1. leht 1-st
Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 17 Mär 2025, 11:06
Postitas kunn24
Palun akude teemas alustatud kindlustuse jutt nüüd siia. Tänan.
viewtopic.php?t=71751&start=150
Vko kirjutas: 17 Mär 2025, 14:51
Nii et suht s..t lugu nende päikesepaneelide akudega, päris kindlasti hakkab nende olemasulu kindlustusmakset mõjutama... kui juba praegu ei mõjuta. Kui veel elektriauto ka majas garaažis seisab, siis veel "toredam".
A23 kirjutas: 17 Mär 2025, 15:09
Vko kirjutas: 17 Mär 2025, 14:51
Nii et suht s..t lugu nende päikesepaneelide akudega, päris kindlasti hakkab nende olemasulu kindlustusmakset mõjutama... kui juba praegu ei mõjuta. Kui veel elektriauto ka majas garaažis seisab, siis veel "toredam".
Elektriautot ei ole mingit põhjust garaažis seismas hoida, elektrikas on nagunii vajalikul hetkel seest soe ja klaasid puhtad, olgu ükskõik mis ilm väljas
Vko kirjutas: 17 Mär 2025, 15:16
Räägi seda MiEV-i omanikele ka.
Mis on sellel klaaside puhtana ja seest soojana olemisel seost sellega, et auto elektrimootorit kasutab?
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 18 Mär 2025, 10:21
Postitas EH.INS.
A23:
@Ins, Seda küll, kuni püsivad seaduse piires. Ja oluline on, mis dokumentide "revisionid" kehtisid allkirjastamise ajal. Hiljem mingit muudatust ei saa ühepoolselt rakendada.
Mitte keegi ei keela seadusest rangemaid nõudeid kehtestada...
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 18 Mär 2025, 10:38
Postitas A23
EH.INS. kirjutas: 18 Mär 2025, 10:21
A23:
@Ins, Seda küll, kuni püsivad seaduse piires. Ja oluline on, mis dokumentide "revisionid" kehtisid allkirjastamise ajal. Hiljem mingit muudatust ei saa ühepoolselt rakendada.
Mitte keegi ei keela seadusest rangemaid nõudeid kehtestada...
Rangemaid ikka võib, nt kui seaduses on min nõuded. Pidasin silmas, et miski seadusega otsesesse vastuollu ei tohi minna.
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 18 Mär 2025, 10:43
Postitas EH.INS.
Loogiline, et seadusega vastuollu ei või minna...
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 21 Mär 2025, 13:48
Postitas võhik
Marksi Karla ütles ikka, et praktika on tõe kriteerium...
tervelt 10 % saad mööda pükse...
https://kroonika.delfi.ee/artikkel/1203 ... d#cxrecs_s
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 21 Mär 2025, 18:19
Postitas kunn24
Tsitaat loost, jätab mulje parajast keerutamisest:
„Kindlustusfirma võttis erinevatelt ehitajatelt pakkumisi ja aktsepteeris kõige soodsamat, mis aga mulle ei tundunud üldse usaldusväärne,“ räägib Evelyn. „Mu vend, kellel on siin samas Kiilis ehitusfirma EstNor, tuleb siin oluliselt vastu ja ehitab mulle ise maja valmis. Tean, et siis tuleb vähemalt korralik asi.“
Evelyni sõnul läheb ehitis maksma 320 000 eurot, millest kümnendiku peab ta ise finantseerima.
Loosoleva pildi juurest veel tsitaat:
See võis alguse saada akupangast, mis asus terrassil gaasiballooni läheduses - balloon omakorda plahvatas ja tekkis põleng.
Kusjuures tal oli akuks vana sõiduka aku (täpsemalt, isegi 2), mitte statsionaarne tehaselahendus.
https://rohe.geenius.ee/rubriik/roheteh ... tulekahju/
Päästeameti kinnitusel oli tegu ebastandardse akupanga lahendusega, kus pank oli valmistatud vanadest Nissan Leafi elektriauto akudest. Akupank koosnes kahest akust, millest üks hävines tulekahjus täielikult.
„Elektriautode vanade akude kasutamine energiasalvestina võib olla ülimalt ohtlik, kui tegemist on akudega, mis pärinevad avariilistest autodest ja ei ole eelnevalt läbinud põhjalikku tehnilist kontrolli,“ ütles PZU Kindlustuse varakahjude grupi juht Marge Habakukk. „Kui taolisest energiasalvestist saab alguse tulekahju, siis võivad tagajärjed olla kallid ja hullemal juhul ka väga kurvad, sest keegi võib sedasi kaotada elu.”
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 25 Mär 2025, 08:41
Postitas eerik2
Kui isegi oli tegu auto akupangaga, siis mulle jääb arusaamatuks, millega mööda pandi, et tulekahju lahti läks? Kas vale laadimisrežiim? Lahutuskaitse puudumine? Või midagi kolmandat? Kas tegu oli Li-io või LiFePo4 akudega? Esimesest võib veel mingit iseeneselikku viga oodata, teine läheb põlema ikka ränga vea tõttu.
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 25 Mär 2025, 09:36
Postitas kunn24
Artikli järgi oli tegu Nissan Leafi akudest tehtud asjandustega.
Päästeameti kinnitusel oli tegu ebastandardse akupanga lahendusega, kus pank oli valmistatud vanadest Nissan Leafi elektriauto akudest. Akupank koosnes kahest akust, millest üks hävines tulekahjus täielikult.
Leafi akude kohta:
https://www.nissan-global.com/EN/INNOVA ... LI_ION_EV/
Mis läks valesti, mina oletama ei hakka.
Ma tunnen kaasa sellele meistrile, sest kindlustusel on sűűdlase vastu regressiõigus.
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 25 Mär 2025, 11:26
Postitas EH.INS.
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 25 Mär 2025, 11:56
Postitas kunn24
PA menetleja jutt nagu sobiksiki, kuid TTJA Kirdi jutt tundub justkui kirikukantslist maha öeldud, et liivale ehitab maja vaid rumal. Kusjuures see oli paduusklike hulgas veel mitteammu väga levinud seisukoht ja nad käisid otseselt sõimamas ehitajaid, kes Tallinnas Nõmmele maju püstitasid. Olen ka ise 1 jehoovakate sarnase jutulaulu pidanud ära kuulama, kuniks nad aiast kaugemale peletasin.
https://www.piibel.net/?q=Mt%207%3A24–28
Menetleja jutu kokkuvõte:
Tulekahjude menetleja sõnutsi sõltub eri seadmete ja liikumisvahendite puhul aku ohutus palju sellest, kuidas seadet hoitakse ja pruugitakse. Mets märkis, et liitiumioonakude stabiilsust ja ohutust mõjutavad olulised tegurid on mehaaniline vigastus ja niiskuskindlus.
“Unustada ei tohi ka laadimist, milleks tohib kasutada ainult tootja soovitatud laadimisseadet ja järgida soovitatud tingimusi. Kindlasti ei tohiks kasutada juhusliku laadijat,” juhtis Mets tähelepanu sellele, mida ohutuse tagamisel silmas pidada. “Laadimiskoha valikul tuleks mõelda, kas ja mida saame teha, kui aku seal sütib ja kui suur on tule leviku oht. Mittepõleval alusel või pinnal ja eemal kergesti süttivatest materjalidest on kindlasti oht väiksem areneda ulatuslikuks tulekahjuks.”
Kärt seevastu unustab täiega ära, millest täpselt jutt käib ja hakkab ajama üldist mantrat. Mis iseenesest võib olla ju õige, kui oskaks teha asjadel täpset vahet. Paberitega paigaldaja jutt ei kehti kindlasti tõukside, läpakate ja ka avariiliste sõidukaakude kasutamise kohta. Kõlab rohkem nii, et mine sooduskampaaaniaga Maximasse, varu palju paberit, siis su p..e on hästi puhas.
Kärdi sõnade kohaselt on akusalvestussüsteemide paigaldamine elektritöö ning seda tohivad teha vaid vajalike teadmiste ja oskustega, elektrialal kompetentsed isikud.
“Enne energiasalvestusseadme paigaldamist tuleb teha põhjalik eeltöö, veendumaks, et paigaldatav salvestusseade oleks nõuetekohane ja sobilik kasutamiseks just neis oludes, kuhu seda on kavas paigaldada. Paigaldustöödeks tuleb valida kvalifitseeritud paigaldaja,” selgitas ta.
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 25 Mär 2025, 12:12
Postitas kunn24
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 26 Mär 2025, 11:19
Postitas võhik
Minuarust oli eelneva põhjaliku lahkamise teema siin, et kindlustus saadab su vähimagi komavea pärast puu taha ja keeldub maksmast, nüüd aga praktikas tuleb välja , et kliendile makstakse silmagi pilgutamata miskisuguse ise kokkunikerdatud vuhvli põhjustatud kahju välja ja (võib-olla ?) minnakse nikerdajat kottima... ?
...Ma tunnen kaasa sellele meistrile, sest kindlustusel on sűűdlase vastu regressiõigus....
Re: Jutte kindlustusest seoses akudega
Postitatud: 26 Mär 2025, 11:37
Postitas kunn24
Teine variant olnuks, kui kindlustus näidanuks keskmist sõrme, ise nn meistrit hageda. Isegi pääses hästi, et polnud inimohvreid. Kass sai hukka.