1. leht 1-st

Mootorsaag

Postitatud: 13 Dets 2018, 20:45
Postitas Iseüritaja
TERE küsimus mis temperatuurist soovitate mootorsael minna üle talveregulatsioonile kated jne mudeliks kap remonditud stihl 026

Re: Mootorsaag

Postitatud: 13 Dets 2018, 21:40
Postitas Käsn
Mul on 261 ja juhend ütleb, et kui temperatuur langeb alla +10 celsiust , siis tuleks talvereziimile üle minna. Just hakkasin küttepuid tegema ja ausalt öeldes ma ei ole saagi üldse näppinud peale uuest pärast ostmist ning heitgaasid hakkavad vaikselt pinda käima. Katsetan selle talvereziimi ära ja vaatan , kas läheb natuke paremaks. Kui see ei aita, siis midagi teha ei ole, lähen ostan seda ultrapuhast aspeni spets bensiini, mis põleb puhtalt.

Re: Mootorsaag

Postitatud: 13 Dets 2018, 21:53
Postitas Külaline
Aspeni mitte kasutamiseks ei ole ühtegi mõistlikku põhjust. :wave:

Re: Mootorsaag

Postitatud: 13 Dets 2018, 22:20
Postitas Käsn
Külaline kirjutas: 13 Dets 2018, 21:53 Aspeni mitte kasutamiseks ei ole ühtegi mõistlikku põhjust. :wave:
Huvitav, palju profesionaalseid saemehi aspenit Eestis kasutavad? Mul oli ca 7 aastat tagasi kokkupuude paari nn profiga, kes kasutasid mootorist läbikäinud vanaõli ketiõlina. Kui julgesin selle kohta märkuse teha, siis naerdi mind välja, et kas ma olen hulluks läinud, et ei tea, kui palju ketiõli maksab ja kui palju nad selle pealt kokku hoiavad. Mees sai bossilt uue lehe ja keti ja esimese paagitäiega juba lasi lehe suitsema ja jamas tükk aega , et õli jälle peale tulema hakkaks. Ma ei kujuta ette, mis nad selle peale oleks öelnud, kui oleks soovitanud 4x kallimat aspeni bensiini osta. Tol ajal ma tegelikult ei teadnud sellest spets bensiinist midagi, kuigi see on vist turul juba 80-ndate lõpust alates. Ketiõliga on veel see teema, et kõrged pöörded tahes tahtmata pihustab seda õhku ning saemees hingab selle omale sisse. Aastas pidi profesionaalne saemees oma liitri jagu seda õli küll vist sisse hingama. Seega on mujal maailmas paljud läinud üle spets biolagunevatele õlidele, võis siis isegi julmalt otse rapsiõli paaki valanud, et tervist säästa. Kuivõrd see rapsiõli tavalisest mineraalõlist vähem kahjulik on , ei oska tegelikult öelda. Puhas mineraalõli pidi olema steriilne, kuid rapsiõli pidi rääsuma üpriski kergesti ja igasugu bakteritele jms olevustele meeldib see väga , nii et ei oska öelda, kas tegelikult ta ka parem on, kui õlipaagis korralik bakterikoloonia pesitseb ja selle saeketi vahel õhku pihustades sisse omale hingad.

Re: Mootorsaag

Postitatud: 13 Dets 2018, 22:32
Postitas Külaline
Professionaalsed vist enamasti ei kasuta kuna beniin vahetub paagis kiirelt ja vähemalt selega seoses mingeid tehnilisi probleeme vast ei ole, erinevalt sellest kui kodukasutuses vahepeal näiteks 2 kuud seisab ja selle ajaga bensiin enam kasutatav ei ole ja/või kaburaator ummistunud on. Oma tervist (sissehingatavate gaaside mürgisuse teema) keegi väga ka ei arvesta. :(

Re: Mootorsaag

Postitatud: 14 Dets 2018, 12:29
Postitas Külaline
Külaline kirjutas: 13 Dets 2018, 22:32 Professionaalsed vist enamasti ei kasuta kuna beniin vahetub paagis kiirelt ja vähemalt selega seoses mingeid tehnilisi probleeme vast ei ole, erinevalt sellest kui kodukasutuses vahepeal näiteks 2 kuud seisab ja selle ajaga bensiin enam kasutatav ei ole ja/või kaburaator ummistunud on. Oma tervist (sissehingatavate gaaside mürgisuse teema) keegi väga ka ei arvesta. :(
Ära kujuta ette. Mul töötavad ja käivituvad kōik majapidamises olevad 2t ja 4t mootorid probleemideta, sōltumata sellest kas bensiin on ostetud äsja vōi näiteks aasta tagasi. Tavaline bena, tankurist.

Re: Mootorsaag

Postitatud: 14 Dets 2018, 16:20
Postitas Külaline
See ei ole mingi näitaja, et sul pole probleeme olnud. Paljudel on olnud ja on ka edaspidi. Aspeniga aga pole olnud ja ei tule ka. :D

Re: Mootorsaag

Postitatud: 23 Dets 2018, 14:21
Postitas tequila
Ausalt öeldes kodukasutuses ei kujuta küll ette, et sae sisse enam midagi peale Aspeni valaks. Põhiline on toss muidugi. Niidukis veel kannatab 98t põletada, aga sael oled ninapidu juures ju.
Ise ostan 4T oma ja tembin LS õliga.
Teine pluss, et kannatab seista. Pool aastat ei tee midagi.

Tavabensu pealt Aspenile üle minnes tahab karburaator reguleerimist. Mina olen pidanud nii H kui L kruvi veidi lahti keerama "tehaseseadest" (mis on tegelikult ju naerukoht niikuinii tarvakarbussi puhul). Kui neid spetskruvikaid pole (mida tegelikult saab vabalt osta), saab pastakasüdamikuga ka ;)

Nende biolagunevate õlidega on aga nii, et pikalt paagis hoida ei tohi. Kodus mõistlik kasutada ikka mineraalõli.

Re: Mootorsaag

Postitatud: 23 Dets 2018, 15:09
Postitas Külaline
tequila kirjutas: Teine pluss, et kannatab seista. Pool aastat ei tee midagi.
Kuni 5 aastat seisab isegi. :good: