Urmas kirjutas: 16 Veebr 2020, 20:14
Esitaks uuesti oma mõtteavalduse prügiautode regulaarse sissesõiduteel sõitmise kohta- kas prügiveoautod kuuluvad sõiduautode või raskeveokite kategooriasse?
Sõidukite teljekoormus on ainult üks nüanss, mis teedele mõjub. Palju olulisem, kui üksikud raskesõidukid on pidev, ka mõõdukas koormus. Näiteks sildadel on oma kandevõime, ometi veetakse vajadusel erakorraliselt üle sildade ka oluliselt raskemaid koormaid - üks on projekteeritud liikluskoormus, teine kandekoormus, kus sild kannatab lühikeseks ajaks oluliselt suuremat koormust, aga igapäevane suurem koormus viiks silla kiire lagunemiseni-kandevõime kaotuseni.
Heaks näiteks on ka kergliiklusteed, mille konstruktsioon ei ole üldse sõidukitele mõeldud (õhem asfalt jt kihid), ometi nende kergliiklusteede hooldus käib tehnikaga, mõnel juhul ka rasketehnikaga nagu suured traktorid, veokid. Ometi on suur vahe, kas ööpäevas sõidab kergliiklusteel 1x see raskeveok või 2000x.
Veokijuhid risti ette ei löö, oled ehk ise ehitusplatsidel näinud kuidas koormad tuuakse kohale seda teed pidi, mis kasutada on ja mõnikord ka ei ole, kui alus enam veokit ei kanna, koorem killustikku ja ehitus objektil jätkub.
Prügiveo teemaga on mul endal veits hell kogemus, kus suure tee pealt majani on sadakond meetrit minu sissesõiduteed. Üle 10 aasta sai prügiveoauto konteineri tühjendatud maja juures, kuni tehti muudatus, kus nemad enam minu maja juurde ei sõida ja pean konteineri tühjendamiseks suure tee äärde viima. Sai igati vastu punnitud aga ikka tehti suure tee pealt telefoniga pilt - kliendi konteiner puudu ja tühiarve mulle. Muudatuse põhjuseks olevat, et neil tööjõupuudus ja varasema 2 mehega prügiautol ajavad läbi ühe mehega ja seepärast nad enam ei saa igale poole kliendi väravasse kohale sõites graafikus püsida. Lisaks juhiti tähelepanu lepingupunktile, kus tupikteed nagu minu sissesõidutee on, selle lõpus peab olema vähemalt 25 meetrise raadiusega ümberpööramise koht prügiautole - mul seda ümberpööramiseplatsi tõepoolest ei ole, suviti poleks probleemi, mahuks ka muru peal pöörama aga pehmemal ajal keerulisem ja lumisel talvel ma sellist ala puhastada vist ka ei jaksaks-viitsiks.
Tõsi on, et see kümmekond aastat prügiauto tagurdas see sada meetrit täitsa sirget teed pidi mu prügikastini.
Kusjuures linnas näen prügiautode poolt suurepärast tagurdamisoskust, kus kitsastes oludes manööverdatakse slaalomit parkivate autode vahelt, sisesõudes-kangialustes kenasti prügikonteinerini.
Tee läbivajumisega pole mingit probleemi olnud, kui kuskil lohk-lomp tekkinud olen selle ära lappinud - ei meeldi endalegi mööda kuumaastikku koju liigelda.
Nii vedingi oma täis konteinerit 2x kuus tühjendamiseks suure tee äärde, loo püandiks on, et neil on juba mitu aastat prügiautot opereerimas taas 2 meest
Linnamajades vast rohkem rahvast ja suudavad prügifirma diktaadile vastu seista, muidugi prügikastid ka suuremad, mida ei jaksaks elanikud inimjõuga tänava äärde tühjendamiseks vedada. Kuigi välismaa filmidest tähele pannud, et seal ka tihti prügipäevad, kus elanikud kuhjavad oma prügikotid tänavale, kus tänaval veereva prügiauto operaator need käsitsi kasti loobib.