppimine. Samas kindlasti on neid, kelle jaoks õppimine on vaev ja kes mõtlevad õudusega ajale, kui pidid koolis käima ja neid sunniti õppima.

Traadiga keevitamise oskuste omandamine läheb hõlpsalt - tegin selle protsessi paarkümmend aastat tagasi läbi, oma valmistatud aparadiga. Kolmefaasilisega saab parema tulemuse, aga arvatavasti on tänapäevastel ühefaasilistel ka piisavalt palju kondekaid sees, et väljundpinge ei pulseeruks. Eelistada võiks suurema võimsusega aparaate, millega saab kasutada jämedamat traati - nendega saab vajadusel ka midagi paksemat, kui <1mm plekk, kokku pusida.

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 25 Veebr 2019, 14:39
Postitas NoMisNüüdLahti
Tere,

Tänud jagatud tarkuste eest.
Ilmselt lähen Naabrivana pakutud varjandi teed. Tundub kõige mõistikum. 2in1:) ja keevitus vooluvahemik 30-200 võrreldes nendega mis ise leidsin 40-180. Ja tundub, et ei ole ka Made in China.

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 25 Veebr 2019, 15:06
Postitas ifffff
Igaksjuhuks mainin veel, et ära sa isegi ürita nende keevitustega kaasas oleva maskiga keevitada. Arvesta mingi 70-100 eur investeeringut lisaks ühe isetumeneva keevitusmaski jaoks.

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 25 Veebr 2019, 17:13
Postitas Lambivend
Ära osta mingit no name sitanikerdist.

Investeeri parem keevitusse mitte riisiraketti ja osta kas Esab , Lincoln või Kemppi.

Näiteks esab caddy mig on väga hea, endalgi see olemas.

Poolautomaadiga õpib suhteliselt kergelt keevitama, eriti lihtne on autol plekke punktida kokku.

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 25 Veebr 2019, 21:24
Postitas ping
xil kirjutas:
25 Veebr 2019, 12:04
ping kirjutas:
24 Veebr 2019, 22:31
Kui veel keevitamist õppima hakata, siis oleks odavam uus, kobedama kerega auto osta.
:hello:
Elukestev õppimine. Samas kindlasti on neid, kelle jaoks õppimine on vaev ja kes mõtlevad õudusega ajale, kui pidid koolis käima ja neid sunniti õppima.

Traadiga keevitamise oskuste omandamine läheb hõlpsalt - tegin selle protsessi paarkümmend aastat tagasi läbi, oma valmistatud aparadiga. Kolmefaasilisega saab parema tulemuse, aga arvatavasti on tänapäevastel ühefaasilistel ka piisavalt palju kondekaid sees, et väljundpinge ei pulseeruks. Eelistada võiks suurema võimsusega aparaate, millega saab kasutada jämedamat traati - nendega saab vajadusel ka midagi paksemat, kui <1mm plekk, kokku pusida.
Keevitamise õppimine algab materjalitundmisest.
Vana roostes masina plekk võib kohati pärast puhastamist isegi ainult 0,2mm paks olla.
Sellisele on lihtsam ja kindlam leeklambiga lapp peale joota, kui et keevitada.
Roostes pleki keevitamine muudab selle struktuuri niivõrd, et mõne kuu pärast võib olla hullem kui enne.

Tänapäeval olen näinud, et katuseplekist saab väga asjalikud küljekarbid väljapainutada ja neediga peale panna. Needid jäävad tihendi alla ja karbi alumise õmbluse taha, ning midagi pole näha kui otseselt uurima ei hakka.
:hello:

Re: Keevituse otsinguil

Postitatud: 26 Veebr 2019, 09:55
Postitas ifffff
Tegelikult on üldse nii, et mingi vana roika elushoidmise kulud on samas suurusjärgus uue auto liisingumaksega. Küljekarpide lappimine ja romulast piduriklotside ostmine on asjad aastast 1995. Täna viiakse selline sara vanarauda.