Mootorsaag rikkis

ehitustööriistadega seonduv. Siia ei postita ostu-müügi kuulutusi!
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

paistab et kütus ei liigu üldse ringi... võibolla keegi teab mis teha? :roll:
kas karbussi düüsidest peaks saama läbi ka puhuda või on seal membraanid nii tugevad vms, et ei saagi? seal üks sisemine tihend ajas vbla tükke välja ja ummistas ära miskit? (välimine tihend on vist üldse puudu, aga paistab et see varem ei seganud midagi)

paagi õhutus tundub et on(vähemalt nüüd) korras kuna puhastasin seal õhutuse juures korpust veits ja kui paagi korgi lahti tegin, siis hakkas voolikust kütet voolama... varem vbla ei liikunud nii hästi ja jättis õhumulle vahele, kuigi ma korki ei proovinud varem avada ka...
küünla juba vahetasin ära, kuigi vana andis ka veel sädet vist...(märjaks ei saa vist kumbki...) ja magneeto vahe sai ka 0.3mm...
tekkis lihtsalt ülepäeva... viimane kord läks isegi kohe esimese tõmbega käima, kuigi varem pidi koguaeg 3-4 tõmbama...
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

njah, ei saagi aru kas karbussist peaks siis saama läbi puhkuda või mitte, aga seest oli see veits roostes ja keegi oli seda juba maha ka kraapind vms... nüüd läks käima, aga kes teab kui kauaks -_- selle klapi peal oli mingi auguga plaat ka, aga ei tea mispidi see olema peaks.. panin praegu augu käepideme poole :roll:

Pilt
Naabrivana
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 400
Liitunud: 12 Dets 2011, 06:43
Asukoht: Lõuna-Eesti
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 7 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas Naabrivana »

hambakari kirjutas: selle klapi peal oli mingi auguga plaat ka, aga ei tea mispidi see olema peaks.. panin praegu augu käepideme poole :roll:
Kui sa nimetad seda klapiga plaadiks,mis on pildil siis tegemist on membraaniga. See metall osa jääb membraani alla ehk siis karburaatori sisse.
Või mõtlesid seda kaant, mis läheb membraani peale? Seal pole vahet kuhu ta läheb. Selle augu idee on see, et kui membraan läbi, siis kütus saaks sealt välja tilkuda.
See kraapimine on sellisele väiksele ja peenele asjale muidugi väga valus. Võta see kruvi sealt lahti vaata üle, mis seisukorras on nõel.
Plekk mis läheb nõelalt karburaatori keskele ja mida peaks avama membraan selle pleki ots peaks olema soovitavalt tasa karburaatori põhja kõrgeima pinnaga.
Oma ala meister..
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

mingi plekist auguga kaas oli seal jah, mõtlesin et sealt peab õhku võtma vms ja siis panin õhufiltriga samas suunas...
aga see nõela plekk vist ongi enamvähem? et mitte tasa selle kõrgema äärega, vaid ikka ääre taga oleva põhjaga?-.- ja nõela pleki enda äär, mitte see kumeram osa plekist allpool?-.- kui selle otsas üldse oli kumeram osa... seal keskel küll vist oli...
Naabrivana
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 400
Liitunud: 12 Dets 2011, 06:43
Asukoht: Lõuna-Eesti
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 7 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas Naabrivana »

hambakari kirjutas:mingi plekist auguga kaas oli seal jah, mõtlesin et sealt peab õhku võtma vms ja siis panin õhufiltriga samas suunas...
aga see nõela plekk vist ongi enamvähem? et mitte tasa selle kõrgema äärega, vaid ikka ääre taga oleva põhjaga?-.- ja nõela pleki enda äär, mitte see kumeram osa plekist allpool?-.- kui selle otsas üldse oli kumeram osa... seal keskel küll vist oli...
See nõela plekk, mis on kulumis jälgedega võiks olla jah põhjaga ühes tasapinnas ehk siis selle ovaalse pesaga kuhu ta sisse läheb.
Oma ala meister..
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

njah, maitea... nüüd on selline asi, et saag töötab tühikäigul suht täistuuridel, aga ei tea palju neid kruve seal üldse keerata võib... L ja T oma veits keerasin, aga see ei muutnud midagi eriti... pmst vahepeal torkisin kitarrikeelega seda toru ka kuhu pensuvoolik külge läheb, eitea kas seal oli ka mõni membraan ees?:p
Naabrivana
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 400
Liitunud: 12 Dets 2011, 06:43
Asukoht: Lõuna-Eesti
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 7 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas Naabrivana »

hambakari kirjutas:njah, maitea... nüüd on selline asi, et saag töötab tühikäigul suht täistuuridel, aga ei tea palju neid kruve seal üldse keerata võib... L ja T oma veits keerasin, aga see ei muutnud midagi eriti... pmst vahepeal torkisin kitarrikeelega seda toru ka kuhu pensuvoolik külge läheb, eitea kas seal oli ka mõni membraan ees?:p
Kruvid kinni ja ca kolmveerand kuni täispööre lahti. Saag tööle L- (low)madalad pöörded e. tühikäik, H - (high) kõrged pöörded e. siis gaas põhjas.
Paned sae tööle paned gaasi põhja ja samal ajal keerad kruvi nii vastu kui päripäeva, kummale poole pöörded tõusevad sinna poole keerad. Häälejärgi pead aru saama kui on enam vähem ok ja rohkem tuurid ei tõuse, siis keerad natukene tagasi. Jälle häälest saad aru kui enam tuurid nii põhja ei lähe. Jätad kruvi rahule.
Sama operatsioon tühikäigukruviga. Erinevuseks nii palju, et gaasi pead näppima siis kui tundub et välja hakkab surema. Tühikäigukruvi on siis heas asendis kui saag suudab iseseisvalt töötada ilma et ketti kaasa veaks.

Ära torgi asju, mis pole asjaga seotud!
Oma ala meister..
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

kruvid käivad kinni päripäeva? :roll: H kruvi isegi töötab, aga "L kruvi" läheb kinni keerates veel kiiremaks... lahti keerates ei muutu midagi...
Naabrivana
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 400
Liitunud: 12 Dets 2011, 06:43
Asukoht: Lõuna-Eesti
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 7 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas Naabrivana »

hambakari kirjutas:kruvid käivad kinni päripäeva? :roll: H kruvi isegi töötab, aga "L kruvi" läheb kinni keerates veel kiiremaks... lahti keerates ei muutu midagi...
Kuvid käivad kinni jah ikka päripäeva keerates. Karburaatoril on veel kolmas kruvi ka natuke suurema peaga, võimalik et seda liiga palju kinni keeratud keera natuke seda.
Oma ala meister..
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

vaatasin et see metallijublakaga membraan oli veitse kummis ja hoidis ilmselt nõela liiga palju lahti... pesin siis fairy ja veega ära ja tundub et hakkas tööle...
varem oli ka probleem, et saag ei läind tööle, aga siis vahetati magneeto või süütepool vms ära kuna sädet ei olnud... ja säde kadus ilmselt sellepärast ära, et kui sädet kontrollisin, siis katkestasin vooluringi ja tõmbasin nööri... :D
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

ei tea kas saaks mõne teise karbussi ka peale panna või peab sama mudel olema? membraani vahetasin vbla liiga hilja ära kuna esimese kuumaga jooksis saag kokku ja starteri juurest tuli mingit tossu ning siis alles vahetasin...
või on mingi nipp veel kuidas asja käima saaks? tundub et membraan saab kütusega kokku küll, aga silindrisse vist enam ei jõua asi kuna küünal on kuiv... :scratch: (enne vahetust oli membraan ka kuiv... samas imelik üldse, et kütus seal nimodi välja ei nirise kui membraan läbi imbub...
keegi the eedi
külaline

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas keegi the eedi »

Alusta oma remonti sumbuti mahavõtmisega ja heida pilk silindrisse. Kui kolb ja silinderi triibulised, siis on peamine probleem nendes.
Edasi..Eks sobivad ka mõned teised karbussid, peamine takistus on hoobade / voolikute sobivuses.
Kui L kruvi "ei tööta" ja põõrded on kõrged, on tegu üldjuhul õhulekkega. Lisa õhku võib saada paljudest kohtadest: Puruks voolik, lekkivad simmerlingid, leke sisselaskes või karbussi tihendid ise lekivad.
Samuti ei tohiks saag jääda tööle kinnise toore klapiga. Õhulekkega isendid seda tihtitpeale teevad.


Õhu lekkele viitab ka see, et kütus silindrisse ei jõua. Aga seda pilti vaadates, tegeleks esimese asjana uue tihendite ja membraani komplekti muretsemisega, ja korraliku karbussi pesuga, selleks on parim variant spets karbussi puhastid.

Asjasse mitte puutub küsimus, et auk membraani kaanes ? Väide, et sealt saaks kütus välja, kui membraan puru- milleks ? Pigem ikka selleks, et vaakum ei takistaks mebraanil pumpamist. Mis pidi too on, pole tõesti oluline.

Paagi õhutus probleem sind vast ei vaeva, sellise mure puhul tekivad vaakumi tekitatud sümptomid pärast sae käivitumist.
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

ok thx, aga kas membraan läheb esimesena karbussi külge ja siis alles tihend? manualis on pilt vastupidi ja tolle järgi pmst panin ka :roll:
varem muidu vaatasin ka juba läbi sumpsi, et kolb on küll veits triibuline, aga varem ju nii töötas? selle kuumaga lihtsalt jäi seisma ja hakkas sealt starteri nööri juurest tossama....
keegi the eedi
külaline

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas keegi the eedi »

Kõigepealt tihend, ja siis membraan.
Eks saed töötavadki ka triibuliste kolbide silindritega. Aga mitte enam nii, nagu korras saag seda teeks.
Masinaid, mis sõna otseses mõttes täiesti kinni on jooksnud, kohtab harva.
Selle tossu põhjuse selgitamiseks, kisu saag lahti, ja viska pilt peale, mis ja miks seal kärssab.
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

ok, aga muruniidukitel siis vastupidi, et kõigepealt membraan ja siis tihend?:p
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

nojah, niidukiga täpselt sama jama..... vahetasin karbussi membraani ja tihendi ära, aga tööle ikka ei lähe.... magneeto vahe on korras, kuigi säde oli enne seda ka... kui tikuga silindrisse tuld anda, siis detonatsioon ka toimub... aga tööle millegipärast ei lähe?:-O
kas siis oleks üldse sädet kui see niiduki käepideme anduri vms juhe kuhugi lühist annaks? pide ise liigutab küll mingit asja seal hooratta küljes(t)
keegi the eedi
külaline

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas keegi the eedi »

Kui mõtled 3,5 hp briggsi mootorit, siis seal membraan vastu paaki ja siis tihend.
Kui üldse ei tööta, siis veendu, et küünal oleks puhas/ korras ja tera kindlasti all, ilma ei pruugi tööle minna. Vaata, kas hooratta kiil terve ja õiges kohas, võta mutter lahti ja näed kas kiilu pesad on kohakuti.
Kui sureti juhe massis, siis säde puudub, selle põhimõttega see töötabki, lisaks pidurdatakse sama hoobaga hooratast. Sisselakse kollektor võib puruks olla(see hall toru mis karbussist silindrini läheb).
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

mingi BS classic 35 on jah... aga mis ülesannet see kiil seal täidab?
sae võtsin lahti ja see oli alt silikooniga paigatud... kas sinna originaaltihend ka käib? praegu tundus küll et seal alt andiski järele kuna õli oli sinnapoole tunginud kust tossu tuli.

ja kas sellist tihendit ka müüakse mis käib sinna silindrikorpuse ja mingi karbussialuse vahele? mingi väike pikk silindrjas... karbussialuse toru mis sinna silindrisse läheb on ka millegipärast otsast koonuses ja veits kõrbend... uus tihend vbla hoiaks asja ikka koos? praegune oli mingi sinise möksiga paigatud...

kolb oli ka sumpsi poolt kõvasti kulund ja manualis viitasid kõik põhjused õigetele probleemidele :p palju uus maksta võiks?
Naabrivana
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 400
Liitunud: 12 Dets 2011, 06:43
Asukoht: Lõuna-Eesti
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 7 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas Naabrivana »

Kiire otsing, ei pannud tähele, et oleks kuskil saemark välja toodud - sellest oleks abi varuosade hinna määramisel :hello:
Oma ala meister..
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

jonsered 2036 turbo:p
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

..karter pidigi lihtsalt hermeetikuga kinni minema ja tihendeid polegi... a ju siis oli liiga kehvasti pandud...
keegi the eedi
külaline

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas keegi the eedi »

Kui kolb on nii kõvasti kulunud, siis arvatavasti samasugune on ka silinder. Kui neid nüüd vahetama hakata, võiks vahetada ka vända laagrid. Kindlasti simmerlingid. Lisaks need tihendid, millest juttu tegid. ühteist pudipadi veel. Mina pakuks, et pool uue sae hinnast- seda eeldusel, et ise kõik selle töö ära teed. Kui lased kusagil teha, siis maksadki sae hinna. Ja tulemuseks korras vana saag.

Kiil tagab selle, et hooratas oleks alati väntvõllil samas asendis.
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

vaatasin et kiil on tihedalt paigas (kui on see mingi kandiline tükk seal vahel), aga tööle ikka ei lähe.... ??? :jooma

sael oli silinder küll täiesti sile ja panin vana kolbiga kokku tagasi... paar kulund juppi vaja veel asendada ja vaatab siis kas saab sellest veel elulooma või mitte :p karbussialuse uus tihend on pmst pikem ka kui vana, niiet peaks paremini pidama....
Kasutaja avatar
hambakari
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 342
Liitunud: 26 Jaan 2012, 13:55
On tänanud: 6 korda
On tänatud: 3 korda

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas hambakari »

kas sae takti saab kuidagi valesti kokku ka panna?:d
karbuss hakkas ilmselt tööle, aga saag ise tööle ei lähe? pmst pihustab iga tõmbe ajal väikse pilve välja ja säde on ka suht paks tumesinine vms, aga kui küünal peale panna, siis ajab sumpsist lihtsalt kõik välja? ja see mis seal välja tuleb ei lähe enam põlema ka.... siuke tunne nagu mingi veerand-asi toimuks käsitsi tõmbamise ajal ära ja selleks et saage kasutada peaksin lihtsalt tõmmete arvu suurendama?:d

samas kui niidukil küünal kuivale jääb, siis tollel karbuss ei tööta ja vaja võibolla see sumpsi ümber olev o-tihend ära vahetada, et oleks vaakumis vms?
keegi the eedi
külaline

Re: Mootorsaag rikkis

Lugemata postitus Postitas keegi the eedi »

Kui hooratas on terve ja paigas, siis nn. takti sa valesti panna ei saa. Aga sinu kirjeldusest järeldaks ikkagi, et karbuss ei ole korras, st ujutab üle.
Silindri ja sumbuti vaheline hermeetilisus pole eluliselt oluline. St saag läheb käima ka ilma sumpsita.
Vasta