1. leht 1-st

Üüratu elektriarve

Postitatud: 28 Mär 2023, 19:26
Postitas Mati Haapsalust
Tere. Palun nõu targematelt, kuidas käituda. Sain oma majapidamisele elektriarve pea summas 2500€. Elektriteenuse pakkuja kirjutab järgmist: Tegu on olukorraga, kus Te olete küll meie teenust tarbinud, kuid arved ei ole korrektselt süsteemis registreerunud ja need ei ole Teieni jõudnud. Hetkel oleme me need kõik tagantjärgi, lähtudes Teie tarbimisest, koostanud ja Teile ka väljastanud.
Ehk siis kokku 18 kuud ning arved paar nädalat tagasi nüüd tagantjärele väljastatud. Olen igakuiselt otsekorraldusega maksnud Imatra Elektri arveid süüvimata arve sisusse ja eeldades, et seal on lisaks võrguteenusele ka elektrienergia teenuse arve. Selgunud on, et Elektrum ostis enam kui 1,5a tagasi Imatra ära ja kõik lepingud on automaatselt üle läinud.
Elektrum ise tekkinud olukorra eest vastutust ei võta ning pole isegi ka vabandatud. Kas kellegil on analoogne kogemus ja kuidas soovitate kujunenud olukorras käituda? Vaielda või tasuda? Tarbijakaitseamet? Tänud ette.

Re: Üüratu elektriarve

Postitatud: 28 Mär 2023, 19:54
Postitas Imelik
Eelduse kohaselt olid siis 18 kuud väiksemad arved ja meel rõõmus?
Tarbijakaitseseadus ei ütle otseselt selle kohta midagi. Peaasi, et esitatakse arve ja ostumüügitehing on fikseeritud. Tõenäoliselt saaksite apelleerida nende eksitusele ja nõuda pikemat või hajutatud maksetähtaega. Sisuliselt saite 0 intressiga laenu- "alles happy"... Endal selline kogemus puudub (väljaarvatud ühe Hollandi asutusega aga seal püüti tagantjärgi hinda muuta- arvati et loll idaeurooplane).

Re: Üüratu elektriarve

Postitatud: 28 Mär 2023, 19:59
Postitas xxx111
On sellist asja ka varem olnud, et mingil perioodil on väljastatud "valed arved" ja tagantjärgi vaja suurem summa maksta
Vaielda on vaid siis kui Sa seda elektrit tarbinud pole...

Re: Üüratu elektriarve

Postitatud: 28 Mär 2023, 21:24
Postitas elektron
Nagu eeldada võib esitas Imatra ühisarveid, kus oli ka võrguteenus sees ning selle peale oli sõlmitud otsekorraldusleping?
Siit edasi saab järeldada, et peale seda kui Elektrum ostis Imatra ära aga arvemajanduses läks midagi kaotsi ei maksnud sa otsekorraldusega ei elektrit, ega võrguteenust? Ehk siis 1,5a elektri eest mitte sentigi?
Või tekkis olukord, et Elektrum suutis ikkagi väljastada arve aga märkis sinna ainult võrguteenuse aga unustas lisada elektri, mida ta ise müüb - veel utoopilisem lugu.

Re: Üüratu elektriarve

Postitatud: 28 Mär 2023, 21:34
Postitas xxx111
Ükskõik mis "viperus" on asja taga - kui oled tarbinud tuleb maksta...
Hoopis teine lugu kui arved on tarbimata "asja" eest so "õhust võetud"

Re: Üüratu elektriarve

Postitatud: 28 Mär 2023, 21:39
Postitas ping
Mati Haapsalust kirjutas: 28 Mär 2023, 19:26 ... Olen igakuiselt otsekorraldusega maksnud Imatra Elektri arveid süüvimata arve sisusse ja eeldades, et seal on lisaks võrguteenusele ka elektrienergia teenuse arve. Selgunud on, et Elektrum ostis enam kui 1,5a tagasi Imatra ära ja kõik lepingud on automaatselt üle läinud.
Elektrum ise tekkinud olukorra eest vastutust ei võta ning pole isegi ka vabandatud. ...
Kõigepealt pead vaatama, et kellega oled sõlminud elektrilepingu ja kui see on Imatra, ning kui klient seda lepingut pole lõpetanud (uut lepingut sõlminud), siis peaks see olema kehtiv leping.

Kahepoolne leping ei saa "kuidagi märkamatult minna üle" kolmandale isikule, kui üks osapool ei ole selleks nõusolekut andnud.

Antud juhul saab Elektrum ilma kliendi nõusolekuta, võtta üle Imatra poolt sõlmitud lepingute täitmise aga uus leping saab tekkida mõlema osapoole nõusolekul.

220Energia osteti Alexela poolt ära ja olemasolevad lepingud jäid samadel tingimustel edasi kehtima, kuni paketi vahetamiseni.
(Iseteenindus näitas 220Energia kliendi staatust aga telefonisuhtlus läks Alexela liinile.)
Ja paketivahetusega oleks tekkinud uus leping, selle firmaga, kes eelmise lepingu täitmise oli üle võtnud.

Muidugi, et tarbitud kauba eest tuleb maksta aga antud juhul peaks olema võimalik ajatada maksegraafik vastavalt tarbija vajadustele, sest arvete mitteõigeaegne esitamine (kui tarbija suudab seda tõestada) on ikkagi tekkinud teenusepakkuja süül.
:hello: