Kipsi seinaliimimise juhend
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 287
- Liitunud: 17 Apr 2007, 18:03
- Asukoht: Tartu
- On tänatud: 2 korda
Kipsi seinaliimimise juhend
Lugemata postitus Postitas mg3 »
Mis segu kasutada?
- erks
- Korralik postitaja
- Postitusi: 231
- Liitunud: 13 Apr 2005, 08:40
- Asukoht: Keset Eestit
- On tänatud: 1 korda
- Kontakt:
Lugemata postitus Postitas erks »
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas nake »
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 287
- Liitunud: 17 Apr 2007, 18:03
- Asukoht: Tartu
- On tänatud: 2 korda
Lugemata postitus Postitas mg3 »
Paigutus kas ainult äärtesse või ikka üle plaadi.
Kas alustatakse seina äärest või keskelt.
Kas mingid kruvid, lastakse ka rihtimiseks/fikseerimiseks järgi?
Kuidas on segu nakkuvus kipsplaadi paberkattega?
Tänud vastamast!
edit: otsing tõesti aitab:
http://www.knauf.ee/files/Perlfix.pdf
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas vmb »
Lugemata postitus Postitas jan »
Ega sa ei mäleta, mis värvi su Perlfix oli? Ehitusmaterjalide foorumis oli teema "Knauf Perlfix Läti vs Saksa", kus seda probleemi ka mainiti. Omast kogemusest võin samuti kinnitada, et halli värvi (Läti) kips oli oluliselt tundlikum vee doseerimise ning segamise pikkuse osas. Paar ämbrit sai aga mõlemaga kihva keeratud.vmb kirjutas:6. ei tea kas ebakvaliteetsest Perlfixist aga paaril korral on juhtunud, et segu kivistub jube kiiresti (5-10min), ei jõua plaati seina!? (ei olnud soe vesi, ei seganud liiga kaua) Kas on kellelgi sarnast juhtunud?
Kokkuvõttes aga kirun ma end siiamaani, et kleepimise kasuks otsustasin - oleksin pidanud võtted selgeks tegema ning krohvima hoopis. Aga mõned kogemused sellest kleepimisest... Minu seinad olid väga kõveralt ehitatud, seina ülemine ots võis olla alumise otsaga võrreldes 4-5cm loodist väljas, rääkimata võimalikest ebatasasustest. Eesmärgiks oli saada ideaalne sein, mis oleks loodis ning igas suunas sirge (see sai ka saavutatud)
Alusseinad kruntisin loomulikult kõik enne ära. Väga suurtesse lohkudesse kleepisin esmalt kipsi ribad täiteks. Pätsid panin terve plaadi ulatuses seinale, mitte ainult servedasse ja triibuna keskele nagu tootejuhendis soovitatud. Seda siis selleks, et kontaktpinda oleks rohkem ning et sein vähem kumiseks. Paraku aga jäi ikkagi päris palju selliseid tühimikke, mis sõrmega koputamisel kuulda olid. Kõige häirivam oli aga see, et osade plaatide puhul kuuldavate tühimike arv progresseerus ajas. Üks plaat oleks pidanud hääle järgi justkui pooleldi lahti olema seinast, kuigi jõu kasutamisel püsis see kindlalt kinni. Ma tean, et selle plaadi taha saigi selline poolpidune hall segu. Ilmselt kuivasid pätsidele lõhed sisse, mis aegamööda siis sidumisvõime kaotasid.
Kuna ma ei tahtnud riskida ning loodus tühja kohta ei salli, sai nende plaatidega tehtud nii, et märkisin koputamise abil tühimikud ära, lasin kuuese puuriga augud plaadile sisse. Seejärel püstoliga väikese paisumisega vahu august sisse, kuni oli kuulda, et tühimik on vahtu täis. Siis kaheksane polt auku punniks ette, et vaht paisumisel kergemat teed ei kasutaks. Loomulikult ei tohi korraga liiga palju tühimikke täis vahutada, kuna muidu võib ilmselt plaadi seinast minema visata. Kui vaht tardunud, siis polt august välja, kaheksase puuriga auk natuke suuremaks ning paheldada. Töömahult täielik porno ning kilplase töö aga tulemus sai korralik. Krohvida oleks aga arvatavasti lihtsam olnud ning oleks sama tulemuse saanud.
Edaspidi ma kasutaks kleepimist ainult siis, kui aluspind on juba ise ideaali lähedane ning kleepesegu saaks peale kanda segukammiga. (Kuigi siis tekib küsimus, et miks üldse kleepida).
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 287
- Liitunud: 17 Apr 2007, 18:03
- Asukoht: Tartu
- On tänatud: 2 korda
Lugemata postitus Postitas mg3 »
Kuid juhendis on kirjas:
Ehk siis vähem ei või?Kinnituskihi lôplik paksus peab plaadi lôplikul fikseerimisel
jääma vähemalt 1,5 cm
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas vmb »
Sinu juhusest - 4-5cm loodist väljas on ikka jubedus! Kipsi olen liiminud ainult hädaolukorras, WCd, vannitoad, väiksed pinnad, et viimast sentimeetrit kokku hoida ja ribade etteliimimist olen ka teinud. Sinu juhuse puhul oleks lihtsam-kiirem olnud kips karkassile. Jällegi hädapärest, et paar cm kokku hoida olen kasutanud seinas KNAUFi laekarkassi või õhukest (vist 12mm) kübarprofiili.
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas vmb »
krt seda teab, tootja kindlasti soovitab aga tegelikult mina ei paneks, kuigi teisalt see nakkedispersioon ei maksa midagi ja aega ka eriti ei võta. Et veenduda tee katse, tee väike kogus kleepesegu ja pane tükike ploki külge, saad kindla vastuse.mel777 kirjutas:Kas kipsplaadi kinnitamisel fibo külge on vaja kasutada aluskrunti ?
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas Rommel »
-
- Korralik postitaja
- Postitusi: 287
- Liitunud: 17 Apr 2007, 18:03
- Asukoht: Tartu
- On tänatud: 2 korda
Lugemata postitus Postitas mg3 »
Kuna olen rumal siis mis ned "6 tüübelt" on? Kruvid tüübiltega Fibosse kipsi lisafikseerimiseks?Rommel kirjutas:Ja väga oluline et kindlasti umbes 1 t aja pärast ühe plaadi kohta 6 tüübelt .
Lugemata postitus Postitas jan »
Arusaamatu on aga mida need 6 naeltüüblit ühe suure plaadi kohta annavad? Umbes sama nagu tilk kust merre. Kleepesegu ise on piisavalt heade nakkeomadustega, et tardumise ajaks pole täiendavat fikseerimist küll tarvis (kui segu just liiga vedel ei saanud). Kui muretseda sarnaselt minule, et kleepesegu hiljem lahti laseb, on vahuga täiendav kleepimine ju palju lihtsam ning kontaktpind ka suurem.
-
- külaline
Lugemata postitus Postitas Rommel »
Lugemata postitus Postitas jan »
Sa said valesti aru, ma ei kahelnudki lisakinnituste vajalikkuses. Minu arusaamatus oligi tingitud just nende naeltüüblite vähesusest. Oletame, et jutt on siis tavalisest 2.6 x 1.2 GEK plaadist. Kuhu sa need kuus naeltüüblit sellise plaadi puhul paned? Servadesse, keskele, alumisse paremasse nurka? Naeltüübli kontaktpind on nii väike, et kui plaat peaks tõesti ainult nende külge jääma toetuma, kukuks ta ikkagi kohe seinast ära. Kui pandaks iga 25-35cm tagant üks naeltüübel, oleks lugu teine.Rommel kirjutas:Kui endale .naabrile või niisama mustalt teed ära topi seda tilka kust merre kui ei taha .Kui aga hakkad Suurematega nagu"Eston " või "YIT".koostööd tegema siis ilma lisa tüübliteta su tööd lihtsalt vastu ei võeta.
Mina ei saanud mehhaanilisi kinnitusi teha seetõttu, et enamus seinu on kärgtellistest ning 80% juhtudest sattusin puurimisel täpselt tellise õõnsusesse. Polnud erilist mõtet sinna naeltüüblit panna, kuna nende töötav osa on ju otstes ja need oleks õõnsusesse jäänud. Oleks keegi leiutanud pikad 6mm nailontüüblid, oleks lugu teine. Nendega oleks vähemalt kusagilt servadest mingigi kontakti saanud.
Naabritele ega ka nendele Suurematele, kes mingeid formaalseid nõudeid esitavad, pole mul kavas kunagi midagi tegema hakata. Endale aga üritan teha läbimõeldult, et hiljem ei peaks oma otsuseid kahetsema. Nagu öeldud, kleepimise osas kahetsen ainult aja ja närvikulu ning seda, et osad kohad pisut kumisema jäid (sest seda lootsin täielikult vältida). Tulemus ise on aga korralik ning kindel.
Lugemata postitus Postitas Chef »
fiboplokk koosneb keramsiidist, mis ühendatud mördiga. keramsiit ei ima endasse vedelikku, õhupoorid keramsiidi terade vahel on jällegi lootusetult suured, et mingi pindpinevus ning kapillaarne imavus saaks tekkida. seega fibo kruntimine on küll nagu hane selga vesi. teoorias. kui keegi katsetades vastupidist tõestab, tahaks teada.vmb kirjutas:krt seda teab, tootja kindlasti soovitab aga tegelikult mina ei paneks, kuigi teisalt see nakkedispersioon ei maksa midagi ja aega ka eriti ei võta. Et veenduda tee katse, tee väike kogus kleepesegu ja pane tükike ploki külge, saad kindla vastuse.mel777 kirjutas:Kas kipsplaadi kinnitamisel fibo külge on vaja kasutada aluskrunti ?
Lugemata postitus Postitas mel777 »
otot ... fibo plokk iseenesest imab vedelikku küll - ja mitte vähe ..Chef kirjutas:fiboplokk koosneb keramsiidist, mis ühendatud mördiga. keramsiit ei ima endasse vedelikku, õhupoorid keramsiidi terade vahel on jällegi lootusetult suured, et mingi pindpinevus ning kapillaarne imavus saaks tekkida. seega fibo kruntimine on küll nagu hane selga vesi. teoorias. kui keegi katsetades vastupidist tõestab, tahaks teada.vmb kirjutas:krt seda teab, tootja kindlasti soovitab aga tegelikult mina ei paneks, kuigi teisalt see nakkedispersioon ei maksa midagi ja aega ka eriti ei võta. Et veenduda tee katse, tee väike kogus kleepesegu ja pane tükike ploki külge, saad kindla vastuse.mel777 kirjutas:Kas kipsplaadi kinnitamisel fibo külge on vaja kasutada aluskrunti ?
lahenduseks on niiskustõke, millega nakkumise parandamiseks sein üle tõmmata
Lisatüüblid on minu arust täiesti mõttetud, sest kipsiliimiga pannakse kipsi ka lakke ..
Mine “Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd”
- Ehitusfoorum
- ↳ Üldfoorum
- ↳ Ahjud, kaminad, korstnad
- ↳ Aiad, väravad
- ↳ Aknad, uksed
- ↳ Betoon ja betoonitooted
- ↳ Ehitustööriistad
- ↳ Ehitusmaterjalid
- ↳ Elekter, elektriseadmed
- ↳ Energiamärgis ja energiaaudit
- ↳ Fassaadide arutelu
- ↳ Katused, laed
- ↳ Hüdroisolatsioon
- ↳ Kaevud
- ↳ Konstruktsioonid, seinad
- ↳ Küttesüsteemid
- ↳ Palkmajad
- ↳ Projekteerimine, projektid
- ↳ Põrandad
- ↳ Puit ja puidutooted
- ↳ Restaureerimine
- ↳ Seadusandlus
- ↳ Soojustus, isolatsioon
- ↳ Saunad, dussiruumid, vannitoad, sanitaartehnika
- ↳ Siseviimistlus, värvid, plaatimistööd
- ↳ Ventilatsioon
- ↳ Veevarustus, kanalisatsioon, käimlad
- ↳ Vundamendid
- ↳ Naljanurk
- ↳ Arhiiv
- Ärifoorumid
- ↳ Otsin tööd
- ↳ Pakun tööd
- ↳ Ostu-müügifoorum
- ↳ Annan/võtan rendile
- ↳ Hinnapäring