Liugvärava hooldus, manual ja rikked

aiad, väravad, piirded
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Kas kellegil mingit linki jagada infoga, millised rikked võimalused ja nendele lahendused manuali? Mida jälgida, määrida. Vigade diagnoos. Omal mure sellega, et värav sulgub meetri, siis jääb seisma. Peale uut nupuvajutus jälle meeter sulgub ja nii edasi kuniks kinni saab. Kas hakkab mootor või miskit saba andma? Samas mõni teine päev töötab hästi.
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Hetkel täpselt niipalju, et ei tule ka lahti enam. Patarei tuli ok.
aivar00
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 253
Liitunud: 23 Nov 2007, 20:33
On tänatud: 3 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas aivar00 »

Esmalt mis marki automaatikaga tegu on? Nad on kõik erinevad. Otsi mark, selle alusel leiad internetist ka manuaali, kui sa oled automaatiku oskustega. Kui kaua see automaatika tööd teinud on, millisest materjalist on värav, purjepinna olemasolu jne. Miks sa paigaldaja poole ei pöördu?
Minu kaugdiagnoos ilma andmeid teadmata - keegi on väravale veidi haiget teinud ning värav vajab uut programmeerimist.
Kui sul on aga hiinakas või mõni odava otsa sakslane või itaallane ( raha kokkuhoiu pärast paigaldatud), siis sellised hädad on hinna sisse programmeeritud. Kvaliteetsed automaatikad töötavad 15-20 aastat ja rohkemgi korrapärase hoolduse korral. Ise olen kokku puutunud ka 20 aastat vanade süsteemidega - peale hooldust jäid nad minust tööle.
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Kopikad alla kahe aasta, bft pult ja automaatika. Esimesel korral ei pööranud asjale tähelepanu. Täna õhtul jälle, mis infot mul sellel kellaajal see paigaldaja siin ikka annab, sellepärast otsingi siin hetkel ise infot, kuniks homne tööpäev hakkab ja saab pöörduda kuhugi.
aivar00
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 253
Liitunud: 23 Nov 2007, 20:33
On tänatud: 3 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas aivar00 »

Tuleb välja, et ma ei pakkunudki valesti - tegemist säästuautomaatikaga. Igatahes edu kotermannidega võitemisel.
Alexy
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 285
Liitunud: 26 Mär 2008, 12:46
On tänanud: 36 korda
On tänatud: 11 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas Alexy »

aivar00 kirjutas: 11 Dets 2019, 10:22 Tuleb välja, et ma ei pakkunudki valesti - tegemist säästuautomaatikaga. Igatahes edu kotermannidega võitemisel.
Oleks väga tänulik teadmise eest, kelle automaatika on usaldusväärne? 10 pluss aastat bft-ga pole järgmise kümnendi unistus...eelnevale kümnendile tuginedes.

See meetri jagu avanemist sarnaneb väga jalgvärava funktsiooniga...on see aktiveeritud?
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Sellist funktsiooni ei ole salvestatud, kuna muul
Ajal
Oli asi
Korras. Hansadooriga suheldes täna tegime algseade taastamise ja korras. Kauaks, seda näitab aeg. Kahjuks ei jõudnud salvestada, millin le veakood mälus oli
aivar00
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 253
Liitunud: 23 Nov 2007, 20:33
On tänatud: 3 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas aivar00 »

Ja ongi asjad OK. Kõikidel tootjatel on omad "odavad" ja ka kvaliteetsemad mudelid. Mis esmapilgul nõuavad tähelepanu - hammasvöö täielikult metallist, mootori reduktor samuti metall, sama kehtib mootori hammasratta kohta. Milline on värava kaal, kasutusintensiivsus. Neid muutujaid on päris palju, millistest tuleb võrrand kokku sobitada. Kui soovid pikka iga, siis julgeksin soovitada näiteks AldSlider või siis kiiremaks värava liigutamiseks Ayros.
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Nii. Vahepeal vaikus, aga eile jebis samamoodi edasi, et kinni vaid meetri kaupa. Kui eelmisel korral aitas voolust välja ja nö reset, siis seekord enam mitte. Heaküll, kuna uudishimu oli suur, siis võtsin võtmed ja kookisin natuke lahti. Mis lõpuks selgus, et errori tekitas üks mikrolüliti. Ei oska täpselt selle nime anda, aga vedrujollar, mis kinni ja lahti asendid sealt lõpuni jõudes vastu suunajat jõuab. Seal kaks mikrolülitit, ning ühel jää vahele saanud ja selle niiöelda liikuva nupuosa kinni jäätunud. Vedasin tuppa, tegin lahti ja kuivatasin. Lollipeaga ei märganud pildistada üles, et millega täpselt tegu, et valmistuda uueks korraks ja oomipoest uus tagavaraks tuua omale. kokku kaks tööriista, 20 minti, ning kinni ja lahti.
aero
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1925
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 77 korda
On tänatud: 77 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas aero »

Kui jää vahel poeb, ei ole meie laiuskraadile mõeldud asi. Minu väraval läheb 6. talv. Korra või kaks, peale temperatuuri kiiret langust, on miski (värava serv oma vastusega?) kokku külmunud hommikuks. Korra loksutasin väravat ja töötas jälle. Vedruga mikrolüliteid minu teada pole (minu süsteemil), piirasendid tuvastatakse magnetitega.
Viimati muutis aero, 01 Jaan 2020, 12:29, muudetud 1 kord kokku.
aivar00
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 253
Liitunud: 23 Nov 2007, 20:33
On tänatud: 3 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas aivar00 »

Selliseid süsteeme on ikka ehitatud, osadel tootjatel kasutusel siiani. Väliste magnetitega asi veidi lihtsam. Et aga vesi korpusest läbi tuleb - see on kehva värk. katsu kaeda kuidas nn. mootori müts paika istub. Nendel on tihti see häda, et just mootori veovõlli poolsel küljel ei pruugi korpus korralikult nn. põhjaga kokku minna.
aivar00
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 253
Liitunud: 23 Nov 2007, 20:33
On tänatud: 3 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas aivar00 »

See nn. jalakäia funktsioon on ainult suletud värava korral. Kui värav on avanenud ca 1 m jagu, siis korduval jalakäia funktsiooni käsul värav rohkem ei avane vaid tavaliselt sulgub. See muidugi standardtsel programmeerimisel. Osadel automaatikatel on nn. talvereziim. Selles väravat kas alguses surutakse veidi kinni ja siis avatakse justkui inertsiga või siis lisatakse talveks lihtsalt mootorile avamisvõimsust, et nn. jää ei tekitaks probleeme.
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Korpus suht okeilt paigas. See murekoht ei olegi nö peidus eriti. Vb seletasin kehvalt, probleem sral hammasvöö peal mingi vedru. Et kui värav kuhugi poole lõppu on jõudnud, siis see värava lõpus olev lisa plaat, vms liigutab seda vedru mis omakorda paindudes läheb mingi mikrolüliti vastu. Kui värav nüüd kas lahti v kinni koguaeg, see siis kergelt paindes ja pingeall hoiab mikrolüliti nupu osa sees. Nyyd kui ilm muutub ja miskit ette jäätub, siis see väike nupp ei liigu lahti/ välja. Kui meeles pärast, teen pildi kohast.
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Tegin kiiruga mingid pildid, seda vedruosa mõtlen ja seal
Need punased lülitid. Suht kehv lahendus kus siiski lumi pääseb peale ja kui mingi sula ja külm vaheldumisi, siis kerge oht jäätuda nupul, kui jätta värav lõpuni olekusse, kus vedru vastas. Hetkel vaatasin, et kui nt avan värava lõpuni ja siis liiguan nö gramm tagasi puldiga, siis punased nupud saavad vabaks külmumist ei toimu kinni. Pikk jutt, aga vast saab pihta :)

Pilt
Pilt
aivar00
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 253
Liitunud: 23 Nov 2007, 20:33
On tänatud: 3 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas aivar00 »

Jah selliseid süsteeme olen ka pidanud kõpitsema. Need on nadid jah meie ilmaoludesse. Sellepärast mainisingi, et magnetitega ( lõpus ja alguses) on asi kindlam. Seal kõik kaetud. Sul ei ole muud varianti, kui leiuta mingist plastikust või plekist nn. kaitsekatus selle mootorikorpuse külge, et vihm lülititeni ei pääseks. Kui aga on vana automaatika, siis paigalda uus. Muidugi garantii korras solguta firmat kes meie kliimasse mitte sobiva automaatika sulle müüs. Las leiutavad.
onusnooker
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 554
Liitunud: 25 Apr 2005, 22:00
Asukoht: Tln lähiümbrus
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 6 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Mul on ka BFT ja töös 4a vist ja minu meelest on magnetitega süsteem, toimib hästi. Garaaziajam on BFT ja ka toimib ühtede pultidega hästi millel punane Led(nii garaazi kui väravat), sinise Led töötab garaaziga halvemini, sinine oli siis algselt ainult värava pult. Muud ei oska nagu kurta.
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Aastajagu möödas ja probleem puudus seni, kui üks öö külm oli. Sama jant meetri kaupa avanemisel.kuna eelmisel aastal leidsin jukerdava koha üles, siis seekord läks kiirelt. Sama jollari tagant vôtsin vanad mikrolylitid ja asendasin uutega. Eks nüüd vaja veel külmasi oodata, et näha kas vôis viga olla vana lüliti sees olevas niiskusea nàiteks. Katsetamise jaoks 4 euri lülitite eest pole palju, kui viga kuskil mujal siiski. Mis selle bft brändi juures natuke häirib, et kôik edasi müüjad ei taha pakkuda varuosi. Nàiteks sooviksin selle sinise plast korpuse kaane uue panna ja luku südamiku uue osta uute vôtmetega, kôigi vastus ühtne, et pole saada vaid osta uus komplekt. Ebay lehel korpus olemas, ilmselt sealt tellima. Lukuga on kehvasti, seda pole suutnud leida.
onusnooker
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 554
Liitunud: 25 Apr 2005, 22:00
Asukoht: Tln lähiümbrus
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 6 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Seal nagu magnetid ei peaks olema? Mis värava käiku piiravad. Paistab mingi hirmvana mudel olema-see julla seal pildil mikrolülitite vahel. Mul bft aga magnetitega.
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Eks see lahendus jah miski vanakool juba ilmselt. Tulevikus peaks jah mingi uuenduse môtlema tegema. Pole veel otsest vajadust olnud ja mingit luureinfot pole ka kogunud, millised paremad ja tànased lahendused.
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Egas midagi, peabki hakkama uuenduskuuri tegema. Lülitite vahetus ei andnud tulemust, sama seis -2 vàljas ja kôik samad sümptomid. Mis need vôimalikud valikud lahendused oleks, see mikrolülititega ja jollariga osa ümber teha mingi custom lahendusele? Uus automaatika krempel?
onusnooker
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 554
Liitunud: 25 Apr 2005, 22:00
Asukoht: Tln lähiümbrus
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 6 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Ilmselt midagi jäätub seal sees, kisu lahti vaata, vbl kasutada mõnda paremat määret või paigaldada seest kuivad mikrolülitid. Paigaldada ka mingi kate, et lumi sisse ei pääseks juhul kui on võimalik, pildid halvad, ei saa palju kaasa rääkida
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Kopsiku enda all ma ei usu et midagi juhtub, nôrgina lülina paistab see jollar oma lülititega.
http://garazparts.com/index.php/en/vm-s ... pat-detail
aivar00
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 253
Liitunud: 23 Nov 2007, 20:33
On tänatud: 3 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas aivar00 »

Bft-d ostetakse palju lätlastelt. Nendelt on võimalik ka varuosi tellida. Tootja kodulehelt peaks ka diileri leidma.
Noid mikrolülititega mootoreid toodetakse ja paigaldatakse siiamaani. Tegelikkuses paks sellel vedruga hooval olema kummist ümbris niiskuse ja sademete tõkkeks ( nagu nõuka ajal auto käigukangi ümber oli). Samas selle kummijulkuga see jama, et korjab enda külge lund, siis jäätub ja puruneb. Ideaalne tema kohale teha sademete kaitseks miski katus. Samas on tegemist odavama otsa ajamiga. magnetitega on veits kallim ja meie kliimas ka lollikindlam. Samas BFT-d saastaks ei saa nimetada- nende kallimad mudelid toimivad vägagi hästi ka meie kliimas.
onusnooker
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 554
Liitunud: 25 Apr 2005, 22:00
Asukoht: Tln lähiümbrus
On tänanud: 1 kord
On tänatud: 6 korda

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas onusnooker »

Mul BFT ei taha 1 pult külmast autost võttes toimida 3tk on ok, Autosse jääb siis ilmselt külmub ja pärast kohe ei tööta, peab vist patarei vahetusele hakkama mõtlema. Üks hooaeg jäi üks teine pult lume sees auto alla, mitu korda oli kus värav hakkas ise avanema ja siis leidsin hiljem puldi lumest :D mõtlesin ka, et krt elektroonika peetis, kuskil vesi vahel. Ka see pult toimib endiselt :wave:
remo22
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 190
Liitunud: 04 Okt 2011, 20:31
On tänanud: 3 korda
On tänatud: 1 kord

Re: Liugvärava hooldus, manual ja rikked

Lugemata postitus Postitas remo22 »

Vahepeal mõni aasta tagasi sai bft jokleriga mootor vahetatud natuke võimsama magnet versiooni vastu. Deimos ultra 600 vms. Muidu nagu hästi, külma muret pole enam olnud, aga otäna avastasin, et kokku jooksnud värav ei toetu kopsikusse. Võiksin kindel olla, et enne on ta seal olnud, sest ka selliseid kulumis jälgi värvil. Et kes nüüd oskab seletada seda. Kas see jalg, mootori poolel, millel värav liigub toetub, see külmaga liikunud?
IMG_0172.jpeg
Vasta