1. leht 1-st

Soe tuba

Postitatud: 22 Okt 2015, 00:23
Postitas Kaupokange
On selline kast, küttekeha 2100W mootor vist 300W. Võtab väljast õhku...Peakaitse 16A. Kas on mõtekas mootorile panna eraldi mootorikaitse?

Re: Soe tuba

Postitatud: 22 Okt 2015, 00:28
Postitas Kaupokange
Kõik asjandus on 230V.

Re: Soe tuba

Postitatud: 22 Okt 2015, 09:44
Postitas Külaline
Kõik oleneb kaabli läbimõõdust. Kui on alla 2.5 ruudu siis oleks vaja kõige pealt kaabel vahetada sest 1.5 on juba antud koormuse juures piiripealne. Muidugi siin tuleb mangu juba paigaldusviis, kad pinnaoealne või sepistatud. Piiripealne on ta ikkagi. Kui on kaabel 2.5 siis ise tead. Kui peakaitsme taga on veel mingid tarbijad siis soovitaks hankida B13 automaadi vahele.

Re: Soe tuba

Postitatud: 22 Okt 2015, 09:49
Postitas A.S.
Kui sa leiad nii pisikese mootori jaoks toimiva mootorikaitse, milles ma natukene kahtlen, siis võiks ju panna küll. See siis võiks probleemi korral loomulikult ka küttekeha välja lülitada.
 

Re: Soe tuba

Postitatud: 22 Okt 2015, 09:56
Postitas Külaline
Autocorrection oma täies hiilguses. :)

Re: Soe tuba

Postitatud: 26 Okt 2015, 06:05
Postitas Kaupokange
230V süstem. Schneider Electric pakub igasugiseid variante, Kolme faasiline sobib ju ka?

Re: Soe tuba

Postitatud: 26 Okt 2015, 08:50
Postitas A.S.
Ühefaasilisele mootorile kolmefaasiline mootorikaitse? Põhimõtteliselt sobib küll jah. Kõige suurem probleem on selles, et enamasti pakutakse bimetallvabastiga kaitseid, need pole aga väikeste mootorite korral eriti efektiivsed.

Ühefaasiline mootor ei karda ühe faasi kadumist, jääb lihtsalt seisma, kolmefaasilist aga peamiselt sellise olukorra eest kaitsta tulekski. Nüüd tekibki küsimus, et mida ja mille eest sa kaitsta üritad? Mis reaalselt Võib juhtuda kui mootoril probleemid (laager jääb kinni, midagi tiiviku vahel,...) tekivad? Küttekeha kuumeneb üle ja midagi võib süttida? Või...

Tavaliselt puhuritel on kasutatud kaitseks lihtsalt temperatuuri andurit-lülitit-regulaatorit (lisaks kaitset, mis liigse temperatuuri tõttu katkestusse sulab ja nii jääb), et kui mootor seisma jääb, küttekeha kuumeneb üle, süsteem seiskub. Eraldi mootorikaitset nagu polegi, toote omahinna vähendamise huvides.
 

Re: Soe tuba

Postitatud: 26 Okt 2015, 09:25
Postitas Küülaline
Kaupokange kirjutas:On selline kast, küttekeha 2100W mootor vist 300W ... mootorile panna eraldi mootorikaitse?
Kas see "kast" on ise ehitatud, et üldse selline küsimus tekib?

Re: Soe tuba

Postitatud: 26 Okt 2015, 09:37
Postitas A.S.
Tundub küll jah kuidagi kahtlaselt isearetatud süsteemi moodi olevat, vabrikuomaga vaevalt küsimust tekiks, torkaks tuimalt saba seina.
 

Re: Soe tuba

Postitatud: 26 Okt 2015, 10:15
Postitas Kalvis
Üldiselt mootor ja küttekeha eraldi leitud kaitsed koos kokkuühendatud metallvardaga (emb kumb lülib teise välja) annab parema rikkekindluse. Kas see aga kulutatud raha väärt on, eriti kui ühe riknemisel nagunii uut varuosa asendamiseks pole võtta siis kas üldse on mõtet? Igal juhul suurema rikke korral tekib lühis ja kaitse rakendub, ainus teoreetiline ebaefektiivsus on mootori käivitamisel tekkiv mingi hüpoteetiline olukord, kus mootor käima ei lähe aga vool kuumutab kuni flogiston väljas.

Re: Soe tuba

Postitatud: 28 Okt 2015, 21:30
Postitas Kaupokange
Ise ehitatud soojasüsteem jah. Ventilaatori pöörete juhtimiseks panin trahfo. 230 astmetega kuni 90V töötab.
Soe tuleb vanasse soojakusse. Täna sain ka selle kätte, Sellega panna kuidagi küttekeha juhtima.

http://www.aliexpress.com/item/TmallTec ... eb201560_9