1. leht 1-st

Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 05 Juul 2024, 22:25
Postitas Urmas
RaJy kirjutas: 05 Juul 2024, 21:44
tcumen kirjutas: 05 Juul 2024, 18:02 OT:
RaJy kirjutas: 03 Juul 2024, 19:01
A23 kirjutas: 03 Juul 2024, 00:33
RaJy kirjutas: 02 Juul 2024, 19:28
kaimagk kirjutas: 02 Juul 2024, 19:11 ….samad sõnad, tule näita mulle käigakasti mis ei tee jõnksu nii üles kui alla vahetades…. miks toodad mula?
See tihend istme ja rooli vahel paneb asjad paika. Sõltumata käigukastist. Kui ei oska jõnksudeta käike vahetada siis on see sinu mitte üldine probleem. Sidurist oled midagi kuulnud? Muuseas olen ilma sidurita käike vahetanud ilma igasuguse jõnksuta Belaruss taktoriga (MTZ82)
@ Ray, kuidas esimese käigu sisse said? Sellega ise sõitnud ei ole, aga (osadel) manuaalkastiga traktoritel on käigukang blokeeritud, kui sidurit alla ei vajuta. Kas sellel MTZ'l ei ole?

täiendus. Nüüd meenub (traktoritega viimati sõitmisest tükk aega möödas), et neil sai vist koheselt selle käigu sisse panna, nt kuuenda, millega sõita kavatsesid.
Jutt käis käikude vahetamisest, mitte kohaltminekust - kohaltminekuks on ikka sidurit vaja. Kui ise poleks kasutanud siis vist ei usuks ka, üks kolleeg õpetas kuidas asi käib,kui koolipingist traktorirooli läksin. Ajastus ja kõrvakuulmine peavad suht head olema.
Niipalju kui mina MTZ-80/82 sõitnud olen ei ole neil käigud sidurita blokeeritud olnud, teistel traktoritel jah on.
Kohaltminekuks siis 6 käik, järgmiseks 8 ja siis 9. Ja "russil" on vaid kaks gaasipedaali asendit - tühikäik ja põhjagaas.
Ma küll russidega detailselt kursis pole, rohkem T40-ga, aga mäletamist mööda on see käigu blokkerimismehhanismus mõlemil olemas, vähemalt algupäraselt, sest seda saab eemaldada ka.
Ja on ka üks lüliti, mis välistab stateri võtmest lülitamise, kui käik sees.
Ja need vennad, kes 6-ndaga kohapealt startimist praktiseerivad, neil peab traktori pooleksvõtmine ja siduri hõõrdkatete vahetus ja muu juurdekuuluv hästi selge olema, sest sellise masina opereerimisstiiliga läheb seda oskust ohtralt tarvis.
OT lõpp.
:hello:
Jutt käib MTZ-80/82 kohta millega ongi normaalne 6 käiguga kohalt võtta (ilma igasuguse koormuseta soolomasin on ok ka 8 käik). T-40 hoopis teine masin, sellel vaid 6 käiku ongi.
Nendel belarussidel mida mina kasutatanud olen ei ole käigublokeeringut ilma sidurita olnud. Käivitamisel jah peab käigukang (käiguvalits) õiges asendis olema.
Toona kui mina nende masinate peal tööd tegin siis oli neid kolhoosis ikka kümnetes ja kõik startisid 6 käiguga - ei meenu nagu, et massiliselt oleks kettavahetusi olnud. Tegelikult isegi koolis õpetati, et russ läheb kuuendaga kohalt. T-40 on hoopis teine teema.

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 05 Juul 2024, 22:34
Postitas RaJy
Aitähh Urmasele. Hakkas vist teema muidu vähe lappesse minema jah.

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 05 Juul 2024, 22:51
Postitas Urmas
RaJy kirjutas: 05 Juul 2024, 22:34 Aitähh Urmasele. Hakkas vist teema muidu vähe lappesse minema jah.
Sul on veel kiire võimalus ära kustuda oma postitus lappesse läinud teemast enne kui keegi oma MTZ kogemusest hakkab rääkima. ;)

Kas ma pole taibukas ja leidlik? ;) ;) ;)

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 05 Juul 2024, 22:55
Postitas ping
Sõiduautoga on lihtsam, kui sidur ei lahuta.
1 käik sisse ja alles siis käivitada mootor ja edasi läheb nagu tavaline "ilma sidurita sõit".

Elus on erinevaid asju ette tulnud ja kunagi olen kopikaga Kamaz'i Valgast Tartusse "vedanud". ;)

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 05 Juul 2024, 23:06
Postitas RaJy
ping kirjutas: 05 Juul 2024, 22:55 Sõiduautoga on lihtsam, kui sidur ei lahuta.
1 käik sisse ja alles siis käivitada mootor ja edasi läheb nagu tavaline "ilma sidurita sõit".

Elus on erinevaid asju ette tulnud ja kunagi olen kopikaga Kamaz'i Valgast Tartusse "vedanud". ;)
Igasuguseid olukordi võib elus ette tulla. Iseasi kas probleemi korral suudad olukorra lahendada. Ise olen siiani suutnud, aga kuna ei haaku päriselt teemaga siis ei hakka kirjeldama.

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 06 Juul 2024, 00:12
Postitas Urmas
ping kirjutas: 05 Juul 2024, 22:55 Elus on erinevaid asju ette tulnud ja kunagi olen kopikaga Kamaz'i Valgast Tartusse "vedanud". ;)
Olen küll sündinud eelmise sajandi teise poole alguses, kuid teie jutt kopikatest on mul jäänud kuidagi arusaamatuks. On mul mingi eelmise sajandi kümnend või viisaastak jäänud vahele? Kellest või millest käib jutt kui te räägite "kopikast"? :scratch:

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 06 Juul 2024, 07:07
Postitas Hiid
seda võiks ju ikka teada, et kopikas ehk ühekopkane on nullüks :grin:

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 06 Juul 2024, 14:39
Postitas Küülaline
Urmas kirjutas: 06 Juul 2024, 00:12Olen küll sündinud eelmise sajandi teise poole alguses, kuid teie jutt kopikatest on mul jäänud kuidagi arusaamatuks
Mina samuti ja ma tean, et Venemaal kutsuti Žiguli 01 kopikaks, aga Eestis küll ei mäleta, et keegi tollal nii oleks rääkinud.

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 06 Juul 2024, 16:28
Postitas Urmas
Küülaline kirjutas: 06 Juul 2024, 14:39 Mina samuti ja ma tean, et Venemaal kutsuti Žiguli 01 kopikaks, aga Eestis küll ei mäleta, et keegi tollal nii oleks rääkinud.
Seda minagi ja sellest ka küsimus. Ise mäletan, et kutsuti lihtsalt sigulliks või 01-ks. ;)

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 06 Juul 2024, 19:09
Postitas tcumen
VAZ2101 oli jah venelastel kõnekeeli "kopeika", eks ta sealt ole üle võetud.
A seda teate, et 2103 oli Ziguli Lux rahvasuus ja 2106 SuperLux?
Ja et 2108-t kutsuti kadunud Dajan Ahmeti naljaloo järgi Šaitan Arbaks?

Re: Eelmise riigikorraaegsed traktorid

Postitatud: 06 Juul 2024, 19:49
Postitas kunn24
08 oli litsilõks.