..40A on nende [RVK] maksimaalselt lubatud läbiv summaarne voolutugevus. Nende parameetrite järgi tulebki valida - see 30mA peab olema täpselt selline, aga 40A asemel võib hankida ka 63A versiooni,..
Miks peaks kasutama 40 A nimivooluga RVK-sid, kui liitumispunkti kaitse on 20 A ?
...Asi on hoopis selles, et suuremale lahutusvoolule toodetud mudelitel on sees jämedamad kontaktid, mis ka tavalise tarbevooluga töötades/lülitades sedasi vähem kuluvad/sädelevad/põlevad. Ehk siis parem töökindlus üldiselt...
See manab nüüd silme ette igapäevase elu, kus pidevalt toimuvad RVK rakendumised ja majas on kokku hoitud valgustuse lülitite pealt, et käiaksegi kõike kilbist sisse ja välja lülitamas...
Need eelmainitud kaitseaparaadid võiks põhimõtteliseslt kõik olemata olla, kui ülejäänud paigaldis on ehitatud ja kasutatakse korrektselt..
Välja arvatud liigpingepiirikud - need töötavad pidevalt - iga enda ja ka naabrite lülituse puhul - ainult omanik ei märka seda..
Ja T1 piirikute kasutamine eramajas - no see on religiooni küsimus - kes käib katoliku ja kes luteri kirikus või palub Allahi, et välk lähikonda ei lööks... mõned on Buddha, teised (mina nende hulgas) jälle Faraday usku...
Need moodulkaitsed ei ole nii kui nii selektiivsed, ka C20 ja C10 või C6 omavahel.
Kodumajapidamises on need liinikaitsed, st peavad kaitsma kaablit ülekoormuse ja lühise eest, mitte vastama seadmete nimi- ja käivitusvooludele.
Just, need B, C, ja D karakteristikud ongi kirjeldatud
ainult kodumajapidamiseks ja sarnaseks kasutuseks mõeldud kaitselülitite standardis ja mujal pole nendega midagi peale hakata. Seadme vooludele peavad nad selles mõttes vastama, et väiksemate väärtuste korral lihtsalt ei saa seda seadet kasutada, aga seadet kaitsta nad kuidagi ei saa.... kaitsta saavad ainult kaablit... peamiselt..ja mõnel juhul ka pistikusse ühendatud pikendusjuhet, kui see kaitse on piisavalt/võimalikult tundlik valitud. Kui ikka seadmes eneses on rike, siis ma arvan, et pole suurt vahet, kas toiteliini ees oli B cõi C. Seade on ju rikkis niikuinii. Küll aga ei pea seinast välja kiskuma ja vahetama hakkama pistikupesa liini kaablit (ja ka pikendusjuhe on sel juhul tõenäolisemalt ehk kasutuskõlblik, kui automaat piisavalt tundlik oli valitud - kui ei olnud, no siis läheb see pikendusjuhe ise samuti järgmisel kasutamisel suitsema, aga selle väljavahetamine pole keeruline ) Kas praktikas kontrollitakse paigaldise valmimisel, et lühis pistikupesas kutsub esile hetkvabasti rakendumise - see on minuarust ainus kriteerium, mille järgi liinikaitse tuleb valida - tundlikuma kaitselülitiga saab lihtsalt pikemaid liine teha...
..et suuremale lahutusvoolule toodetud mudelitel on sees jämedamad kontaktid,..
kas on ? ..miks peaks? ..pigem ehk on rohkem kaarekustutuskambri lamelle..kui on..?
Ma pakuks et näiteks 0,25 A - 40 A on jõukontaktid täiesti identsed... milleks hoida tootja laos erinevaid detaile.. ? ma muidugi lihtsalt arvan.... ega ma ei tea..
(kui mõnikord mõni maaletooja teid tehasesse kaasa kutsub, siis küsige/vaadake järgi.. need reisid ongi harimiseks mõeldud... )
..See väikeste "checkbox"idega lehekülg on kilbi tiitelleht valmistamiseks vajalike andmetega ..
Minumeelest kah, ja ma huviga otsisin sealt arvutuslikku lühisvoolu, mida aga ei olnud... nii, et klient võiks projekteerijalt nõuda...
Mina ei dikteeriks siin teemaalgatajale kilbi suurust ja tüüpi üldsegi ette, seda saab ainult tema ise lõplikult arvestada ja valida. Oleneb veel ka paigalduskoha ruuminurga mõõtmetest,
Jah - aga kasuliku nõu andmiseks see foorum ongi... ja nõuanne - Jäta kilpi ohtralt reservruumi.!
Juhtmeid ühendav elektrik on rahul ja sa ise paari aasta pärast samuti.
Nende autolaadimispesade ja päikesepaneelide jaoks võiks veel kui saab, vähemalt torud/kõrid ära vedada. Pluss ruum vajalike vidinate hilisemaks lisamiseks..
... Lisaks 3-faasilised arvestid võtavad väga palju ruumi DIN liistul (4...7 moodulipositsiooni)...
need ei pea tingimata kolmefaasilised olema - mul on 6 kW boileril ja autolaadimispesal 1-faasilised, näit tuleb lihtsalt kolmega korrutada.. ja üle 3 korra odavamad on kah..
Nõudepesumasinad ja pesumasinad (tänapäeva standard 2000...2200W) käivad edukalt ka C10 kaitselülititega ja 3G1,5 kaabliga.
Minu nõudepesumasina remontija kirus just liigset pingelangu toiteliinil kui elektroonika tuksikeerajat ja soovitas igal juhul eraldi liini (ilmselt siis ka võimalikult jämedat kaablit) Automaat võib muidugi 10 A olla..
Miskipärast aga uusarenduste elektriprojektides (milline paistab ka siinse projekteerija poolt tehtud copy/paste lahendus) on alati üksainus 1-faasiline 16A õuepesa pandud. Ei teagi miks nii tehakse.
Ikka raha pärast tehakse.
Eesti esimese eramute arendusprojekti e. Tiskre esimese ehitusjärgu majade elektritöö olla saadud hinnaga 25 000 EEK/maja . Seda koos materjaliga.
Aga selle raha sees olla ka olnud igas toas ainult üks pistikupesa ja seegi ukse juures. Kui tahtsid rohkem, siis oli see lisatöö ...