Ligipääsutee ehitus

siia käivad üldised teemad, mis teistesse foorumitesse ei sobi
meticulous
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 1
Liitunud: 22 Mär 2021, 04:39

Ligipääsutee ehitus

Lugemata postitus Postitas meticulous »

Tere!

Kuna mu ehitusalased teadmised on küllalt piiratud ja selliste teadmistega ei julge petta saamise hirmus võtta ka ühtegi hinnapakkumist, mõtlesin siinselt kommuunilt natuke nõu küsida. Vabandan ette võimalike rumalate küsimuste eest ja tänan kõiki vastajaid!

Taustainfoks:

-Plaanitava tee pikkus on ca. 90m.
-Ala on kaetud 0,15…0,25 m paksuse liivaseguse mullaga (kiht 1), mille all lasub kohev, rikkaliku orgaanilise aine sisaldusega keskliiv (kiht 2): kiht lamab ühtlaselt 0,8…1,7 m paksuse lasumina. Keskliiva all lasub 1,15…3,15 m paksune tihe peenliiv.
-Ca 30 esimest meetrit plaanitavast teest läbib hõredat männimetsa, ülejäänud krunt on lage rohumaa (enne ehitust peab langetama mõned puud).
-Tee peaks olema piisavalt tugev ja lai, et kanda ehitusmasinaid elementmaja püstitamiseks.
-Teed hakkab tulevikus kasutama vaid üks pere.
-Soov oleks, et tee liiga palju ei tolmaks, ei tekiks suuri lompe (siiani pole krundil näinud ühtegi lompi ega veekogumit) ja oleks ka silmale enam-vähem kena vaadata.

Küsimused:

-Kui lai tee oleks mõistlik ehitada?
-Milliseid võimalikke etappe tee ehitus kirjeldatud pinnasele endas sisaldada võib?
-Kas kirjeldatud pinnas on rahalise kulu mõttes tee ehituseks pigem soodne või kallimapoolne?
-Millist vähe tolmavat (või tolmuvaba) teekatet soovitaksite mis ei sööks rahakoti põhja auku?
-Kuidas lahendaksite maja kõrvale plaanitava parkimisplatsi paarile autole ning kas see oleks mõistlik ära teha koos tee ehitusega?
-Olen näinud, et paljud majaehitajad lasevad kõigepealt valmis teha väga algelise kruusatee ja alles hiljem ehitavad tee korralikult välja. Kas see on mõistlik tegutsemisviis?

Viimaks küsiksin selle kõige rumalama küsimuse, äkki keegi siiski oskab ennustada :) : Palju sellise tee ehitus maksma võiks minna?

Ette tänades
randomize
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 13
Liitunud: 13 Mai 2019, 09:26
On tänatud: 1 kord

Re: Ligipääsutee ehitus

Lugemata postitus Postitas randomize »

Tee-ehitus on kulukas, seepärast enamasti see fakt paneb kõik paika.

Ma ei ole kaugeltki selle ala spetsialist, aga aitan veidi arvutustega algust teha.

Kui sa tellid kopa ja lased ära koorida ainult mulla, selle keskmiselt 20cm paksuse kihi, siis on sul minimaalselt vaja kruusaga täita ruum, mis on tee pikkus korda tee laius korda kihi paksus. Kiht peaks tõenäoliselt olema muust osast kõrgem, seega näiteks 10cm ümbritsevast kõrgema puhul on kihi paksus 20+10cm=30cm.

Te laiuseks võtame näiteks 3m (sõidurajad on linnas 3m), parem oleks muidugi laiem teha, ca 4m

Seega on sul vaja 90m x 3m x 0.3m =  81m3 kruusa.
1 m³ kruusa kaalub ~ 1,7 – 1,9 tonn, seega on sul vaja u 150 tonni kruusa.
Kõige suurem auto (ehk vann) toob korraga ära 27 tonni, seega on sul vaja u 6 vanni.

Nüüd uuri välja, kus asub lähim tegutsev (st seal on pealetõstetehnika olemas) karjäär ja uuri välja materjali hind. Purustatud kruusa puhul on see u 9 eurot tonn ehk 1350eurrot.
Seejärel leia transpordifirma ja võta neilt hinnapakumine 6 vanni jaoks (u 1 euro kilomeeter, seega ca karjääri kaugus x 12 otsa)
Seejärel otsid mingi kopafirma, kes pinnast mõistab koorida ja laiali ajab pealeveetava kruusa. Kopa tunnihind on 35-40 eurot suurusjärk ja tööd on vast nädalake.
Tõenäoliselt peaks selle kinni ka rullima või patsutama - ei oska öelda.

Tõenäoliselt see asi sul vajub alguses kõvasti, seepärarst ei ole mõtet kohe tolmuvabaks teha. Peale vajumist võib-olla pead veel midagi peale vedama/tasandama.

Jah, et saad nii välja arvutada minimaalse suurusjärgu. Lisa arvutustesse parkla alune maa.
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Ligipääsutee ehitus

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Oled oma küsimustega absoluutselt vales kohas
Selleks, et määrata hinda tuleks esmalt määrata katendi tüüp
Selleks, et määrata katendi tüüp tuleb esmalt määrata liikluskoormus
Teada peab olema geoloogia ning sh pinnasevee tase / kõrgusmärgid jms
Pöördu teedeinseneri poole - räägi oma eesmärgist - saad adekvaatsed vastused
Vasta