Abipalve !!! KIIRE!

küttesüsteemid, millega ja kuidas kütta
Aarne
külaline

Abipalve !!! KIIRE!

Lugemata postitus Postitas Aarne »

Ehitaja tegi maja valmis. Tööde hulka kuulus veeradiaatoritega küttesüsteem katel Viadrus U22 - puuküte.
Leping on olemas ja raha makstud.
Küttesüsteemi paigaldajatena kasutati noormehi, kellel oli vähe kogemusi ja seetõttu torustik tuli nõrk. Kahe kuu kasutamise järel lekib torustik mitmest kohast. Ehitaja keeldub parandamast ja keelab neil kes süsteemi üles panid ka kohale tulemast. Ja mis veel hullem - ehitaja saatis 2 meest kohapeale uurima olukorda. Need tõstsid survet akupaagis ja selle järel torustikku tuli mitu leket juurde, nii et mitusada litirit vett on jooksnud katlaruumi põrandale ja sealt betooni alla.
Ehitaja ei võta vastutust teo eest endale.
MIDA TEHA ???
Kuhu pöörduda, et olukorda fikseerida ja ehitajat kohustama lekkeid kõrvaldama?
Probleemi lahendamisega on kiire kuna lekke tõttu ei saa maja kütta.

wake
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 404
Liitunud: 19 Sept 2007, 11:11
Asukoht: Põlva lähedal

Lugemata postitus Postitas wake »

Tarbijakaitse? Anna ehitajale mõista, et on kohad, kuhu pöörduda ja siis võib see talle palju kliente maksma minna. Proovisurvestamine ikka tehti?
~300kg kuumi kive, kolm vihta ja paar õlut
Kasutaja avatar
Tom
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 235
Liitunud: 28 Jaan 2005, 16:48
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 1 korda

Lugemata postitus Postitas Tom »

Olemas veel Võsareporter ja Riisalu saade Kaua võib?
ats
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 400
Liitunud: 06 Nov 2007, 10:38
Asukoht: liikuv
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas ats »

aga sa utle et riputad nad näiteks vennad foorumisse teistese vaadata, ehk mõjub.
Aarne
külaline

Lugemata postitus Postitas Aarne »

Kas kellelgi on kogemust Tarbijakaitsega:
- on sealt abi saadud kui tekib vaidlus ehitaja ja kliendi vahel?
- kui nendele teatada puudustest siis kas see ka pärast juriidiliselt kehtib?

Info avalikustamine - hoiatan ja avalikustan kui ei tule soovitud reaktsiooni ehitaja poolt. Ainult et kuidas peab tõestama, et minul on õigus - st. et mitte hiljem ise lolliks jääda?

Proovisurvestamine (sept.2007) - vesi lasti sisse ja midagi ka prooviti, aga surve oli madal (max 1,2-1,5 bar) ja see kannatas paar nädalat välja. Torustik oli küll õrnalt kokku pandud, aga natuke aega siiski pidas vastu :-))
Esimene lekkimine tekkis siis kui umbes kuu aega oli iga päev köetud, aga nagu öeldud ehitaja keelas parandajaid kohale tulemast. Ise ei tahtnud kohe ka hakata raha kulutama ja ToruAbi mehi kohale kutsuma. Üleeile ja täna ToruAbi siiski juba käis kohapeal ja kõrvaldas 3 leket, aga see on alles osa probleemist.
andero23
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 74
Liitunud: 13 Nov 2007, 15:40

Lugemata postitus Postitas andero23 »

heh 1.5 bari:) ikka 10 bari oleks norm:)

Tarbijakaitsesse võid julgelt helistada ja muret rääkida, eks nad oskavad sulle kohe öelda, kas saavad sinu juhtumi puhul aidata või mitte. Ja mida kiirem seda teed, seda parem!
Eestikinnisvara
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1080
Liitunud: 22 Veebr 2007, 09:36
Asukoht: Tartu
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Eestikinnisvara »

Saada firmale ametlikud kirjad teele! Kutsu kohale ekspert,kes vaatab süsteemi üle/parandab ja hiljem nõuad selle ehitajalt välja.
Miks ehitaja keeldub tulemast ja keelab ka vastava alltöövõtu meetel tulemast? Kas sul on lootust üldse mingitele garantii remontidele?(Kui ehitas TERVE maja valmis?) Miks näed endal üldse süüd? Või on veel mida peaksime äkki teadma, et Sind aidata.

Kui avalikustad firma nime,siis mis reakstsiooni ikka oodata on?! Eks ta vihane ole,aga kui asi ikka temas ja tema teostatud töödes--siis paraku peab leppima halva reklaamiga...
Ma ei saa ikkagi aru,miks tunned ennast süüdi ja misk kardad ennast lolliks teha?
Kui tema tegi-siis tema ka vastutab!
Tihver
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 209
Liitunud: 02 Nov 2007, 22:02
On tänatud: 1 korda

Lugemata postitus Postitas Tihver »

Mis torudega muidu tegu on? Teras? Alupex?
Kõik lihtsad probleemid on juba lahendatud...
kaidu
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 89
Liitunud: 24 Mär 2006, 17:54

Lugemata postitus Postitas kaidu »

noh tuleb Firma nimi või
Aarne
külaline

Lugemata postitus Postitas Aarne »

Firma nimi tuleb laupäeva õhtul, kui enne kokkuleppele ei jõua.

Protestimised ja seletamised on ebameeldivad asjad - peab olema veidi ettevaatlik .

Torud: malm ja vask ja ... Ei ole asjatundja.
Vee tilkumise tagajärjel läksid juba kuu ajaga päris rooste alla. Ehitaja ütles et nii peabki olema.
ToruAbi mehed on kaks korda kohal käinud ja 3 leket korda teinud.
Kviitungid on olemas. Aga akumulatsioonipaak ikka ei hoia veesurvet ja vett tuleb ka mitu korda päevas lisada.

Moraalne tugi on tähtsaim hetkel.
Pöördun kohe neljapäeval Tarbijakaitsesse ja kirjad saadan ka välja.
Tänan seniste nõuannete eest!

Leping on olemas ja viivis ka. Teostatud tööd ei ole Tellijale(maja omanikule) üle antud, aga garantii algab peale üleandmist. Viivis on jooksnud augusti algusest.
Siin tuleb probleeme sellega kes ja kuidas asja tõlgendab.
Eestikinnisvara
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1080
Liitunud: 22 Veebr 2007, 09:36
Asukoht: Tartu
On tänanud: 1 korda
On tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Eestikinnisvara »

No kui ei ole veel küttesüsteemi üle antud tellijale,siis ei ole ju raha ka makstud? Hoia siis raha kinni ja ütle,et ennem ei maksa,kui asi korras. Kui nad ikka siis kah ei tule, kutsu järgmine firma,kes parandab vajalikud asjad ja paneb selle süsteemi ka tööle. Maksad talle, kasvõi kogu summa,mille pidi saama "I" firma...

Tundub,et miskit on siin siiki "mäda"! :roll:
Kalvis
külaline

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Tuttav juhtum
Tarbijakaitse aitab kindlasti, kuid ära pettu, kui mitmes kohas öeldakse, et ehitajal on õigus.
Mis teha?
Kõigepealt pead ehitajaga fikseerima olukorra, st. kutsuma ta kohale ja tegema puuduste nimekirja ning ehitaja peab käe sinna alla panema. Seejuures pole oluline, kas protokolli tuleb kohustus kõrvaldada või mitte. Kui ehitaja kätt alla panna ei taha siis tuleb tunnistajate juuresolekul see fikseerida (kutsu naabrimees või mittesugulane ka kohale). Ja saadad tähitud kirjaga ühe eksemplari ehitajale. Kui kohale ei tule siis kutse ka tulla kohale tähitud kirjaga.

Edasine sõltub üksjagu lepingust. tavaline tüüpleping on selline, et ehitajal on kõik õigused ja tellijal vaid kohustused. Kuid mõnikord piisab ka sinu juhtumil sellisest kehvast lepingust. Esiteks ei tohi kindlasti ära maksta raha. Kui see on makstud siis on praktiliselt lootusetu juhtum. Asi on selles, et raha maksmist tunnistatakse kui tööde vastuvõttu aktiga ja edasine tegevus on suht mõttetu. Ühel tuttaval oli lausa ehitaja poolt notariaalselt koostatud puuduste nimekiri koos ehitaja kohustusega see kõrvaldada, kuid lollike maksis raha ära (ehitaja lubas kohe puudused kõrvaldada, kui ta raha ära maksab) ja jurist ütles pärast seda, et lootusetu juhtum (kohtus saaks võidu küll, kuid raha mitte). Kui raha makstud, soovitan leida mingi teine tegija ja lasta torustik korda teha ning kahjud koolirahana ära kannatada.
Kui raha makstud ei ole siis usu - ehitaja hakkab sind lubaduste ja ähvardustega meelitama. Kõige tähtsam on puuduste nimekirja üleandmine ehitajale, peale tööde lõppemise tähtaega ka kohustus need kõrvaldada koos märkega, et tööd ei ole vastu võetud. Kui on väga kiire siis tuleb saata kiri, et alates x kuupäevast lased teisel firmal puudused likvideerida ning tema kulutused lahutatakse lepingu lõppsummast maha (loomulikult hiljem ka viivised). Üldiselt on see prodseduur juriidiliselt nüansirohke, kuid vaid nii saad oma kahjutasu kätte.
Mina igatahes sellise skeemiga suutsin ehitaja põlvili suruda. Tarbijakaitse aitas ka veidi.
Loodan, et maja ehitusel on kõik paberid korras, sest ehitaja tüüpkättemaks on, et ta kaebab TJI-sse ja see teeb sulle trahvi mittekorras paberite eest.
Aarne
külaline

Lugemata postitus Postitas Aarne »

See kipub tihti nii olema, et mõlemal oleks nagu teatud ulatuses õigus ja kohtu kaudu asja ajamine on pikk aega ja närve sööv tegevus, mille tulemust ei tea ette arvata. Advokaat vajab ka raha, ega oota et ehk saab kunagi süüdlaselt vastaspoolelt raha kätte.

Antud leping on lühike - 1,5 lk. Lisad tööde ja summade kohta. Seega vist mitte eriti standardne.

Dokumendid maja kohta: projekt, ehitusluba, tingimused on korras. Mis dok. veel võiks probleeme tekitada?

Üleandmisest: kui lepingus on kirjas objekti üleandmise kuupäev, aga ei ole mingit maksugraafikut vaid ainult lõppsumma, siis kas üleandmine loetakse teostatuks kui tähtaeg möödub - automaatselt või peab mingi allkirjadega paberi ka koostama?
Küttesüsteemi tegelik paigaldamine jätkus mitu nädalat peale mainitud kuupäeva ja tasumine toimus ka vastavalt. (Aga ehitajal on veel midagi saada, kui ta kunagi ükskord küttesusteemi tellija poolt soovitud kujul valmis saaks).
Küsiks veel leppetrahvist: lepingus on kirjas, et see hakkab kehtima üleandmise kuupäeva ületamise korral. Kas see on tegelikult ka nii eelnevast infost lähtudes?
Ja millal siis garantii hakkab kehtima: lepingus märgitud kuupäevast, viimasest makse kuupäevast, tööde lõpetamise(e katkestamise) kuupäevast või midagi muud?
andero23
Regulaarpostitaja
Regulaarpostitaja
Postitusi: 74
Liitunud: 13 Nov 2007, 15:40

Lugemata postitus Postitas andero23 »

Aarne kirjutas: Torud: malm ja vask ja ... Ei ole asjatundja.
Ma ei ole küll torumees aga see malm koos vask torudega oskamatute käes vist väga häid tulemusi ei anna?
Kui nüüd koolist õigesti mäletan, siis Vasest veetorusid ei tohi otseselt ühendada terastorudega - tekib galvaani paar ja terastorud hakkavad tohutu kiirusega vahetult ühenduskohtade lähedalt korruteeruma. Ja on soovitav, et toru süsteemis ei liiguks vask torudest vesi teras torudesse.

See kooli tarkus ja kuna ma ei tegele torutöödega, siis praktiliselt sellist kaost näinud ei ole. Kas Aarne puhul võib asi selles olla?
Aarne
külaline

Lugemata postitus Postitas Aarne »

Pronks jäi mainimata - mitmesuguseid ühendusjuppe on.
Aarne
külaline

Lugemata postitus Postitas Aarne »

Tundub et probleem lahendub ilma "kolmandate organite" abita.
Seega ma mingeid nimesid ega vihjeid inimestele lähemal ajal (ja arvatavasti üldse mitte) ei avalda.


Maja on 2-korruseline ja kokku 160 m**2.
Küttekehadeks tubades on vesiradiaatorid Purmo Air.
Kuna on tegemist küttesüsteeme käsitleva foorumiga, siis küsiks praegu hoopis seda, et kui Viadrus U22 katel töötab õliküttel, kas siis veega akumulatsioonipaaki on üldse vaja?
Ja kui EI OLE, siis kui kaua katla ja radiaatorite vahet ringleva vee kogus püsib piisavalt muutumatuna, enne kui peab kraanist vett juurde lisama?
virgor
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 662
Liitunud: 10 Okt 2007, 09:59
Asukoht: harjumaa ,saku
On tänanud: 2 korda
On tänatud: 8 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas virgor »

Õliküttekatlale ei ole akupaaki.Kui kõik on korras siis ei pea vett lisama peale täitmist ja õhutamist
Külaline
külaline

putkimees

Lugemata postitus Postitas Külaline »

Aarne kirjutas:Tundub et probleem lahendub ilma "kolmandate organite" abita.
Seega ma mingeid nimesid ega vihjeid inimestele lähemal ajal (ja arvatavasti üldse mitte) ei avalda.


Maja on 2-korruseline ja kokku 160 m**2.
Küttekehadeks tubades on vesiradiaatorid Purmo Air.
Kuna on tegemist küttesüsteeme käsitleva foorumiga, siis küsiks praegu hoopis seda, et kui Viadrus U22 katel töötab õliküttel, kas siis veega akumulatsioonipaaki on üldse vaja?
Ja kui EI OLE, siis kui kaua katla ja radiaatorite vahet ringleva vee kogus püsib piisavalt muutumatuna, enne kui peab kraanist vett juurde lisama?
tubli aarne, et tegid neile säru :wink:
loodetavasti ei soovita noid torusasse oma tuttavatele
aga nõua katlale suitsutermomeeter, et teaksid kui palju sooja läheb globaalseks soojendamiseks
õli asemel soovitam pelletipõletit, praegu pelletiküte 1,5 korda odavam
tcumen
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 394
Liitunud: 16 Juun 2006, 22:12
Asukoht: Läänemaa
On tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas tcumen »

Aarne kirjutas:
Proovisurvestamine (sept.2007) - vesi lasti sisse ja midagi ka prooviti, aga surve oli madal (max 1,2-1,5 bar) ja see kannatas paar nädalat välja.
Surveproov tehakse, kui mu mälu mind ei peta, kahekordse töörõhuga, minimaalselt aga 6 atü juures. Mõnel seadmel (katlad nt.) võib olla ka max rõhu piirang, see alati juhendis kirjas.Kui süsteemis on mõni komponent, mis sellist rõhku ei talu, eraldatakse see surveproovi ajaks.
Kalvis
külaline

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Mul polnud ka raha advokaadi jaoks, seega kaitsesin ennast kohtus ise. Eelnevalt tegin kõik asjad selgeks. Üksjagu aitasid tuttavad, kel neis küsimustes mingi kogemus olemas. Üldjuhul on ka oma advokaat kliendi koorimise peal väljas.
Peamine oht ongi ehitusloa puudumine. Küttesüsteemi saab selle alt hea sõnaosavusega välja jätta.
Garantii algab tööde vastuvõtu aktist vastavalt lepingule. Kuid see ei ole sinu juhtumil oluline.
On olulised kaks asja - kas tööd on vastu võetud või raha ära makstud. Kui üks neist on tehtud, pole mõtet kohtusse minna.
Garantiiprobleemide puhul otsustab 99% ehitaja, kuidas probleem lahendada.

Sul on kehv juhtum. Kui lepingus on üleandmise tähtaeg kirjas siis enne selle lõppemist tuleb tähitud kirjaga saata vähemalt üks puudus, nõuda selle kõrvaldamist ja teatada üleandmise seiskumisest (katkemisest) kuni puudused on likvideeritud. Kui teadet pole saadetud siis ongi töö vastu võetud (algab garantii) ja edasi sobib vaid ehitajat paluda - äkki teebki ära. Varasemad vastused viitavadki, et ehitaja teab oma õigusi. Mina saatsin just lepingus näidatud päeval, kuid just see saatmine mu päästiski. Ehitaja lollitas tühjade lubadustega kuni selle päevani, et mehed kohe tulevad ja parandavad puudused.
Aarne
külaline

Lugemata postitus Postitas Aarne »

Järelikult on probleeme ja segadust üksjagu.
Tegelikult ehitaja hakkas alles peale üleandmise tähtpäeva katlaküttesüsteemi paigaldama ja ei ole senini seda korralikult tööle saanud.
Kas see ei loe siis midagi? Ehitaja palus ettemaksu et saaks katla ära osta - kuna tegemist oli tuttava tuttavaga ja seni kõik teda kiitsid, siis ei hakanud formaalsustega kiusama.
Teiselt poolt: kui siiski töö loetakse vastuvõetuks, siis tähendab et garantii algas.
Ja vead tuleb ju kõrvaldada - mittetöötav(e lekkiv) küttesüsteem tuleb ikka korda teha. Või kuidas ???
Näiteks elektri osas on täielikult dokumentatsioon jäänud tegemata, projektis on vigu, peakilp ei vasta projektile jne.
Saatsin tähitud kirje vigade loeteluga.
Mis ajast raha maksmine tähendab vastuvõtmist? Kas siis üleandmisakti Tellija ei saagi nõuda? Kui nii siis tähendab, et ehitaja on Tellijat teadlikult petnud. Ehitaja ei ole isegi suuliselt teavitanud, et töö on lõpetatud.
Kalvis
külaline

Lugemata postitus Postitas Kalvis »

Tegelikult enam ei ole. Sa võid garantiile pretensioone esitada, kuid vastavalt seadustele otsustab ehitaja, kuidas ta need lahendab. Tüüpiline on, et ehitaja ei tee midagi. Garantiiküsimustes on veel see halb mekk juures, et kõik asjad peab tellija ära tõestama, kusjuures tüüpiline tõestus on, et mina ei ole kaamel (sisuliselt kaotad kohtus pea alati). Ja tellija peab suutma ära tõestada, et valesti kasutades ta ise ei rikkunud. Seda on pea võimatu tõestada.

See, et maksmine on võrdsustatud tööde vastuvõtuga on kogu aeg kohtus kasutusel olnud. Kuulub kohtupretsedendi valdkonda. Kuigi sa võiksid garantiikorras ikkagi nõuda küttesüsteemi korrastamist siis praktikas ehitaja seda ei tee. Ja sunnivahendid on olematud ning pöörduvad sinu vastu. Nagu näed, ehitaja teab oma õigusi ja oskab libekeelselt petta ullikesi. Ka minule räägiti nii ilus muinasjutt, et hakka või uskuma. Ma otsustasin siiski formaalsused täita ja see mu päästis.

Elektri osas elust enesest näide. Naaberühistu tellis elektritööd. Ehitaja tegi ebakvaliteetselt ning ühistu jättis raha maksmata. Saatis tähitud kirjaga puudused teele. Ehitaja kaebas TJI-sse, kes tegi ühistule trahvi, et elektrisüsteemil puudub projekt ja see on vigane. formaalselt oleks pidanud ühistu tellima enne pingestamist tööd kolmandalt firmalt, kes oleks andnud ka pingestamise loa. Niipalju formaalsusest

Mis teha, et nii ei juhtu?
Esiteks hoolitsege, et kõik lepingud oleksid juriidiliselt korrektsed ja te saate aru, mis on seal kirjas. Mina esitan ehitajale alati oma lepingu, mitte kunagi ei nõustu ehitaja omaga.
Alati pange lepingusse tööde kvaliteet kirja
Täpsustage läbi tööde vastuvõtmine ja lepingu lõpetamine.
Viivised kindlasti.
Mina ei kasuta kunagi ettemaksu, vaid osade kaupa tasumist vastavalt iga osa valmimisele ja tööde vastuvõtule.
Alati tahan projekti. See ei pea olema profi oma, olen öelnud, et iga ehitaja võib enda koostatud projekti esitada (tehnoloogiad on erinevad) kusjuures litsenseeritud värk ei ole oluline. Sel juhul kirjutab projektile alla ettevõtte omanik ja tast saab lepingu lisa.
Carl
Korralik postitaja
Korralik postitaja
Postitusi: 118
Liitunud: 09 Dets 2008, 11:23
On tänatud: 3 korda

Re: Abipalve !!! KIIRE!

Lugemata postitus Postitas Carl »

Vana teema küll, aga ei saa kommenteerimata jätta.

Nokurat, kohe mitte ei saa aru sellisest suhtumisest. Firma on nõme ja põhimõtteliselt said tünga, aga kuna kuidagi saite kokkuleppele, siis ei hakka andmeid avaldama.

Enda nahk sai päästetud, täname teisi nõuannete eest, aga milleks teisi sellise firma eest ikka hoiatada, peaasi, et endal nüüd kõik hästi on.
Vasta