Autovarjualuse konstruktsioon

xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

L kujulist ankruta aga ära enam kasuta. See on ajalugu.
Ei ole nii...
Toon näiteks RB postide konsoolidesse paigaldatavad ankrud talade kinnituseks...
Lihtsalt igal asjal on oma koht ja tuleb teha õigesti
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1200
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 35 korda
On tänatud: 52 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas RaJy »

Mis sodiga Te oma vundamente valate, et vaja mingeid mutreid, seibe, aasasid sinna keermelati otsa aretada? Tavalise kivinemata betooni sisse lihtsalt keermelati sisse ja nii jääbki. Enne murdub see latt kui, et betoonist välja tuleb
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

RaJy kirjutas: 19 Sept 2023, 19:07 Mis sodiga Te oma vundamente valate, et vaja mingeid mutreid, seibe, aasasid sinna keermelati otsa aretada? Tavalise kivinemata betooni sisse lihtsalt keermelati sisse ja nii jääbki. Enne murdub see latt kui, et betoonist välja tuleb
Päris nii ikka pole...
Ankrul peab olema tagatud ankurduspikkus
Ankurduspikkust saabki vähendada nt aasaga, suurema seibiga ankru all jne
See kas määravaks saab ankurdus betooni so betooni tugevus või ankru tugevus on arvutuste teema ja pole üheselt määratav
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Ma imetlen XXX-i kannatlikust seletada elementaarseid asju.
:hello:
RaJy
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1200
Liitunud: 17 Juun 2018, 09:31
On tänanud: 35 korda
On tänatud: 52 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas RaJy »

xxx111 kirjutas: 19 Sept 2023, 20:34
RaJy kirjutas: 19 Sept 2023, 19:07 Mis sodiga Te oma vundamente valate, et vaja mingeid mutreid, seibe, aasasid sinna keermelati otsa aretada? Tavalise kivinemata betooni sisse lihtsalt keermelati sisse ja nii jääbki. Enne murdub see latt kui, et betoonist välja tuleb
Päris nii ikka pole...
Ankrul peab olema tagatud ankurduspikkus
Ankurduspikkust saabki vähendada nt aasaga, suurema seibiga ankru all jne
See kas määravaks saab ankurdus betooni so betooni tugevus või ankru tugevus on arvutuste teema ja pole üheselt määratav
Jah ankurduspikkust saab nende võtetega vähendada. Iseasi kas see vajalik - mõttekas on. Ankru tugevuse määrab terase mark ja see on suht täpne.
T25
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 931
Liitunud: 14 Mai 2007, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas T25 »

RaJy kirjutas: 19 Sept 2023, 19:07 Mis sodiga Te oma vundamente valate, et vaja mingeid mutreid, seibe, aasasid sinna keermelati otsa aretada? Tavalise kivinemata betooni sisse lihtsalt keermelati sisse ja nii jääbki. Enne murdub see latt kui, et betoonist välja tuleb
L kujuline ankur tuleb betoonist niimoodi välja, et ainult ankru jämedune auk jääb järele. Paljas keermelatt ei hoia sul küll midagi.

Tsitaat eng-tips-ist:
Following the Edmonton tornado of July 31, 1987 which flattened many buildings, I inspected several steel framed buildings where columns had pulled 3/4" diameter J-bolts out from the foundation. The vertical hole left in the concrete foundation appeared to be almost a perfect 3/4" circle with little evidence of concrete cracking, splitting or spalling.
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2079
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

T25 Kui jämedat keermelatti sa kasutad?
Torutööd Tartus 56 932 898
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Jah ankurduspikkust saab nende võtetega vähendada. Iseasi kas see vajalik - mõttekas on. Ankru tugevuse määrab terase mark ja see on suht täpne.
Nõus...
Kuid oluline pole ainult ankru tugevus
Liite kandevõime määravad erinevad tegurid ja liite kandevõime on väikseim neist teguritest
Võin kasutada nt D20 klass 10.9 ankrut / kuid kinnitada selle C16/20 150mm laiusesse betooni süvistusega 50mm
Ankru enda kandevõime on "üüratu" / liite kandevõime selle kõrval sisuliselt olematu

@ kunn

Eks see pisike hobi ole...
T25
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 931
Liitunud: 14 Mai 2007, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas T25 »

Oot kas tõesti pannakse keermelatti täna ehitusel betooni sisse ilma mutrita, konksu või aasata? Kas tõesti loodate , et keermelati peenetesse pragudesse voolab betoon ja tekib mingi ulme kõva side?
Nojah, ega meil eriti tuuli pole ka. Mujal maailmas selline lahendus ei läheks ankurdamisena kirja. Nagu mainitud, siis L kujuline ankur tuleb ilma betooni lõhkumata betoonist lupsti välja, rääkimata siis veel sirgest keermelatist. Sellepärast on nad ka juba mujal maailmas kasutusest väljas.

Kõige lihtsam on panna kaks mutrit keermelati külge ja omavahel tuugalt kinni keerata. Seibi pole mõtet sinna vahel toppida.

Teatud juhtudel on vaja ankrule vaja anda ka eelpinget. Ankur peab venima. Kuidas ta seda teeb, kui on betooni sees kinni. Selleks tuleb ankru keskmine osa valamise ajal mässida teibiga vms , et ei tekiks sidet betooniga. Ainult alumine ots, kus on mutrid ja ülemine ots jäetakse katmata.
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

@ T25

Ma ei te kust Sa oma "tarkust" ammutad kuid palun ära foorumis teistele jama aja...
Igal asjal on oma koht...
T25
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 931
Liitunud: 14 Mai 2007, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas T25 »

xxx111 kirjutas: 20 Sept 2023, 14:03 @ T25

Ma ei te kust Sa oma "tarkust" ammutad kuid palun ära foorumis teistele jama aja...
Igal asjal on oma koht...
https://www.pecivilexam.com/Study_Docum ... e-2011.pdf

lk 425
Anchor — A steel element either cast into concrete or
post-installed into a hardened concrete member and
used to transmit applied loads to the concrete. Cast-in
anchors include headed bolts, hooked bolts (J- or Lbolt), and headed studs.
Post-installed anchors
included expansion anchors, undercut anchors, and
adhesive anchors. Steel elements for adhesive
anchors include threaded rods, deformed reinforcing
bars, or internally threaded steel sleeves with external
deformations.
Lihtsalt infoks , mis standardid kehtivad mujal maailmas.
aero
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1934
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 78 korda
On tänatud: 77 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas aero »

T25 kirjutas: 20 Sept 2023, 13:39 Kõige lihtsam on panna kaks mutrit keermelati külge ja omavahel tuugalt kinni keerata. Seibi pole mõtet sinna vahel toppida.
Erinevalt sinu allikatest minu common sense arvab, et seibil on mõte täiesti olemas. Me ei eelda kilukarbiplekist seibi eksole vaid standardset elektritsingitud tükki ehituspoest. Aga las olla, võin vabalt eriarvamusele jääda. Mind rohkem huvitab - kas sa saad aru ja suudad loogiliselt ära seletada - miks 2 mutrit on parem kui üks (Eesti kontekstis muidugi). Mina (pole insener) arvan, et piisab ühest. Teise lisamisel ankru ristlõige kasvab küll aga marginaalselt.
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

@ T25

Mainin veelkord - igal asjal on oma koht
Ja mainin ka seda, et ankur ARVUTATAKSE (täpsemalt liide so mitte ainult ankur)
Väide, et "lihsalt sirge pulk" ei saa olla ankur pole lihtsalt õige
Täiesti vabalt võin (tehes vastavad arvutused) nt seina alumise vöö kinnitada sirge ankruga / ankurmassiga
Standardite põhimõte: kasutada tuleb materjale / metoodikat mille korral on kandevõime tagatud...

Ja Sinu poolt viidatud:
Steel elements for adhesive anchors include threaded rods...
T25
Ehitusguru
Ehitusguru
Postitusi: 931
Liitunud: 14 Mai 2007, 13:15
On tänanud: 5 korda
On tänatud: 9 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas T25 »

Mind rohkem huvitab - kas sa saad aru ja suudad loogiliselt ära seletada - miks 2 mutrit on parem kui üks (Eesti kontekstis muidugi). Mina (pole insener) arvan, et piisab ühest. Teise lisamisel ankru ristlõige kasvab küll aga marginaalselt.
Mutter ei tohiks keermelati peal ringi ka käia. Ühe mutriga peaks punktima keevitusega kinni ja seda mujal maailmas on ka tehtud. Aga nagu juba öeldud, siis keevitamine muudab materjalide omadusi ja on üldse tülikas. Kaks tuugalt omavahel kinnikeeratud mutrit peaks selle probleemi lahendama.

Steel elements for adhesive anchors include threaded rods...
Seal on mõeldud keemilisi ankruid, epot jms värki.
aero
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1934
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 78 korda
On tänatud: 77 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas aero »

T25 kirjutas: 22 Sept 2023, 15:08
Mind rohkem huvitab - kas sa saad aru ja suudad loogiliselt ära seletada - miks 2 mutrit on parem kui üks (Eesti kontekstis muidugi). Mina (pole insener) arvan, et piisab ühest. Teise lisamisel ankru ristlõige kasvab küll aga marginaalselt.
Mutter ei tohiks keermelati peal ringi ka käia.
Miks mitte?
xxx111
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 5331
Liitunud: 17 Veebr 2020, 21:47
On tänanud: 4 korda
On tänatud: 134 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas xxx111 »

Seal on mõeldud keemilisi ankruid, epot jms värki.
Ja siis?
Ankur on ikka "sirge varras"
Ma ju kirjutangi sirge varras / ankurmass
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas Urmas »

T25 kirjutas: 22 Sept 2023, 15:08 Mutter ei tohiks keermelati peal ringi ka käia. Ühe mutriga peaks punktima keevitusega kinni ja seda mujal maailmas on ka tehtud. Aga nagu juba öeldud, siis keevitamine muudab materjalide omadusi ja on üldse tülikas. Kaks tuugalt omavahel kinnikeeratud mutrit peaks selle probleemi lahendama.
Väike totsik tugevat keermeliimi teeb oma töö sama edukalt kui tuugalt kinnikeeratud topeltmutrid ja tuleb odavam kui hunnik topeltmutreid. Ja kui keermeliimi jääb üle, saab seda väga edukalt hiljem ka mujal kasutada. ;)
huviline33
Uus kasutaja
Uus kasutaja
Postitusi: 4
Liitunud: 21 Aug 2023, 15:26
On tänanud: 4 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas huviline33 »

pikk88 kirjutas: 18 Sept 2023, 09:03 Tuule tõstvat jõudu saaks leevendada kuurile põrandatalade lisamisega. Kas just piisavalt, see sõltuks ilmselt kuuris hoitavast kraamist.
Kuuri laiuse kohta oskan kommentaarida, et 5,5m on kahe auto jaoks liiga kitsas ala. Mul on ühene garaazibox 6 meetrit lai ja see enam-vähem normaalse mõõduga, et ühes seinas saab hoida kappi, teises seinas kruupinki ning auto uksed käivad lahti ja ümber selle saab liigelda. 5,5m teeb ühe auto peale 2,75m ruumi ja auto laiuseks võid arvestada siiski ümmarguselt 2 meetrit. Ega sa ei pargi ju auto ühte külge vastu seina? Omaltpoolt soovitaks, et jäta kuur sinna katusealla ehitamata ning raja see kuhugile mujale. On piisavalt ruumi autode hoiustamiseks. Kaovad probleemid liiga suure sildega ning jääb ka ruumi nisama seina ääres luua ja jalgratta parkimiseks. Muidu ju välimus igati viisakas. Mis katusematerjaliks plaanis panna?
Tänan mõtete eest. Mõistsin nüüd ise ka, et see 5,5m on suht kitsas jah.
Mõtlen nüüd hoopis teha garaaž, olol platsi järgi jällegi suurusega 7x8m, mis mahutaks kaks autot ning nö pööningule ehk vahelae peale ka mingi hooajalist kola...suusad, kelgud, lumelabidad jms.
Soovin ühte suurt ruumi aga nüüd sille 7,8m. Kas sellise suure ava puhul on katuse puhul ainus lahendus fermid või on variant ka vahelae talasid jätkata kui tavalist saematerjali kasutada?
Tegin väikse mõõtudega skeemi pealt- ja eest vaates. Kollasega autod ka tähistatud.
pealt.PNG
pealt.PNG (23.77 KiB) Vaadatud 723 korda
eest.PNG
See 3m laius uks jääb vist suht kitsaks, kahe autoga majandades. Ootan mõtteid ja kommentaare kuidas ise teeksite selliste mõõtmetega garaaži.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas ping »

huviline33 kirjutas: 23 Okt 2023, 17:42 ...
Mõtlen nüüd hoopis teha garaaž, olol platsi järgi jällegi suurusega 7x8m, mis mahutaks kaks autot ning nö pööningule ehk vahelae peale ka mingi hooajalist kola...suusad, kelgud, lumelabidad jms.
Soovin ühte suurt ruumi aga nüüd sille 7,8m. Kas sellise suure ava puhul on katuse puhul ainus lahendus fermid või on variant ka vahelae talasid jätkata kui tavalist saematerjali kasutada?
Tegin väikse mõõtudega skeemi pealt- ja eest vaates. Kollasega autod ka tähistatud.
pealt.PNG

eest.PNG

See 3m laius uks jääb vist suht kitsaks, kahe autoga majandades. Ootan mõtteid ja kommentaare kuidas ise teeksite selliste mõõtmetega garaaži.
Mul on samade mõõtudega ja 2 ülestõstetavat ust (3,6m+2,8m), et saaks otse sisse sõita, sest ühe kitsa uksega tuleb hakata alati manööverdama.
Kahe auto vahele tegin seina (tugipostid katusele) ja sellesse 2,5m laiuse kerge lükandukse, et soojust, pääsukesi ja kassi eraldada.
Suvel on üks pool praktiliselt kogu aeg lahti ja ei ole vaja lindudel ega kassil tööriistade vahele uudistama minna.
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kunn24
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2052
Liitunud: 11 Veebr 2018, 14:45
On tänanud: 32 korda
On tänatud: 68 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas kunn24 »

Pildiolevasse garaazi tuleb sisse sõita tagurpidi, mis ei ole eriti lõbus (näiteks ruum hämar, väljas valge- nähtavus 0). 2 ust oleks palju mõistlikum.
Viimati muutis kunn24, 24 Okt 2023, 11:58, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
pikk88
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 2079
Liitunud: 15 Juun 2009, 21:11
On tänanud: 42 korda
On tänatud: 38 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas pikk88 »

Huviline mul pole paraku hetkel aega pikalt siin kirjatööd teha kuid kui on soov plaani pidada siis telefoninumber on siis avalikustatud, saan telefoni teel targutada ja öelda mida asjast arvan. Samuti võid lugeda minu kogemustest miks midagi just nii tegin siit teemast: viewtopic.php?t=50764&start=50 Seda, mida teeksin teisiti pole sinna veel jõudnud kirja panna.
Torutööd Tartus 56 932 898
aero
Ehitusveteran
Ehitusveteran
Postitusi: 1934
Liitunud: 27 Mai 2010, 10:40
On tänanud: 78 korda
On tänatud: 77 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas aero »

aero kirjutas: 22 Sept 2023, 22:42
T25 kirjutas: 22 Sept 2023, 15:08
Mind rohkem huvitab - kas sa saad aru ja suudad loogiliselt ära seletada - miks 2 mutrit on parem kui üks (Eesti kontekstis muidugi). Mina (pole insener) arvan, et piisab ühest. Teise lisamisel ankru ristlõige kasvab küll aga marginaalselt.
Mutter ei tohiks keermelati peal ringi ka käia.
Miks mitte?
Seda vist karta ei ole, et mutter kivistunud betooni sees keerlema hakkab. Kas on oht, et keermelatt hakkab? Konkreetne kogemus kellelgi?
kunn24 kirjutas: 24 Okt 2023, 02:16 Pildiolevasse garaazi tuleb sisse sõita tagurpidi, mis ei ole eriti lõbus (näiteks ruum hämar, väljas valge- nähtavus 0). 2 ust oleks palju mõistlikum.
Nähtavust saab parandada (anduritega) valgustusega.
ping
Ehituspenskar
Ehituspenskar
Postitusi: 4451
Liitunud: 28 Jaan 2016, 10:35
On tänanud: 86 korda
On tänatud: 223 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas ping »

aero kirjutas: 24 Okt 2023, 16:30 ....
Nähtavust saab parandada (anduritega) valgustusega.
Kuigi kaasaegsetel autodel kitsasse kohta tagurdades kõik andurid pidevalt niigi undavad, siis kuidas see aitaks parandada "peast naisterahva ruumitajuga" autojuhti tagurdamisel?
:hello:
Kõik ohutustehnika reeglid on kirjutatud kellegi verega!!!
kaimagk
Ehitusspets
Ehitusspets
Postitusi: 522
Liitunud: 02 Juun 2010, 17:53
On tänanud: 30 korda
On tänatud: 12 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas kaimagk »

ping kirjutas: 24 Okt 2023, 17:23
aero kirjutas: 24 Okt 2023, 16:30 ....
Nähtavust saab parandada (anduritega) valgustusega.
Kuigi kaasaegsetel autodel kitsasse kohta tagurdades kõik andurid pidevalt niigi undavad, siis kuidas see aitaks parandada "peast naisterahva ruumitajuga" autojuhti tagurdamisel?
:hello:
.....muud targemat ei ole lisada siis kukutakse naisi ka veel solvama. kaasaegsetel autodel on ikka head ja korralikud andurid pluss mõnedel ka ümbrust jälgivad kaamerad jne....
Urmas
autodidakt
Postitusi: 10857
Liitunud: 17 Apr 2009, 23:51
On tänanud: 309 korda
On tänatud: 383 korda

Re: Autovarjualuse konstruktsioon

Lugemata postitus Postitas Urmas »

kaimagk kirjutas: 24 Okt 2023, 18:49 .....muud targemat ei ole lisada siis kukutakse naisi ka veel solvama. kaasaegsetel autodel on ikka head ja korralikud andurid pluss mõnedel ka ümbrust jälgivad kaamerad jne....
Ma võin lõputult vaadata kolme asja- jõekaldal voolavat vett, lõkketuld ja seda, kuidas naisterahvas autot pargib. ;) Vaata kah https://www.youtube.com/results?search_ ... arking+car
Vasta